تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۲۲۳۵۵۱

از درود بر «روحانی» تا چالش بین بانک‌ها و کارآفرینان زن و دفاع خادمی از خبرنگاران زن/زنان سرپرست خانوار را دریابید

۹
۰
کبنا ؛نشست زنان فرهیخته کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عصر امروز نشست زنان فرهیخته استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و استاندار این استان برگزار شد.
بنا بر این گزارش، برخی از زنان حاضر در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را پیرامون موضوعات مختلف مطرح کردند.
سهیلا نیک‌اقبالی نماینده کارآفرینان زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: با همه محدودیت‌هایی که برای بانوان وجود دارد، آنها در امور اقتصادی هم پای مردان وارد عمل شده‌اند و این قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار می‌رود که کارآفرینان را مورد حمایت قرار دهند، اظهار کرد:  حمایت از کارآفرینان بانوان سبب می‌گردد که روحیه کارآفرینی در سطح جامعه بالا رود و سبب رشد اقتصادی شویم.
این کارآفرین گفت: توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی، همکاری بانک‌ها، یارانه انرژی می‌توانند به کارآفرینان کمک کند.
عدم تعامل بین کارآفرینان زن و بانک‌ها
وی افزود: عدم تعامل بین کارآفرینان زن و بانک‌ها به یک چالش تبدیل شده است و مسئولان در این رابطه به یاری کارآفرینان زن بیایند. ارائه تسهیلات با نرخ بالا یکی دیگر از مشکلات کارآفرینان است و این در حالی است که در کشورهای دیگر حتی در ورشکستی کارآفرینان مورد حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند.
نیک‌اقبالی خواستار توجه بیشتر صندوق توسعه ملی به حوزه بانوان و کارآفرینان زن شد.
وی با بیان اینکه زنان کارآفرین مشکلات زیادی دارند، تصریح کرد: باید بانک‌ها همکاری لازم را با زنان داشته باشند که برای مثال هزینه‌های انرژی در عرصه تولید دغدغه زیادی را به وجود آورده است.
نیک‌اقبالی با انتقاد از چالشی که میان بانک‌ها و کارآفرینان وجود دارد تصریح کرد: تسهیلات با سود بالا موجب شده که کارآفرینان زن نتوانند به کار خود ادامه دهند.
وی گفت: بانک‌ها تولیدکنندگان را در زمینه وثیقه‌ها هم اذیت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سند محل کار آن‌ها به عنوان وثیقه پذیرفته شود و متاسفانه رهرو بانک مرکزی در این زمینه هستند.
این کارآفرین همچنین در ادامه با بیان اینه باید انجمن ملی کارآفرینان استان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: باید صندوق توسعه ملی نیز بانوان را بیش از گذشته حمایت کند.
درود بر روحانی
خدیجه توفیقان نماینده بانوان دانشگاهی در این نشست گفت: در دانشگاه‌ها و در بین اعضای هئیت علمی بانوانی حضور دارند که می‌توانند در بعدهای مدیریتی، علمی و پژوهشی پا به پای دولت‌ها قدم بردارند.
وی گفت: درود می‌فرستیم بر آقای روحانی رئیس جمهور که عدالت جنسیتی برقرار کرد و دور از انتظار بود که در استان‌های کوچک انجام بگیرد، اما در استان ما هنوز مسئولان با نگاه جنستی، انتزاعی رفتار می‌کنند.
توفیقان گفت: در این دولت زمینه برای مشارکت سیاسی بانوان فراهم شده است.
زنان استان کهگیلویه و بویراحمد نقش کمرنگ در جامعه دارند
زهرا محمدزاده نماینده زنان در حوزه فرهنگ و هنر نیز در این نشست گفت: استان ما متاسفانه به دلیل نوپا بودن از فقر زیرساخت‌های زیادی رنج می‌برد. آموزش زمینه ساز فرهنگ است که باید با آموزش زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم.
وی گفت: زنان استان کهگیلویه و بویراحمد نقش کمرنگ در جامعه دارند، آگاهی مهمترین مقوله برای زنان است و برای استان به دلیل محرومیت تاریخی که دارد، برگزاری کارگاه آموزشی ضرورت دارد تا در همه زمینه‌های شخصیتی زنان رشد پیدا کنند.
این فعال حوزه فرهنگ و هنر گفت: در همه ابعاد جامعه دیدگاه‌های مردانه وجود دارد که آموزش مردان نیز لازم است.
زنان سرپرست خانوار را دریابید
لیلا زاده باقری نماینده زنان در حوزه آموزش و پرورش در این نشست خطاب به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: خانم مولاوردی زنان سرپرست خانوار را دریابید، آنان زنانی هستند که صداشون به هبچ مسئولی نمی رسد.
وی افزود: در جامعه با منشور حکومتی امام علی زندگی می کنیم، هیچ نهاد خاصی برای زنان سرپرست خانوار وجود ندارد. این زیبنده نیست که زنان ایرانی ما در کوچه و خیابان ها رها شوند.
وی با اشاره به ازدواج زنان مجدد زنان سرپرست خانوار آموزش و پرورشی و مشکلات پیش روی آنان، افزود: با ازدواج مجدد این زنان، حق اولاد حذف می شود و این موضوع باید اصلاح شود.
زاده باقری با بیان اینکه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تلاش می کنیم، اما مشکلات این زنان باید اصلاح شود، گفت: وقتی شرایط ازدواج ایجاد می شود این زنان برای حق اولاد خود و طبق قانونی که همسر متولی فرزندان نیست، زنان تن به ازدواج مجدد نمی دهند.
نماینده زنان در حوزه آموزش و پرورش با اشاره به آسیب های اجتماعی دختران دانش آموز، افزود: امروزه دیوار بلندی بین دانش آموزان و مادران در استان ایجاد شده است. دخترانی که حرفهایشان را خیلی ها حتی ما نمی فهمند. آسیب های اجتماعی دانش آموزان را جدی بگیریم و برای آنان برنامه ریزی داشته باشید، جلوی آسیب ها را همین الان باید گرفت، و نگذاریم به فساد کشیده شوند.
زنان خبرنگار با کمترین امکانات فعالیت می‌کنند
فاطمه رشیدی از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه من در اینجا قصد ندارم تعداد رسانه های موجود در استان را نام ببرم اما گزارشی از وضعیت بانوان خبرنگار ارایه می دهم، گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد نقش بانوان در تولید خبر انکار ناپذیر است چناچه اگر یک روز بانوان قلمها را روی زمین بگذارند به جرئت می توان گفت یک سطر خبر هم روی خروجی رسانه ها نخواهد رفت. بانوان همپای مردان و چه بسا با انگیزه تر و پر تلاشتر در جای جای این استان برای تهیه گزارش و خبر حضور دارند.
وی افزود: خانم ها در حوزه رسانه کم حاشیه ،متعهد و صادقانه فعالیت می کنند به همین دلیل مدیران رسانه ای در همه شهرستانها خبرنگاران خانم را ترجیح می دهند. تمامی رسانه های استان جز در بخش مدیریت،توسط دختران و زنان اداره می شود. در استان کهگیلویه وبویراحمد از میان بیش از ۵۰ خبرنگار خانم تنها ۴ نفر بیمه خبرنگاری دارند.  اگر چه مشقات و سختیهای حوزه رسانه و خبر بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه خانم ها کارگران ارزان قیمت حوزه رسانه هستند. دستمزد خبرنگاران خانم در این استان به ۵۰۰ هزار تومان هم نمی رسد.
وی اظهار داشت: به گفته اکثر خبرنگاران خانم به رغم همه تلاشهایی که می کنند در ادارات آنها و نقش و تاثیرشان را نادیده می گیرند. صرفا به این دلیل که بانوان درگیر معادلات و زدو بندهای حاکم بر جامعه مردانه نیستند. خبرنگاران خانم در این استان فقط در دوران تجرد می توانند خبرنگار باشند و پس از ازدواج حتی علاقه هم نمی تواند دلیل کافی باشد که یک خانم از صبح تا شب در حوزه های خبری و نشستها حضور داشته باشند.
رشیدی با اشاره به اینکه یک تحقیق کوچک نشان می دهد سطح زندگی اکثر خبرنگاران خانم بسیار پایین است، گفت: برخلاف آقایان رسانه ای که رسانه شغل دوم آنهاست،خانم ها به دلیل حجم کار همین یک شغل را می توانند داشته باشند و به همین دلیل حتی فرصت این را پیدا نمی کنند خود و قابلیتهای حرفه ای خود را نشان دهنداغلب بانوان خبرنگاران حتی تجهیزات اولیه کار خبر مثل یک لپ تاپ ،رکوردر ،دوربین عکاسی و حتی اینترنت پرسرعت در منازل ندارند. خانم ها در حوزه رسانه از صبح تا شب کار می کنند اما از همه خدمات رفاهی، تسهیلات، خدمات حوزه سلامت محرومند . زنان کارگران ارزان قیمت حوزه رسانه هستند که نه مرخصی می روند نه استراحت دارند نه رفاه .
دفاع خادمی از خبرنگاران زن
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این با اشاره به برخی از مشکلات به ویژه آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: به مسئله آسیب‌های اجتماعی باید همچون اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شود تا بتوان بخش محدودی از مشکلات کشور را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، افزود: در حوزه طلاق و حاشیه نشینی علی رغم رشد نسبت به گذشته وضعیت استان مطلوب تر از میانگین کشور است.
خادمی خواستار توجه ویژه دولت به استان در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی شد و گفت:  اگر اعتباری در این زمینه به استان اختصاص داده شود به طور قطع نتیجه و اثرات بیشتری نسبت به سایر استان‌های کشور خواهد داشت.
وی ‌‌خطاب به ملاوردی بیان کرد: تعدادی از بانوان فعال عرصه رسانه علی رغم مشکلات و محدویت‌های حوزه کاری همواره در مناطق صعب‌العبور و در جلسات یار و همراه مسئولان بودند که این اقدام آنها شایسته قدردانی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اینکه درصد زیادی از جامعه زنان این استان در بخش روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و دارای مشکلات متعددی هستند خواستار رفع مشکلات این بانوان شد.
اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در این نشست با بیان اینکه طرح تاب آوری اجتماعی را یک طرح عمومی دانست و با بیان اینکه این طرح نیز مانند اقتصاد مقاومتی است، افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش خشونت ها، تنش و نزاع در خانواده و جامعه است.
وی، به انعقاد تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت این صندوق در راستای حمایت از کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ التحصیل با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان منعقد شده است.
مولاوردی، اظهار داشت: پس از ابلاغ این اعتبار کمیته استانی اجرای این تفاهم نامه توسط مدیرکل امور بانوان و خانواده استان ها و مدیرصندوق کارآفرینی دراستان تشکیل و نحوه تخصیص آن مشخص می شود.
وی، ایجاد فضاهای اختصاصی و تفریحی و مجموعه های فرهنگی مختص بانوان را یکی از مطالبات جامعه بانوان دانست و گفت:احداث و تجهیز پارک های بانوان در سراسر کشور در راستای برآورده شدن این مطالبه بوده است.
مولاوردی، از اختصاص مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در راستای احداث و تجهیز پارک های بانوان برای ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: به هر استان کشور ۱۰۰ میلیون تومان از محل این اعتبار جهت احداث و یا تجهیز پارک های بانوان اختصاص داده می شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن خیرمقدم، اظهار داشت: زنان این استان در زمینه‌های مختلف در کنار مردان در توسعه و سازندگی حضور دارند.
 
img_9384 img_9383 img_9382 img_9381 img_9380 img_9379 img_9378 img_9377 img_9376 img_9375 img_9374 img_9373 img_9372 img_9371 img_9370 img_9369 img_9368 img_9367 img_9366 img_9365 img_9364 img_9363 img_9362 img_9361 img_9360 img_9359 img_9358 img_9357 img_9356 img_9355 img_9354 img_9353 img_9352 img_9351 img_9350 img_9349 img_9348 img_9347 img_9346 img_9345 img_9343
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
فقط در یک کلام بفرمایید رهاورد مولاوردی به استان چی بود و برای سومین بار به این استان اومد چه تحفه ای برای بانوان داشت تفاهم نامه با صندوق کارافرینی که از برنامه های سراسری دولت بود برای استان ما امروز با وجود این همه وقت و هزینه چه رهاوردی داشت البته با گذاشتن مدیر بانران به این ضعیفی معلومه که اینها هم هیچ الی برای این استان گرم نمیشه کاش یه گزا ش در خصوص رقم سفر ایشان داده بشه فقط برای افتتاح پارک بانوا ن که از دو طرف به اون مشرف هستن
Iran, Islamic Republic of
زنان فرهیخته بویراحمدنه استان
ماه گلی
Iran, Islamic Republic of
خانم معاون بیست سالی از بانوان داخل جلسه بزرگترن ولی سرحالتره.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
چهره های سرشناس فعالین خانم نیستند انگار یا ازشون عکس گرفته نشده؟ مثل خانم قربانی مدیرکل سابق کتابخانه ها یا خانم ها آرامش و آذرگشسب . ببخشید فقط کنجکاو شدم وگرنه قصد دخالت نبود . باسپاس
سر کار خانم رحمانپور سطح جلسه بسیار پایین بود و عده ای از افراد را انتخاب کرده بودین که فقط از شما تعریف و تمجید کنند. دستاورد خانم مولاوردی چه بوده توضیح دهید؟
کبنا جان بی زحمت عکسارو حذف کن فقط متنو بزار .
خدمت
Iran, Islamic Republic of
درود بر سرکار خانم رحمانپور واقعا به جامعه زنان استان پویایی و نشاط خاصی بخشیده با تلاش ها و زحماتی که در سطح ملی و محلی بکار بسته است
چرام
Iran, Islamic Republic of
عکس از ...... نبود
Iran, Islamic Republic of
په استان و شهریاسوج اینهمه زنان متخصص و جراح و هیئت علمی استان داریم اینا ده کی هستن آمدند دراین جلسه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1