تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۲۲۳۴۴۱

بی‌سر و سامانی در ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه استان / انبار زغال در میوه فروشی بوستان باشت لو رفت / تجلیل از رابطان پلیس و دستگاه‌های دولتی / عدم رعایت قوانین در تالارهای عروسی / برگزاری مسابقه «مادر، گنج مهربانی»

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
لزوم استفاده از ظرفیت مردمی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از ظرفیت مردمی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: چنین موضوعاتی را با کمک مردم می‌توان کاهش داد.
امروز همایش تجلیل پلیس با رابطین دستگاه‌های دولتی در یاسوج برگزار شد.
سرهنگ مهدی انصاری در این همایش، اظهار کرد: برخی از موارد و موضوعات اگر به درستی شفاف‌سازی و تبیین نشود باعث می‌شود شایعه جای آنها را گرفته و اذهان عمومی را تشویش کند.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی و ضرورت توجه به آنها، افزود: باید ارتباطی درست میان معاونت اجتماعی نیروی اجتماعی با رسانه و روابط عمومی دیگر دستگاه‌ها ایجاد شود.
وی، توسعه و تبلیغ ارتباط میان نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها، بسترسازی برای اجرای طرح‌های مشترک و اثربخشی و بهره‌برداری از توان و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
این مسؤول با تاکید بر ایجاد تعامل و همکاری در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان تاکنون در این زمینه با ایجاد تعامل با روابط عمومی دیگر دستگاه‌ها ارتباطات را ارتقا داده و نتیجه این اقدام به صورتی محسوس مشاهده می‌شود.
انصاری، غلبه بر بحران‌های اجتماعی با مشارکت عمومی و مردم را از نتایج مهم این ارتباطات عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با ادامه این ارتباطات شاهد کاهش بیشتر این ناهنجاری‌ها در جامعه و استان باشیم.
وی غلبه بر بحران‌های اجتماعی را نیازمند عزم و مشارکت عمومی بیان کرد و افزود: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد با سابقه اعتقادی و مبارزاتی درخشان وجود ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی حتی اگر یک مورد باشد هم زیاد است.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، پیشگیری را بهترین راهکار برای مبارزه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: نروی انتظامی در حال حاضر برنامه و طرح پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار دارد.
این مسؤول با تاکید بر مشارکت دادن همه اقشار مردم در بحث پیشگیری از وقوع جرم، خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیشگیری از جرم باعث توسعه پیشگیری اجتماعی خواهد شد.
انصاری با بیان اینکه این اقدام با نگاه مردم محوری در حال انجام است، بر استفاده از ظرفیت مردمی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد گفت: نگاه تهدید محور در این حوزه موثر نبوده بلکه باید چنین موضوعاتی را با همکاری و مشارکت مردم انجام دهیم تا نتیجه‌بخش باشد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، تامین امنیت و آرامش اجتماعی را از دیگر اهداف نیروی انتظامی عنوان کرد و یادآور شد: این مهم نیز با همکاری و مشارکت مسوولان، دستگاه‌ها و مردم میسر خواهد شد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده‌اند: «گسترش و ایجاد امنیت تنها به نیروی انتظامی اختصاص ندارد بلکه وظیفه‌ای ملی است» و این وظیفه را برای ما سنگین می‌کند چون هر کدام در برقراری امنیت جامعه سهمی داریم که باید با مشارکت، همدلی و تعامل این هدف را محقق کنیم.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌های روابط عمومی دستگاه‌ها، گفت: روابط عمومی‌ها تاکنون در زمینه توسعه و فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به مسائل عمومی از جمله آسیب‌های اجتماعی همکاری قابل قبولی با نیروی انتظامی داشته‌اند.
در پایان این همایش از ۲۵ روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های مختلف تجلیل شد.
تذکر به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای جذب هر چه سریع‌تر اسناد خزانه
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اختصاص یافته به استان هنوز جذب نشده گفت: ۵ بهمن ماه آخرین فرصت تحویل مدارک اسناد خزانه به فرابورس است.
حسن نوروزی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: ۶۷ میلیارد تومان اسناد خرانه به استان تعلق گرفت که تاکنون ۲۹ میلیارد آن جذب شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اختصاص یافته به استان هنوز جذب نشده گفت: ۵ بهمن ماه آخرین فرصت تحویل مدارک اسناد خزانه به فرابورس است که دستگاه‌های استانی هر چه سریع‌تر مدارک خود را تحویل دهند.
وی تصریح کرد: در صورتی که ۴۰ میلیارد تومان اسناد خزانه استان جذب نشود برای تاسیس پروژه‌های عمرانی به مشکل برخواهیم خورد، دستگاه‌ها نباید به امید دریافت نقدینگی نسبت به جذب اسناد خزانه اقدام کنند.
این مسوول با تشکر از بنیاد مسکن و آب و فاضلاب برای تکمیل اسناد خزانه گفت: صدا و سیما، شهرداری باشت، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و چند دستگاه دیگر مدارک ‌خود را تحویل دادند.
وی از اعلام اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: ۳۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ابلاغ شد که دادگستری، شهرداری، پارک علم و فناوری، میراث فرهنگی، جمعیت هلال‌احمر برای جذب این اعتبار اقدام کنند.
نوروزی با انتقاد از تناقض‌های آمار و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌های اجرایی فردی را به عنوان مسوول آمار به سازمان برنامه و بودجه معرفی کنند.
وی خطاب به معاون رئیس‌جمهور گفت: در سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری تخصیص یافت که ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و بخش خصوصی از طرف دولت پرداخت می‌شود که تاکنون این مصوبه سفر اجرایی نشده است.
این مسوول افزود: ۷۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری مصوبه دولت است که امیدواریم اجرایی شود.
تجلیل از رابطان پلیس و دستگاههای دولتی و غیردولتی
درهمایشی از رابطان بین پلیس و دستگاههای دولتی و غیردولتی استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
فرمانده انتظامی استان هدف از برگزاری این همایش را توسعه و تجلیل از رابطان پلیس و دستگاههای دولتی و غیردولتی+فیلمتعمیق ارتباط بین نیروی انتظامی و دستگاههای دولتی،بسترسازی برای اجرای طرحهای مشترک و اثربخش و بهره برداری از ظرفیت و توان این دستگاهها برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: امنیت یکی از نیازهای اساسی و حیاتی کشور و استان برای رشد و توسعه است.
سرهنگ مهدی انصاری افزود: گسترش و ایجاد امنیت در جامعه بنا به فرموده مقام معظم رهبری تنها مربوط به نیروی انتظامی نیست بلکه وظیفه ای ملی است.
وی گفت:گسترش امنیت،کنترل و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه مستلزم عزم جدی و همه جانبه سایر دستگاههای دولتی و غیردولتی است.
انصاری همچنین به نقش به سزای مردم در ایجاد امنیت و ارتقاء آن اشاره کرد و افزود:برای داشتن جامعه ای سالم و عاری از بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی مردم نقش اول و صحنه گردان این موضوع هستند که باید با مشارکت بیش از پیش خود نیروی انتظامی را در تحقق این مهم همراهی و یاری کنند.
فرمانده انتظامی استان فضای مجازی و ماهواره را مهمانان ناخوانده و البته نامحرم در فضا و کانون گرم خانواده ها برشمرد و گفت: دشمنان با راه اندازی شبیخون و تهاجم سنگین فرهنگی بنیان خانواده ها را برای ایجاد فاصله و دور کردن مردم از ارزشها،اعتقادات و باورهای دینی برای رسیدن به اهداف شوم خود نشانه رفته اند.
وی به نقش موثر کانون خانواده در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان اشاره کرد و افزود:اگر از بنیان خانواده با مدیریت صحیح و راهکارهای متناسب با فرهنگ و آئین ایرانی اسلامی در مقابل هجوم نرم دشمنان به خوبی صیانت شود به طور حتم جامعه ای سالم خواهیم داشت.
سرهنگ انصاری از خدمات و تلاش شبانه روزی صداوسیمای استان در پوشش و انعکاس به موقع و مطلوب اخبار نیروی انتظامی تشکر و قدردانی کرد
در این همایش برخی از اعضا ضمن برشمردن مهمترین آسیبهای اجتماعی و چالشهای پیش روی سازمانها ،ادارات و نهادها راهکارهای مقابله و پیشگیرانه خود را برای کنترل ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی استان ارائه کردند.
درخشش صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه خوش درخشید.
یوسف افشارنیا اظهار کرد: صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه که در تهران برگزار شد معاونت فنی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بالاترین امتیاز  توانست رتبه اول مراکز استان‌های سراسر کشور را از آن خود کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی‌های انجام شده حوزه معاونت فنی صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای، فرستنده‌های تلویزیونی،IT، تاسیسات، پشتیبانی فنی، فرستنده‌های رادیویی توانست با پشت سر گذاشتن استان‌های برخودار، رتبه برتر و برگزیده مراکز استان‌ها شود.
افشارنیا افزود:یکی از بزرگترین اقدامات صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد طراحی و ساخت نرم افزار رادیونما بود که به دست توانمند همکاران فنی استان انجام شد که مورد تقدیر مسولان ارشد سازمان قرار گرفت.
وی گفت: این موفقیت به عنوان طراحی اصلی مورد استفاده همه مراکز استان‌های کشور و شبکه‌های رادیویی سراسری قرار گرفت.
به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد پوشش ۹۶ درصدی مناطق استان با دیجیتال، راه‌اندازی ۲ استودیوی مجهز تولید سیما، واحد سیار sng، واحد سیار مجهز تلویزیونی، واحد سیار مجهز رادیویی، راه‌اندازی اتوماسیون کاملا دیجیتال سیما و نصب و راه‌اندازی ژنراتور ۱۰۰ کیلووات سیار از دیگر اقدامات انجام گرفته در رسانه استانی بوده است.
تالارهای عروسی کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می‌شود
رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه عدم رعایت قوانین در تالارهای عروسی از جمله تیراندازی سبب نگرانی مردم شده است گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تالارهای عروسی این استان ساماندهی می‌شوند.
سرهنگ مهدی انصاری در نشست همایش تجلیل از روابط عمومی‌ سازمان‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این همایش با هدف توسعه و تعمیق ارتباط بین پلیس و ادارات، بسترسازی برای اجرای طرح‌های مشترک و اثربخش، بهره برداری از توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.
وی با اشاره به سخت مقام معظم رهبری " گسترش و ایجاد امنیت تنها به نیروی انتظامی اختصاص ندار بلکه یک وظیفه ملی است" عنوان کرد: به طور حتم با مشارکت و تعامل همه جانبه مردم شاهد امنیت در جامعه هستیم.
انصاری ابراز کرد: معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در زمینه ارتباط با سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی ارتباط مطلوبی داشته که منتج به نتایج خوبی از جمله ارتقا سطح همکاری‌ها شده است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بهترین راهبرد پلیس پیشگیری اجتماعی است  تصریح کرد: در صورت سهیم شدن تمام اقشار مختلف مردم در پیشگیری اجتماعی تمامی افراد مسئولیت پذیر شده و به دین خود عمل می‌کنند.
انصاری خاطرنشان کرد: نگاه تهدید محوری کارساز نبوده و البته جامعه محوری و مردم محوری نیز هزینه‌های دارد که هم اکنون پلیس این هزینه ها راد تحمل کرده و در راستای جلب اعتماد عمومی قدم بر می‌دارد.
وی با تشریح مضرات فضای مجازی عنوان کرد: یک دانش آموز ۱۲ ساله یاسوجی با آشنایی از طریق شبکه‌های مجازی یک دانش آموز ۱۳ ساله دیگر  را از تبریز راهی یاسوج می‌کند که باید همه این مسائل به صورت دقیق بررسی شود که چگونه در جامعه شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.
در پایان از ۲۵ روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
برگزاری مسابقه بزرگ «مادر، گنج مهربانی» به همت امور بانوان آموزش و پرورش
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مسابقه بزرگ «مادر، گنج مهربانی» را برگزار می‌کند.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امور بانوان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مسابقه بزرگ مادر گنج مهربانی را برگزار می‌کند.
وی افزود: این مسابقات در قالب خاطره‌نویسی از مادر و با عنوان مادر گنج مهربانی برگزار می‌شود.
لیلا زاده‌باقری گفت: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد و داوطلبان می‌توانند خاطره‌های خود را حداکثر در ۲ صفحه A4 به همراه CD و با فرمت word تا اول اسفندماه ۹۵ به امور بانوان ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تحویل دهند.
وی عنوان کرد: این مسابقه با هدف گرامی‌داشت و تکریم مادران و بیان خاطره‌ها برگزار و اسامی برگزیدگان نیمه دوم اسفند از طریق پرتال آموزش و پرورش استان اعلام می‌شود
انبار زغال در میوه فروشی بوستان باشت لو رفت
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به لزوم همکاری مردم در شناسایی سودجویان و متخلفان منابع جنگلی گفت: فردی که در یک میوه فروشی در روستای «بوستان » شهرستان باشت اقدام به فروش زغال می کرد، لو رفت.
سرهنگ محمد رحیم برزمند اظهارکرد که نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مقابل مغازه این فرد ۱۲کیسه و در قسمت انبار عقب این میوه فروشی ۳۶کیسه زغال کشف و ضبط کردند.
وی گفت که پرونده این متخلف با ۴۸۰ کیلوگرم زغال تحویل مراجع قضایی شد.
جریمه هرکیلوگرم زغال ۵۰ هزار ریال است.
سرهنگ برزمند کمبود نبروی حفاظتی را یکی از مشکلات جفاظت از جنگلهای کهگیلویه وبویراحمد بویژه شهرستان باشت اعلام کرد و افزود: برای هر ۱۶تا ۱۷ هزار هکتار منابع جنگلی و مرتعی این استان یک قرق بان وجود دارد که این تعداد اندک است.
وی تعداد نیروی حفاظتی منابع طبیعی این استان را ۷۶ نفر ذکر کرد و خواستار افزایش نیروی انسانی قرق بان و پرداخت به موقع حقوق این نیروها شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1