تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۲۲۳۲۵۸

ماجرای بالا و پایین قیمت گوشت قرمز در بویراحمد / بازدید نماینده بویراحمد از مرکز تحقیقات کشاورزی / ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت / همایش هم‌اندیشی روابط عمومی‌ ادارات

۴
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
افزایش کمی و کیفی تولید محصولات با رفع مشکلات مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی یکی از محورهای اصلی تولید در استان است به رونق تولید محصولات با رفع مشکلات مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
غلام‌محمد زارعی در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشاورزی از گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین شغل و اولین منبع درآمد مردم بوده است اظهار کرد: در این استان همه مردم به نوعی وابستگی به این بخش دارند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کشاورزی اولین منبع تولید در استان به شمار می‌رود تصریح کرد: برای این که بتوانیم اقتصاد شکوفایی در استان داشته باشیم ناگزیر به ارتقای وضعیت بخش کشاورزی هستیم.
وی از مرکز تحقیقات کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین زیربنای ارتقای بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: در کل پژوهش و تحقیق زیربنای هرگونه توسعه‌ای در هر منطقه و نقطه به شمار می‌رود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز برای بهبود کیفیت و کمیت تولید محصول به پژوهش و تحقیق و استفاده از داده‌های آن‌ها نیاز داریم تصریح کرد: دستاوردهای کشاورزی استان ما در همه سال‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر به واسطه تحقیقات در مرکز تحقیاقت کشاورزی است.
زارعی، رفع مشکلات حوزه تحقیقات کشاورزی را اصلی مهم برای بهبود وضعیت کشاورزی دانست و گفت: همه باید برای تحقق خواسته‌های محققان و پژوهشگران در مرکز تحقیقات کشاورزی کمک کنیم.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین ابزارها که می‌تواند به عملیاتی کردن این نوع اقتصاد کمک کند ابزار تحقیق و پژوهش است تصریح کرد: در حوزه تحقیقات کشاورزی باید به گونه‌ای کار شود تا بتوانیم علاوه بر تولید نیازهای استان به صادرات محصولات نیز کمک شود.
وی در پایان از همه فعالیت‌های کارکنان و مدیریت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به واسطه اقدامات اثرگذار پژوهشی و تحقیقاتی قدردانی کرد.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در بویراحمد/ اعمال قیمت‌‌های جدید از فردا
قیمت گوشت قرمز در شهرستان بویراحمد ۱۰ درصد افزایش یافت.
مدتی قبل بود که موضوع افزایش قیمت گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار استان مطرح شده بود که این موضوع با مخالفت‌ها و موافقت‌هایی مواجه شد.
قیمت بالای دام زنده، نبود دام و عدم قیمت واحد گوشت قرمز در شهر یاسوج موجب تجمع قصابان در مقابل فرمانداری و حتی استانداری استان شدند و این افراد خواهان افزایش قیمت گوشت قرمز بودند.
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و منع معاونین سازمان جهاد کشاورزی از مصاحبه با اصحاب رسانه قیمت گوشت قرمز روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد.
روزبهی رئیس اتحادیه قصابان در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز روز گذشته در ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد و این قیمت‌ها از فردا سه‌شنبه در قصابی‌های شهرستان بویراحمد اعمال می‌شود.

وی کمبود عرضه دام زنده در شهرستان بویراحمد و مصرف بالا را از دلایل افزایش گوشت قرمز دانست و گفت: قیمت جدید تا پایان فروردین سال آینده اعمال می‌شود سپس قیمت گوشت قرمز به نرخ قبلی بازگردانده می‌شود.
رئیس اتحادیه قصابان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز ۱۰ درصد افزایش یافته گفت: قیمت گوشت کهره و بره از ۲۸ هزار تومان به ۳۱ هزار تومان، گوشت بز و میش از ۲۱ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان، گوساله بدون استخوان از ۲۵ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت، ضمن اینکه گوشت گاو با همان قیمت ۲۳ هزار تومان قبل عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در سایر شهرستان‌های استان با توجه به تقاضای ستاد تنظیم بازار افزایش می‌یابد، گفت: قیمت گوشت قرمز در دهدشت و گچساران با تقاضای کمیسیون تنظیم بازار تغییر می‌کند.
روزبهی در خصوص نحوه نظارت بر واحدهای قصابی برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت بیشتر از قیمت مصوب شده، گفت: واحدهای بازرسی به صورت مستمر از واحدهای قصابی بازرسی می‌کند و با هرگونه افزایش قیمت بیشتر از قیمت مصوب شده برخورد می‌شود.
 توسعه صنایع تبدیلی لازمه رونق صادرات کهگیلویه وبویراحمد
مسئولان و فعالان اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی بویژه در بخش تولید برای صادرات فراهم نشده است، توسعه صنایع تبدیلی در این استان را لازمه رونق صادرات می‌دانند.
در ۹ ماه گذشته پنج میلیون دلار کالا از کهگیلویه وبویراحمد صادر شد که سه میلیون دلار از این میزان کالا از گمرک استان و ۲ میلیون دلار نیز از گمرک های دیگر استان‌ها به خارج صادر شد.
در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود این میزان محصول کشاورزی در سبد صادراتی این استان قرار نگرفته است.
میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری هفت هزار دلار پیش بینی شده که از این میزان پنج هزار دلار مربوط به بخش صنعت و معدن و سهم بخش‌های کشاورزی و بخش صنایع دستی هر کدام یکهزار دلار است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این باره می گوید که نبود صنایع تبدیلی کشاورزی، دامی، گیاهان دارویی و شیلات برای ایجاد ارزش افزوده این محصولات از مهمترین مشکلات و موانع صادراتی این بخش محسوب می شود.
در کهگیلویه و بویراحمد در سطح ۲۲ هزار هکتار از مراتع این استان گیاهان دارویی تاکنون کشت شده و توسعه کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های این بخش است.
جبار کیانی معتقد است در صورت وجود صنایع تبدیلی و رونق تولید محصول، صاحبان سرمایه برای عرضه کالای خود در بازار داخلی و به‌ ویژه خارجی ناچار به بازاریابی و رقابت هستند که این ظرفیت به دلیل توسعه‌ نیافتگی و رکود درکهگیلویه و بویراحمد بالفعل نشده است.
وی رکود واحدهای تولیدی را یکی از دیگر مشکلات و موانع صادراتی کهگیلویه و بویر احمد برشمرد و تصریح کرد که بخش زیادی از واحدهای تولیدی استان نیمه فعال هستند.
وی رکود حاکم بر بازار، بروکراسی‌های اداری و مشکلات ناشی از پرداخت حقوق کار، مالیات و تأمین اجتماعی، نبود تجار فعال، فراهم نبودن بستر مناسب مبادلات خارجی و بانکی را از دیگر دلایل کم توفیقی بخش صادرات کالاهای غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.
کیانی آموزش تجار و بازرگانان را از مهمترین اولویت‌های رونق صادرات این استان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا تداوم سفرهای برخی هیات های خارجی برای سرمایه گذاری بیش از پیش مورد توجه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صادرات ۷۴۰ هزار دلار گیاه دارویی و دام زنده در سال جاری از این استان به خارج کشور خبر داد.
جعفر گوهرگانی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادراتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکهزار رأس دام زنده این استان سال جاری به ارزش ۲۴۰ هزار دلار از گمرک هرمزگان و ۱۲ تن گیاه دارویی خشک شامل پنیرک، به‌لیمو و استویا به ارزش ۵۰۰ هزار دلار در سه ماهه نخست سال جاری از گمرک غرب تهران به خارج کشور صادرات شد.
وی به تولید ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی و باغی در کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت: در این استان بستر خوبی برای کسب و کار تجارت در امر صادرات محصولات کشاورزی از جمله باغی و به ویژه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی وجود دارد.
وی تولید سالانه ۱۴ میلیون شاخه گل رز با داشتن شرایط صادراتی در این استان را یادآور شد و تصریح کرد: تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب کیفی از محصولات صادراتی است که عمده آن در بازار دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبود تجار صادره کننده محصولات کشاورزی از گمرک استان و صنایع تبدیلی این حوزه را یکی از موانع تحقق برنامه‌های صادراتی بخش کشاورزی استان دانست.
گوهرگانی افزود: کهگیلویه و بویر احمد در بخش تولید گیاهان دارویی ظرفیت خوبی دارد و بخشی از صادرات استان مربوط به گیاهان دارویی است.
وی تصریح کرد: سال ۹۵ یکهزار دلار صادرات از گمرک استان و ۵۰۰ هزار دلار از گمرک دیگر استان‌ها برای بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده در حالی که تجار صادرکننده محصولات کشاورزی برای تحقق این مهم استقبال مناسبی نشان ندادند.
میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری هفت هزار دلار پیش بینی شده که از این میزان پنج هزار دلار مربوط به بخش صنعت و معدن و سهم بخش‌های کشاورزی و بخش صنایع دستی هر کدام یکهزار دلار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رونق تولید در بخش صنعت برای ایجاد اشتغال و افزایش میزان صادرات مورد توجه دولت تدبیر وامید است، از اختصاص چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای فعالیت واحدهای راکد و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در این استان خبر داد.
سید موسی خادمی اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای فعالیت ۲۵۱ واحد صنعتی راکد و ۵۱ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هزینه خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰ واحد صنعتی راکد در این استان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به چرخه تولید بازگشت.
سهراب بنام گفت که از ۴۲۲ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۹۰ واحد تعطیل است.
وی ادامه داد: زمینه اشتغال ۶هزار و ۲۶۳ نفر در این استان با احیای واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فراهم می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال، تعطیل و طرح‌های صنعتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان در آینده‌ای نزدیک برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۴۰ کارخانه بزرگ، متوسط و کوچک دارد
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز می گوید که در ۹ ماه گذشته سال جاری پنج میلیون دلار کالا از این استان صادر شد که سه میلیون دلار از این میزان کالا از گمرک استان و ۲ میلیون دلار از گمرک دیگر استان‌ها به خارج صادر شده است.
وی با اشاره به نقش صادرات در رونق تولید و ارز آوری برای کشور اظهار کرد: ۷۱۴ تن کالا در این مدت شامل گیاهان دارویی، موکت، مواد آرایشی و بهداشتی و عصاره شیرین بیان به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، فرانسه، انگلیس، آلمان، اندونزی و آفریقای جنوبی صادرات شد.
نیک نژاد پایین بودن تعداد واحدهای تولیدی فعال در عرصه صادرات و نبود صادرکنندگان قوی را یکی از مشکلات صادرات در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: صادرات این استان بیشتر از سوی تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.
وی بالا بودن هزینه حمل و نقل نسبت به سایر نقاط کشور و بالا بودن قیمت تمام شده تولید کالا را از دیگر مشکلات و موانع صادراتی این استان دانست و تصریح کرد: برای ۶۵۰ نفر در استان کارت بازرگانی صادر شده که از این تعداد ۶۵ مورد فعال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود ۷۰۰ واحد تولیدی صنعتی است که ظرفیت‌های بالفعل صنعتی این استان متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی آن نیست.
میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد در حالی در ۹ ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶درصد کاهش یافته که میزان صادرات در سال جاری در کشور افزایش یافته است.
صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در ۹ ماهه نخست سال جاری حدود ۳۱ میلیارد دلار اعلام شد که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

آمار مصدومیت حوادث کار در کهگیلویه وبویر احمد ۱۷ درصد کاهش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که آمار مصدومیت های ناشی از حوادث کار در ۹ماهه گذشته سال جاری بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است.

روابط عمومی پزشکی قانونی کهگیلویه و بویر احمد، کامروز امینی اظهار داشت: ۲۶۰ مصدوم ناشی از حوادث کار شامل ۲۶ نفر زن و ۲۳۴ نفر مرد در سال جاری به اداره های پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
وی گفت: در مدت زمان مشابه سال۹۴ تعداد ۳۱۴ نفر در محیط های کارگاهی مصدوم و به پزشکی قانونی مراجعه کردند.
امینی آمار فوتی ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه امسال را هفت مورد اعلام کرد و افزود که این آمار در مدت مشابه سال گذشته نیز هفت نفر بود.
وی اعلام کرد:امسال از تعداد هفت نفر فوتی در اثر حادثه کار،سه مورد بر اثر اصابت جسم سخت، ۲ مورد برق گرفتگی و ۲ مورد سقوط از بلندی ثبت شده است.


افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ درآمدزایی در مرکز تحقیقات استان
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی این استان خبر داد.
غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز به صورت سرزده از مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید و در جریان روند اقدامات انجام شده تحقیقاتی و پژوهشی در این مرکز قرار گرفت.
در این بازدید عباس صلاحی اردکانی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان حول محورهای چهارگانه، بخش کشاورزی است اظهار کرد: با یک کشاورزی پویا و علمی می‌توانیم رونق تولید و اشتغال را در استان داشته باشیم.
این مسؤول افزود: به همین منظور در مرکز تحقیقات کشاورزی استان همه عزم خود را بر روی کارهای تحقیقاتی اثربخش گذاشته‌ایم تا بتوانیم با استفاده از داده‌های تحقیقاتی بهترین محصول و بیشترین محصول را در بخش کشاورزی استان داشته باشیم.
صلاحی‌اردکانی در بخش دیگری از اظهارات با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون اقدامات گسترده‌ای در سطح مرکز تحقیقات استان در زمینه‌های مختلف انجام شده است اظهار کرد: یکی از این اقدامات مربوط به درآمدزایی مرکز تحقیقات است که از سال ۹۲ شروع به درآمدزایی کرده‌ایم.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: یکی از دستاوردهای مهم دیگر ما در مرکز تحقیقات کشاورزی استان، تغییر و اصلاح الگوی کشت است.
این مسؤول با بیان اینکه این اقدام کمک بزرگی به کشاورزان است تصریح کرد: از اولویت‌های دیگر تحقیقاتی در استان که اولویت اول ما محسوب می‌شود مربوط به حوزه گیاهان دارویی است.
صلاحی‌ردکانی در ادامه آموزش را یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی ذکر کرد که در دستور کار مسؤولان این مرکز قرار گرفته است و در ادامه به برخی از دستاوردهای مرکز تحقیقات کشاورزی استان اشاره کرد.
وی گفت: از دستاوردهای ما در این مرکز تولید آفت‌کش غیر شیمیایی است که مجوز فروش گرفته است و از دیگر دستاوردها معرفی ۲ لاین جدید برنج در مناطق سردسیری است.
این مسوول افزود: اجرای طرح آبخوانداری در منطقه دشت امام‌زاده جعفر گچساران و در سطح هزار هکتار از دیگر دستاوردهای این مرکز به شمار می‌رود.
 ورودی های شهر دهدشت باتخصیص اعتبار ساماندهی می شود
فرماندار کهگیلویه گفت: سه ورودی دهدشت مرکز این شهرستان با تخصیص اعتبارات لازم ساماندهی خواهند شد.

علی پوزش اظهار داشت: ۲۲ میلیارد ریال در سال جاری به ورودی چرام - دهدشت، ۳۲ میلیارد ریال به ورودی سوق -دهدشت و ۳۲ میلیارد ریال نیز به ورودی طولیان دهدشت از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مصوب شده بود که تاکنون تخصیص داده نشد.
وی بیان کرد: در صورت تخصیص ۵۰ درصد از این میزان، ورودی ها تا پایان سال مالی ۹۵ به بهره برداری خواهند رسید.
پوزش پیشرفت فیزیکی ورودی ها را نزدیک به ۷۵ درصد اعلام کرد.
وی با اشاره به تامین سهمیه قیر ورودی طولیان - دهدشت از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: زیر سازی و آسفالت این مسیر به زودی از سوی پیمانکار آغاز خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه ساماندهی و زیبا سازی ورودی های شهر را از برنامه های جامع مدیریت شهری دانست و گفت: ورودی هر شهر و منطقه ویترین و نماد آن منطقه و لازم است در این راستا توجه ویژه ای به موضوع ساماندهی ورودی ها شود.
همایش هم‌اندیشی روابط عمومی‌ ادارات با نیروی انتظامی در یاسوج برگزار می‌شود
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از همایش هم‌اندیشی روابط عمومی‌ها و رابطان دستگاه‌های اجرایی با نیروی انتظامی در یاسوج خبر داد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از همایش هم‌اندیشی روابط عمومی‌ها و رابطان دستگاه‌های اجرایی با نیروی انتظامی در یاسوج خبر داد.
علی تاج‌الدینی اظهار کرد: نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد همواره ارتباط خود را با سایر دستگاه‌ها و ادارات در بهترین سطح دارد.
وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت در جامعه باید همه دستگاه‌ها با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند تصریح کرد: نیروی انتظامی هم خود را جدا از این موضوع نمی‌داند و با همه دستگاه‌های اجرایی در بالاترین سطح ارتباط و همکاری دارد.
این مسؤول در فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نشست هم‌اندیشی با رابطان دستگاه‌ها و روابط عمومی آن‌ها با نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت: این نشست فردا سه‌شنبه و از ساعت ۱۰ صبح در محل مهمان‌سرای نیروی انتظامی واقع در گلستان ۱۲ شهر یاسوج با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر صلاحی اردکانی سلام. شما حدود سه سال که در مرکز تحقیقات حضور دارید فقط وضعیت فیزیکی مرکز را گزارش میدید. .مثلا وضعیت دستشوییهای مرکز قبل از ۹۲و بعد از ۹۲ را به مهمانها گزارش میدید.
اویی
Iran, Islamic Republic of
دکتر صلاحی خودش که کاندید شیراز بود رد صلاحیت شد
مرکز
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع سلام. انتظار داریم در مرکز تحقیقات تغییر اعمال کنید
کبنا
Iran, Islamic Republic of
خدا ندیده از دلم
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1