تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۲۲۳۲۵۴

هدایت‌خواه: وضعیت حجاب در استان مطلوب نیست / حسینی: زن بدحجاب در گذشته نداشتیم / زارع‌پور: باید باورهای دینی تقویت شود

۹
۰
کبنا ؛شورای عفاف و حجاب استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور امام جمعه یاسوج برگزار شد.
سند حجاب و عفاف در کهگیلویه وبویراحمد تدوین شود
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تعمیق ارزش‌های اسلامی و دینی سند حجاب و عفاف در کهگیلویه وبویراحمد تدوین شود.
هادی زراع‌پور در نشست شورای عفاف و حجاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیت‌های مقام معظم رهبری و دولت پیرامون آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت باورهای دینی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث خشونت و برخوردهای قهری و جبری تجربه خوشایندی در این زمینه نبود و اکنون باید با تدوین سند توسعه حجاب در ۵ سال آینده گام‌های فرهنگی مهمی در این زمینه برداشت و استفاده از شیوه‌های نوین مثل فضای مجازی با توجه به اینکه بیش‌ترین آسیب‌ها اکنون در این محدوه است لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه بعضی از این آسیب‌ها در دستور کار دستگاه های اجرایی است، عنوان کرد: می‌توان با انعقاد یک تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مصوبات شورای عفاف و حجاب را با مشارکت آنها اجرایی کرد.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه حدود ۴ هزار نفر از بانوان استان عضو تشکیلات عفاف و حجاب کانون‌های مساجد در استان هستند، بیان کرد: سالانه چندین دوره آموزشی و همایش در سطح استان در این زمینه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رضا قاسمی گفت: بعضی از بانوان استان برای شرکت در دوره‌های تربیت مربی عفاف و حجاب هرساله به تهران اعزام می‌شوند و در این دوره‌ها حضور می‌یابند.
وی تاکید کرد: این نهاد آمادگی دارد تا فعالان عفاف و حجاب را شناسایی و در برگزاری دوره‌های تربیت مربی و تربیت مبلغ با این ستاد همکاری لازم را داشته باشد.
قاسمی تصریح کرد: کانون‌های تخصصی در زمینه عفاف و حجاب اکنون در مساجد سراسر استان مشغول به فعالیت هستند و می‌توان با ارائه تفاهم نامه مشارکت و همکاری بیشتری در این زمینه با ستاد و بنیاد عفاف و حجاب داشت.

تدوین یک‌ساله طرح جامع عفاف و حجاب در کهگیلویه و بویراحمد
دبیر بنیاد عفاف و حجاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جامع عفاف و حجاب در ۱۴ بند در مدت یک‌سال اجرا می‌شود.
ستار هدایت‌خواه در نشست عصر امروز شورای عفاف و حجاب با اشاره به وضعیت حجاب در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت حجاب و عفاف در استان مطلوب نیست.
وی با اشاره به تدوین طرح جامع عفاف و حجاب در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح به صورت یک‌سال از مهر ماه ۹۵ تا مهر ماه ۹۶ در ۱۴ بند و موضوع تعریف شده که برای اجرای شدن این طرح نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در استان هستیم.
دبیر بنیاد حجاب و عفاف کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شناسایی و سازمان‌دهی فعالان حجاب و عفاف، شناسایی و حمایت از فروشگاه‌های حجاب و عفاف، تشکیل کارگروه تبلیغی و ترویجی در استان و استفاده از ظرفیت‌های اردوهای جهادی حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های تدوین شده در طرح است.
این مسؤول با تأکید بر تکریم زنان محجبه و نمونه در ادارات استان و مدارس و دانشگاه‌ها افزود: استفاده از دوره‌های ضمن خدمت برای ادارات و نهادها، برگزاری همایش‌های هم‌اندیشی و آموزش عفاف و حجاب و تاسیس هیات‌های تخصیصی عفاف و حجاب دیگر برنامه‌های لحاظ شده در این طرح است.
هدایت‌خواه با اشاره به اینکه برای اجرای این برنامه‌ها در طول یک‌سال نیازمند اعتبار ۶ میلیارد ریالی هستیم، گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم و تربیت مبلغ، برگزاری مسابقات فصلی کتب در سطح ادارت، مدارس و دانشگاه‌ها، اجرای طرح کانون‌های دانشجویی و دانش‌آموزی عفاف و حجاب، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد شهر مجازی عفاف و حجاب و تشکیل و سازماند‌هی گروهای هنری ۱۴ برنامه تدوین شده در طرح جامع عفاف و حجاب است.
ترویج حجاب و عفاف دفاع در برابر جنگ نرم است
امام جمعه یاسوج گفت: یکی از راه‌های واکسینه کردن نسل جوان در برابر نفوذ دشمن نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در دومین نشست شورای عفاف و حجاب کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به جنایات متعدد رضا خان علیه ملت ایران اظهار داشت: بزرگ‌ترین جنایت رضاخان مسئله کشف حجاب بود.
امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه بخش مهمی از نتایج پیروزی انقلاب ثمره تلاش بانوان بود، عنوان کرد: زنان ایرانی با چادرهای سیاه خود به صحنه آمدند و موجب پیروزی انقلاب شدند.
وی تصریح کرد: در صورت نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود چرا که بسیاری از توطئه‌های دشمنان در اثر نفوذ در این مسائل در کشور ایجاد می‌شود.
حسینی با بیان اینکه دشمن نقاط قوت ما را بیشتر می‌شناسد، اظهار داشت: تکفیری‌ها و دشمنان نظام همواره در حال برنامه ریزی برای سرنگونی نظام هستند و مهم‌ترین نقطه آسیب پذیری ما یعنی کانون خانواده را مورد توجه قرار داده اند و با ارائه برنامه‌های مخرب سعی در تضعیف بنیان خانواده در ایران دارند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار بانوی طلبه در کشور مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: اگر این افراد به خوبی به وظایف خود عمل کنند به طور قطع بخش مهمی از مشکلات برطرف و نقش آنها در مصون سازی جامعه نسبت به جنگ نرم دشمن تاثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه یاسوج تاکید کرد: باتوجه به اینکه بازدهی کارهای فرهنگی زمان بر است یکی از راه‌های واکسینه کردن نسل جوان در برابر نفوذ دشمن نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
وی با اشاره به پیشینه مذهبی مردم استان، گفت: در گذشته اصلا زن بدحجابی در این استان وجود نداشت اما اکنون شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که انتظار می‌رود مسئولان با مشارکت نیروهای مردمی و به ویژه خود بانوان برای حفظ حجاب تلاش کنند.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نقش زن به عنوان مادر و متولی تربیت فرزند یک نقش حیاتی و اثرگذار است، تصریح کرد: هر کسی بتواند حتی یک نفر یا فرزند خود را از انحراف نجات دهد بدون شک جامعه‌ای را نجات داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
در مسیر پیشرفت جوامع ، تاثیر باطن خراب و متحجر از بدحجابی خیلی بیشتر و خطرناکتره ! ؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
به خاطر همین بی حجابی هاست که دیگه باران نمیاد
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
کاش یکبارم میگفتی وضعیت دروغ در استان مطلوب نیست.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
احسنت.تنها کاری که هدایت خواه صلاحیت اظهار نظر دارد فقط حجاب است.
محمد قلي
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر دکتر ستار هدایتخواه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نسبت به دورانی که خود شما نماینده مجلس بودین صد درصد بهتره حجاب
100
Iran, Islamic Republic of
اصلا تا شماها هستین بی حجابی اصلا وجود ندارد همه چادر به سر هستن
یادم هست تو دوران شما هم بدتر از حالا بوده بزارین مردم آزاد زندگی کنن حجاب که اجباری نیست
Iran, Islamic Republic of
ها بله طوری شما می گید در گذشته نداشتیم انگاری از زمان روحانی بی حجابی اومده
رسول
Iran, Islamic Republic of
.. نگو مومن
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1