تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۲۳۲۰۱

در خواست از شهردار و شورای یاسوج برای معضلی که گریبان‌گیر همه شده

۳
۰
کبنا ؛یکی از شهروندان یاسوجی با ارسال نامه‌ای از شهردار و شورای اسلامی شهر یاسوج در ارتباط با ساخت و سازها در شهر یاسوج درخواستی کرده است که عیناً برای اطلاع خوانندگان منتشر می‌شود.

متن این نامه به شرح زیر است؛

shora.yasuj.021
استاندار محترم کهگیلویه و بویرحمد
شهردار محترم یا سوج
رئیس محترم نظام مهندسی
رئیس و اعضای محترم شورای شهر یاسوج
با سلام و دعای خیر
احتراماً همانگونه که مستحضرید وضعیت ساخت و ساز در شهر یاسوج  به گونه‌ای است که با وجود تعاریف و مقررات مثلاً برای زمینی حدود سیصد متر در منطقه راهنمایی مجوز پنج طبقه با شصت درصد اشغال داده می‌شود ولی در تمام ساختمان‌ها و ساخت و سازها خلافی گسترده داشته و داریم و بخش عمده‌ای از در آمد شهرداری و نظام مهندسی هم از این طریق است و همه اینها بسته به فرد و نفوذش با قیمت‌های مختلف نهایتاً در کمیسیون ماده صد حل و فصل و مجوز انها صادر می‌شود و تا اینجای کار بحثی نیست!
مشکل از آنجایی هست که فرد مجبور می‌شود طبق مقررات یک نقشه قانونی (برای شهرداری و نظام مهندسی طبق قانون و مقررات) و یک نقشه برای اجرای ساختمان طراحی بکند و از این طریق صرف وقت و هزینه های زیاد دوباره کاری برای مردم و ترافیک رفت و آمدی برای شهرداری و نظام مهندسی و مردم (چیزی که در جهان سوم مبنای محاسباتی و ارزش محاسبه ندارد) به همراه دارد. علاوه بر همه اینها آثار زیان‌بار محیط زیستی در صرف کاغذ و واردات کاغذ و خرابی دستگاه‌های چاپ به کشور  را داریم  که خود جای تامل دارد.
پیشنهاد می‌شود با این قضیه به صورت واقعی برخورد شود و راه حل اینکار این است که یا اینکه واقعا جلوی هرگونه تخلف گرفته شود که عملاً امکان آن وجود ندارد و یا مقررات را تغییر دهند که مقداری تغییر مقررات ساده تر به نظر می‌رسد. اما از آنجائیکه بخش اعظم در آمد شهرداری و نظام مهندسی از این طریق است، و با چراغ سبز خود این دو نهاد صورت می‌گیرد، پیشنهاد می‌شود واقع گرایانه و با شهامت به قضیه برخورد شود و اجازه داده شود نقشه اجرایی (که در نهایت انجام می‌شود) به شهرداری و نظام مهندسی تحویل و از هرگونه اصلاح و صرف هزینه و وقت مردم به جد جلوگیری شود.
این واقعا یک معضل جدی و اساسی در شهر ما و گریبان همه را گرفته، درخواست دارم یک تجدید نظر جدی در این قضیه صورت گیرد و واقع بین باشیم تا از هر گونه دوباره کاری (تهیه و تحویل نقشه‌هایی اولیه و ثانویه و رفت و آمدها و هزینه ها جلوگیری گردد).
شرافت همه ما در خدمت به خلق خداست و بیندیشیم که صلاح شهر و مردم در چیست و اگر قرار است مجوزی صادر شود و جریمه‌ای، در همین اول کار نقشه اجرایی برای یکبار تهیه و از مردم گرفته شود و جرایم آن طبق معمول در کمیسیون محاسبه گردد. به هیچ وجه این دلیلی نمی شود که رنگ قانونی به کار خلاف داده شود و به این بهانه این خسارت عظیم همچنان بر گرده نهادها و مردم قرار داده شود. هم چنان که بانک ها برای اجرای قنون بیمار گونه برای یک وام فاکتور صوری می‌گیرند و مردم را به زحمت می اندازند، دقیقا حکایت بردن نقشه اولیه به شهرداری و نظام مهندسی برای گرفتن پروانه است در صورتیکه نقشه اجرایی کاملا در همه ساختمان ها متفاوت خواهد بود.

با تشکر

یک شهروند که این مراحل را سپری نمود و درخواست یک جلسه اضطراری برای بررسی موضوع را دارم.
سید محمدعلی حیدری پور
نام شما

آدرس ايميل شما

بام دنا | جستجوگر خبری هوشمند استان کهگیلویه وبویراحمد » در خواست از شهردار و شورای یاسوج برای معضلی که گریبان همه را گرفته
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
Iran, Islamic Republic of
کجای این کار درسته که توی یک خیابون ۸ متری ۸ طبقه خونه با اشغال ۱۰۰ درصد ساخته بشه. شهرداری پول چی رو میگیره؟
حق من شهروند ضایع میشه بعد شهرداری پولش رو میگیره خرج کی و چی میکنه؟
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در شهر یاسوج جزء معدود شهرهایی است که شهرداری بخاطر درآمد تخلفات ماده ۱۰۰ چشمش را اگاهانه بروی تخلفات بسته و گویا با خیال راحت از بی نظارتی دسگاههای نظارتی صرفا بفکر درآمدهای حاصله می باشد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1