تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۲۳۰۲۳

انتقاد از ستاد حوادث در جلسه استانداری + پاسخ وفایی مقدم / طلاق و خودکشی تلفات بیشتری از سیل و زلزله دارد

۱
۰
کبنا ؛ 
نشست تشکل‌های مردم نهاد به ریاست میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور تشکل‌های مردم نهاد در سالن استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح امروز نشست تشکل‌های مردم نهاد در سالن شماره یک به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و « مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی» یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.
سرهنگ ارسلان‌پور فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان دنا در این جلسه، اظهار کرد: در آتش‌سوزی جنگل‌های یاسوج در سال‌جاری دست‌اندرکاران ستاد حوادث استان حضور پیدا نمی‌کردند و فقط مردم حضور داشتند که با کمک‌ها آنها آتش مهار می‌شد.
وی تصریح کرد: حضور مردم در روند مهار کردن آتش سوزی‌ها کمک بزرگی به مسئولان و شهر است که باید به مردم احترام بگذاریم.
ارسلان‌پور افزود: جلسات تشکل‌های مردم نهاد نباید فقط در شهر یاسوج برگزار، بلکه باید این جلسات در سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار شود و رونق داشته باشند.
به گزارش کبنا، وفایی‌مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این اظهارات، گفت: یکی از اشکالات جهان سوم عدم تقسیم وظایف ستادی و عملیاتی است. لذا دستگاه‌های اجرایی در پیش قراداد موضوع این تفاوت‌ها، شرح وظایف ستادی و عملیاتی باید عنوان شود، تا در این مواقع همه ستادها زیر سوال نروند و همچنین برای مدیریت بحران در ستاد برون صحنه با مدیریت بحران در درون صحنه را باید تفکیک قائل شویم.
وی گفت: جلسات تشکل‌های مردم نهاد در شهر دهدشت برگزار شده است.
وفایی مقدم افزود: کارگروه ها، نیروها، تشکل ها، مردم و بسیج عضو ستاد بحران هستند، که باید در این راستا فرهنگ سازی و تقسیم کار صورت گیرد.
بنا بر این گزارش، نظری نماینده مردم نهاد در کمیته امداد با بیان اینکه بحران در کهگیلویه و بویراحمد متنوع است و فقط نباید بر روی یک موضوع خاص تاکید نکنیم، گفت: در حال حاضر نباید منتظر زلزله باشیم، و به آسیب‌های اجتماعی توجهی نکنیم. آسیب‌های اجتماعی در استان همچون طلاق و خودکشی تلفات بیشتری از سیل و زلزله می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: کمیته امداد در کارهای عملیاتی و پیشگیری بحران‌ها از جمله بحران آب، آسیب های اجتماعی و سرمای شدید در مناطق محروم پیشگیری‌های لازم را انجام داده است که در این راستا کمیته امداد ۴هزار بخاری در سطح استان توزیع کرده است.
نظری با اشاره به بازسازی و بهسازی منازل مددجویان کمیته امداد، افزود: کمیته امداد در سال‌جاری منازل مسکونی مددجویان را بازسازی و بهسازی خواهد کرد. همچنین مددجویان در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بیمه حوادث برخوردار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خدایی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به علت نبود فضای اخلاقی وفضای اشتغالی وفضای فرهنگی وفضای آموزشی وفضای عقل کافی همه اینها ادامه دارند .بیایید فرهنگ سرایی کنیم
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1