تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۲۲۹۹۲

بازدید رئیس صندوق رفاه دانشجویان از خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج (+تصاویر)

۴
۱
کبنا ؛ 
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از خوابگاه ها و سلف سرویس دانشگاه یاسوج بازدید کرد.
رئیس و معاونان دانشگاه یاسوج و معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دکتر ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم را در این بازدید همراهی کردند.
یزدان مهر در بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی و سلف سرویس دانشگاه یاسوج به خبرنگاران گفت: حدود ۱۱۶ خوابگاه ملکی و ۳۲۰ خوابگاه غیر دولتی دانشجویی در کشور داریم که با کمبود ۳۰۰ خوابگاه مواجهیم.
وی بیان کرد: سعی کرده ایم با توجه به برنامه پنجم توسعه از طریق دادن کمک رهن نگذاریم هیچ دانشجویی پشت درب خوابگاهها بماند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای سال آینده با هم افزایی سازمان مدیریت و صندوق رفاه دانشجویان، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار دانشگاه و بخش خصوصی می گذاریم تا کمبود فضای خوابگاهی را جبران کنیم.
یزدان مهر ضمن تقدیر از فعالیت های ارزنده دانشگاه در چند ماه اخیر تصریح کرد: با کمک های صورت گرفته وضعیت خوابگاههای دانشجویی دانشگاه یاسوج نسبت به قبل بهتر شده که ان شاء الله کمک هایی را به دانشگاه یاسوج خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه یاسوج پس از این بازدید در نشست با رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیرامون بررسی مسایل و مشکلات دانشگاه یاسوج در حوزه خوابگاهها گفت: عمده مشکلات صنفی دانشجویان در زمینه خوابگاه و سلف سرویس بود که با برنامه ریزی در تابستان گذشته، تعمیرات اساسی ، تغییر کاربری، بازسازی و جا به جایی انجام شد که ماحصل آن علاوه بر سهولت دسترسی و تردد بین واحدهای آموزشی، اداری و دانشجویی افزایش ظرفیت خوابگاهها بود.
دکتر محمودرضا رحیمی افزود: افزایش ظرفیت ها وقتی متناسب با فضا نیست مشکلات مختلفی را به وجود می آورد.
وی بیان داشت: یکی از مشکلات دیگر این است که از ابتدا این فضاها کاربری خوابگاهی نداشته اند و مشکلات و مسایل همچنان باقی است.
دکتر رحیمی ادامه داد: پراکندگی ساختمانها در دانشگاه منجر به افزایش هزینه های دانشگاه را شده است که این مورد در بقیه دانشگاهها دیده نمی شود.
رئیس دانشگاه یاسوج اذعان داشت: هزینه تمام شده سرویس دهی به دانشجو در دانشگاه یاسوج در مقایسه با دیگر دانشگاههای بزرگ بیشتر است . محرومیت منطقه و دانشجویان کم بضاعت نیز مزید بر علت است.
وی اقدامات انجام شده در دانشگاه یاسوج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قدمهای خوبی برداشته شده است اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی است.
رحیمی اظهار داشت: تجمیع سلف سرویس در دانشگاه به نحو مطلوبی انجام شد اما ایجاد آشپزخانه صنعتی یک نیاز جدی و ضروری است که این کار، سرویس دهی مطلوب به دانشجویان را تکمیل میکند و انتظار این است که به صورت ویژه در این مورد کمک موثر شود.
وی با برشمردن برخی از مشکلات دانشگاه یاسوج بیان داشت: انتظار می رود که با توجه به وضعیت خاص این دانشگاه کمک ویژه ای به دانشگاه یاسوج شود تا بار مسئولیت و تعهدات انجام شود که این کار در ادامه رضایت دانشجویان را درپی دارد.
به ابتکار مسئولان دانشگاه، یکی از اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج نیز در این بازدید حضور داشت و برخی مشکلات و مسایل دانشجویان را با رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در میان گذاشت.
این عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج در این بازدید گفت: خوابگاه صرفا جای استراحت نیست بلکه محیطی فرهنگی و اجتماعی است که باید امکانات و تجهیزات لازم را داشته باشد.
وی افزود: در خوابگاههای دانشگاه یاسوج امکانات پخش فیلم و انجام کارهای فرهنگی وجود ندارد، این دانشگاه از سالن فوتسال مناسبی برخوردار نیست و زمین چمن ندارد.
این دانشجو بیان کرد: شکاف های امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه یاسوج نسبت به سایر دانشگاههای کشور زیاد است و انتظار داریم که این شکاف ها کمتر شود.
این عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج اضافه کرد: طی سه سال اخیر وضعیت خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه بهتر شده اما مشکلاتی و کمبودهایی هم داریم و برخی امکانات و خدمات در شان دانشجو نیست.
img_0675_9071 img_0691_9081 img_0694_9072 img_0698_9073 img_0705_9074 img_0707_9075 img_0716_9076 img_0719_9077 img_0729_9079 img_0738_9080 img_0759_9083 img_0760_9084
نام شما

آدرس ايميل شما

جواد
Iran, Islamic Republic of
زمین چمن مصنوعی داشتند که بی دلیل تخریب وتبدیل به پارکینک شد
بام دنا | جستجوگر خبری هوشمند استان کهگیلویه وبویراحمد » بازدید رئیس صندوق رفاه دانشجویان از خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج (+تصاویر)
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
عینکت رو بردار بعد اینقدر دم از دانشگاه بزن
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
رئیس محترم دانشگاه: وجود.. در دانشگاه برای تو سم است. دفع خطر بفرما.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1