تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۲۲۹۶۶

دستگیری باند قاچاقچی اشیای عتیقه در چاروسا

۲
۰
کبنا ؛۸۱۹۰۷۹۰۸-۷۰۴۲۴۴۲۱سیاوش زمان رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک باند چهار نفره قاچاقچی اشیای عتیقه در منطقه جاورده بخش چاروسا کهگیلویه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه افزود: نیروهای یگان حفاظت بعد از گزارشاتی مبنی بر وجود این گروه با همکاری نیروهای انتظامی چاروسا شروع به تحقیق و شناسایی افراد این گروه کردند.
زمان با بیان اینکه چهار نفر غیر بومی که اقدام به حفاری برای گنج می‌کردند دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند افزود: از همکاری دادگاه و کلانتری بخش چاروسا در دستگیری این گروه قاچاقچی تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه از این باند یک دستگاه گنج یاب کشف و به همراه خودروی آنها توقیف شد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت آثار تاریخی شهرستان تلاش شبانه‌روزی دارند.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه حفاظت از آثار و اشیای تاریخی به عنوان میراث بشری را ضروری دانست و گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی در حفاظت از اشیاء و آثار تاریخی شهرستان وظیفه خطیری دارد و از تجاوز به حریم آثار تاریخی، حفاری غیر مجاز و سرقت و قاچاق اشیای تاریخی جلوگیری می‌کند.
زمان همکاری مردم و مقابله با غارتگران و حفاران آثار عتیقه را خواستار شد و تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین جرائمی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف هم‌چنین افرادی که اقدام به حمل و نقل، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می‌کنند، برخورد خواهد کرد.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه متذکر شد: از زمان تصدی مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کهگیلویه تاکنون بیش از ۶۰ تیم قاچاقچی اشیاء عتیقه در شهرستان منهدم و به مقامات قضایی معرفی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اریوبرزن روحت شاد
Iran, Islamic Republic of
احسن
دوستی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای ..شما خودتون با اقای...ی دنبال .. نگردید ..از این خبرا نیست تو به درد میراث نمیخوری برو تعمیرگاه بزن با .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1