تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۲۲۲۹۶۵

نگاهی به انتخابات شورای شهر لنده؛ رقابت چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب + اسامی کاندیداهای احتمالی

۱۴
۰
کبنا ؛
محسن رنجبر

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر لنده با آرامی در حال گرم شدن است و منابع رسمی و غیررسمی از حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا و حامیان نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در این رقابت نفس‌گیر خبر می‌دهند.mohamakhani

چهارمین دوره شورای اسلامی شهر لنده با هر کم و کاستی که بوده، گذشت و سکان مدیریت این پارلمان محلی به «علی رضا فاضلی»، «سیدحسن جعفری»، «البرز محمد خانی»، «غلام محمد مونه زاده» و «بهمن زارعی» رسید. تلاش‌های این پنج نفر نتوانست دردهای شهر لنده را بهبود ببخشد و این شهر هنوز با مشکلات زیادی روبرو است و عملکرد نسبتاً متوسط این شورا در اذهان مردم به شکل دیگری تعبیر می‌شود.

اما اعضای این شورا نسبت به سایر شوراهای شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از اختلافات و تنش‌ها دوری کردند، این اختلافات مسکوت ماند تا اینکه به یک باره «علی‌رضا فاضلی» با انتقاد شدیدالحنی از شهردار لنده، اختلافات سربسته اعضای شورا را بر سر شهردار برای همه باز کرد.

فاضلی بعدها با انتشار یادداشتی ضعف‌های شهردار لنده را برای همه بازگو کرد، کم‌کاری شهردار در آسفالت خیابان‌ها و پروژه‌های عمرانی و نارضایتی مردم موضوعاتی بود که فاضلی در یادداشت خود به آن اشاره کرد.

اما بعد از «فاضلی» دیگر هیچ‌کدام از اعضای شورای شهر لنده نسبت به عملکرد «شهردار» این شهر واکنش نشان نداد. اگر فرض بر این باشد که صحبت‌های این عضو شورای لنده درست است، می‌توان گفت که شورای شهر لنده نظارت کافی بر عملکرد شهردار نداشته‌ است و شاید هم شهردار لنده از وضعیت اکثریت و اقلیت بهره برده است.

«البرز محمدخانی» عضو تأثیرگذار شورای اسلامی شهر لنده که به شورای شهرستان آمد و از آنجا به شورای اسلامی استان رفت، او سکان شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را برای مدت یکسال بر عهده گرفت و عملکرد موفقی از خود نشان داد، «محمدخانی» به سه حوزه استان نیز رفت و بین روسای شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها و شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط تنگاتنگی ایجاد کرد او نقش محوری شورای شهر لنده را بازی و تا حدود زیادی کمک کرد که اختلافات در شورای شهر به بیرون درج نکند.

«محمدخانی» برای جاده اصلی لنده-بهمئی نیز با معاون رئیس جمهور هم دیدار کرد او خواسته‌های مردم را مهم تلقی می‌کرد و فقط خودش را پاسخگوی مردم می‌داند و می‌دانست.

«سید محسن جعفری» دیگر عضو شورای اسلامی شهر لنده بعد از «محمدخانی» عملکرد بهتری نسبت به سه نفر دیگر عضو این شورا داشت، او دغدغه‌های مردم و مشکلات شهر را با آب و تاب زیادی دنبال می‌کرد.

به طور کلی عملکرد شورای اسلامی شهر لنده چندان رضایت بخش نبوده و اگر این پنج نفر (علی رضا فاضلی، سیدحسن جعفری، البرز محمد خانی، غلام محمد مونه زاده و بهمن زارعی) برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر دو باره پا به صحنه بگذارند با سختی‌های زیادی روبرو می‌شوند و شاید نتوانند اعتماد مردم را برای بار دیگر نسبت به خود جلب کنند. گر چه تا آن روز زمان زیادی مانده و باید منتظر اتفاقات دیگری در عرصه‌ سیاسی شهرستان لنده باشیم و آیا اینکه عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ در آنجا نیز نقش خاصی ایفا می‌کند یا خیر؟ تا آن روز باید دندان روی جگر گذاشت و صبر کرد.

از افراد زیر برای حضور در انتخابات شورای شهر لنده نام می‌برند.

۱-هجیر آبسواران

۲-محمد ظاهر آخش
۳-خسرو آریتی
۴-عبدالله آقازاده
۵-عطب الله آهنینجان
۶-اصغر اعتمادی
۷-علی افتخاری
۸-روح الله تقوی‌نژاد
۹-ایرج جرنده
۱۰-سید محسن جعفری
۱۱-احسان حبیبی پاطاوه
۱۲-هادی خادم احسینی
۱۳-اکبر دیده کنان
۱۴-محمد رحیم ذاکری
۱۵-غریب ریاحی
۱۶-بهمن زارعی
۱۷-محمد صالحی نژاد
۱۸-غفور ضرغامی
۱۹-ابولحسن عزیزی کتج
۲۰-حسن عزیزی
۲۱-علی بخش عسکری طیبی
۲۲-علی جان علی نژاد
۲۳-سید احسان علیزاده
۲۴-علیرضا فاضلی
۲۵-مصطفی کریمی نژاد
۲۶-محمد علی کمالی
۲۷-البرز محمد خانی
۲۸-رهام محمدی
۲۹-غلام محمد مونه زاده
۳۰-اسلام همتی
۳۱-سبزعلی ویسی
۳۲-سعید یونسی
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزاد حسینی مونه
Iran, Islamic Republic of
سید محسن جعفری نه سید حسن
یار دیرین
Iran, Islamic Republic of
باسلام و خسته نباشید البته بهترین قاضی برای نظر دادن درباره عملکرد تک تک اعضای شورای اسلامی لنده خود مردم این شهرهستند که به نظرم آنالیزر خوبی در تجریه و تحلیل ها هستند ولی اگرتجربه کاری و میزان حضور در شورای اسلامی در چهار دوره قبلی را رصدی کوتاه نماییم بدون شک سید محسن جعفری تنها گزینه ای است که هموراه از فیلتر گزینه های انتخابی مردم در این چهار دوره به سلامتی گذشت و بازهم مردم وی را به عنوان امین خویش انتخاب خواهند کردو صد البته که الباقی نیز انسان های خوبی هستند ولی هرگلی بوی خویش را می دهد.موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
جناب فاضلی شخص کاملا یک رو و پرکاربرد این شورا بود
لطفا شایعات را ترویج و مردم را تشویش ندهید و نکنید.
سامان آروند
لنده شهر من
Iran, Islamic Republic of
والا ما به غیر از... ندیدیم.

چون این شهردار ضعف داشت ایشان هم به واسطه حمایت از شهردار هر چه دلش خواست ...
آگاه
Iran, Islamic Republic of
از این شورا فقط اقای محمدخانی زحمت کشیدن و پیگیریهای زیادی از استان گرفته تا تهران برای پیشرفت شهرستان داشتن. متاسفانه بقیه اعضا خنثی بودن . البته باید اینو هم بگم که همه از محمدخانی تاثیر پذیری داشتن.

ولی ظاهرا محمدخانی دیگه ثبت نام نمیکنه. خدا به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
محمدخانی از همان سال اول تا کنون اعلام کرده که برای دور پنجم تحت هیچ شرایطی کاندیدا نخواهند بود و حضورشون در همین دوره نیز علی رغم میل باطنی بوده.
خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
علیرغم تمام احترامی که برای اعضای شورای شهر لنده قائل بوده و هستم باید عرض کنم که:
- آقای فاضلی الحق و الانصاف، دوره های گذشته حقش پایمال و زودتر می بایست به شورای شهر ورود می کردند، ایشان فردی بسیار خوش برخورد، صریح، منطقی و کاملاً دلسوز برای کمک به رفع مشکلات مردم لنده می باشند که امیدوارم در دوره جدید با کسب اکثریت آرا، منتخب مردم در شهرستان لنده باشند؛
- شورای شهر لنده می بایست با دعوت از شهرداران کلانشهرها، نمایندگان مجلس غیر حوزه انتخابیه، افراد با نفوذ و ... برای بررسی و بهبود وضعیت شهرستان لنده اقدام می نمودند که متأسفانه در عمل، شاهد پیشرفت چشمگیری در این حوزه نبودیم؛
- در هر شهر و شهرستانی، افراد با نفوذ، کاربلد، دارای مدیریت قوی می توانند نسبت به مرتفع نمودن بن بست ها، گام های ارزشمندی بردارند که برخلاف انتظارات، موقع انتخابات شورا، مردم دیده می شوند و پس از آن، حتی از یک قدم برای رضای خدا، با توجیهات غیرمنطقی، مردم را دلسرد می کنند؛
در پایان:
امید است تمام اعضای شورای شهر چه فعلی چه جدید به دور از هرگونه روابط قوم و خویشاوندی، آخرتشان را همواره مدنظر قرار داده و هدف و نیتشان فقط رفع مشکلات مردم شهرستان لنده باشد نه اینکه ژست بگیرند که مثلاً ما عضو شورای شهرستانیم.
زنده یاد هاشمی رفسنجانی با آن همه خدمات ارزشمند و مخالفان زیاد، بدون پیش بینی، عاقبت بخیر شدند. انشاالله در پیشگاه خداوند، همه مسئولین محترم، سالم و تندرست به ارائه خدمات معقول و منطقی همت گمارند.
تا چنین باد
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر براساس انصاف قضاوت کنیم شورا به خوبی مشکلات شهر وشهرستان را اولویت بندی ودرسطح استان وکشور دنبال مینمودند
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
مدیریت اطلاعاتت ناقصه
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام من توی لندهچند سال کار کردم اونجا اصلاح طلب یا اصوالگرا معنایی نداره. مردم قوم خویشی و ککاگری هستند
Iran, Islamic Republic of
ما کارخاصی از محمدخانی ندیدیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام درجواب ناشناس بگویم که همه ما در روز جزا برای نظرهایی که می دهیم باید جواب پس بدیم ،پس بدون تحقیق نظرنده
Iran, Islamic Republic of
هیچ یک کاری انجام ندادند زیرا توان وتخصص نداشتند وکسی از مسئولین استانی وکشوری انها را نمی شناخت وبه نظرم اینها از عهده چنین کاری بر نمی ایند باید فکر دیگری کرد وکسانی انتخاب شوند که بتوانند حق مردم را از مسئولین کشوری واستانی بگیرند اینهانطق وبیان خوبی ندارند که مشکلات را به مسئولین مربوطه گوشزد نمایند این هنر نیست که هرگاه مسئولی از استان به لنده می آید باید به او بی احترامی کرد باید شورا مرتب در تهران ویاسوج مشکلات را پی گیری نماید ومنتظر امدن مسئولین به شهر نباشند
.
Iran, Islamic Republic of
پ کو میسووووووووووووووووووو.....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1