تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۲۲۲۹۶۰

نقدی در باب ۱۱ مشاور فرماندار گچساران

۵۸
۰
کبنا ؛حسن محمدی آرخلو


مدتی بود که نامهربانی ها و ناملایمتی واحساس تعلق نکردن به شهر و دیار که موجبش عدم استفاده از نیروهای خلاق و کارامد هم زبانانم همان قشقایی های یک رنگ و یک دل در امور مدیریت کلان شهری موجب رنجش و تکدر خاطرمان گردیده بود دنبال راه حلی بودیم که بتوانیم این درد را درمان کنیم آنهم بواسطه کار های سیاسی آمدیم و در هفتم اسفندماه سال گذشته برخلاف جریان آب آنهم خیلی سخت به موفقیت رسیدیم ولی امروز هم می بینیم دردمان، درمان نشده است.

خبر انتصاب یازده مشاور در زمینه های مختلف از سوی فرماندار گچساران در رسانه ها منتشر گردید.

دوستان و عزیزان و همشهریان گرامی بینی وبین الله صحبت من از روی حسد و تنگ نظری نمی باشد ولی در شهر گچساران قریب به بیست و سه هزار نفر ترک زبان زندگی میکند آنهم مظلومانه بنده برایم سوال است آیا از این تعداد یک نفر لیافت مشاور شدن فرماندار گچساران را نداشت در دولت اعتدال انتظار میرفت استاد عزیز آقای حاج رحیمی معتدل تر و کمی با دید بازتر مسائل را حل و فصل کند البته که حق ایشان است که هر عزیزی را که می پسندد به عنوان مشاور خود معرفی نماید ولی قطعا جای تامل و درایت بیشتری بود.

اما دوستان و بزرگان اگر وحدت واعتدال برای ما خوب است و همیشه ما را به این دوموضوع مهم وکلیدی سفارش میکنند آیا برای دیگران و خودشان مضر است؟ ما فکر می‌کنیم که دوستی و ماندن رفاقت‌ها می‌بایست برد برد باشد مثل جاده دو طرفه ولی اگر جاده یکطرفه شد بدانید و بدانیم که ریسک خطر پذیری بالایی دارد گفتنی‌ها را گفتیم به امید انکه جاده های دو طرفه زودتر افتتاح شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

دقت کنیند
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور هست ۱۱ مشاور اونم چه ادمایی خانم ....
حمزه
Iran, Islamic Republic of
با این حرفها خودتو بیشتر خراب میکنی حسن محمدی
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
با این انتصابها معنی واقعی اعتدال را بهتر درک کردم آیا این انتصابها بر اساس لیاقت این افراد بود زیرا خیلی افرادی بهتر وبا لیاقت تر از این افراد وجود داشت که نادیده گرفته شدند آقای فرماندار آیا ترکها هنر مند نداشته یا ورزشکار ندارد یا سیاسی ومدارک علمی نداشته اند ای کاش به همه اقوام با چشم نگاه می شد
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی از لیشتر و خیراباد برافتویی دژسلیمان هم با اون جمعیت زیاد کسی نیست.بد مسیری انتخاب کردن
اگاه
Iran, Islamic Republic of
از رحیمی سوال کنید نیرویی که در اداره اوقاف مشغول بکار کردند اسمشان چه بود و چه نسبتی با ایشان داشتند
Europe
منتظر باش تا افتتاح بشه
یادگاری
Iran, Islamic Republic of
وجدانا تاریخی حرف زدی
طاها
Iran, Islamic Republic of
واقعا در حق ترکها ظلم شده است حدود ۱۵۰ نفر رفتن سر کار خداوکیلی چند نفرش ترک است؟؟ والله هیچ
چرا آقای تاجگردون به مدیران کل و مسولینش تذکر نمی دهد؟؟
چرا از چند نیروی ترک در ادارات کل استفاده نمیکند؟؟؟؟؟
خیرخواه
Romania
ازته قلبم شجاعت و صداقت و حق طلبیت را بعنوان یک همشهری می پسندم

شیر مادرت حلالت باشه

احسنت
انصاف
Romania
حضرت امام علی (ع) به مالک اشتر سفارش میکند

ای مالک حتی در مورد دشمنت انصاف را رعایت کن

داشتن انصاف برای یکایک شیعیان امری حیاتی و سفارش امام عزیزمان است
الخصوص مسئولان محترم
Iran, Islamic Republic of
من لر هستم .به شرفم قسم به تاجگردون رای دادم ولی اعتراف میکنم که شدیدا پشیمان هستم .من لر بویراحمد گرمسیر میبینم آقای تاجگردون فقط قومیتی کار میکنه و این فرماندار که اصلا لیاقت این جایگاه رو نداره شدیدا این تبعیض قومیتی تو کارهاش موج میزنه. شما ترکها هم برید یقه دکتر کریمی و اردشیر کاویانی و خسرو طاهری و افراسیاب پرویزی رو بگیرید که هویت یک ایل اصیل مثل قشقایی رو به هیچ و پوچ فروختن
دانشجوی دانشکده نفت و گاز
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا کجای کاری .یه سر بزن به دانشکده نفت و گاز که یک تشکیلات در پیت هست میبینی که حتی یه کارمند ترک زبان نداره و همش هم محلی های رییس دانشکده هستن .همه ادارات گچساران همینجوری هست .به همه اقوام گچساران بجز باوی ها داره ظلم میشه خصوصا ترکها
Iran, Islamic Republic of
///
خخخخخخ...
ایشون بهتره اول .......خودشون رو جمع کنن بعد به مشاوره دادن بپزدازن.......
Netherlands
تغاری بشکست و دنیا به کام کاسه لیسان شد
دوست
Iran, Islamic Republic of
افتخار کن اینها همه از حوزه دفتر تاجگردون به ایشان دیکته میشود از خودش چیزی ندارد
جواب کارشناس برنامه وبودجه
Iran, Islamic Republic of
jترک مشاور دیگه ندیدمه والا ....
قشقائی گچساران
Iran, Islamic Republic of
این حق ما است که این طوری زیر پا له بشیم چون از خودمان گذشتیم و به دیگری متوسل شدیم .....
رامین
Iran, Islamic Republic of
خدایی اگه این رئیس‌جمهور بود مملکت رو به فنا می داد.اینجاس که بایستی بگی صد رحمت به محمود و دار دستش.خخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما ترک ها چهار تا رای دادید همه اش دنبال سهم خواهی هستید
Iran, Islamic Republic of
اگه ترکها در گچساران به قدرت برسن،لرها رو بیچاره میکنن.ترکها فقط خودشونو قبول دارن.یادم میاد دور اول شورا که همه ترکها بردن.اونموقع یه رفتگر بود میگفت به شهردار سلام میکنم جواب نمیده.
کارمند فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
با سلام .قابل توجه شما عرض کنم دکتر هاشمی به عنوان مشاور فناوری اطلاعات فرماندار ابلاغ گرفته که چون دو ماه جلوترازبقیه ابلاغ گرفته بود جزء لیست خبر نبود
Iran, Islamic Republic of
رحیمی خیال می کند با این کار در اینده کاندید میشود واین افراد جز لیدرهای ایشان است
;کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی شماواقعیت ها را خیلی کوتاه ومختصربیان کردید .درود بر شما.
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا در حق این عزیزان که از دیر باز در گچساران باهم بزرگ شدیم به وضوح ضایع میشود امیداست ترتیب اثری در تصمیمات کلی گرفته شود
احمد
Iran, Islamic Republic of
در عجبم تاجگردون چطور یک معلم بازنشسته با مدرک الهیات و پیش دبستانی رو گذاشته فرماندار.اونوقت موقع حرف که میشه دولت قبل رو مسخره میکنند.
صداقت
Iran, Islamic Republic of
یا رب نظر تو برنگردد

خدایا ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را جهت برقراری عدل وعدالت نزدیک بگردان
Iran, Islamic Republic of
فرماندار یا شخص انبار خیال می کنتی با ..گذاشتن ده نفر مردم می خ...برو دنبال شغل اسبقت در ر.
Iran, Islamic Republic of
اشکال شما اینه که افراد باسواد و کاردانتون سریع از گچساران به شهرای دیگه مهاجرت میکنن. ولی اگه بتونید یه لیست از افراد نخبه خودتون در اختیار مردم قرار بدید بهتر میشه،قضاوت کرد. مثلا اسم بیست نفر از افراد با سواد و متخصص که لااقل واسه شوراها بتونیم بهشون رای بدیم. خلاصه کلام اینکه لیست افراد مطرحتون رو بدید به رسانه ها تا شناخته بشن. اینجور که شما کنار کشیدید ما از کجا بشناسیمتون. باید تواناییهای خودتون رو به بقیه اثبات کنید
رصد
Iran, Islamic Republic of
فرماندار محترم به جاب نقد پذیر بودن فرار رو به جلو را ترجیح دادند
وانتشار دو تصویر از ابلاغ دو نفر از قشقایی ها را در فضای مجازی باز نشر دادند
که واقعا متاسف ومتاثر شدیم


تصویر نامه جناب آقای توللی را تاریخش مورخ ۹۴/۱۱/۴می باشد که ایشان اصلا" جزء این یازده نفر نمی باشد

واما نامه دومی لاک گرقتگی بر روی نام و نام خانوادگی قبلی کاملا " تابلو وجابجایی افراد معلوم است آیا این نوع فرار رو به جلو درست است ؟
حق
Iran, Islamic Republic of
حرف برامون نمیادبهتره دعادرتعجیل آقابفرماییم.
Iran, Islamic Republic of
آخه فتحی ها کی به تاجگردون رای دادن.همیشه با مرحوم نبی زاده و جعفری بودن.چندتاشونو گذاشتی مشاور.یکی ش که چندشغله.
سی خوس
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمدی حقگو
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار شایسته گچساران
برادر شا غلام
Iran, Islamic Republic of
ما ..ول معطلیم. کذوم ترک روتوگچساران بهش مسوولیت دادند. فقط برای دادن رای به لرا خوبیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهد و ناظر است که از بدو انقلاب تاکنون مجموعه مدیریتی ضعیف تر از دوره ی نمایندگی آقای تاجگردون ندیدم البته اینم از سیاست ایشونه که نمیخواد کسی که سرش به تنش می ارزد سر بلند کنه ولی با روزگار نمیشه شوخی کرد جناب تاج !!!! شب دراز است و قلندر بیدار
هاشم زندی
Iran, Islamic Republic of
قوم‌گرایی، مقدمه‌ی جنگ است!

تنش‌های اجتماعی ذاتی اجتماع هر کشوری و در دوران جدید، موجب بالیدن و بالندگی آن است.
در ممالک محروسه‌ی ایران، پیوسته گروه‌ها و نیروهایی وجود داشته‌اند و چنان‌که گفته شد، در واقع، وحدت ایران نیز پیوسته ناشی از کثرت همین گروه‌ها و نیروها بوده است.

اگر بخواهیم منطق گفته‌ی هگل درباره‌ی ایران به عنوان وحدت کثرت‌ها را بار دیگر دنبال کنیم، ناچار، باید آن را هگلی نیز بفهمیم، زیرا از دیدگاه فلسفه‌ی هگل، در واقع، باید گفت «وحدتِ وحدت و کثرت‌ها».

وحدت کثرت‌ها اگر درست فهمیده نشود، به معنای حلِّ کثرت‌ها در وحدت خواهد بود، یعنی چیرگی وحدت بر کثرت‌ها و فرمانروایی کامل آن بر این‌ها. این چیرگی همان است که نظریه‌پردازانی مانند کارل‌اشمیت از آن به «دولتِ تمام‌عیار» تعبیر کرده‌اند.

اگر وحدت در کثرت را به صورت «وحدتِ کثرت‌ها» بفهمیم و توضیح دهیم، به نظریه‌ای خواهیم رسید که همان نظریه‌ی دولت توتالیتر است.

در دیالکتیک هگل، معنایِ وحدتِ در کثرتْ حلِّ کثرت‌ها در وحدت نیست، بلکه کثرت‌ها، به‌عنوان یک سوی وحدت، مانند سوی دیگر، که همان خود وحدت است، جزئی در تعارض آن با وحدتی که عام است، نیستند، بلکه خود این کثرت‌ها، برای این‌که بتوانند در وحدتِ بالاترِ وحدتِ کثرت‌ها وارد شوند، باید بتوانند «نعلین جزئی بودن» را از پای خود درآورند و خویشتن را به مرتبه‌ی کلّ ارتقاء دهند.

از این‌رو، هگل بیشتر از آن‌که از وحدت در کثرت سخن بگوید مفهوم بسیار پیچیده‌تر «وحدتِ وحدت و کثرت‌ها» را وارد می‌کند، و کثرت‌ها را به عنوان کلّ در وحدتِ کلّ وارد می‌کند.

آوردن تفصیل این بحث این‌جا نه ممکن است و نه مطلوب، اما از همین اشاره‌ی گذرا می‌توان یک نتیجه‌ی مهم برای دوران جدید ایران گرفت.

در ایران، به عنوان ممالک محروسه، مرکز-عام نباید در تضاد با مردمانِ پیرامون-جزء و فرهنگ‌های محلی-جزء فهمیده شود و اینان نیز نباید خود را به عنوان اموری عام و بنابراین گریز از مرکز تعریف کنند.

مردمانِ پیرامون و فرهنگ‌های محلی باید بتوانند، در نسبتی با مرکز، خود را از جزئی به عام ارتقاء دهند، آن‌چه پیرامونی و محلی است، جزئی از کلّ است، این جزءها را باید در درون کلّ و به‌عنوان جزئی از کلّ نگاه داشت.

نیروهای گریز از مرکز، که برحسب تعریف جزئی هستند، نیروهای سیاسی اند، نه اجتماعی. مکان رابطه‌ی نیروهای سیاسی قلمرو کلّ است. جزئی در صورتی می‌تواند در مناسبات قدرت و رابطه‌ی نیروهای سیاسی وارد شود که خود را به‌عنوان کلّ تعریف کرده و کلّ را به‌عنوان کلّ پذیرفته باشد، زیرا جزئی که جزئی از کل نباشد، جزء نیست، یا کلّ است یا به کلّ شدن گرایش دارد.

وارد شدن در مناسبات قدرت نیازمند رعایت قواعد تنش‌های میان نیروهای سیاسی است، چنان‌که تنشی نیز ناظر بر نیل به وحدتی بالاتر نباشد، تنش اجتماعی نیست، بلکه مقدمه‌ی جنگ است.

تأمّلی درباره‌ی ایران
جلد نخست، صصص۶۴-۶۶
دکتر جواد طباطبایی
تماشاگر22
Iran, Islamic Republic of
واسم خیلی جالبه از مشاورای انتخاب شده. مثلا صادق خادمی, چه پیشینه ورزشی داره,یعنی تو این شهر هیچ پیشکسوت ورزشی وجود نداشت .انتخابش واسه پولایی که تو انتخابات خرج کرده هست شک نکنید فقط فقط رابطه. تاسف
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی حرف میزنید.رئیس اداره کار که ترکه.
جوان
Iran, Islamic Republic of
لیشتروخیراباد ودشت مور چی شد جناب رحیمی جناب بخشدارتوفرمانداری ودفترنماینده چه خبر کی تصمیم میگیره نتیجه این تصمیمهاعواقب بدی دراینده رقم میخوره
اینم حرف
Iran, Islamic Republic of
بخشدار و فرماندار انصافاً هر کسی کوچکترین حرکتی از این دونفر دیده که خودشون تصمیم گرفته باشن و عملی انجام داده باشن شما نشون بدید،
مگه در مورد سفارش به بقیه روسای ادارات بر بکارگیری وابستگان ادارات، اونا هم که نمیدونن بخشدار که اصلا وجود نداره!!!فرماندار هم اختیار نداره، ازترس مطیع هسن،
Iran, Islamic Republic of
درجواب کامنت ۳۳برادرشاغلام چرابی انصافی میکنی همین امسال رییس دامپزشکی اقای افشاری رییس هواشناسی اقای کوهکن تربیت بدنی اموزش پرورش خانم پناهپوری خدمات شرکت نفت کردلومدیرکاراه استان اقای علیمردانی این افراددراین ۶ماه پست گرفته انداماشماترکهادوراول شوراهاشهرداری دستتون بودانصافاجزترک ازکس دیگه ای استفاده کردیدشماترکهافقط خودتون خوب همدیگررامی شناسیدولازم نیست اینقدرروی تاجگردون بزارید
عبیدزاکانی
Iran, Islamic Republic of
به رسم ادب سلام به تمامی همشهریانم ،به امیدخدا همیشه خوب وسلامت باشید من اطلاعات چندانی ندارم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید در بوروکراسی اداری قانون محور حاکم در دستگاههای ما جناب مشاور چه نقش حیاتی دارد دوم آیا این مشاوران قدرت تعغیر دستوری یا تصمیمی را دارند ویا فقط .......سوم آیا اینجنابان دارای حقوق ریالی ومزایایی هستند ویا فقط اسما وبه لحاظ معنوی تاثیر گذارندو سوال آخر اینکه با انتخاب عالیجنابان مشاوران نخبه ورزبده در کوتاه مدت ویا میان مدت آیا میتوان منتظر تعغیرات شگرفی بیشتری در تمامی شاخصهای شهرستان بود چرا که الان ما در هیچ زمینه ای دلنگرانی و دلواپسی نداریم وهمه چیز عالی ودر صفا وصمیمیت بسرمیبریم باتشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خانم //ظاهروحجاب ش را اول درست کنه بعدبیادمشاور بشه..قابل توجه جناب فرماندار!!
اشنا
Iran, Islamic Republic of
در دانشکده نفت و گاز در حال حاضر ۴ نیروی ترک قشقایی مشغول به کارند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خانم کمایی ...
رهبر
Iran, Islamic Republic of
مشاول که حقوق ندارد فقط جهت انتخابات هست
بازاری
Iran, Islamic Republic of
..ر هم مشاور شده خخخخخ شنیدم با کلی التماس و خواهش به فرماندار گفته اونم مشاور کنه مملکتی ک...شاور..خخخ
محمدی
Iran, Islamic Republic of
انشاا.. دوره اینده جناب حاج محمد موحد در گچساران حضور دارند و ترک و لر همه با هم.. و طایفه گری را ازبین خواهند برد .........
معلم
Iran, Islamic Republic of
بویراحمدگرمسیر ازخداوندبه خاطررای به تاجگردون.. به حقوقشان استغفارکنندمارینی ها.دیلی ها.گناوه ایی ها قوم بزرگ باباکان.لیشتروخیرابادو........
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون مدیران قوی را تحمل نمی کند نمونه اش دکتر چمن رییس علوم پزشکی
گوهر
Germany
خب مشخصه وقتی تاجگردون بیاد یک معلم ابتدایی(ایوب مقیمی)با لیسانس ادبیات فارسی رو بخواد برداره ببره تهران بذاره تو وزارت نفت دیگه فرمانداری از این بهتر نمیشه
باوی
Iran, Islamic Republic of
دور بعد فقط حاج قوام فروزان باشتی اصل متولد پیچاب نماینده هست ،من از طرفداران ۳۰ساله ی تاج ها بودم ولی پشیمانم در این دور و یک فرماندار ضعیف و بعداز ۴سال انتخاب مشاور کمی مسخره بازی است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
از انتخاب فرماندار محترم در خصوص مشاوران همین بس که معلومه در انتخاب دیگر مدیران شهرستان چه میگذرد قومیتگرا یی این روزها در گچساران بیداد میکنه از فرماندار که یکی فرهنگی هست بعیده این انتخاب ها از بویراحمد گرمسیر چرا کسی نیست و از ترک ها . سکوت دیگر جایز نیست . نمیشه گفت دکتر تاجگردون از این اوضاع و احوال بیگانه است و خبر ندارد کاملا هم اگاه هستند حتی از شعار قومیت گرایی تغییر نام استان هم دفاع کردندمتاسفانه
طرفدار
Iran, Islamic Republic of
آخر یک نفر پیدا شد حرف حق بزنه


فقط درود
Iran, Islamic Republic of
حق ترکها می باشه چرا فولادی را حمایت نکردین
نقش ترکها در کابینه تاج چه بوده وچی هست
از شما ها حتی اعتمادنکردن یک مشاوره اسمی بگذارند اون موقع توقع چینش نیرو دارین
بله این دوره خیلی از تاج دلگیر هستند چرا چونکه وعدهای توخالی داد وفقط هدفش تثبیت جایگاه خودش در دور دوم بود.
مبارک دوستان تبلیغ گرا نه عملگرا
نفتي
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیـر مـردان بزرگ باوی دکـتر تاجگردون و دکـتر رحیـمی
تا کور شـود هر انکه نتوان دیـد
جمشید
Asia/Pacific Region
تو این دوره داره به بویراحمد گرمسیر ظلم میشه... بالای ۹۵ درصد مردم تو این حوزه به تاجگردون رای دادن ... در رده بعد باوی و آخر هم ترک ها... اما الان متاسفانه تاجگردون داره بد عمل میکنه و تمام مدیران از حوزه باوی و بعد ترکها که کمترین رای ،بر خلاف سروصدایی که کردن ، هستند و حتی ۱مدیر از این حوزه بویراحمد نرفته سر کار ... با وجود اینکه خیلی دوسش دارم تاجگردون رو ،اما متاسفانه خیلی داره بد عمل میکنه
گچساران ۴
Iran, Islamic Republic of
اره ... قشقایی وبویراحمد گرمسیر بدجوری بازی رو باختن...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1