تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۲۲۹۲۶

توصیه‌های سیاسی به رئیس جدید علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

۳۷
۰
کبنا ؛ 

آفت هر دستگاه و نهاد ورود به بازی‌های سیاسی است به خصوص علوم پزشکی که وظایف سنگینی دارد به همین خاطر شرط موفقیت رئیس جدید این دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی است.
در آخرین روزهای هفته گذشته یکی از تغییرات مهم مدیریتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست و رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان که هیچ‌گاه باور نمی‌کرد قبل از پایان کار دولت کنونی پایان کار خود را ببیند از مدیریت دانشگاه کنار گذاشته شد.

برکناری رضا چمن در حالی رقم خورد که این مدیر کاملا اصلاحاتی به واسطه طرز تفکر سیاسی که داشت هرگز فکر نمی‌کرد جای خود را با اورنگ ایلامی عوض کند که در ابتدای حضور و نشستن بر این کرسی در اولین اقدام ایلامی را از معاونت دانشگاه خلع کرده بود.

اما امروز در حالی که ۵ ماه دیگر به پایان دولت روحانی باقی مانده رضا چمن به هر دلیل از این مدیریت حساس در استان کنار گذاشته می‌شود تا نشان داده شود که مدیران در بازی‌های سیاسی اگر به درستی حرکت نکنند ضربه فنی خواهند شد.

یکی از اشکالات اصلی مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از گذشته تاکنون این بوده که حرف‌شنوی زیادی از نمایندگان مجلس دارند تا جایی که همه برنامه‌های روزانه و سالانه و ماهانه خود را با نمایندگان تنظیم می‌کنند.

در دانشگاه علوم پزشکی نیز وقتی از بهورز فلان روستا تا رئیس بیمارستان و همه عوامل اجرایی و همچنین در حوزه آموزش و سایر حوزه‌ها نمایندگان دخیل در چینش‌ها هستند باید منتظر چنین روزهایی باشیم.

ممکن است برخی بر این عقیده باشند که برای نمونه دکتر چمن در دوره مدیریت خود مستقل عمل کرد اما وقتی سری به مدیریت‌ها در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی و بهداشتی می‌زنیم ردپای نمایندگان مشاهده می‌شود و در می‌یابیم که هیچ کدام از مدیریت‌ها به دلخواه رئیس محترم نبوده است.

اما قضیه دکتر چمن با همه زحماتی که برای استان متحمل شد به پایان رسید و امروز باید داستان دکتر اورنگ ایلامی و آینده وی در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان را مورد واکاوی قرار دهیم.

 


 
اورنگ ایلامی اکنون هر چند مدیری جوان است اما کوله‌باری از تجربه مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی دارد که باید از این تجربه گران‌سنگ برای موفقیت خود و مجموعه‌اش به درستی استفاده کند.

پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی در دوره‌ای که رو به پایان دوره کنونی دولت است اولین شرط موفقیت این مدیر تازه بر کرسی نشسته خواهد بود.

دکتر اورنگ ایلامی باید به خوبی تجربه داشته باشد که ممکن است اگر به فرض مثال همین دولت در دوره بعدی هم توفیق خدمت داشته باشد وضعیت با دوره فعلی تفاوت خواهد داشت کما این که دولت اول و دوم احمدی‌نژاد هم از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشت و یک اشتباه کوچک در محاسبات ممکن است دوره مدیریت این پزشک جوان را اندک کند.

ایلامی همچنین باید به تذکر دکتر ابرج حریرچی قائم‌مقام وزیر گوش فرا دهد که از وی می‌خواهد با توجه به جمعیت کم استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که استان در حوزه درمان هیچ مشکلی نداشته باشد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت به خوبی در روز تودیع و معارفه این موضوع را تبیین کرد که با توجه به وسعت کم و جمعیت کم استان تنها با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توان بر همه مشکلات فایق آمد.

یکی از مهم‌ترین وظایفی که اکنون ایلامی در علوم پزشکی استان دارد ارتباط گسترده با مرکز برای اخذ اعتبارات ملی است چرا که اعتبارات استانی به هیچ وجه جوابگوی یک مرکز بهداشت کوچک هم نیست.

همچنین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی که وضعیتی متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها دارد به نحوی که بیشتر این پروژه‌ها پیشرفت بالای ۹۰ درصدی دارند و ایلامی با یک حرکت و تکان اساسی می‌تواند آن‌ها را در کمترین زمان و البته با بیشترین پیگیری‌ها از مرکز به سرانجام برساند.

-------------------------------

داریوش بهنیازاده



نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
دکتر ایلامی
به تعویض مدیران شهرستان اقدام نمایید
با مدیران جدید مشکلات حل خواهد
حقگو
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن قربانی اجرای عدالت در سلامت شد و همه مردم استان و افکار عمومی هم می دانند به واسطه باج ندادن به فلان نماینده از مسئولیت کنار رفت ولی نام او در تاریخ استان ثبت شد و مدال افتخار را باید به گردن دکتر چمن آویخت که تسلیم زدوبندهای سیاسی نشد درود بر شرف دکتر چمن.
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن با اقتدار تمام شش تا از معاونتها را در ماه اول تغییر داد حالا رئیس جدید می تواند چنین کاری انجام دهد و یا در خود دانشگاه نقاط ضعف مثل پشتیبانی و روابط عمومی را بردارد . به نظاره نشسته ایم .
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
انصافا دکتر چمن با اقتدار آمد و با افتخار و اقتدار رفت و یادش برای همیشه در دلهاست و خدماتش هرگز فراموش نمی شود
اهل دل
Iran, Islamic Republic of
توانایی در تغییرات است اگر توانست معاونان و روابط عمومی را عوض کن مدیر توانمندی است .
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاعت و صداقت و اقتدار دکتر چمن که مدیریتش مثال زدنیست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک هم استانی تشکر می کنم از استاد چمن که تسلیم خواسته های نابجا نشد و درس آزادی و آزادگی را به دانشجویان خود داد این نشان از یک مرد واقعی است .
همکار
Iran, Islamic Republic of
اگر تحلیلتان درست باشد منتظریم که ایلامی سریعا معاون ضعیف پشتیبانی را عوض کند و یک معاون پشتیبانی قوی حتی غیر بومی به جایش بیاورد.
یا معاون دانشجویی فرهنگی که گفته می شد اصلاحاتی هم نیست را سریعا تغییر بده. تا ببینیم
احمدزاده
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر دکتر چمن بزرگ
که فقط و تنها فقط به دلیل ایستادگی در برابر مداخلات نابحق و نابجای نمایندگان زیاده خواه با شجاعت و عزت از استان رفت.
اما آیا مدیرانی که گفته می شود ضعیفند و یا برخی مدیران پایینتر از دکتر چمن با زد و لند سیاسی اونها را انتخاب کردند حالا منتظریم تا ریاست جدید تغییرشون بوه بسم الل
۲ حافظ قرآن
۲ دکتر قایدی
دکتر یزدانپناه
۴ آقای مجیدی روابط عمومی
۵ رضایی باشت
کارشناس دفتر فنی
Iran, Islamic Republic of
ایلامی همین پروژه های نیمه تمام چمن را تمام کنه خیلی هنر کرده. مردی توسعه طلبانه تر از چمن تا حالا علوم پزشکی استان به خود ندیده.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من به عنوان کسی که در دوره ریاست دکتر چمن دستی بر آتش داشتم شهادت می دهم که دکتر چمن در انتخاب معاونینش فقط شرط توازن منطقه ای را رعایت کرد خودش هم بارها عین حقیقت را به صراحت گفت و به هیچ وجه با زد و بند شخص را انتخاب نکرد اما با شهامت همون هفته اول طبق سلیقه خودش اکثر معاوناش را عزل و نصب کرد حالا دیگه دکتر چمن نیست اون موقع همه می گفتند دکتر چمن خودش خیلی عالی هست اما معاوناش ضعیف هستند یا مدیر روابط عمومی ضعیف هست خوب حالا این گوی و این هم میدان منتظریم تا دکتر ایلامی بدون زد و بند سیاسی سریع همه اونها را تغییر بده. یا علی
باقریان
Iran, Islamic Republic of
انصافا دانشگاه همیشه در پروژه های عمرانی از بقیه دستگاههای اجرایی استان جلوتر بوده است
حسین
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه شده کارگاه عمرانی و هر روز مناقصه داره بابا حقوق پرسنل را بدن بجای پروژه
پرشک خانواده
Iran, Islamic Republic of
باور اینکه دکتر چمن اون چهره دوست داشتنی و تلاشگر دیگه در دانشگاه و در استان نباشه واقعا برای همه مردم و ما همکاراش خیلی سخته اما با اون روحیه عدالت طلب و آزاد اندیشی که داشت معلوم بود که برای سیاست بازان قابل تحمل نباشه. ولی خوشبختانه با اون همه کار و پروژه تمام و نیمه تمام کار را برای دکتر ایلامی راحت کرده.
اما آقای دکتر ایلامی دوست و دشمن شایستگی دکتر چمن را قبول داشتند اگر انتقادی بود از برخی مدیراش بود پس تا دیر نشده دست بکار شو و از چند تا نیروی بزدگ و با تجربه به جای معاون پشتیبانی و دانشجویی و درمان و..‌استفاده کن البته خداوکیلی بدون زد و بند سیاسی و بدون استفاده از نیروهای کم تجربه که تشنه مدیریتند نه شیفته خدمت.
Iran, Islamic Republic of
ایلامی کجاییه؟
کارشناسان استان
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایلامی باید معاون بهداشتی راعوض کند وگر نه مثل چمن قربانی می شود چندسال است که آقای غفاری رئیس مرکز بهداشت استان است آقای دکتر خیلی دوستت داریم اما غفاری باید برود همه رئیسان دانشگاه قربانی این آقا شدند دکتر نبوی ودکتر چمن حواست باشه دکتر ایلامی هرچه زودترعمل کن
همکار
Iran, Islamic Republic of
تا الان هر رئیسی بر مسند کرسی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نشسته بدون کوچکترین اختیار از خود دوره ریاستش را سپری کرد ،خواهشمند است دکتر ایلامی را هم بگذارید کارش را انجام بدهد و بهیش التیماتوم ندهید.
دانشجوی پرشکی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فقط باید افسوس خورد از اینکه کسی قدردان اصولی و علمی مدیریت کردن نیست و بعضی از افرادی که از نظر منتقدین نقطه ضعف دکتر چمن بودند حالا هم برای خود شیرینی دور و بر دکتر ایلامی را گرفته اند.
اصلاح طلب
Romania
توصیه خوبی کردید بسیار بجا برای دولت مهمترین چیز بهره برداری از پروژهای است که تا پایان دولت به بهره برداری می رسند و باید تمام منابع بر این پروژه ها متمرکز شود. عملکرد بسیار خوبی دانشگاه در حوزه عمرانی داشته است
اصلاح طلب
Romania
عملکرد عمرانی دانشگاه خوب ارزیابی میشود باید تلاش شود پروژهای در دست سریعتر بهره برداری شود
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
چهره.. درادره بهداشت کهگیلویه که به.. دراین منصب گماشته شده آقای.. را حتما بردارید
بی نام
Romania
چمن یک فرد ..فقط از هر . دنبال مطرح کردن خود بود در حقیقت دست یک اصولگرا بود فرمان از مهندس غفاری و اجرا از چمن بود
یحیوی
Iran, Islamic Republic of
یقینا یگانه چهره شاخص استان دکتر چمن بوده و بس
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای پرسنل نبودن دکتر چمن بسیار سخت است انگیزه کار گرفته شده و سرعت حرکت قطاری که بر ریل توسعه قرارداشت بسیار کندشده
حمیدی نسب
Iran, Islamic Republic of
تغییرات باعث رکود میشوند اما رفتن دکتر چمن رکود دانشگاه نبود یک فاجعه است دکتر چمن بسیا. محبوب بود ، مرد اندیشمند و فرزانه بود
رسانه کبناازاینکه به این امر پرداختید بسیار عالی ست
Iran, Islamic Republic of
دکتر ایلامی آدم خوبی است فقط بدشانس است چون بعدازدکتر چمن باآنهمه محبوبیت در بین کارکنان و دانشجویان کا ر را برایش سختتر میکنددکتر چمن چهره ملی است و شناخته شده از دست دادن او یعنی بهاندادن به علم و قدرت و ایمان و اخلاق
محسن
Iran, Islamic Republic of
حالا این گوی و میدان آماده ببینیم کت وشلوارهایی که برای پشتیبانی و بهداشت دوختند قابل استفاده خواهد بود واقعا دیدنی است
Iran, Islamic Republic of
محسن جان گل گفتی الان دانشگاه دقیقا محل و صحنه کارزار است مثل میدان جنگ تقسیم غنایم خواهدشد
محل کاروعمل پویندگی نیست ، آن دوران طلایی دانشگاه تمام شد
همایون
Iran, Islamic Republic of
یکی همه اش اینجا کامنت میگذاشت الان هم میخواد معاون رییس بشه میگه آماده آماده است، حالا کی بیاد کامنت بذاره ، خیلی براش نگران هستیم
Iran, Islamic Republic of
همایون گل گفتی ، او آدمه ایشناسمش، خخخخخخ
کبناممنویم رسانه مردم دانا و پویا
حسینی
Iran, Islamic Republic of
سخنان نماینده وزارت بهداشت بسیار گویا بود و نشان دهنده حمایت تام و تمام و همه جانبه از دکتر چمن و عملکرد درخشان ایشان بود ، دعوت ازدکترچمن جهت خدمات بهتروعلمی تر در وزارت بهداشت برای ماباعث افتخاراست
Iran, Islamic Republic of
مردان بزرگ برای دانشگاههای بزرگ ساخته شده اند که کار خداپسندانه و علمی میخواهند نه بکارگیری صرفادونیروی قراداد یا لغو قرارداد دونیروی بیچاره ای که کسی راندارند نماینده ای پشتشان نیست ،یقینا دکتر چمن منشا خدمات بزرگی خواهد بود همچون گذشته
سرافراز
Iran, Islamic Republic of
دوران طلایی دانشگاه تمام شد امیدواریم مردم آسیب نبینند و استان عقب نیفتد بهرحال هرتغییری روند خدمات را کندتر میکند بخصوص اینکه دکتر چمن واقعا فرد شاخص و اندیشمندی بود که مانند او در استان کم داریم
یار دبستانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایلامی کارهای خوبی در حوزه عمرانی داری اگه برنامه داشته باشی میتونی محصولی که چمن کاشت و آماده کرد را راحت درو کنی
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
گزارش خوبی بود اما باید بدانیم که رفتن دکتر چمن نشان از یک حضور مردانه و صادقانه در مدت مدیریتش بود
Iran, Islamic Republic of
جناب رحیمی درست گفتی ماندن به قیمتی ماندن نیست ، دکترچمن اهل معامله برای ماندن نبود
مطلع
Iran, Islamic Republic of
فقط کرمی رفاه بردارین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1