تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۲۲۲۹۱۱

اعضای شورا و شهردار سی‌سخت ضعیف نیستند

۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛

علی جانی‌پور
بعد از انتشار خبر «موتور انتخابات شورای شهر سی‌سخت روشن شد / از رقابت حامیان «نماینده فعلی» تا حامیان «بهرامی» در سایت استانی کبنا نیوز و بازنشر آن در یکی از رسانه‌های شهرستان دنا موجب واکنش جمعی از مردم و تعدادی از اعضای نامبرده در لیست فوق گردید. گرچه نگارنده مطلب فوق در ابتدا “مجهول الهویه” به چشم می آمد اما ساعاتی بعد از درج خبر از خروجی سایت استانی کبنا، مدیر مسوول آن مدعی شد که خبر فوق تولیدی رسانه تحت اختیار وی بوده و اطلاعات مربوط به خبر نیز توسط گزارشات محلی در اختیار خبرنگار رسانه اش قرار گرفته است.در همان ابتدای خبر مشخص می شود که اطلاعات مورد نظر توسط فرد یا افراد به گونه ای سازماندهی و فرستاده شده است که سعی بر تخریب شورای فعلی شهر و شهردار منتخب این شورا را دارد و بعد از تخریب اعضای این شورا و شهردار سی سخت سعی بر اعمال نفوذ بر انتخابات پیش‌روی شورای شهر سی سخت در پی گرفته می شود. ارائه لیستی از ساکنین شهر سی سخت و چند تن از اعضای فعلی شورای  این شهر که عده ای در حد احتمال و بقیه اعضا لیستی که در محافل دوستانه بیان گردیده بودند و به معنای بهتر اسامی کوچه بازاری بودند.

 جای هیچ شک و تردیدی نیست که اتفاقات رخ داده در چند ماه مانده به انتخابات شورای شهر ساخته‌ی ذهن افرادی باشد که صبح به صبح با هر «طلوع» در پی پرکردن خورجین خویش به این و آن زخم می‌زنند تا شاید در پی این تخطئه‌ی خویش، آبی گرم شود و از این آب گل‌آلود ماهی باب میل‌شان صید شود.وای از این خیال باطل ! چرا که مردم از همه داناتر و آگاه ترند ،میدانند چه کسانی اصلحتر و چه کسانی ناتوانند.

اینکه عده ای بیایند،بنشینند تصمیمی بگیرند و بدون از اطلاعات دقیق و موثق نوشته ای را ابراز کنند نه دال به حق گویی آنها می باشد، نه تنویر افکار؛اینگونه نوشتن و اینگونه ابراز کردن اشبه به “اتهام نامه” و همانند دم خروسی است که هر از گاهی از تلگرام و وات ساپ تا سایت ها و خبرگزاری و نشریات مکتوب بیرون میزند.

حرمت قلم این است وقتی که می‌خواهد برای تنویر افکار بنویسد،خط قرمزی داشته باشد نه اینکه بلغزد و واقعیت را بپوشاند. منتخبان مردم در شورای سوم و چهارم که هر کدام در زمینه ای تخصص دارند، فارغ از  دیدگاه سیاسیشان، هر کدام انتخاب سلیقه ای از مردم بوده و موفق بودن عملکرد هر کدام از شوراها و شهردار های منتخب آن شورا را چشم بینای مردم مشاهده خواهد کرد.

اینکه کدام شهردار اصلح تر و موفق تر بوده است را نه نوشتن یک مقاله مشخص می‌کند نه حرفهای کوچه و بازار؛ عملکرد یک شورا و شهردار منتخب آن شورا را با عملکرد شورا و شهردار دور بعد تنها در یک فضای گفت و گو و اثبات عملکردهایشان با ارائه مستندات کافی برای تنویر افکار عمومی مشخص خواهد کرد.

هرچند برای ادعای موفق یا ناموفق بودن یک شورا و شهردار آن شورا نیاز به وقت کافی است و به عبارت دیگر نمی توان یک شورا و شهردار را به دلیل تنها رویکردش به مسائل شهری مورد قضاوت قرار داد بلکه پیامدهای طرح های  آنها و تاثیر آنها بر جامعه شهری در طول مدت زمان خاصی باید مورد بررسی قرار گیرد.

شورای شهر جای سیاسی کاری نیست و مردم و شهروندان به افرادی اعتماد می‌کنند که به فکر شهر و آنها باشند نه مسائل سیاسی. اینکه عنوان گردد اعضای شورای شهر باید مطابق با جناح روی کار چیده شود خلاف واقعیت می باشد.

اصلح ترین افراد برای شورای شهر کسانی هستند که نطق و صراحت سخن داشته باشند فارغ از کبر ،غرور و منیت.برای انتخاب افراد هم جنبه عمومی و هم جنبه تخصصی افراد را باید مد نظر قرار داد و بر اساس ملاک‎های ارزیابی به افراد نمره داده شود نه از روی احساس و و طایفه گری.

در پایان،قلمی که برای نقد شورا و شهردار فعلی شهر سی سخت به دست گرفته شده است ناعادلانه می نویسد و لیست انتخاباتیی که برای مردم سی سخت گلچین شده «دروغ» است، صحت و سقمش را مردم مشخص خواهند کرد چرا که تصمیم گیرنده گان نهایی مردم هستند نه افراد سود جو و منفعت طلب.


*فعال رسانه ای شهرستان دنا
نام شما

آدرس ايميل شما

ناراضی
Iran, Islamic Republic of
ضعیف نیستند، لیکن عملکرد کلیشون ضعیف بوده، شورا مهندس قوی نداره، کسی که بتونه مدیریت ورزشی و فرهنگی کنه نداره، بچه بازی شده که سر ی مسائل شخصی مثل استخر به جون هم میفتن.
سی سخت قلعه
Iran, Islamic Republic of
از پس . حرف زده فکر کنم خودشم نفهمیده چی نوشته
Iran, Islamic Republic of
لطفا متن را بفرستید واسه فعال رسانه ای دنا ترجمه کنند بعد تو سایت دوباره بذارید!!!!
دنا
Iran, Islamic Republic of
اعضای شورا و شهردار ضعیف نیستند راست میگه بلکه خیلی ضعیف هستند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
باور کنید شهردار خیلی توانمند است فقط اگه ... را مشاور انتخاب کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1