تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۲۲۲۸۸۲

مسئولان خود را به خواب نزنند / زنگ خطر در حاشیه‌های یاسوج به صدا درآمده/ آتش معارضات اجتماعی در کمین یاسوج

۱۰
۰
کبنا ؛کارشناس مسائل شهری و اجتماعی گفت: مدیریت واحد باید برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی وجود داشته باشد تا در آینده با معارضات اجتماعی کمتری  روبرو شویم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرخاب بیننده عصر امروز در گفت‌وگو با برخی از رسانه‌ها، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی نشان دهنده عدم سلامت ساختارهای اقتصادی و اجتماعی است و یک بیماری تلقی می‌شود، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی چالش جدی شهر یاسوج و مهاجرت بی‌رویه روستائیان به اطراف یاسوج این شهر را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
بیننده ادامه داد: مناطق حاشیه‌نشین در طرح تفصیلی شهر قرار ندارند و ساخت و سازهای که در این مناطق انجام می‌گیرد بر اساس ضوابط شهرسازی نیست و هم اکنون توسعه شهر یاسوج به صورت غده سرطانی ناهمگون ادامه دارد و این توسعه  اجباری مشکلات و معارضات اجتماعی شهر را مضاعف کرده است.s
وی تاکید: در مناطق حاشیه‌نشین در ساخت و سازها ضوابط شهری رعایت نشده از جمله خیابان‌ کشی، پیاده‌رو، جدول‌گذاری و دیگر فضاهای شهری در آن پیش‌بینی نشده است و بالاجبار به بدنه اصلی شهر متصل می‌شوند و متاسفانه عدم بازنگری در نقشه تفصیلی شهر و بی‌تفاوت بودن به این موضوع، مشکلات را افزایش  و هزینه‌های بیشتری را بر دوش دولت و مردم  خواهد گذاشت.
بیننده با بیان اینکه حاشیه‌نشینی، هنجارهایی از جمله احساس ناامنی، اعتیاد و سرقت را در شهر یاسوج افزایش می‌دهد، تاکید کرد: در این مناطق هیچ گونه زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی و بهداشتی وجود ندارد که این خود مشکلات اجتماعی بیشتر را بوجود می‌آورد.
وی گفت: حاشیه نشینی روستاهای حومه شهر یاسوج شامل روستاهایی بلهزار، مهریان، کریم‌آباد، علی‌آباد، خلف‌آباد، سروک، تل خسرو سرآبتاوه را نیز شامل می‌شود و این گسترش شهر به علت مهاجرت بی‌سابقه و تعطیلی شهرهای گرمسیری و بالتبع گرانی زمین در شهر یاسوج، مهاجران برای خرید زمین به سمت روستاهای حومه شهر سوق پیدا می‌کنند، و با پرشدن مناطق مسکونی در طرح هادی روستاها، زمین‌های کشاورزی قطعه بندی شده و ضمن نابودی زمین‌های کشاورزی، حاشیه نشینی در روستاهای حومه نیز افزایش پیدا کرده، و با این رشد سریع، الحاق این روستاها به شهر یاسوج  خود به خود صورت می‌گیرد.
بیننده گفت: مسئولان خود را به خواب نزنند چرا زنگ خطر در حاشیه‌های شهر یاسوج به صدا درآمده است و متأسفانه نگاه‌های سیاسی و غیرکارشناسی و عدم برنامه ریزی این مشکلات را نه دو برابر بلکه چند برابر کرده است.
این کارشناس با بیان اینکه قاعدتاً با افزایش حاشیه‌نشینی بخشی از اعتبارات و تجهیزات برای خدمات رسانی به این مناطق هزینه و بکار گرفته می‌شود، افزود: مدیریت واحد برای ساماندهی و کنترل پدیده حاشیه‌نشینی باید وجود داشته باشد چرا که در آینده برای اجرای طرح تفصیلی در این مناطق باید برخی از ساخت و سازها تخریب شوند که این خود مشکلی را بر سایر مشکلات دیگر می‌افزاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

هماهنگ
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر حداد مومنی
مجید خرمی
Iran, Islamic Republic of
باسلام و آرزوی توفیق و موفقیت برای آقای بیننده واقعا مطالب فوق مطالب ارزشمند و آموزنده ای بود واقعا مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند
سیاوش رستمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای بیننده
انشالا پیروز انتخابات هستید
عدالت خواه
Iran, Islamic Republic of
آقای بیننده حرف های شما کاملا ارزشمند است ولی متاسفانه مسئولان خواب هستند . ما شمارا تا آخرین روز حمایت میکنیم به امید روزی که با افکار و تخصص شما شهر را به سوی آبادانی ببرد
درود بر شما که واقعا ما به چنین افرادی برای جامعه نیاز داریم
به امید موفقیت
جوادی
Iran, Islamic Republic of
فقط آقای بیننده
درود درود
سجاد پردل
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آقای بیننده کاملا درسته واقعا زیبا بود و باید مشکلات حاشیه نشینی حل بشه
شهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر بیننده
حاذقند و استاد
حسین جهانتاب
Iran, Islamic Republic of
فعلا که تو نظرسنجی ها نفر اول میشه آقای بیننده و بنظر من سلطان فضای مجازیه و آنقدر طرفدارانش زیاده که کلا فضا شده آقای بیننده
تازه شنیدم هم وضع مالیش توپ توپه و از طایفه بزرگی هستش و از لحاظ شهرسازی هم متخصص هستش و حقوقدان هم هست خب خداوکیلی دیگه باور کن آقای بیننده بهترین گزینس
انشالا که حتما پیروز میشه
به امید موفقیت
ایل نویی
Iran, Islamic Republic of
الحق و ان الانصاف این مطلب عین حقیقت و واقعیت است، و فهم این مطالب نشا ان از هوش سرشار ، گوینده این مطلب فوق العاده مهم است، کاشکی مسئولان از خواب خرگوشی بیدار بشوند.
Iran, Islamic Republic of
آخ سی کارشناس. که رخته من ای دست و پا و بخاطر رای دارن خودی نشون این
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1