تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۲۲۲۵۹۴

تحلیل بازی نفت گچساران و قشقایی شیراز

۳
۰
کبنا ؛هرچند همیشه دست خالی به خانه برنگشتن موضوعی است که شایسته تشکر است و قطعا یک امتیازباارزش قشقایی از گچساران خیلی بهتر از هیچ امتیاز است اما حسرت دو امتیاز پریده زمانی بیشتر می‌شود که می‌فهمیم خیلی راحت می‌توانستیم به جای یک دست پر با سه دست امتیاز کامل به خانه برگردیم!
نفت وقشقایی در حالی برابر هم به میدان رفتند که از‌‌ همان ابتدا کاملا مشخص بود هر دو تیم از یکدیگر ترسیده‌اند و خیلی برابر هم پیروزی را در الویت اول قرار نداده‌اند...!!
قشقایی که بعد از تغییرات به یکباره درکادرفنی خود روزهای کابوس بار ابتدای فصل را با برد قبلی مقابل شهرباران به آرامش رسیده بود، می‌دانست باخت به نفت دوباره آن‌ها را به کوچه بحران برمی‌گرداند و نفت وگاز نیز که از ۱۶ بازی قبل خود با۷برد، ۷ مساوی و۲باخت و با احتساب این تساوی با ۲۸امتیاز دررتبه پنجم قرارگرفت نمی‌خواست با از دست دادن امتیاز کامل این بازی، برد هفته‌ی قبل خود را بی‌ارج کرده باشد و از همین رو بود که با شروع بازی مشخص بود هر دو تیم با گارد دفاعی و ترس از خوردن گل وارد زمین شده‌اند.
بهرشکل سابقه و اعتبارنفت وگاز گچساران سبب شده بود که قشقایی متحول شده کاملا به تساوی در این بازی راضی باشد و این بهترین موقعیت برای فروردین وشاگردانش بود که پس از آگاه شدن از نیت حریف خود، از ترسی که این تیم داشت به سود خود استفاده کند.
شیرازی‌ها زمانی که متوجه شدند میزبان آن‌ها شمشیر انداخته است و فقط سپر به دست گرفته تا از قلعه خود محافظت کند، خود نیز آنقدر دستورات دفاعی از روی نیمکت داشتند که البته آن‌ها نیز کمتر برروی دروازه‌ی حریف هجوم ببرند و همین شده بود که این بازی در میانه زمین، بیشتر از جذابیتش، هوای بهاری، زمستانی گچساران را به ذهن تماشاگرانش متبادر می‌کرد.
طبیعی بود زمانی که گچسارانی‌ها بدلیل نا‌آشنا بودن باتفکرات کادرجدید حریف برخلاف تصورات کاملا به زمین خودی و حداکثر در میانه زمین پناه برده بودند، قشقایی با نفرات سرشناسترش به مراتب زور خود را به حریف بچرباند و با چند حمله نشان دهد که با کمی جسارت بیشتر می‌تواند حتی به گل هم برسد انت‌ها نیمه نخست بودکه بی‌دقتی جوادزارع کاکوهارا ازگل محروم نمود در عوض ولی نفتی‌ها هم از ترس باز ماندن خط دفاعی‌اش و افتادن در تله حریف که قطعا چشم به ضد حملات و استفاده از حفره‌های خط دفاعی آنان را داشتند، اصلا برنامه‌ای برای حملات پردامنه و کشیدن بازیکنان دفاعی و میانی خود به محوطه‌ی جریمه‌ی می‌ه‌مان را نداشت.
در دو نوبت نفتی‌ها خیلی خود خود را در بین مدافعان پرتعداد قشقایی‌ها جا داد و برای خود موقعیت سازی کرد اما در زدن ضربات آخر کمترین دقت ممکن را داشت تا دو موقعیت عالی خود را از دست بدهند و همین سبب عصبانیت داریوش یزدی بشود.
با این حال کسب تساوی در خانه حریف و برابر نفتی که که در رده‌ پنجم قراردارد، از‌‌ همان ابتدا به فکر تساوی برابرقشقایی بود، هرچند یک امتیاز قابل ستایش را در دل خود داشت اما فتح الفتوح بزرگی نبود که به واسطه‌ی آن شادی زیاد کنیم آن‌هم در روزی که شرایط و موقعیت بازی به گونه‌ای بود که می‌توانستیم سه امتیاز شیرین بیرون از خانه را کسب کنیم.... این تساوی در یک بازی معمولی یک نتیجه‌ی معمولی بود که نشان می‌دهد با این روند نفتی‌ها و قشقایی به دنبال یک جایگاه معمولی هستند... هر دو تیم اگر عزم بالای جدول را دارد باید با هوش و درایتی که در زمین و روی نیمکت نشان می‌دهند به سه امتیازچنین مسابقاتی دست پیداکنند که البته در این بازی یه یک امتیازش بسنده کردند.
-------------------------
علی اکبر زارعی
نام شما

آدرس ايميل شما

....
Iran, Islamic Republic of
این همه خرج و این نتایج افتخار داره! بابا نفت و گاز با این پول و پتانسیل الان باید با ۸ امتیاز اختلاف صعودشو قطعی کرده بود من به عنوان یه لر به تیم زاگرس میبالم تیمی که با چشم خودم دیدم قوطی هایه اب معدنی رو با کلمن حین بازی پر میکردن کل بودجه این تیم به اندازه به بازیکن نفت و گاز نیست اما باغیرت و تعصب بازیکنان و کادر فنی بومی خود تقریبا ۸۰ درصد این تیم جوانان یاسوجی هستن بهترین نتایج و داره میگره من مطمئنم ۱۰۰ درصد به لیگ یک صعود میکنه انشالا
باوى
Iran, Islamic Republic of
بابا تحلیت برا همون قشقایی ها میخوره.١١نفره تو دفاع بودین مثل عربها هی خودتون مینداختین زمین.اگ زمین صاف بود نشونتون میدادیم.قشقایی و مربیش ب باخت ب اختلاف ١.٢هم راضی بود
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
بازی بدی بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1