تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۲۲۲۴۷۷

مدیریت بدون عدالت «عطسه بزی» هم نمی‌ارزد / کنایه سنگین «چمن» به «نیکبخت» / نگاه «غضنفر علیجانی» برخی مدیران / مدیریت اصولی در کهگیلویه و بویراحمد ترکش دارد

۲
۰
کبنا ؛رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریتی که بر اساس عدالت نباشد، «عطسه بزی» نمی‌ارزد.img_9086-copy
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عصر امروز مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزار شد که حاضرین بیش از هر چیزی تحت تأثیر صحبت‌های رضا چمن قرار گرفتند.
«رضا چمن» رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسان باید در مدیریت خدا محور و خدا باور باشد، اظهار کرد: انسان باید در مدیریت خود از خدا حساب ببرد، چرا که در این صورت است که در اجرای کار‌ها و سایر امورات و فعالیت‌هایش، شجاعت و قدرت دارد و تکیه بر خدا در راستای تحقق عدالت، مشکلات پیش روی انسان آسان می‌شود.
«چمن» خطاب به جمعیت با صدای بلند با بیان اینکه ما منشور امیرالمومنین را داریم، افزود: امیرالمومنین وقتی حکومت را به دست گرفت خداباور بود و ما وقتی مدیریتی را می‌پذیریم و در تحقق عدالت عمل نکنیم، این مدیریت «عطسه بزی» هم نمی‌ارزد.
وی با بیان اینکه باید در مدیریت‌های اصولی و رعایت قوانین آمادگی بسیاری از ترکش‌ها را داشت و البته کار دشوار است، اضافه کرد: در جامعه و مدیریت امروز بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد کار دشواری است که با اصول و قانون مدیریت کنیم زیرا در صورت رعایت اصول باید جلوی «ترکش برخی اشخاص بایستیم».
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خردمندی را یکی دیگر از اصول مدیریت دانست و افزود: در حوزه معرف‌شناسی خردمندی بالا‌تر از دانشمندی است، بنابر این در مدیریت باید خردمندانه عمل کرد، اگر بصیرت را در نظر داشتیم و نظام سلامت را به صورت تمام و کمال شناختیم، می‌توان با تکیه بر اصل خردمندی و استفاده هوشمندانه از رفرنس‌های مدیریتی، موفق بود.
«چمن» با بیان اینکه من جزء بر‌ترین آی کیوهای کشور هستم، اظهار داشت: خلاقیت نیاز به آی کیو دارد و در انتخاب بهترین راه حل برای رفع و رسیدن به اهداف مدنظر، خلاقیت می‌خواهد، البته خلاقیت به مفهوم دور زدن قانون نیست.
وی ادامه داد: نگاه برخی مدیران به تعامل‌،‌‌ همان نگاه «جک‌های غضنفر علی جانی» را دارد در صورتی که تعامل و هماهنگی باید به مفهوم حسن استفاده از خلاءهای قانونی و ابتکار در جذب منابع باشد.
وی با اشاره به اینکه موفقیت نسبی است، بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سلامت چه گذشته است، فرصت کافی لازم است و اکنون جای شرح مفصل مطالب و دستاورد‌ها نیست و در مدیریت دانشگاه از اصول و سبک خودم بهره بردم و در همه سال‌ها این اصول را به کار گرفتم و هر جایی که از این شیوه مدیریت استفاده کرده‌ام، موفقیت آمیز بوده است.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال ۹۲ این دانشگاه جز بدهکار‌ترین دانشگاه‌های کشور بود که‌‌‌ همان سال اول با رایزنی حدود ۲۷ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه تسویه شد و سال بعد تا حدودی تلاش کردیم این فاصله را کم کنیم. در زمان دکتر نیکبخت «رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی» در سطح شهرستان‌ها، ۳۰ درصد کمبود پزشک عمومی داشتیم اما امروز در شهرستان‌ها کمبود متخصص نداریم.
وی با بیان اینکه در دوره فعالیتم از هیچ تلاشی برای توسعه حوزه سلامت استان فروگذاری نکردم، افزود: تلاش کردیم به دیگر دانشگاه‌های کشور به لحاظ تجهیزات، پزشک متخصص و سایر موارد برسیم، نمی‌گویم این دانشگاه را با گل و بلبل تحویل آقای ایلامی داده‌ام، چون همه دانشگاه‌های ایران به علت طرح تحول سلامت مشکلات مالی دارند، اما پا به پای دیگر دانشگاه‌های کشور حرکت کردیم و از همه همکارانم می‌خواهم که رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی را در ادامه این مسیر یاری دهند.
وی عنوان کرد: به دلیل روند رو به توسعه‌ این دانشگاه در سال‌های اخیر، هم‌اکنون از لحاظ بودجه‌ای نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرصاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن و نیکبخت دو بار و همکار هستند خناسان تفرقه نیاندازند
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت مدیریت جهادی کرد و چمن مدیریت عدالت محور و خردمندانه . خداوند هردو را حفظ کند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1