تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۲۲۲۲۶۹

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در قلعه رئیسی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛امروز با حضور مسئولین محلی و امام جمعه قلعه رئیسی مراسم بزرگداشت در مصلی نماز جمعه قلعه رئیسی برگزار شد.
حجت الاسلام سیم مهدی افراز با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی اظهار داشت: امیرمؤمنان على (ع) در کلام جامع و نورانى خطاب به جابر بن عبدالله انصارى درباره قوام دین و دنیا مى فرماید اى جابر استوارى دین و دنیا به چهار چیز است یعنی اگر چهار چیز هر کدام در جاى خود قرار گیرد هم دین مردم سامان مى یابد و هم دنیاى آن‌ها؛ اول دانشمندى که علم خود را به کار گیرد دوم نادانى که از فراگیرى علم سر باز نزند.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: نخستین پایه‌ها علم و دانش، تعلیم و تعلم است و تا این دو پایه محکم نشود نه دین مردم سامان مى یابد نه دنیاى آن‌ها در دینشان گرفتار انواع خرافات و بدعت‌ها مى شوند و در دنیایشان گرفتار انواع پریشانى‌ها و اختلافات و رنج‌ها و ناکامى‌ها است.
وی افزود: بدیهى است که افراد غیر عالم هنگامى که ببینند علما به علم خود پایبند نیستند، هم به خود آن‌ها بى اعتماد مى شوند و هم به علمشان و در این حال به دنبال فراگیرى علوم آن‌ها نمى روند و مى گویند اگر علم آن‌ها حقیقتى داشت خودشان به آن عمل مى کردند.
افراز خاطرنشان کرد: به تعبیر دیگر بهترین راه تبلیغ علم، عمل به آن است‌‌ همان گونه که در حدیث معروف از امام صادق (ع) آمده است نیز روشن است که هرگاه اغنیا به وظایف خود در برابر نیازمندان عمل نکنند آن‌ها سد تقوا را شکسته و آلوده انواع گناهان، امثال سرقت و غارت، خیانت در امانت، حتى قیام هاى عمومى بر ضد ثروتمندان و رفتن به سراغ نظام هاى اشتراکى و کمونیستى مى شوند.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خصوص آیت الله رفسنجانی یادآور شد: شخصیت مبارز و مجاهد نستوه هاشمی پیش از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و کتمان کردنش دور از انصاف است فداکاری‌ها و از جان گذشتن‌های ایشان در اوایل انقلاب قابل تحسین است و هاشمی قبل از انقلاب و هاشمی دوران سازندگی که نقد در حوزه فرهنگی و اقتصادی دارد قابل دفاع است.
وی اضافه کرد: هاشمی با خطبه‌های آتشینش هیمنه شرق و غرب و استکبار را در هم می‌شکند، هاشمی صهیونیست ستیز و استکبار ستیز قدیس و قابل تحسین ست و آقای هاشمی رفسنجانی با برگ‌های درخشان زندگی پر فراز و نشیب از دنیا رفت.
افراز با بیا اینکه آقای هاشمی رفسنجانی با اختلاف نظر‌ها و اجتهادهای متفاوت با ولی فقیه از دنیا رفت تصریح کرد: آقای هاشمی رفسنجانی همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سال‌های متمادی در عهد جمهوری اسلامی بود و آقای هاشمی رفسنجانی درحالی از دنیا رفت که مانند همه محتاج غفران و رحمت و عفو الهی بود.
azae ad a at az
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1