تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۲۲۱۹۱۶

نگاهی به انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج؛ «روشنفکر» و «پیشوا» در انتخابات چه نقشی بازی می‌کنند؟

۵۵
۰
کبنا ؛گروه سیاسی کبنا نیوز- انتخابات ۹۶


گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.

تنور انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج در حال داغ شدن است. این روزها اگر «زیرجلکی» به فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و واتس‌آپ چشم بیندازی خواهید دید، افراد زیادی با حمایت‌های سیاسی در کنار تنوع سنی و جنسی با تجارب و رشته‌های تحصیلی متفاوت از تمام جغرافیای شهری و روستایی یاسوج، در مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای رقابت نفسگیری در انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج خود را آماده کرده‌اند. آنچه که در این انتخابات کاملاً مشهود است تعدد کاندیداهای احتمالی برای تکیه زدن بر جایگاه مدیریت شهری مرکز استان می‌باشد. اگر چه تا این مارتن نفس‌گیر فاصله زیادی مانده است و نمی‌توان به درستی این فضا را تحلیل کرد، اما نگاه گذرایی به پشت‌پرده انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج می‌اندازیم.

shora-kebna-copy

پارلمان محلی شورای اسلامی شهر یاسوج در دوره پنجم بر خلاف دوره چهارم که ۱۱ نفر عضو داشت، در سال ۹۶ هفت صندلی برای نمایندگان خود تدارک دیده و این پازل هفت تکه‌ای به چه شکلی چیده شود، دست شهروندان یاسوجی را برای هر چه بهتر انتخاب کردن می‌بوسد.

هدایت‌ امیری، خدابخش امیری، سعید پایدار، علی‌ علی‌پور، شیروان وظیفه‌شناس، علی اکبری‌تبار، مرتضی‌ فروغی‌فرد، سرافراز اردشیری، هدایت‌ اکبری، محسن مفتح و زهرا زمانی ۱۱ نفری بودند که به پارلمان محلی دوره چهارم شوراها راه یافتند، بررسی و نظر در مورد عملکرد آنها با مردم است که به طور گذرا به عملکرد آنها اشاره‌ می‌شود، ساکت‌ترین و منضبط‌ترین عضو این شورا «خدابخش امیری» است او در جلسات کمترین واکنش را نشان می‌دهد و گاهاً با یک یا دو جمله صحبت‌هایش را به پایان می‌برد البته از جایگاه قومی و فامیلی خوبی برخوردار است، «شیروان وظیفه‌شناس» مرد با تجربه که در دو سال آخر عمر شورای شهر یاسوج کمتر از او در رسانه‌ها شنیدیم در مقابل «وظیفه‌شناس»، «محسن مفتح» جوان از دیگر اعضای شورای فعلی است که کمتر به موضوعات شورا ورود پیدا کرده و بیشتر نقش منشی جلسات را ایفا می‌کرد.

«سعید پایدار»، «علی علی‌پور» این دو همواره به موضوعات متفاوتی که در صحن علنی شورا مطرح می‌شد، مشارکت بیشتری داشتند، ورود پایدار به موضوع طرح «خرید کارخانه سنگ شکن» که اتفاقاً حاشیه‌ساز هم شد کامل واضح و آشکار بود.او از مخالفان جدی این طرح بود، مسئله‌ای که هدایت اکبری رئیس فعلی شورای شهر یاسوج با آن موافق کرد، پایدار بیان می‌کرد که کارخانه سنگ شکن را با ۷۰۰ میلیون تومان می‌توان احداث کرد اما در طرح پیشنهادی شهرداری یاسوج برای خرید این کارخانه ۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود. «پایدار» نیز از موافقان استیضاح «خانم آذرگشسب» مدیرعامل فضای سبز یاسوج و فعالانه به صورت کارشناسی شده موضوعات را دنبال می‌کرد.

«علی‌پور» که طرح سئوال از شهردار یاسوج را مطرح کرده‌ از فعال‌ترین اعضای شورای شهر یاسوج است و همیشه نظراتش را پیرامون موضوعات مختلف ارائه داده و جدیداً با ارائه سئوالات کتبی به رئیس شورا قصد دارد «جاوید» را دوباره به شورا بیاورد و از او استنطاق کند، علی‌پور بر حوزه‌های عمرانی شهر یاسوج کاملاً تخصص و تسلط دارد.

اما «اردشیری» مرد کهنه‌کار سیاست و اصلاح‌طلب از همان ابتدا ساز مخالفت را با شهردار یاسوج زد و چندین بار پای جاوید را به صحن علنی شورا کشاند او همیشه نسبت به عملکرد شهردار و تصمیم‌های گروه اکثریت شورا معترض بوده و هست او انتقادهای زیادی از جاوید در خصوص بکارگیری نیروها، عدم نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز و ... دارد.

«مرتضی فروغ‌فرد» و «علی‌ اکبری‌تبار» وضعیت بهتری در شورای شهر یاسوج به لحاظ جایگاه مردمی، عملکرد و مراجعات مردمی زیادی دارند. «فروغ‌فرد» ضمن مشارکت در تمام مباحث‌ها و مصوبات شورای شهر یاسوج کاملاً همه روند مسائل شورا را زیر نظر دارد او البته بین اقوام، خویشاوندان نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اکبری‌تبار پشتوانه قوی بین اصولگرایان دارد و از طرفی به نظر می‌رسد مورد حمایت جامعه مهندسی قرار بگیرد، او نیم نگاهی هم به رأی اقوام و خویشاوندان خود نیز دارد که رأی بالایی است.

«هدایت امیری» که اکنون ریاست شورای اسلامی شهرستان بویراحمد را در دست دارد، ریاست او بر شورای اسلامی شهر یاسوج نسبت به سه سال دیگر را «دوران طلایی» می‌نامند، او کاملاً معتقد است که مردم باید همه چیز را پیرامون مسائل شورا بداند، تلاش‌های او برای ساماندهی آرامستان‌ها، فضای سبز، بودجه شهرداری و دیگر امور در اذهان هست.

امیری پشتوانه اصولگرایان را دارد، او ستار هدایت‌خواه را در انتخابات همراهی کرد و احتمال اینکه «هدایت‌خواه»، نزد دوستانش پیرامون او صحبت کند، هست.

«هدایت اکبری» که ریاست حزب اعتدال و توسعه را دارد و نامش برای معاونت عمرانی استانداری مدتی روی زبان‌ها بود نیز وضعیت روشنی نسبت به سایر اعضا دارد،

«زهرا زمانی» تنها عضو بانوی شهر یاسوج که تنها مدافع اصلی بانوان در این شورا بود، گام‌های خوبی از جمله پیگیری برای راه‌اندازی پارک‌ بانوان برداشت.

اما به صورت کلی ۱۱ نفر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مورد انتقادهای زیادی هستند و رضایت از عملکرد آنها چندان مشاهده نمی‌‌شود، هدایت امیری، علی اکبری‌تبار و مرتضی‌فروغ فرد و تاحدودی اردشیری نسبت به سایر اعضا از جایگاه بهتری برخوردار هستند و آینده بهتری برای آنها می‌توان در نظر گرفت و البته به تلاش‌ها و فعالیت‌های آن و اینکه چقدر می‌توانند در زمان باقی‌مانده بر افکار مردم تاثیرگذار باشند، نیز بستگی دارد.

اما روی دیگر این انتخابات «ستار هدایت‌خواه» «مهدی روشنفکر»، «غلام‌محمد زارعی» و «محمد بهرامی» و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا است و اینکه این دو گروه یعنی جریان‌های سیاسی و رهبران آنها تا چه اندازه انتخابات شورای اسلامی شهر را مورد توجه قرار می‌دهند و بر روی آن تاکید خواهند داشت.

«حبیب‌الله پیشوا» یکی از شاخص‌ترین چهره‌های اصولگرا که در دوره چهارم شورا نقش مهمی را ایفا کرد و بعدها می‌گفتند، او در تعیین «جاوید» به عنوان شهردار یاسوج نیز نقش کلیدی داشت. احتمال اینکه «پیشوا» در این عرصه نقش مهم‌تری نسبت به گذشته برای خود تعریف کند، دور از انتظار نیست، شاید انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی افق روزهای آینده وی باشد، پیش‌تر در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

غفلت از «مهدی روشنفکر» در این عرصه کار اشتباهی است او قطعاً با دادن لیستی تاثیرگذاری خود را به نمایش می‌گذارد، هر چند او هنوز چشمی به صندلی سبز بهارستان دارد.

از طیف‌های نزدیک به شهردار اسبق و شهردار فعلی تا هم فکران نمایندگان سابق و فعلی در مجلس  برای حضور در این رقابت‌ اعلام آمادگی کرده‌اند؛ علاوه بر اینها، چهره‌های همانند «سرخاب بیننده» که هم حقوق می‌داند و هم کار عمرانی و شهرسازی را خوب می‌شناسد، پا به این عرصه گذاشته‌اند؛ از طرفی بعضی همچون؛ دهراب‌پور، خلقی‌پور و محبوبه آذرگشسب، اسامی شناخته شده‌اند که برای این رقابت اعلام آمادگی‌ کرده‌اند.

افرادی دیگری همچون؛ مهدی رستمی، مراد دیودوست، فرشاد نگین تاجی، داریوش جهانشاهی، ابوذر صالح نسب، پریسا راد، رهامی، مسعود خوبانی، سید رضا آذرگون، فرشید احمدی کیش، قدمعلی نجفی، سعید رودشتیان، هجیر حجتی، محمود ارشدی فر، علی دهرابپور و حسین راستا نیز نام‌های آنها برای حضور در این رقابت از سوی رسانه‌ها مطرح شده‌اند، بطور کلی بر اساس لیستی که در رسانه‌ها منتشر شده تاکنون حدود ۸۵ نفر برای انتخابات شورای شهر یاسوج اعلام آمادگی کرده‌اند.

روزهای آینده این موضوع دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
با شناختی که از مهندس داریوش جهانشاهی داریم بهترین گزینه برای انتخابات شورای شهر یاسوج می باشد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی شهر ما توسعه اقتصادی و گردشگری است که تنها با انتخاب داریوش جهانشاهی که متخصص این امر هست امکان پذیر می باشد
پاشا
Romania
در این دوره هدایت امیری مرتضی فروغی فرد محمد رحیم دهرابپور وخلقی پور در صورت ثبت نام انتخاب خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
خانم آذر گشسب
طبیعت
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بررسیهای انجام شده و مطالعات و تحقیقاتی که در این مدت داشته ام بهترین رزومه و سوابق کاری را جناب جهانشاهی داشته اند پس بیایید انتخاب درست داشته باشیم
مهران
Iran, Islamic Republic of
از این متن بو پول میاد اسطوره کردن ///به دلیل پولش و اسم بردن از همه کسانی که // تا براشون تبلیغ کنید مثل /که تابلویه دست کبنا برا همه رو شده
اکبرآبادیاسوج
Romania
فقط مهندس حسین راستا
ارمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر سرخاب بیننده انشالا ک حتما پیروز است
کوشک
Iran, Islamic Republic of
وکالتا از طرف اهالی دهستان دشتروم ساکن در شهریاسوح حمایت همه جانبه ی خودرااز مدیری توانمند وشایسته دیارمان جناب اقای حاج سید رضا اذرگون اعلام میداریم.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
محمود ارشدی فوق دیپلم داره. مردم را مسخره نکنید.
محمد قلي
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر دکتر ستار هدایتخواه درود بر هدایت امیر ی و فر وغ فرد
بام دنا | جستجوگر خبری هوشمند استان کهگیلویه وبویراحمد » نگاهی به انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج؛ «روشنفکر» و «پیشوا» در انتخابات چه نق
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
Iran, Islamic Republic of
داریوش جهانشاهی یکی از بهنرین کاشناسان شهر سازی و توانایی بلقوه ای در این راستا دارد وجوانان پا به عرثه بگذارند
رضا
Iran, Islamic Republic of
باسلام دقیقا تحلیل درست به جایی بود چون اقای فروغ فردکاردان است هم اقای امیری.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جهانشاهی پر تلاش و باتجربه جوان دیدگاهای نوع به روز وماها باید جوانان را به میدان بیاورییم و چهره شهرمان را جوان کنییم با حالی شهر ما نوپا هست اما چهره ای خیلی قدیمی از خود گوفته ..
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جهانشاهی جوان و با دیدگاه خوب روش نوع با تجربه
سلام
Iran, Islamic Republic of
برادر من روشنفکر خیلی زرنگ تر از اونه که بخواه خودش و ۴۰ هزار حامی را قربانی هوس های شخصی بعضی افراد که برای مقاصد شخصی شورای شهر را دنبال می کنند نماید .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شهر نو پا اما انگار قدمت دوهزارساله دارد انقد چهره ساختاری بسیار نادرستی داره
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
من فقط به خانم ها رای میدم
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جهانشاهی جوانی با تجربه کار بلد شناخته شده دور از قومی قبیله ای فقط همه دیدگاهش وتلاشش برای مردم این شهر و چهره زیبای این شهر ساختار و معرفی این استان به جهان امروزی با طبیعت بکر که وجود دارد جهت گردشگری و پتانسیلهای خوب بجا شهری با چهره ای نوع
Iran, Islamic Republic of
هدایت امیری، دکتر فروغی و مهندس اکبری تبار جایگاه خوبی بین مردم دارند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فروغ فر اکبری تبار بای بای..فقط اردشیری
Iran, Islamic Republic of
دکتر فروغی بیشترین ارباب رجوع را دارد که نشان دهنده نفوذ ایشان در شهرداری و شوراست
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فروغ فر اکبری تبار بای بای..فقط اردشیری
Iran, Islamic Republic of
تشکر و سپاس از کبنانیوز با مطالب کاملا علمی و دارای تحلیل کارشناسانه،البته شورای شهر یاسوج با توجه به قابلیت های این شهر نیاز به یک جوان دلسوز،علمی، باسواد واقتصاد دان و مسلط به جذب گردشگرو حفظ منابع طبیعی دارد که از نظر بنده مهندس داریوش جهانشاهی با رزومه ای که دارند میتوانند گزینه بسیار مناسبی برای برون رفت شورای شهر از بحرانهای بوجود آمده دارد
Iran, Islamic Republic of
ما مردم بویراحمد و دنا حمایت خود را از مهندس داریوش جهانشاهی اعلام مینماییم
Iran, Islamic Republic of
تحلیل قشنگی بود.بنده هم معتقدم آقای فروغی برای انتخابات پیش رو وضعیت بهتری دارن.زیرا:
۱٫نفوذ خوبی در شهرداری دارند
۲٫پیگیر کارهای مردم هستند
۳٫فامیل به خوبی از ایشان حمایت میکنند
۴٫بین فرهنگیان جایگاه ویژه ای دارند
۵٫در تصمیمات شورا خیلی موثر هستند
صفا
Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری تبار جوان و با انگیزه است و در این چهار سال واقعا خوش درخشید
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی کیش ومهندس حسین راستا چون هم جسارت دارند هم رو راست بون کلک هستند فقط برای آبادانی شهر می کوشند
باغیرت
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی وراستا
رضاحمیدی
Iran, Islamic Republic of
باشناختی که ماازحسین راستاداریم میتونه یک شورای موفقی باشد
روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
یا مهدی حاج مهدی
رفیق شفیق
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر فرشاد نگین تاجی انصافا حقش بالاتر از اینهاست
مارگون
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا فروغ فر در بین اقوام جایگاهی نداره اگر داشت سه تا از پسر عموهاش واس این دوره نمی آمدند. نشان از نداشتن جایگاه در بین فامیل است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه کیه دیگه؟ همون که دو دور پشت سر هم باخت؟ ایندفه دار و دسته دکتر روشنفکر حکومت میکنن .
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر به آقای علی رحم طاهری وآقای فروغ فر حمایت می کند درود بردکتر روشنفکر با این حمایت
Iran, Islamic Republic of
آن شا الله شورای این دفعه چهره های جدیدی را در پی خواهد داشت از جمله آقای ناصر معصومی فوق لیسانس مدیریت و پیشکسوت ورزش خدایی آدم فعال و با توان و شجاع می باشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کنم احمدی کیش در بین تمام کاندیدا از اقبال عمومی بیشتری برخوردار است . چون مردمی تر هستن و خاکی.
Iran, Islamic Republic of
درود بر کربلایی ابراهیم پناهی رای جوانان به مرد عمل در شورا کربلایی ابراهیم پناهی
Iran, Islamic Republic of
فقط کربلایی ابراهیم پناهی شعار همه
ایل محترم زیر تل و تل زالی
Iran, Islamic Republic of
فقط مرد جوان و مقتدر کربلایی ابراهیم پناهی
جوانان و دانش آموزان
Iran, Islamic Republic of
فقط کربلایی ابراهیم پناهی
مهر
Iran, Islamic Republic of
با بررسی نگارش متن بالا به راحتی میتوان به خط دهی سایت وتبلیغ به قول نگارنده زیرجلکی برای برخی هارا دید.
لطفا فکرنکنیدکه بامردم عادی وامی روبرو هستید و هرچه دوست دارید درحلق آنها میتوانید بریزید.
عملکرد شورا برای همه روشن ورضایت مندی مردم از کسانی که واقعا وبرای مردم کارکرده اندمشخص است آینده قضاوت خواهد کردکه چه کسانی محبوبیت داشته اند.
مخاطب کبنا
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شناختی که از دکتر حداد مومنی داریم باتوجه به فعال رسانه ای.فرهنگی.اجتماعی متخصص ترافیک امیدواریم که به این مهم دست پیدا کند
خیر خواه
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگه واقعا دنبال شخص کاری و مردمی میگردین به استاد موسی جاوید رای بدهید
علی
Iran, Islamic Republic of
راستی چرا حرفی از جاوید نیست مرد عمل
کریم
Iran, Islamic Republic of
درودبرمهندسی کاراموزده که شهرمارااباد میکند
رحیم
Iran, Islamic Republic of
درودبرمهندس جهانشایی
علی آبادی
Iran, Islamic Republic of
ابراهیم کمتر سی خوت کامنت بنه
نازنین
Iran, Islamic Republic of
به امید موفقیت روزافزون دکتر زمانی;فردی لایق و مقتدر
حسین
Iran, Islamic Republic of
ای حرفو علی دهرابپور زده گفته ابراهیم کمتر کامنت بنه به کوری چشم حسود
همشهری
مهندس حاج رضا آذرگون صلاحیت شورا را دارند اگر به فکر شهر خود هستید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با توجه به رزومه کاری بهترین گزینه مهندس داریوش جهانشاهی می باشد پس بیاییم درست انتخاب کنیم به امید پیروزی مهندس جهانشاهی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس داریوش جهانشاهی واقعا مرد عمل هستن
ددرود بر مهندس محسن مفتح
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1