تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۲۲۱۷۸۷

آیا صاحبان باغ‌های تنگه مهریان تخلف کرده‌اند؟

۲
۰
کبنا ؛بررسی وضعیت باغ‌های گردشگری تنگه مهریان شهرستان بویراحمد از مهم‌ترین دستورکارهای نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ظهر امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این باره با اشاره به اینکه منطقه تنگه مهریان بویراحمد سال‌هاست که مورد توجه گردشگران قرار گرفته، اظهار داشت: به منظور رونق گردشگری در این منطقه، برای برخی باغداران مجوزهایی صادر شده است.
محمود باقری افزود: متاسفانه گاهی مزاحمت‌هایی برای این سرمایه‌گذاران ایجاد شده و یا گاهی یک سری کاربری‌هایی در این منطقه تعریف می‌شود که متناسب با ظرفیت گردشگری منطقه نیست.
یکی از سرمایه‌گذاران باغ‌های تفریحی و گردشگری تنگه مهریان که به نمایندگی از دیگر سرمایه‌گذاران این منطقه در این نشست حضور یافته بود، با بیان اینکه در این استان امنیت سرمایه‌گذاری وجود ندارد، اظهار داشت: من به عنوان یک فرهنگی بازنشسته با حدود یک میلیارد تومان سرمایه در حوزه تنگ مهریان، باغ تفریحی و اقامتی احداث کردم اما متاسفانه بعد از اینکه روال قانونی را طی کرده و موفق به اخذ مجوز گردشگری شدم، شاهد برخی مزاحمت‌ها بودیم.
صالح‌نسب با اشاره به اینکه نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی این استان بر کسی پوشیده نیست، افزود: چشم‌اندازهای بسیار زیبا و دل‌انگیز استان چهارفصل ما با مناظر و جاذبه‌های کم‌نظیر، این استان را به عنوان شمالی در جنوب ایران معرفی کرده است و بدون شک یکی از راهکارهای رهایی از اقتصاد تک محصولی متکی بر نفت و ابزاری قوی در اختیار دیپلماسی عمومی کشورها، پیشرفت و توسعه گردشگری است.
وی بیان کرد: این صنعت تأثیر بسیار شگرفی در سلامت جسم و روان و ایجاد اشتغال‌زایی و فقرزدایی دارد و به طور کلی می‌توان گفت به علت زود بازده بودن و بازگشت سریع سرمایه، پررونق‌ترین سیستم اقتصادی در جهان کنونی است.
صالح‌نسب در ادامه گفت: چند روز گذشته گزارشی از سوی صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویرحمد پخش شد که تنگه مهریان در محدوده منابع ملی بوده و اکثر سرمایه‌گذارانی که مجوز قانونی داشتند به تخلف متهم شدند، در حالی که اسناد و مدارک موجود بیانگر این مطلب است که شهرداری، اداره راه و شهرسازی و چندین دستگاه اجرایی دیگر در پاسخ به استعلام‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که تنگه مهریان در محدوده و حریم قانونی شهر یاسوج است.
این سرمایه‌گذار عنوان کرد: چندین نفر از سرمایه‌گذاران این منطقه تاکنون فرایند قانونی، صدور مجوزهای لازم از جمله موافقت اصولی، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری و حتی سند ملکی را دریافت کرده و یا در حال انجام مراحل تکمیلی هستند، اما با کمال تأسف برخوردهای برخی از دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری سبب شده که امنیت این سرمایه‌ها به مخاطره بیفتد و چنین نگاهی غیرمنصفانه و غیرعادلانه است.
صالح‌نسب ابراز کرد: جای تأمل دارد که با وجود قابلیت‌های کم‌نظیر در این حوزه، سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل سرمایه گذاران داخل و خارج از استان به خوبی از این حوزه استقبال نمی‌کنند.
این سرمایه‌گذار حوزه گردشگری با بیان اینکه ما مالک باغ‌های تنگه مهریان بوده و زمین‌خوار نیستیم، گفت: اگر برای طرح‌های گردشگری ما مشکل درست کنند، در باغ‌هایی که مالک هستیم و در مناطق گردشگری مهریان گوسفند و گاو پرورش می‌دهیم.
صالح‌نسب بیان کرد: ما برای کمک به توسعه زیرساخت‌های گردشگری دولت سرمایه‌گذاری کردیم پس باید امنیت سرمایه‌گذاری داشته باشیم نه تهدید بشویم یا با گزارش‌های غیر واقعی به زمین خواری متهم شویم.
این سرمایه‌گذار تأکید کرد: باغ‌دارن تنگه مهریان همه مالک هستند و برای اثبات ادعای خود سند و نسخ داریم و چیزی را تملک نکرده‌ایم.
تدوین طرح جامع گردشگری تنگ مهریان یاسوج
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تدوین طرح جامع گردشگری تنگ مهریان یاسوج تأکید کرد.
پژمان نیک‌اقبالی در این نشست خدمات سفر با تسلیت درگذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی یار دیرین امام و رهبری بود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با تأکید بر برگزاری نشست‌های خدمات سفر در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم نشست‌های خدمات سفر در همه شهرستان‌های استان برگزار شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته آمارهایی از میزان ورود گردشگر به استان ارائه می‌شد که بعضاً این آمار صحیح نبود به همین دلیل روابط عمومی استانداری به عنوان مرجع رسمی اعلام آمار گردشگران در ایام نوروز انتخاب شده است.
این مسئول با اشاره به خدمات‌دهی مناسب به گردشگران نوروزی در سال گذشته افزود: دو شهرستان گرمسیری باشت و گچساران بیشترین گردشگران را در این ایام پذیرا هستند که این مهم ضرورت تامین امکانات رفاهی و زیرساخت‌های گردشگری را دو چندان می‌کند.
وی بر آمادگی برای استقبال از مسافران نوروزی تأکید کرد و افزود: فرمانداران با آمادگی و برنامه‌ریزی به استقبال ایام نوروز و مسافران بروند.
نیک‌اقبالی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز ۹۵ سومین استان کشور به لحاظ تردد وسائل نقلیه بود و همین امر نشان می‌دهد استان به عنوان مقصد جدید گردشگری در کشور معرفی شده است.
وی اضافه کرد: قبل از ایام نوروز دهه فجر در پیش است که در نامه‌ای از دستگاه‌ها و ادارات استان خواستیم که هم پروژه‌های دهه فجر خود را به ما اعلام کنند و هم در برگزاری برنامه‌های دهه فجر مشارکت کنند.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: آنچه بیش از همه در استان نگران‌کننده است زباله‌های ورودی شهرها و مناطق است که در شهرها شهرداری‌ها و در جاده‌های روستایی دهیاری‌ و بخشداری‌ها متولی جمع‌آوری زباله‌ها هستند.
این مسئول با تأکید بر احداث زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: در سفر هیأت دولت به استان ۱۰ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های گردشگری و رونق این بخش در نظر گرفته شد که میراث فرهنگی استان برای جذب این رقم اقدام کند.
نیک‌اقبالی به باغ‌های تفریحی تنگ مهریان یاسوج هم اشاره کرد و گفت: طرح جامع گردشگری تنگ مهریان در برگیرنده همه مسائل ازجمله حریم جاده‌ها، میزان تعریض جاده‌ها مطابق با طرح تفضیلی یاسوج است که این طرح تهیه و تدوین می‌شود.
dsc00192 dsc00193 dsc00194 dsc00197 dsc00196 dsc00191 dsc00190 dsc00189 dsc00186 dsc00197
نام شما

آدرس ايميل شما

بیکار
Iran, Islamic Republic of
سلام ازنظرتوپوگرافی وموقعیت جعرافیایی تعریض جاده به بافت زیبای این حوزه آسیب می رساندکاربری این منطقه زیبا واقعامناسب صنعت گردشگری است سرمایه گداران رو حمایت کنید کار کنندسرمایه گذار باید امنیت خاطر داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
رسانه میلی هرچه دلش بخاد و بصورت گزینشی پخش میکنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1