تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۲۲۱۶۲۶

اجرای طرح تحول نظام سلامت از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید (+تصاویر)

۹
۰
کبنا ؛مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در آئینی که با حضور جمعی از معتمدین محلی، خیرین سلامت، معاون فرماندار شهرستان باشت، فرمانده هان نظامی، انتظامی، مدیران ادارات و خادمان سلامت شهرستان باشت، عملکرد ۴ ساله شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و آخرین اقدامات انجام گرفته در طرح تحول نظام سلامت شهرستان باشت را تشریح کرد.
کریم رضایی افزود: خدمات درمانی ارائه شده در دولت تدبیر و امید بسیار مهم و اساسی بوده است و برای همیشه ماندگار خواهد بود.
رضایی با اشاره به اینکه توسعه پایدار درهر جامعه‌ای مستلزم نیروی انسانی و انسان سالم است افزود: در جامعه امروزی و در هزاره شوم شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر با ۳عامل (بیماریهای قلب و عروق، حوادث ترافیکی و سرطان‌ها) هستیم که متاسفانه سبک زندگی، سبک تغذیه، سبک رانندگی در این تراژدی نقش اصلی را بازی می‌کنند.
وی بیان کرد: مصرف لبنیات یک سوم استانداردهای جهانی، مصرف دخانیات سرانه هر ایرانی ۱۳۵۰نخ سیگار، مصرف نمک ۳برابر استاندارد جهانی، مصرف نان شش برابر استاندارد جهانی، مصرف نوشابه چهار برابر استاندارد جهانی، تعداد کشته‌های حوادث ترافیکی ۱۹۰۰۰نفر در سال، حدود سالیانه مصرف ۷۰میلیارد نخ سیگار، حدود ۴۵درصد جمعیت چاق و افزایش وزن دارند، افزایش سرانه استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی به میزان حداقل ۳ساعت در روز، ۳۰درصد اسراف سفره غذایی مردم، حدود ۱۰هزار میلیارد تومان مصرف لوازم آرایش در زنان، اصراف حدود ۳هزار میلیارد تومان نان در کشور، کاهش مصرف ماهی، سبزی، ریز مغذی، روغن زیتون و کنجد و... از مشکلات جامعه امروزی است.
رضایی موارد خود‌ مراقبتی را بسیار گسترده دانست و مواردی همچون بستن کمربند ایمنی، عدم مصرف بیش از حد نمک و شکر، خوردن غذاهای سالم و عدم استفاده از غذاهای آماده و عدم استعمال دخانیات را نمونه‌های خودمراقبتی دانست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت اظهار داشت: بر همین اساس در دولت تدبیر و امید برنامه سند مالی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در کشور از سال ۹۴ اجرا شد که هدف آن اصلاح سبک زندگی تغذیه مردم و کاهش ابتلا و مرگ و میر بود.
رضایی خاطر نشان کرد: نظام سلامت با تمام توان نیروی انسانی و تجهیزات فقط ۲۵درصد در سلامت مردم موثر است و ۷۵درصد عوامل موثر بر سلامت مردم از اختیار حوزه سلامت خارج است که از جمله می‌توان به محیط، ژنتیک و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت مثل فقر و بیکاری و اعتیاد و... نام برد.
وی ادامه داد: حوزه سلامت شهرستان باشت در طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید گامهای خیلی موثری برداشته شده که ما به عنوان عضوی کوچک بتوانیم در راه اعتلای سلامت شهروندان قدم کوچکی برداشته باشیم و شاهد جامعه‌ای سرزنده و بانشاط و کاهش بیماری‌ها باشیم.
چهار سال توسعه سلامت در باشت با کار گروهی (۹۲تا۹۵)
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت در بخش دیگری از ارایه عملکرد خود به راه اندازی و تجهیز و تکمیل خانه بهداشت گوهرگان بعد از شش سال تعطیلی با اعتبار حدود ۵۰میلیون تومان در سال ۹۲ – تجهیز و افتتاح مرکز خیر سلامت زنده یاد مهندس بازپور با اعتبار حدود ۴۵۰ میلیون تومان توسط خانواده بازپور – راه اندازی، تجهیز، تعمیر و افتتاح رادیولوژی شهرستان باشت پس از شش سال تعطیلی با اعتبار حدود ۳۰۰میلیون تومان - تجهیز و تعمیر و راه اندازی کلینیک دندان پزشکی شهرستان باشت با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان –تکمیل و تجهیز و راه اندازی کلینیک تخصصی زنده یاد ظفر تاج گردون با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان –کلنگ زنی بیمارستان ۳۲تخت خوابی شهرستان باشت با اعتبار اولیه حدود ۱۳میلیارد تومان و پیشرفت کنونی ۸۰درصد اشاره کرد.
رضایی تعمیر و تجهیز و افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت با اعتبار ۴۰۰میلیون تومان – تعمیرات مراکز سلامت شهرستان با اعتبار ۶۰۰میلیون تومان – ساخت و تکمیل اورژانس جاده‌ای شادگان به همراه آمبولانس با اعتبار ۵۰۰میلیون تومان-تجهیز مراکز سلامت با اعتبار حدود ۳۵۰میلیون تومان – راه اندازی مرکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان باشت – راه اندازی کلینیک دیابت شهرستان – استقرار پاره وقت ۲۳متخصص در شهرستان – راه اندازی و افتتاح اورژانس ۱۱۵ شهرستان بعد از ۳۵ سال-راه اندازی آزمایشهای مختلف بیماران با دستگاه اوتوآنالایزر دستگاه جدید با اعتبار ۳۰۰میلیون تومان (توسط خیرمهندس گوهرگانی) را از اقدامات دیگر در راستای توسعه سلامت در باشت تشریح کرد.
وی استقرار پزشک تمام وقت در مراکز بوستان، چاه تلخ و آبده‌گاه به صورت بیتوته-جذب کمک خیرین سلامت حدود ۲میلیارد تومان –استقلال سازمان سلامت باشت از شهرستان کچساران – ارتقاء و جهش شاخص‌های سلامت شهرستان – اجرای عملیاتی شدن اهداف اختصاصی، برنامه عملیاتی کوتاه مدت (۲ماهه) میان مدت (۶ماهه) و استراتژیک – تخصیصی و جذب حدود یک و نیم میلیارد اعتبار در سال ۹۳ کلنیک تخصصی، متخصصین، تجهیزات و تعمیران –ساخت خانه‌های بهداشت بوستان، غورک، خان احمد، با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و خدمت بی‌منت خادمان سلامت شهرستان باشت که همچنان ادامه دارد – راه اندازی زنجیره سرما با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان – افزایش ناوگان خودروی آمبولانس به میزان ۴دستگاه در سال ۹۴و۹۵ با اعتبار ۲میلیارد تومان-تجهیز کلینیک تخصصی تاجگردون شهرستان به دستگاههای اکو کاردیوگرافی و سونوگرافی، تست ورزش، تست ریه، نوار عصب، نوار عضله، چشم پزشکی و نوار قلب –هماهنگی و پیگیری تخصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار از وزارت در سالهای ۹۳و۹۴-هماهنگی و پیگیری تخصیص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار جدید در سال ۹۵ (حوزه تعمیرات و تجهیزات مراکز) -هماهنگی و پیگیری جهت استخدام ۶۴نفر در آینده نزدیک جهت بیمارستان ۳۲ تخت خوابی – هماهنگی و موافقت جهت راه اندازی واحد دندانپزشکی مرکز بوستان را از دیگر پروژه‌های اجرایی در تحول سلامت در شهرستان باشت عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت خلاصه برنامه استراتژیک ۴ساله خود را استراتژی عدالت در توزیع – استراتژی افزایش انگیزی کاری منابع انسانی – استراتژی سهولت دسترسی مردم به خدمات سلامت – استراتژی تکمیل و تجهیز مراکز – استراتژی پزوهش محوری – استراتژی آموزش محوری – استراتژی تغییر از درون به بیرون – استراتژی قانون محوری – استراتژی سامانه محوری – استراتژی نظم محوری (دیسیپلین سازمانی) عنوان کرد.
رضایی تکریم ارباب رجوع و منشور حقوق شهروندی، رشد پژوهش در شبکه‌های بهداشت استان، مجهز‌ترین و به روز‌ترین کلینیک تخصصی و مراکز جامع خدمات سلامت در استان، افزایش شگرفهای شاخصهای سلامت را از افتخارات خادمان سلامت شهرستان باشت نام برد.
رضایی گفت: تعمیرات مرکز شهید بهشتی و خانه‌های بهداشت آن، تعمیرات مرکز و خانه‌های بهداشت بوستان، تعمیرات مرکز و خانه‌های بهداشت مرکز آبدهگاه، تعمیرات مرکز و خانه‌های بهداشت چاه تلخ را از از اقدامات اجرا شده نام برد
وی عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید است و این طرح روح امید را در نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت کرد.
گفتنی است: در پایان جلسه با حضور خانم حافظ قرآن مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گچساران از روند ساخت بیمارستان ۳۶ تختوابی این شهرستان باشت، مرکز جامع سلامت شبانه روزی شهید بهشتی وکلینیک تخصصی زنده یاد تاجگردون بازدید بعمل آمد.

 
۰ ۱-۲ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹-۲ ۹-۳ ۹-۴ ۹-۵ ۹-۶ ۹ ۱۰ img-20170108-wa0020 img-20170108-wa0025
---------------------------------
گزارش: حبیب قلندری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گشین
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کریم رضایی مدیر توانمند شهرستان باشت
حسینی
Iran, Islamic Republic of
انصافا با آمدن دکتر رضایی شبکه بهداشت و درمان باشت دگرگون شده،،،موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
سلام ..............هر بار که برای واکسناسیون و چک کردن فرزندم به مرکز بهداشت سه راهی مراجعه می کنم کسی نیست . یا مرخصی هستند یا جلسه دارند و روزهای دیگر یا نمی آیند یا ۸ می آیند ۱۰ صبح می روند . آخرین بار هم روز شنبه یک نفر طرحی را گذاشته بودند و بقیه ..........
Iran, Islamic Republic of
خدمات سلامت در طرح تحول درسطح استان بسیار عالی اجرا شد باتوجه به رویکردچندساله اخیردانشگاه علوم پزشکی در مدیریت بهینه منابع و دوری نمودن از حاشیه های بی مورد ، حیف که فرصت ادامه دادن راازاستان گرفتند
کریم رضایی هم خوب گزارش داده
گلابی
Iran, Islamic Republic of
آب میوه های بهداشت روان چی شد ؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب شماره ۲
دگرگووووووون شده واااااقعا
م م
Iran, Islamic Republic of
کریم خیلی خاک ایکنی مواظب باش جاده شانه نداره نری بیرون پس نماینده که هیچ دانشگاه هم .........
0054
Iran, Islamic Republic of
درود برتنها مدیر لایق و شابسته
درود بر جناب دکتر رضایی
Iran, Islamic Republic of
آخی چکارش دارید خوش ایا سی خوش تعریف تمجید اینویسه کنار داره بیلید تا کریم سی خوش بنویسه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1