تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۲۲۱۴۴۲

مرکز رشد و فناوری یاسوج برای تجاری‌سازی/ بسته حمایت از اشتغال/ خواسته استاندار از بانک‌ها/ بهره برداری از طرح‌های درون شهری لیکک

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
مرکز رشد و فناوری یاسوج برای تجاری‌سازی
رئیس شورای تخصصی برنامه ریزی سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه ۱۹ درصد هزینه‌های این دانشگاه درسال ۹۶ باید از درآمدهای غیرشهریه‌ای تأمین شود، تصریح کرد : تأمین ۷٫۵ درصد از این درآمد از محل اجرای طرح‌های دانش بنیان پیش بینی شده است.
مازیار صابری اظهار کرد: سایر درآمدهای غیرشهریه‌ای باید از طریق طرح‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های علمی و پژوهشی تأمین شود.
وی تصریح کرد: ۱۶ درصد بودجه سال ۹۵ این دانشگاه باید از طرح‌های غیرشهریه‌ای تأمین شود که تاکنون ۶ تا هفت درصد این میزان تحقق یافته است.
صابری با توجه به برخی محدودیت‌ها و فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای تولید ایده و تجاری سازی طرح‌های دانش‌بنیان در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌ها افزود: مرکز رشد و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج ایجاد شده و هسته‌های فناوری برای خلق ایده نیز آغاز به کار کرده‌اند.
رئیس شورای تخصصی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه بویراحمد از آمادگی دانشگاه برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و همکاری با مخترعان و دانش‌پژوهان خبر داد و تصریح کرد: ۲ طرح رباتیک و تولید خمیر نان در مرکز رشد و فناوری این دانشگاه برای تجاری سازی مورد بررسی قرار گرفت.
صابری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید ایده و تبدیل علم به ثروت از مخترعان و فناوران در مرحله نخست ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک می‌کند که این امر فرصت خوبی برای استادان و دانشجویان برای تجاری سازی ایده‌هاست.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با توجه به روند کاهش سنی جمعیت و نیز کاهش جمعیت دانشجویی، گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی از جمله راهکارهای افزایش جمعیت دانشجویی است.
وی تصریح کرد: از حدود هشت هزار نفر جمعیت دانشجویی این دانشگاه حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در مقاطع کار‌شناسی ارشدو دکتر مشغول به تحصیل‌اند.
به گفته صابری بومی شدن جذب دانشجو و پایین بودن سطح درآمد دانشجویان بومی از جمله مشکلاتی است که دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با آن مواجه است.
وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال وام به بیش از ۷۴۶ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج پرداخت شد.
بسته حمایت از اشتغال زنان، جوانان و دانشجویان
بسته حمایت از اشتغال ویژه زنان،جوانان و دانشجویان روستایی کهگیلویه وبویراحمد در نظر گرفته شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در شانزدهمین نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اولویت این بسته به روستاییان اختصاص دارد گفت: در بسته حمایتی اشتغال حمایت  آموزشی، تکمیل زنجیره تولید و تسهیلات ملی ارایه می شود .
نوروزی از تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت و راهبردی و توسعه استان خبر داد و افزود: در این نشست شش دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.
معاون امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این نشست در خصوص کالاهای قاچاق گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق در ۹ ماهه ی نخست امسال ۲۳۳ میلیارد ریال است که در این رابطه هزار و ۱۴۸نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
نشاطی افزود: در نه ماهه نخست پارسال نیز ارزش ریالی کالاهای قاچاق  کشف شده ۱۷۱ میلیارد ریال بود.
وی با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۱۳۴هزار دستگاه ماهواره به وزارت دفاع تحویل داده شده است گفت: پوشاک، سیگار، موبایل، و لوازم خانگی برقی از مهمترین کالاهای قاچاق هستند که پیشگیری از این نوع کالاها در اولویت کار قراردارد.
وی گفت: ۱۲۰انبار برای نگهداری کالاهای قاچاق در استان شناسایی شده است.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۴۷۱ واحد تولیدی، درخواست تسهیلات برای رونق تولید به ارزش۴۳۰میلیارد تومان داشتند گفت: تاکنون به ۹۷ واحد تولیدی بیش از ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و تقاضای ۱۹۵ واحد تولیدی نیز به بانک های عامل ارجاع داده شد.
داریوش دیودیده درخصوص صادرات گمرکی استان افزود: در نه ماهه ی گذشته صادرات گمرکی استان ۷۱۴ تن به ارزش۳ میلیون دلار بود.
دیودیده با اشاره به اینکه هدف گذاری صادرات امسال پنج میلیون دلار است افزود : عصاره شیرین بیان، گیاهان دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین محصولاتی است که در این مدت به کشور های آلمان، عراق، سوییس، افغانستان، و امارات متحده عربی صادر شده اند
خواسته استاندار از بانک‌ها
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های عامل تخصصی این استان شامل توسعه تعاون، توسعه صادرات، کشاورزی و صنعت و معدن در زمینهٔ پرداخت تسهیلات رونق تولید پیشگام و پیشرو باشند.
سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بقیه بانک‌های استان نیز باید برای پرداخت اینگونه تسهیلات بیش از پیش فعال بوده و تلاش کنند.
وی بدون اشاره به مبلغ، گفت: سال‌های ۹۳ و ۹۴ به طور میانگین ۲٫۷ درصد اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی جذب شده که رضایت بخش است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: اعتبارات بیشتری از صندوق توسعه ملی و با پیگیری مسئولان استانی و مدیران بانک‌ها در زمینه رونق تولید و اشتغالزایی در بخش‌های کشاورزی و صنعت جذب شود.
خادمی بیان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد اولویت بندی شده و اجرای آن با طرح‌های عقد قرار داد شده و در مرحله بعدی طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها در اولویت باشد.
وی تصریح کرد: طرح‌های رونق تولید کهگیلویه و بویراحمد که بنا به دلایلی پرداخت آنها دچار مشکل است به طور تک به تک و با حضور متقاضی و بانک مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
بهره برداری از طرح‌های درون شهری لیکک
۸ طرح درون شهری در شهر لیکک بهمئی تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.
فرهنگی نسب فرماندار بهمئی در حاشیه اجرای عملیات عمرانی ۸ طرح درون شهری در شهر لیکک گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها سه میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرستان هزینه شده است.
شهردار لیکک نیز گفت: عملیات آسفالت و مرمت معابر سطح شهر لیکک از جمله خیابان ۳۰ متری  لیکک،جدول گذاری به طول ۴ کیلومتر در سطح شهر و ساخت یک حلقه پل اجرائی شده و این طرح ها تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
امین جهانیانی پور با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از  ۹ میلیارد ریال برای آسفالت معابر و ترمیم نوارهای درون شهری در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی هزینه شده است افزود: در ۳ ماه گذشته بیش از ۲۰ هزارمتر مربع بهسازی و ترمیم آسفالت معابر در سطح شهر لیکک صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1