تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۲۱۳۸۰

۱۵۰ هکتار باغ بویراحمد در آستانه نابودی

۳
۰
کبنا ؛
دولت چاهی را برای آبیاری باغ‌های سه روستای دهستان کاکان از توابع شهرستان بویراحمد احداث کرد ولی تنها یک روستا از آب چاه بهره‌مند و به دو روستای دیگر نمی‌رسد و باغ خرم آزاد در حال خشکیدن است.


 برخی از کشاورزان و باغداران منطقه کاکان بویراحمد از کمبود آب برای آبیاری اراضی و باغات خود نگران بوده و معتقدند این اراضی و باغات در آستانه نابودی هستند.
باغداران و کشاورزان منصورخانی کاکان می‌گویند: دولت یک حلقه چاه آب کشاورزی برای آبیاری اراضی و باغات روستاهای حمزه‌خانی، غضنفرخانی و منصورخانی از توابع منطقه کاکان بویراحمد احداث کرده که هم اکنون بنا به دلایلی تنها یک روستا از آب این چاه استفاده می‌کنند و باغات و اراضی کشاورزی دو روستای دیگر روبه نابودی است.
یکی از کشاورزان و باغداران روستای منصورخانی کاکان به تسنیم می‌گوید: دولت یک حلقه چاه آب برای استفاده کشاورزی و باغات سه روستای حمزه‌خانی، غضنفرخانی و منصورخانی احداث کرد که هم اکنون تنها یک روستا از این آب بهره‌مند بوده و به دو روستای دیگر می‌رسد.
کشاورزان کاکان بویراحمد
خرم آزاد از نرسیدن آب چاه کشاورزی به اراضی و باغات سیب خود ابراز نگرانی می‌گند و می‌گوید: حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات روستای منصورخانی به دلیل کمبود آب در حال نابودی است و انتظار می‌رود در این زمینه چاره اندیشی شود.
یکی دیگر از کشاورزان کاکانی گفت: تاکنون ۲۰ هکتار باغ روستای منصورخانی خشک شده و انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند زیرا در صورت ادامه این روند شاهد پیش آمدن یک فاجعه هستیم.
 
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد باید پیگیر رفع مشکلات کشاورزان و باغداران منطقه کاکان باشد.

معارض اجتماعی؛ مهمترین دلیل مشکل کشاورزان منصورخانی
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد با تایید خبر مشکلات کشاورزان روستای منصورخانی افزود: سال ۸۸ از محل اعتبارات خشکسالی یک حلقه چاه آب برای کشاورزی و باغات کاکان احداث شد که خط انتقال روستای حمزه خانی و دو روستای دیگر نیز توسط جهاد کشاورزی انجام شد.
منوچهر محمدی به تسنیم گفت: در نشستی با حضور فرماندار بویراحمد حق آبه یعنی میزان توزیع آب در سه روستای حمزه‌خانی، غضنفرخانی و منصورخانی مشخص شد ولی کشاورزان و باغداران روستای حمزه خانی معترض بوده و معتقدند منابع آب عرفی قدیم جوابگوی نیاز کشاورزان بوده و دیگر نیازی به استفاده از آب چاه ندارند.
وی با تاکید بر اینکه معارض اجتماعی سبب شده کشاورزان و باغداران منصور خانی نتوانند از آب چاه استفاده کنند تصریح کرد: به‌زدوی نشستی با حضور مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی، فرماندار بویراحمد و جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد برای تعیین تکلیف نهایی انجام می‌شود.
امیدواریم مسئولان و متولیان امر توسعه و رونق بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به رفع مشکلات کشاورزان و باغداران بی‌اعتنا نبوده و در کمترین زمان ممکن نسبت به مشکلات احتمالی چاره اندیشی کنند.
-----------------------------
گزارش از سجاد نوبهار
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
آخه چه موقع آبیاریه برادر محترم
همدرد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محمدی عزیز از لطف شما به اهالی کاکان سپاسگزاریم و تلاش شما قابل تقدیر می باشد و اما اینکه شما در اظهاراتتان اهالی کاکان را دروغگو خطاب کردید . به کل اهالی کاکان بر می گردد در صورتی که این موضوع شاید به تعدادی اندکی از افراد که در هر محل یا منطقه ای نیز ممکن است وجود داشته باشد و نمی توان آن را به کل اهالی منطقه تعمیم داد.لطفا" اصلاح بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
لطفا اقای محمدی چرا کل..را به این اهالی لقب دادی این مردم شایسته این حرف نبودند دارند تلاش میکنند که تنها امید زندگی شان این درخت ها هست خشگ نشه
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1