تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۲۲۱۳۰۰

اجرای طرح احیای گونه‌های بومی در اراضی بویراحمد +تصاویر

۰
کبنا ؛غریب سجادیان مسؤول انجمن نهضت سبز زاگرس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های مستعد در داشتن انواع مختلف گونه‌های گیاهی و دارویی در کشور است.
مسؤول انجمن نهضت سبز زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد توجه و تلاش برای حفظ این گونه‌های مهم و اقدام به کشت و احیای گیاهان بومی در معرض انقراض را از اهداف مهم این تشکل عنوان کرد و افزود: این تشکل جهت تحقق این هدف تاکنون گام‌های مهمی برداشته است.
وی کشت انواع گونه‌های گیاهان دارویی و مرتعی در شهرستان بویراحمد را از جمله این اقدامات بیان کرد و یادآور شد: این طرح تاکنون در ۱۰ هکتار از اراضی ملی دمچنار بویراحمد اجرا شده است.
این مسؤول، لیزک، جاشیر خوراکی، گنبو و کرفس را از جمله گونه‌های کشت و احیا شده در این طرح عنوان کرد و گفت: این گونه‌های بومی توسط اعضای نهضت سبز زاگرس و مردم بومی آن مناطق کشت شد.
سجادیان، تصریح کرد: تشکل مردمی نهضت سبز زاگرس هر ساله به منظور حفظ، احیا و بذرگیری گیاهان دارویی و خوراکی با هدف جلوگیری از انقراض و تکثیر آن‌ها اقدام به کشت این گونه‌ها می‌کند.
مسؤول انجمن نهضت سبز زاگرس بسیاری از گیاهان را دارای پیاز عنوان کرد و یادآور شد: با ریشه‌کنی این گونه‌های گیاهی و دارویی امکان رشد مجدد آن‌ها از بین رفته و در معرض انقراض قرار می‌گیرند.
وی کاشت و تلاش جهت احیای این گونه‌های دارویی و گیاهی را تنها راه جلوگیری از انقراض آن‌ها دانست و افزود: طرح کاشت و احیای گونه‌های مهم بومی در معرض انقراض کماکان به همت این نهضت و اعضای آن در استان ادامه دارد.
این مسؤول با اشاره به هجوم و بوته‌کنی برخی از گیاهان توسط برخی ناآگاه و سودجو، خاطرنشان کرد: این افراد بی‌آنکه بدانند به تخریب طبیعت و گونه‌های مهم آن اقدام می‌کنند و باعث می‌شوند در آینده‌ای نه چندان دور تنها کوه‌ها و سنگ‌ها در طبیعت باقی مانده و اثری از گونه‌های با ارزش و زیبای استان بر جای نماند.
سجادیان با تاکید بر توجه و حفظ طبیعت توسط همه مردم، مسؤولان و دستگاه‌ها، منابع طبیعی را متعلق به همه نسل‌های گذشته، امروز و آینده دانست و تصریح کرد: همین طبیعت بکر و بی‌نظیر باعث جذب گردشگران و موثر در رونق اقتصادی استان و ضروری است به صورتی ویژه مورد توجه همه اقشار مردم به خصوص مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
نهضت سبز زاگرس تشکلی مردمی است که به صورت داوطلبانه، خودجوش و بدون هیچ ادعایی بخاطر علاقه به طبیعت و حفظ، احیاء و توسعه آن اقدامات محافظت و صیانت از عرصه‌های ملی و طبیعی را در راستای فعالیت‌های زیست محیطی انجام می‌دهد.
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ index
نام شما

آدرس ايميل شما

ز
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما که مطمئن باشید اجر و ثواب کارتان هزار برابر نمایندگان بویراحمد از مجلس شورای اسلامی اول تا حالا هستش.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1