تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۲۲۱۲۳۰

اعتراض صنف میوه‌ و تره‌بار به تصمیم شهرداری یاسوج / توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اعتراض صنف میوه‌ و تره‌بار شهر یاسوج به تصمیم شهرداری/ جابه‌جایی صنف‌ها به دلیل ایجاد آلایندگی
جمعی از فروشندگان میوه‌ و تره‌بار شهر یاسوج با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تصمیم شهرداری یاسوج معترض شدند.
حدود ۲۰ نفر از فروشندگان میوه و تره‌بار مستقر در میدان شهدای نیروی انتظامی شهر یاسوج در اعتراض به تصمیم شهرداری یاسوج در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسؤولان استان به مشکلاتشان شدند.
یکی از این فروشندگان بیان کرد: ۳۰ سال است که مجوز و پروانه کسب داریم و در این مکان مشغول به کار هستیم اما اخیر مسؤولان شهرداری یاسوج به دلیل آن که آلایندگی می‌نامند خواستار جابه‌جایی ما هستند.
تیموریان با بیان اینکه عوارض مالیات شهرداری، عوارض اصناف و مالیات را سر موقع پرداخت می‌کنیم، گفت: مغازه‌های مستقر در میدان شهدای نیروی انتظامی یاسوج را از ۲۰ تا ۳۰ میلیون رهن کرده‌ایم و ماهی ۲٫۵ تا ۴ میلیون هم اجاره پرداخت می‌کنیم که با این تصمیم شهردار کسب و کار ما از بین می‌رود.
وی بیان کرد: چندین خانوار از این مغازه‌ها نان می‌خورند و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این راه مشغول به کار هستند و امرارمعاش می‌کنند.
تیموریان اضافه کرد: دستفروش‌هایی در این مکان با مجوز از شورای شهر ایجاد شده و باعث ایجاد ترافیک در این قسمت از شهر یاسوج شده اما شهرداری به جای ساماندهی این دستفروشان به مغازه‌داران و صنوف میوه‌و تره‌بار ظرف ۴۸ ساعت مهلت جابه‌جایی داده است.
احمدی یکی دیگر از این فروشندگان بیان کرد: شهرداری هیچ‌گونه نظارتی بر اجاره مغازه‌ها که از ۲٫۵ تا ۴ میلیون است ندارد ولی به ما می‌‎گوید که طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ باید جابه‌جا شوید.
وی اضافه کرد: شهرداری صنوف میوه و تره‌بار را جزء صنوف آلاینده می‌داند در حالی که تعویض روغنی‌ها و تعمیرگاه‌ها صنف‌های آلاینده هستند.
بختیاری یکی دیگر از این افراد ادامه داد: به دامپزشکی، مرکز بهداشت و محیط زیست مراجعه کردیم و به ما گفتند که صنوف ما هیچ‌گونه آلایندگی ندارد و حتی این موضوع را کتبا به ما اعلام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر میوه و سبزی آلایندگی دارند پس مردم نباید از این محصولات استفاده کنند، افزود: ترافیک شهر یاسوج به دلیل وجود دستفروشان مستقر در پیاده‌روها است و شهرداری باید این موضوع را مدیریت کند.
بختیاری خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان استان برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند تا بتوانیم مانند گذشته به کار و فعالیت خود ادامه دهیم.

دیدار مسئولان آموزش و پرورش با معلم بیمار
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با فرهنگی که از بیماری چندساله بهبود یافته دیدار کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان توسعه مدیریت وپشتیبانی، دیدار مسئولان آموزش و پرورش با معلم بیمار بهبود یافتهپرورشی و فرهنگی، پژوهش وبرنامه ریزی و جمعی از کار‌شناسان اداره کل آموزش و پرورش استان با فرهنگی بهبود یافته از بیماری آقای منصور محمدحسینی در یاسوج دیدار کردند.
در این دیدار هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان با ابراز خرسندی از بهبود و سلامت کامل آقای محمد حسینی گفت: فرهنگیان سرمایه‌های عظیم جامعه‌اند که آینده کاری جامعه در دست آن‌ها است.
در این دیدار آقای محمد حسینی از دست اندرکاران آموزش و پرورش به پاس توجه به فرهنگیان به ویژه سرکشی از فرهنگیان بیمار تقدیر کرد.
منصور محمدحسینی دارای مدرک کار‌شناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی، مدرس دانشگاه و دبیرستان‌ها، محقق و پژوهشگر، صاحب چندین مقاله در زمینه‌های روان‌شناسی واقدام پژوهی ومدرس دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان است.
وی به علت ناراحتی در ناحیه کلیه‌ها در سال۹۳دچار افت شدید عملکرد در کلیه‌ها شد و پس از تحمل شدید ۲ساله بیماری در اواخر سال۹۴با پیوند کلیه و پانکراس بهبود یافت و از سلامتی برخوردار شد.
 کشف سه هزار و ۶۰۰ تخلف از اصناف کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشف سه هزار و ۶۰۰ تخلف، ره آورد بازرسی از صنوف استان در ۹ ماه گذشته سال جاری بوده است.
داریوش دیودیده افزود: از آغاز سال جاری تاکنون در راستای تشدید نظارت و کنترل بازار، بیش از ۶۲ هزار مورد بازرسی از اصناف استان انجام شده است.
وی افزود: در این مدت ۳ هزار و ۶۰۰ مورد تخلف کشف و ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف به ارزش ۲۱ میلیارد ریالی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.
دیودیده با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷۷ نفر ناظر افتخاری عادی و ۱۰۴ نفر ناظر بسیجی جذب شده است، افزود: این ناظران در آذرماه سال جاری از ۷۳ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی به عمل آورده‌اند که نزدیک به ۲۲ درصد گزارش‌ها منجر به تشکیل پرونده شده و طبق بررسی‌ها صد درصد گزارش‌های رسیده قابل پیگیری بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عمده تخلفات کشف شده را شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت، عدم ارائه فاکتور و همچنین نداشتن پروانه کسب ذکر کرد.
دیودیده تاکید کرد که نظارت و کنترل بازار جز با همراهی و همکاری مردم محقق نخواهد شد.
وی از همشهریان خواست تخلفات اقتصادی شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور فروش، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا ادارات شهرستانی اطلاع دهند.

استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.
حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: وقف از امور سفارش شده و مورد تاکید خداوند در قرآن کریم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مباحث قرآنی از اهمیت بالایی در زندگی دنیا و آخرت برخوردار هستند، افزود: وقف یکی از موارد و موضوعات مهم قرآنی است که باید به صورتی ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی، آموزش را یکی از راهکارهای مهم برای توسعه و ترویج فرهنگ، ارزش و هنجارهای مورد نیاز جامعه دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت‌های مهم در توسعه و فرهنگ‌سازی موارد مورد نیاز است.
جنتی‌پور بر توجه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: این نهاد می‌تواند در تبیین جایگاه، اهمیت، معرفی جلوه‌های زیبا و بیان آثار ماندگار وقف در جامعه موثر است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش را بعد از خانواده بزرگ‌ترین و موثرترین منبع آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: وقف یکی از موضوعات مهمی است که نیاز به توسعه و ترویج آن در جامعه احساس می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت و استفاده از نیروی نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: ما به وسیله همین جوانان توانستیم در جنگ پیروز شده و موفق شویم.
این مسؤول با بیان اینکه جوانان نیروی‌های مستعد و باارزشی برای نهادینه کردن ارزش‌های و فرهنگ‌های اصیل به خصوص فرهنگ قرآنی هستند، یادآور شد: امام خمینی (ره) همواره جوان باور بود و به قدرت جوانان برای خلق کارهای بزرگ ایمان داشت.
جنتی‌پور به وجود همه نیازهای معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قرآن اشاره کرد و گفت: وقف یکی از موضوعات مهم اجتماعی است که در قرآن به تکرار به این مورد اشاره شده است.
وی، جامعه بزرگ آموزش و پروش را منبعی موثر در ترویج فرهنگ‌های قرانی به خصوص وقف عنوان کرد و بیان داشت: توجه به قرآن و عمل به دستورات آن راهکار بسیاری از مشکلات امروز دنیای ماست.

 توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد از مدرسه شاهد یاسوج آغاز شد.
طی مراسمی توزیع شیر رایگان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
در این آیین که اردشیر یاری معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان در جمع معلمان و کادر مدیریتی دبستان شاهد حضور داشت، در خصوص فواید توزیع شیر در مدارس صحبت کرد.
معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای اینکه دانش‌آموزان سالم و تندرست باشند آموزش و پرورش وظایفی بر عهده دارد.
اردشیر یاری بیان کرد: آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید با کمک یکدیگر و تعاملی که دارند نسبت به این موضوع به اندازه کافی حساسیت به خرج دهند.
وی داشتن مدارس پویا و دانش‌آموزان با نشاط را در گرو سلامتی و بهداشت جسمی و روانی دانست و افزود: برای سلامت جسم لازم است تا تغذیه دانش‌آموزان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیر یکی از عوامل مهم برای سلامتی جسم و تغذیه‌ای مناسب برای قشر نوجوان و دانش‌آموز است، تصریح کرد: به همین منظور امسال توزیع شیر رایگان را برای ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف استان خواهیم داشت.
یاری با بیان اینکه توزیع شیر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم مدارس دولتی و غیردولتی خواهد بود، افزود: این توزیع شامل پیش‌ دبستانی‌های ضمیمه مراکز کودکان بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی و کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی هم خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح توزیع شیر پاستوریزه لیوانی برای شهرهای یاسوج، گچساران، باشت و دنا و همچنین شیر استریلیزه برای دیگر مناطق استان در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال این کار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هر دانش‌آموز تا پایان سال جاری از ۵۰ نوبت شیر بهره‌مند خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1