تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۲۲۱۱۴۸

صدور روزانه کارت ملی در استان / ضرورت دریافت کارت ملی برای انتخابات

۴
۰
کبنا ؛مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری صدور کارت ملی هوشمند در استان به صورت روزانه انجام خواهد شد.
محمدعلی تقوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: صدور کارت ملی هوشمند از سال ۹۳ در کشور آغاز شده است.
مدیر کل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار افراد واجدالشرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان، افزود: طبق آمار سازمان ثبت‌احوال ۵۵۰ هزار نفر در استان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند را دارند.
وی یادآور شد: اما تاکنون تنها ۱۶۷ هزار نفر از این تعداد برای صدور و دریافت کارت ملی هوشمند اقدام و آن را دریافت کرده‌اند.
این مسؤول ضمن گلایه از مردم استان به دلیل عدم استقبال از دریافت کارت ملی هوشمند، گفت: علی‌رغم اینکه ظرفیت، امکانات و زیرساخت لازم برای ثبت‌نام و دریافت کارت را برای مردم فراهم کرده‌ایم اما آنها تمایلی برای دریافت کارت ملی هوشمند نشان نمی‌دهند.
تقوی، کارت ملی را سندی برای شناسایی افراد، اشخاص، محل کار و محل سکونت آنها بیان کرد و گفت: داشتن کارت ملی یکی از ضروریات مهم و مورد توجه است.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه افراد بالای ۱۵ سال باید نسبت به ثبت‌نام و دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، یادآور شد: کارت ملی هوشمند ابزاری چند منظوره و کلیدی برای ورود به به دولت الکترونیک است.
وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از کارت ملی هوشمند، گفت: این کارت در مواردی مانند انتخابات، سامانه پرداخت یارانه، پلیس راهنمایی و رانندگی، تامین اجتماعی و شبکه بانکی کاربرد دارد.
این مسؤول تصریح کرد: امکان سوءاستفاده از کارت ملی هوشمند بسیار پایین است زیرا اطلاعات هویتی فرد علاوه بر بررسی عکس به صورت دیجیتالی و از طریق اثر انگشت نیز باید تایید شود.
تقوی در بخش پایانی سخنان خود از صدور کارت ملی هوشمند در استان به صورت روزانه خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال جاری صدور کارت ملی هوشمند در استان به صورت روزانه انجام شود.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی توسط ابزارهای اطلاع‌رسانی از جمله رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: سازمان‌های دولتی و رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی‌بخشی مطلوب زمینه استقبال مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان را فراهم کنند.
وی بیان کرد: براساس آمار سازمان ثبت احوال ۵۵۰ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود فراهم کردن ظرفیت ها و امکانات لازم برای صدور کارت ملی، مردم استان از دریافت کارت ملی هوشمند استقبال نمی کنند.اکنون افراد بالای ۱۵سال سن واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند.
تقوی وقفه چهار ماهه نخست امسال برای صدور کارت ملی هوشمند در استان را ناشی از کمبود اعتبار برای خرید بدنه کارت ملی عنوان کرد.
وی ادامه داد: با کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در حال رایزنی برای صدور کارت ملی هوشمند برای افراد زیرپوشش این نهادها هستیم. تلاش می کنیم که برای صدور کارت ملی افراد زیر پوشش این ۲ نهاد هزینه کمتری دریافت شود.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری صدور کارت ملی هوشمند در استان روزانه صورت خواهد گرفت.
تقوی اضافه کرد: سازمانهای دولتی و رسانه های با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی زمینه استقبال مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند را فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

M.a
Iran, Islamic Republic of
ککا، ملت دسشو تنگه، ار زحمت ایکشیت مفتی انجامش بدیت شک نکن صبا همه اقدام ایکنن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شناسنامه ها چی اونم تعویضش اجباری شده؟
کارمند 1111
Iran, Islamic Republic of
کارت ملی های قدیمی تا پایان سال ۹۶ اعتباره داره لطفا انتخاباتو بهونه نکنید
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط راه پول کشیدن از مردم رو بلدن.
خدایی صدور یک کارت چقدر هزینه میبره که شما ۳۰ تومن میگیرین؟
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1