تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۲۲۱۱۳۵

از خواسته امام جمعه گچساران در خصوص مصلی تا مسئولانی که سرشان در گوشی است

۰
کبنا ؛خبرهای خطبه نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
ادعای دروغین دموکراسی آمریکا با حمایت از آل‌سعود همخوانی ندارد
امام جمعه یاسوج گفت: ادعای دروغین دموکراسی آمریکا با حمایت از رژیم استبدادی آل‌سعود همخوانی ندارد.
نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در محل مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد.
امام جمعه یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان آیه‌ای از قران کریم در خصوص متقین اظهار کرد: شأن انسان مسلمان نیست که مرتکب گناهانی شود که او را از هدف خود باز می‌دارد.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که فرمودند از خدا بترسید در هر حال چراکه انسان از دو طریق نعمت و نقمت مورد آزمایش قرار می‌گیرد در هر دو حال نباید انسان منحرف شده و گناه و معصیتی در سختی‌ها و خوشی‌ها و راحتی‌ها انجام دهد.
امام جمعه شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود به چند آیه از سوره حجر اشاره کرد و گفت: نعمت‌های جسمی و معنوی را خداوند برای انسان در نظر گرفته است بنابراین انسان‌های متقی در همان حال و در هر حالتی چه سختی و چه مشقت در نعمت‌ها از راه راست منحرف نمی‌شوند.
حسینی با بیان این که خداوند در قلب مومن جای دارد، اطهار کرد: انسان مومن با چشم بصیرت خداوند را مشاهده می‌کند همچنان که انسان‌های برتر مانند حضرت امیرالمومنین با چشم بصیرت خداوند را می‌دیدند.
این خطیب جمعه در خطبه دوم نماز این هفته با بیان مناسبت‌های مختلف این هفته با بیان این که رضاخان میرپنج به دنبال حذف حجاب و پوشش در این کشور بود اظهار کرد: در طول تاریخ اقدامات زیادی برای زدودن حجاب در کشور انجام داد تا بتواند به خواسته‌های شوم خود در حوزه فرهنگی برسند.
وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا به دروغ دم از دموکراسی می‌زند، اظهار کرد: آن‌ها به دروغ از دموکراسی دم می‌زنند و می‌بینیم که آل سعود را در عین خفقانی که در کشور خود ایجاد کرده‌اند حمایت می‌کنند.
حسینی در ادامه با اشاره به تولد امام حسن عسکری (ع) و اقدامات بزرگی که در زمان امامت خود انجام داد، اظهار کرد: این امام همام به همانند اجداد خود خدمات بزرگی انجام داد و مورد خشم دشمنان واقع شد.
امام جمعه یاسوج به حدیثی از آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند دو صفت است که بهتر از این دو خصلت چیزی نیست که یکی اعتقاد به پروردگار و دومین نعمت و خصلت خوب سود داشتن برای برادران مومن است.

باید غیرت دینی را سرلوحه قرار بدهیم
امام جمعه گچساران گفت: باید تلاش کنیم و غیرت دینی را سرلوحه خود قرار بدهیم.
حجت‌الاسلام امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه گچساران اظهار کرد: عده‌ای نمی‌توانند ببینند که مردم در آرامی زندگی می‌کنند.
امام جمعه گچساران ادامه داد: این عده تلاششان بر این است که آرامش و آسایش در بین مردم نباشد.
وی افزود: این عده همانند کرم ابریشم می‌مانند و کاری می‌کنند و به جایی می‌رسند که راهی برای خود نمی‌گذارند.
حجازی تصریح کرد: این افراد شروع به فساد در جامعه می‌کنند و دین و آیین آسمانی مردم را مورد هجمه قرار می‌دهند.
امام جمعه گچساران اذعان کرد: هدف آنها این است که اعتقادات مردم را سست کنند و شبهه به وجود بیاورند.
وی با بیان اینکه این عده در پاسخ به اینکه چرا چنین کاری را انجام می‌دهند، افزود: این عده بیان می‌کنند که ما داریم اصلاح می‌کنیم.
حجازی تبیین کرد: چنین افرادی در جلسات خصوصی بیان می‌کند که ما مومنین را مسخره می‌کنیم.
امام جمعه گچساران ادامه داد: چنین انسان‌هایی بر اساس روایات قرآن مرض قلبی و جهل دارند.
وی با اشاره به سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) و بیانات ایشان ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) در خصوص این افراد می‌گوید، چنین انسان‌هایی از خودشان نیز غافل هستند و در موارد متعددی تجدید نظر می‌شوند و هر روز با توجه به موقعیت زمانه تصمیم می‌گیرند.
حجازی اظهار کرد: این عده در ظاهر می‌گویند ما پیغمبر را قبول داریم اما تنها برای ظاهر می‌گویند.
امام جمعه گچساران ادامه داد:اما هنگامی که پیامبر امام را انتخاب می‌کند جانشین او را قبول ندارند این افراد اساس دین را هم قبول ندارند.
وی تصریح کرد: این نظریه‌ها از سوی دشمنان مطرح می‌شود و لازم و ضروری است که مومن، با آگاهی و بصیرت کامل منافقین را بشناسد.
حجازی اذعان کرد: کفار و مشرکین چنین انسان‌هایی را قبول ندارند و دلیل آن را دورویی آنها می‌دانند و تنها به عنوان یک هدف و وسیله برای نفاق استفاده می‌کنند.
امام جمعه گچساران بیان کرد: هنگامی که انسان‌های مومن دارای بصیرت و آگاهی باشند، می‌توانند راه‌های نفوذ دشمنان را ببندند.
وی با بیان اینکه می‌گویند چرا دشمن با ما دشمنی می‌کند، افزود: دشمن همانند دزدی است و هدف آن سلاحی است که در دست طرف مقابل است.
حجازی گفت: امروز دشمن با حیله گری و لبخند زدن به دنبال تصرف کردن خانه است و با ما این چنین برخورد می‌کند.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: ملت ایران حواسشان جمع است اما خواص باید حواسشان به اهداف دشمنان باشد.
وی در ادامه با اشاره به جنایت‌های رضا شاه و کشف حجاب گفت: شیرزنان ایرانی در آن روز در مقابل آنها ایستادند به طوری که زنانی بودند که چهار سال از خانه بیرون نیامدند.
حجازی تصریح کرد: موضوع حجاب مهم است و موجب غیرت مومنین می‌شود.
امام جمعه گچساران ابراز کرد: چطور است برخی وقت‌ها مشاهده می‌کنیم زنان در کنار مردان بزک کرده در خیابان هستند.
حجازی تبیین کرد: باید تلاش کنیم و غیرت دینی را سرلوحه خود قرار بدهیم.
وی با اشاره به قیام ۱۹ دی گفت: این روز، روز بزرگی است و ما باید این روز را گرامی بداریم.
حجازی با اشاره به مصلای گچساران خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با فرماندار شهرستان انجام شده و ایشان نیز این صحبت‌ها را با استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقال داده است که مصلای در اختیار امام جمعه گچساران قرار بدهند و در این زمینه تلاش خواهیم کرد که ستاد نماز جمعه با حمایت‌های مردمی کار را به پایان برسانند.
امام جمعه گچساران افزود: ضمن تشکر از مسئولان خواهشمندیم که سریعتر با پیمانکار تسویه حساب را انجام دهند تا هر چه سریعتر ما وارد عمل شویم.

برگزاری همایش خانوادگی دوچرخه سواری به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع)
ظهر امروز همایش خانوادگی دوچرخه سواری به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) در گچساران برگزار شد.
همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) هیئت دوچرخه سواری شهرستان گچساران همایش خانوادگی دوچرخه سواری از کارکنان دولت کوچه پنجم جنوبی تا سه راهی جاده پازنان برگزار کردند.
در این همایش که تعداد زیادی از ورزشکاران شرکت کرده بودند و پس از رسیدن به خط پایان حرکات نمایشی دوچرخه و موتورسواران برگزار کردند.
رئیس هیات دوچرخه سواری گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران، اظهار کرد: دومین همایش خانوادگی با حضور علاقمندان به رشته مفرح دوچرخه سواری است که در دوماه گذشته برگزار شده است.
کمال حاصلی‌زاده ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش‌ها پیشرفت فرهنگ دوچرخه سواری و سلامتی جسم و روح خانواده‌ها است که متاسفانه با گذر زمان تحرک خانواده‌ها به حد پایینی رسیده است و بیماری های قلبی عروقی و چاقی دیابت چربی خون در خانواده ها شایع شده است.
وی افزود: از همه علاقمندان به رشته دوچرخه سواری دعوت می‌کنم جهت حضور در تمرینات مستمر دوچرخه سواری ثبت نام کنند.
رئیس هیات دوچرخه سواری گچساران افزود: با پیشرفت این رشته مفرح و فراگیر کردن عموم مردم بیماری‌هایی که ناشی از فقر تحرک هستند از بین بروند و جامعه سالمتری داشته باشیم.
حاصلی‌زاده خاطرنشان کرد: از رئیس اداره ورزش و جوانان  فریدون عبدالخانی و همچنین کارکنان زحمتکش این اداره از آقای سعید عبدالخانی مدیر فروشگاه ام پی سی که اسپانسر اصلی این همایش بودند و آقای حسینی‌فر مدیر فروشگاه محصولات سالم و ارگانیک شهر و درمانگاه دندانپزشکی فارابی و آموزشگاه ماساژ طب کهن تقدیر و تشکر و همچنین سعید رامین و همه عزیزانی که ما را در برگزاری این همایش یاری دادند تشکر می‌کنم.
حاصلی‌زاده در پایان با اشاره به مسوولان گچساران اذعان کرد: از تمامی مسؤولان خواهشمندم برای تمرینات آقایان و بانوان مکان‌هایی را اختصاص دهند، تا هر چه زودتر این هیئت فعالیت اصلی خود را آغاز  کند.

رو به زوال بودن تمدن غرب/ جهاد علمی همراه معنویت نیاز اصلی کشور برای توسعه
امام جمعه لنده با اشاره به زوال تدریجی تمدن غرب به دلیل کم‌رنگ شدن معنویت در جوامع غربی گفت: جهاد علمی مد نظر رهبر معظم انقلاب باید همراه با معنویت و رشد سایر شاخصه‌های پیشرفت و توسعه صورت گیرد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با اشاره به لزوم پرداخت خمس گفت: اهمیت و جایگاه خمس در زندگی به گونه‌ای است که در آینده فرد و جامعه تأثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به لزوم رعایت عدالت اجتماعی در جامعه افزود: دامن‌گیر شدن لقمه حرام و ورود آن به سفره‌ها مانع از رعایت عدالت و تصمیم‌سازی برای آینده جامعه می‌شود ولی پرداخت خمس یعنی پرداخت حق و حقوق امام معصوم که خود به عدالت اجتماعی می‌انجامد.
امام جمعه لنده در ادامه به ضرورت بیان حق و حقیقت اشاره و تصریح کرد: مؤمن واقعی کسی است که در هر شرایطی سخن حق باید گفته شود حتی اگر به ضرر فرد تمام شود.
محمودی‌اصل در ادامه به دیدار دانشجویان دانشگاه شریف با رهبر معظم انقلاب اشاره و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر لزوم تولید علم و دانش و شکرگذاری نعمت استعدادهای درخشان در کشور تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار تلاش و همت جهت تسریع در حرکت علمی کشور و جلوگیری از کند شدن این حرکت در جامعه بوده است.
امام جمعه لنده ادامه داد: پیشرفت علم و دانش به تنهایی نمی‌تواند سعادت و پیشرفت جامعه را به همراه داشته باشد بلکه باید این پیشرفت در همه زمینه به خصوص معنویت حاکم بر جامعه صورت گیرد.
محمودی‌اصل گفت: علم منهای معنویت دردی از جوامع اسلامی را دوا نخواهد کرد، امروز اثر فقدان معنویت در جوامع غربی را به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
وی افزود: سست شدن بنیان تمدن غرب یکی از اثرات مهم فقدان معنویت در جوامع بوده که ملت‌های مسلمان باید آن را زنگ خطری برای خود بدانند، یعنی به این مهم که دور شدن از معنویت باعث تزلزل جامعه می‌شود دست یابند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده به دعوت رهبر معظم از دانشجویان برای تحقق جهاد علمی با وجود موانع متعدد اشاره و یادآور شد: نسل جوان و کنونی جامعه ما به مراتب هوشمند و تواناتر از گذشته بوده و می‌توانند بستر تحقق جهاد علمی را بیش از گذشته فراهم سازند.
محمودی‌اصل به لزوم حمایت از دانشجویان و نخبگان جامعه اشاره و ادامه داد: مقام معظم رهبری با بیان اینکه جوانان مؤمن و انقلابی را دوست دارد بر لزوم حمایت از این جوانان انقلابی توسط مسؤولان دانشگاه ها تأکید فراوان داشته‌اند.
وی در ادامه به میلاد امام حسن عسکری اشاره و گفت: دوران امامت امام حسن عسکری دوران به مراتب فوق‌العاده و حساس‌تر از دیگر دوران ائمه بوده است.
امام جمعه لنده با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در دوران امام حسن عسگری یادآور شد: تربیت شاگردان و حفظ فقه شیعه به همراه آماده کردن جامعه برای غیبت امام عصر(عج) از مهمترین اقداماتی بوده که امام حسن عسکری برای ماندگاری شیعه و تحقق وعده خداوند در خصوص امام زمان(عج) در جامعه انجام دادند.
محمودی‌اصل در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) افزود: به یمن وجود با برکت حضرت معصومه(س) حوزه علمیه قم امروز به عنوان مهمترین مرکز دینی در جهان اسلام بوده که سالانه شاگردان بسیاری در حوزه دین تربیت و به جوامع اسلامی تقدیم می‌کند.
وی با اشاره به حجاب و برجستگی‌های فکری و اخلاقی حضرت معصومه اشاره و گفت: این بانوی بزرگوار الگوی مناسبی برای بانوان جامعه اسلامی بوده که باید اخلاق و منش و سیره آن حضرت در جامعه ترویج و گسترش داده شود.
محمودی‌اصل به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اشاره و تصریح کرد: اگر زن‌های انسان ساز را از جوامع اسلامی بگیرند شکست ملت‌ها حتمی خواهد بود.
وی افزود: تغییر سبک زندگی و پوشش ظاهری از جمله دستاوردهای فرهنگ غرب در کشور بوده که زنگ خطری برای خانواده‌های دینی و مذهبی ما نیز به شمار می‌رود.
امام جمعه لنده به ۱۹ دی و قیام مردم قم اشاره و گفت: قیام مردم قم آغاز رسمی مبارزات مردمی علیه حکومت پهلوی بوده که نقطه عطفی در نهضت اسلامی به شمار می‌رود.
محمودی‌اصل در ادامه افزود: ما باید تاریخ پرشکوه انقلاب را به نسل آینده انتقال و وظایفی و شاخصه‌های انقلابی ماندن را در جامعه تبیین کنیم.

خطر کم‌رنگ شدن رشد علمی در دانشگاه‌ها/ جوان امروزی در صورت توجه توانمندتر از نسل گذشته است
امام جمعه موقت شهر دیشموک خطر کم‌رنگ شدن رشد علمی در دانشگاه‌ها را گوشزد کرد.
حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور در نماز جمعه شهر دیشموک ضمن توصیه مردم به تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌روی در هفته آینده اظهار کرد: شنبه ۱۸ دی‌ماه ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) روزی بزرگ خواهد بود که این روز را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و شیعیان تبریک می‌گویم.
خطیب موقت جمعه شهر دیشموک گفت: آیا دین چیزی جزء دوست داشتن است و باید بدانیم درجات بهشت و درکات جهنم متناسب است با حب و بغض به اهل‌بیت(ع)، یعنی بالاترین درجه در بهشت از آن کسانی است که هم به صورت زبانی و هم قلبی امام خود را دوست داشته باشند و در هر زمان و هر مکان برای ائمه اطهار احترام قائل شوند مخصوصا در ایام موالید، عزاداری، شادی‌ها و غم‌ها حرمت امامان را نگه بدارند.
وی تصریح کرد: پایین‌ترین درجه جهنم از آن کسانی است که به زبان می‌گویند ما شیعه هستیم اما قلبا رنگ و بویی از سیره و امام خودشان ندارند.
عبدالپور با اشاره به اینکه امام می‌فرماید تا معرفت نداشته باشید اهل عمل صالح نخواهید شد بیان کرد: معرفت اولین پله است با توجه به اینکه در دعای توسل در اولین نکته‌ می‌گوید خدایا من به تو متوسل شده‌ام و درخواست کمک می‌کنم به وسیله رسول تو و لذا باید توجه داشته باشیم که مسیر سعادت و خوشبختی و مسیر بهشت در گرو معرفت و شناخت امام معصوم است.
امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: یکشنبه ۱۹ دی قیام خونین مردم قم بود که در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۵۶ در روزنامه اطلاعات در توهینی که به ساحت مقدس امام راحل حضرت امام خمینی(ره) شد جمعی از مدرسین حوزه‌های قم و طلاب خشمگین شدند و با تجمع اعتراض‌آمیز خود باعث شد که مردم هم خشم خود را نسبت به این توهین نشان دهند.
وی گفت: در روز ۱۹ دی به میدان شهدا ریختند و توهین مزدوران رژیم منحوس شاهنشاهی را محکوم کردند که توسط رژیم شاهنشاهی به گلوله بسته شدند و بسیاری از مردم و طلاب به خاک و خون کشیده شدند.
وی اذعان کرد: بعد از آن و در بزرگداشت چهلم آن شهدا وقتی شعله این بزرگداشت در شهرها برافروخته شد به نهضت اسلامی رنگ و بوی دیگری داده شد و امام خمینی(ره) فرمودند ۱۵ خرداد و ۱۹دی باید جاوید و زنده نگه داشته شود تا از یاد و خاطره‌ها نرود و فراموش نشود و جرائم رژیم منحوس شاهنشاهی سفاک فراموش نشود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با اشاره به ۲۰ دی وفات حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن تسلیت این روز عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از نمونه زنان نادری است که زمین و زمان مفتخر به وجود نازنین این حضرت است.
وی تشریح کرد: قرب و منزلت این حضرت در پیشگاه خاص و عام غیر قابل وصف است تا جایی که حضرت امام رضا(ع) در اهمیت این حضرت فرمودند زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) ثواب و برکات زیادی خواهد داشت و زیارت قبر حضرت فاطمه معصومه باعث سزاواری بهشت برای زوار می‌شود.
عبدالپور با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان بسیجی مدال‌آور دانشگاه شریف گفت: یکی از این محورها لزوم شکرگزاری نعمت نخبگی است که اگر این مسأله به طور یقین در بین نخبگان و مراکز و نهادهای علمی کمرنگ شود تبعات بدی را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: محور دوم تلاش حرکت علمی کشور نباید کند شود که از توصیه‌های مهم آقا در تمام سخنان خود در همه جا و همه مجامع علمی و دستگاههای اجرایی به این مسأله است.
عبدالپور به محور دیگری از فرمایشات رهبر اشاره کرد و گفت: پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت و یک کشور را به سعادت و قله‌های صعود و خوشبختی نمی‌رساند بلکه علم مهم است ولی مهم‌تر از آن این است که در کنار این علم اخلاق و معنویت و هدایت باشد.
امام جمعه موقت شهر دیشموک گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دلیل بعدی سستی‌های کنونی غرب، نبود معیار و آرمان‌های الهی است و در این که بعضی از کشورها قیام می‌کنند و در راه استقلال آزادی وطنشان جان خود را از دست می‌دهند و این قیام ثمره‌ای نخواهد داشت این است که رهبری دلسوز و با تمام جمیع صفات و پاک ندارند.
وی متذکر شد: باید بدانیم که نسل جوان‌ کنونی بسیار توانمندتر و هوشمندتر از نسل اول انقلاب هستند.


موضع‌گیری علیه قوه قضاییه برای جلوگیری از محاکمه آقازاده‌های فاسد است
امام جمعه کبگیان گفت: موضع‌گیری علیه قوه قضاییه برای جلوگیری از محاکمه آقازاده‌های دانه درشت و فاسد است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر  در خطبه‌های عبادی سیاسی۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۵ با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه حول محور علامت آخرالزمان گفت: آسان شمردن کارهای بزرگی چون کشتار انسان‌های بیگناه در سایه بی‌خیالی افراد راحت طلب و پوشیدن لباس‌های نازک بدن‌نما با بی‌غیرتی خانواده‌ها و رغبت افراد به مال‌اندوزی حول محور کم‌توجهی به پس‌انداز اخـروی از نشانه‌های دیگر آخرالزمان است که باید مراقب بود.
خطیب جمعه کبگیان با بیان برخی از بیانات مقام معطم رهبری در دیدار با دانشجویان نخبه و مدال‌آوران دانشگاه صنعتی شریف گفت: توجه مسؤولان به مسئله علم در سایه اخلاق بسیار مهم و ضروری برای توسعه و پیشرفت کشور است.
وی گفت: البته عده‌ای غرب‌گرا که قبله آمالشان غرب است می‌گویند ما ناتوانیم و ناتوانی خود را به همه ربط می‌دهند.
امام جمعه کبگیان درباره کشف حجاب گفت: دیدار رضاخان با آتاترک سرمنشا بی‌حجابی بود لذا باید بدانیم حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.
وحدانی‌‌فر افزود: دشمن در اندیشه خود به دنبال براندازی بنیان خانواده و تزلزل در اصل شرافت انسانی و اسلامی در جامعه است که ملت ما باید هوشیارتر از گذشته مراقب این دشمنی باشند.
امام جمعه کبگیان درباره مجادله مسؤولان با تبیین اختلافات درونی در تریبون‌های عمومی گفت: حل اختلافات درونی با راهکار قانونی در مکان خاص یک راه منطقی است و اینکه عده‌ای با جبهه‌گیری علیه قوه قضائیه قصد سرپوش زدن در به دام انداختن آقازاده‌های میلیاردر را دارند فرار به جلوست.

رابطه فضای مجازی با افت شدید تحصیلی دانش‌آموزان
امام جمعه باشت گفت: یکی از علت‌های افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان ما همین فضای مجازی است.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا بهترین پوشش برای انسان است و در این عالم هیچ پوششی بهتر از تقوای الهی نیست.
عبودی با اشاره به ۸ ربیع‌الثانی و ولادت امام حسن عسکری(ع) ضمن تبریک این روز بیان داشت: امیدوارم عیدی همه ما فرج فرزندش امام زمان(عج) باشد.
وی با اشاره به ۱۰ ربیع‌الثانی شهادت حضرت معصومه(س) ضمن تسلیت این روز اظهار کرد: این بانوی مکرمه با ورودش به قم باعث تحول قم و عالم اسلام شد.
این خطیب جمعه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) فرمودند حضرت معصومه(س) در قم دفن می‌شود و هر کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.
امام جمعه باشت با یادآوری قیام ۱۹ دی ۵۶ بیان داشت: وقتی حاج آقا مصطفی فرزند امام از دنیا رفت که بسیاری قائل به شهادت او هستند نه مرگ طبیعی در سراسر ایران مراسمات ترحیم برگزار شد که این مراسمات به تبلیغ انقلاب و امام تبدیل شده بود.
وی ادامه داد: شاه از این مراسمات سرگردان شده بود لذا یک مقاله توهین‌آمیز نسبت به امام در روزنامه اطلاعات منتشر شد که مردم و علما و مراجع قم وقتی متوجه آن شدند همه قیام کردند و ۱۹ دی ۵۶ در شهر قم در بیوت علمای بزرگواری مثل مرحوم آیت‌الله گلپایگانی تجمع کردند که در ‌‌نهایت با حمله مسلحانه رژیم مواجه شدند که باعث شهادت و مجروح شدند عده‌ای از مردم شد.
عبودی افزود: از ویژگی‌های این قیام می‌توان به بصیرت و آگاهی مردم اشاره کرد، شاه دستور داد تا مقاله‌ای نوشته شود و در آن به صورت مستقیم به امام توهین کنند اما فکر نمی‌کرد مردم این قدر حساسیت نشان دهند امام مردم آگاهی پیدا کردند و به واسطه علما و روحانیون به صحنه آمدند و احساس تکلیف کردند و الا اگر کسی احساس تکلیف نکند نمی‌تواند خودش را در معرض گلوله قرار دهد.
وی بیان داشت: خدا را شاکریم که این همه سال از انقلاب می‌گذرد و همچنان مردم و ملت عزیز ما با بصیرت و آگاهی در صحنه هستند.
عبودی با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی‌های سوریه و عراق بر تروریست‌ها و اتفاقات این روزهای ترکیه اظهار کرد: ترکیه از جمله کشورهایی بود که از تروریست‌ها بسیار حمایت کرد و امروز چاهی که کنده بود خودش در آن گرفتار شده و امروز هدف اول داعش است.
وی ادامه داد: این‌‌ همان ترکیه‌ای است که پادگان‌های آموزشی داعش و تروریست‌ها در آن بوده و در همین چند شبانه روز چندین انفجار رخ داده و نمی‌دانند چه بکنند.
امام جمعه باشت افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در مواضع خودش درست عمل کرده و امروز اگر می‌بینیم ترکیه تمایل نشان داده که به سمت ایران و روسیه بیاید به جهت این است که خودش احساس نا‌امنی می‌کند و این پاسخ به آن‌هایی است که می‌گویند چرا به سوریه و عراق کمک می‌کنیم در حالی که ما داریم به امنیت خودمان کمک می‌کنیم.
عبودی بیان داشت: امروز دشمن را در خاک سوریه و عراق زمین‌گیر کرده‌ایم و خودمان دارای امنیت هستیم.
این خطیب جمعه بیان داشت: امروز عربستان را اگر نگاه کنیم در یمن درمانده شده، یعنی هیچ وقت عربستان باور نمی‌کرد یمن که حتی دولت رسمی آنچنانی ندارد و انصارالله یمن بتوانند دو پایگاه نظامی عربستان را به تصرف خودشان در بیاورند.
عبودی در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده‌ای است که ما نمی‌توانیم از آن فرار کنیم و در دسترس همه می‌باشد.
وی با اشاره به آمار وزیر ارتباطات که ۲۵ هزار روستا در این سه سال اخیر تحت پوشش اینترنت قرار گرفته‌اند اظهار کرد: این از جهتی خدمت است که مردم دسترسی داشته باشند و بتوانند کار‌هایشان را انجام دهند و از جهتی هم خطر است که مردم باید هوشیار باشند.
عبودی با اشاره به مضرات فضای مجازی اظهار کرد: اولین ضرر فضای مجازی اتلاف وقت است، در همین فضای مجازی چقدر از وقتمان تلف می‌شود که اکثرا هیچ ثمر و سودی برای دنیا و آخرت ما ندارد.
وی با اشاره به میزان ساعت اتلاف وقت نوجوانان و جوانان در فضای مجازی بیان کرد: هر نوجوان و جوان ما ۹ ساعت از وقت خودش را در فضای مجازی سپری می‌کند، مگر چقدر وقت داریم؟ مگر ما نمی‌خواهیم زندگی کنیم؟
عبودی افزود: به هرخانه‌ای که بروی می‌بینی که هر کسی سرش در گوشی و موبایل خودش است.
این خطیب جمعه با اشاره به استفاده از تلفن همراه در جلسات اداری افزود: مسئول رفته در جلسه‌ای نشسته تا برای خدمت به مردم تصمیم بگیرد اما نگاه می‌کنی می‌بینی سرش در گوشی است.
امام جمعه باشت با اشاره به افت تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان ما خیلی افت تحصیلی دارند که یکی از علت‌های آن همین فضای مجازی است.
عبودی گفت: از نظر علمی کسانی که مرتب در فضای مجازی هستند حوصله، صبر و تحمل ندارند و این برای زندگی انسان ضرر دارد، کسی که در محل کارش مشغول گوشی شد دیگر ارباب رجوع یادش می‌رود و نمی‌تواند برایش کاری انجام دهد.
وی در پایان بیان داشت: دختران و پسران حواسشان را جمع کنند که خیلی از افراد به واسطه همین فضای مجازی آبروی آن‌ها رفته است، بنابراین فضای مجازی را بیشتر به آن توجه کرده و کنترل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1