تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۲۲۱۱۲۹

موفقیت ۲ داور کهگیلویه و بویراحمد در فوتبال کشور / تعیین تکلیف پروژه فسفات چرام / ۷۹۴ واحد مسکن مهر گچساران آماده واگذاری است / کشف بیش از ۱۴۶ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

موفقیت ۲ داور ملی فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در تست جزیره کیش/ حضور راهی و شریفی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر

 

رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد از موفقیت ۲ داور ملی فوتبال استان در تست جزیره کیش خبر داد.

سیدپرویز موسوی اظهار کرد: داوران استان در کشور دارای جایگاه خوبی هستند که در دهه اخیر شاهد درخشش قابل وصف آن‌ها در عرصه داوری ملی فوتبال کشور بوده‌ایم.

رئیس هیأت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: داوران کهگیلویه و بویراحمد توانسته‌‌اند با افزودن بر درجات علمی و دانش داوری خود همواره در فوتبال ایران آماده قضاوت دیدارهای حساس باشند.

وی افزود: رقابت خوب و سازنده‌ای در بین داوران هم‌استانی وجود دارد و آن‌ها با پرهیز از هر گونه تنش و حاشیه و تنها با رقابت سالمی که دارند در حال ارتقای وضعیت خود هستند.

موسوی به داوران هم‌استانی که در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارند اشاره کرد و گفت: در این فصل یک داور و یک کمک داور با درجه ملی و یک ناظر از استان در لیگ برتر فوتبال کشور مشغول فعالیت هستند که تاکنون توانسته‌اند بدون کمترین خطا و اشتباه نظر و نگاه کمیته داوران فدراسیون فوتبال را به خود جلب کنند.

 


 
این مسؤول گفت: روح‌الله شریفی به عنوان داور وسط، محمد راهی به عنوان کمک داور و خداداد افشاریان پیشکسوت و داور بین‌المللی سابق در این فصل درخشش خوبی داشته‌اند و بازی‌های حساسی را بدون مشکل قضاوت و نظارت کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری سمینار دانش‌افزایی داوران لیگ برتر فوتبال کشور در جزیره کیش خبر داد و ادامه داد: ۷۲ داور و کمک داور کشور در این سمینار حضور دارند که دو نفر از آن‌ها از استان ما هستند و در دوره‌های پنج روزه‌ در جزیره کیش شرکت کرده‌اند.

این مسؤول افزود: در این دوره علاوه بر کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف برای دانش‌افزایی داوران، تست آمادگی جسمانی از آنها به عمل آمد که هر دو داور هم‌استانی در آن موفق بودند و در ادامه نیم‌فصل دوم نیز در خدمت جامعه داوری و فوتبال کشور خواهند بود.

موسوی گفت: این دوره با حضور حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری فوتبال و فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با نظارت آن‌ها در جزیره کیش انجام شد.


مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه گچساران برگزار شد


همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) با حضور امام جمعه مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه گچساران برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در آیین عمامه‌گذاری پنج نفر از طلاب حوزه علمیه شهرستان گچساران اظهار کرد: در ایامی که متعلق به امام حسن عسکری(ع) هستیم، شما در حضور مردم گچساران به کسوت سربازی امام زمان ( عج) در آمده‌اید.

امام جمعه گچساران ادامه داد: این عمامه یک مدال است و شما از امروز به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی باید کارتان را شروع کنید.

وی افزود: شما باید با علم کامل و وافی سرباز شجاع امام زمان (عج) باشید.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: شما عمامه‌دارها از تهدیدها نترسید و به نشر دین بپردازید.

حجازی اذعان کرد: تاریخ نشان داده است هر جا لازم باشد مراجع با صدور فتوا وارد عمل شده و قیام مومنین را به همراه داشته است.

وی تبیین کرد: آن چه که یک مملکت را با عزت به پیش می‌برد روحانیت است و ما باید تلاش کنیم حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم.

حجازی با بیان اینکه شما به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید در بین مردم به نشر دین بپردازید، گفت: یکی از مهمترین شاخصه‌های یک طلبه موفق علم بالا و آگاهی داشتن است.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام در حال تفرقه و ضربه زدن به اسلام هستند و مشاهده می‌کنیم که با استفاده از جنگ نرم و فرهنگی به میدان آمده‌اند.

امام جمعه گچساران به نقش طلاب اشاره کرد و تصریح کرد: طلاب و حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیلی در این حوزه دارند و در فضای امروز باید به روز باشند تا بتوانند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید بکوشند در مسیر و در جهت ولایت گام بردارند چرا که مسأله ولایت سرمنشا آن از دین است.

به گزارش فارس، این مراسم با حضور نمازگزاران گچسارانی در نماز جمعه امروز با شکوه خاصی برگزار شد.

 


 


 


 
تیم هندبال هپکوی اراک میزبان نفت و گاز گچساران

در هفته نهم لیگ برتر هندبال، تیم هپکوی اراک میزبان تیم نفت و گاز گچساران خواهد بود.
تیم هندبال نفت وگاز گچساران در هفته آخر دور رفت لیگ برتر هندبال باشگاه‌های ایران مهمان تیم هپکوی اراک است.
بر اساس این گزارش، رقابت‌های هفته پایانی نیم فصل اول در حالی ۲۱ دی ماه با ۵ دیدار برگزار می‌شود که رقابت در لیگ برتر امسال بسیار فشرده و نزدیک است و هیچ نتیجه‌ای قابل پیش‌ینی نیست.
در هفته نهم تیم شهرداری کاشان که از تورنمنت بین المللی هلند برگشته از شهر گل و گلاب ایران کاشان به مرودشت می‌رود تا با نماینده فارس تیم نوین قطره مهر پارسه مرودشت دیدار کند.
در سایر دیدارها شهرداری ارومیه به مصاف توسعه و عمران بافق می‌رود و فولاد مبارکه سپاهان هم در اصفهان پذیرای صنعت مس کرمان است.
در تهران تیم بیتا سبزوار که در کمرکش جدول جای گرفته میهمان نیروی زمینی تهران است. هر دو تیم در هفته گذشته شکست خورده‌اند و زخم خورده از هفته قبل رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.
برنامه کامل هفته نهم (هفته پایانی نیم فصل اول ) به قرار زیر است:
نیروی زمینی - بیتا سبزوار
شهرداری ارومیه - توسعه و عمران بافق
نوین قطره مهر پارسه مرودشت - شهرداری کاشان
هپکو اراک - نفت و گاز گچساران
فولاد مبارکه سپاهان   - صنعت مس کرمان
نفت وگاز گچساران به مصاف نیروزمینی تهران می‌رود
هفته دوم دور برگشت لیگ برتر واترپلو نفت وگاز گچساران به مصاف نیروزمینی تهران می‌رود.
هفته دوم دور برگشت مسابقات لیگ برتر واترپلو امروز با سه دیدار پیگیری خواهد شد.
تیم دانشگاه آزاد که با ۱۳ امتیاز رتبه اول جدول را در اختیار دارد به مصاف تیم شهید نوفلاح خواهد رفت. تیم نوفلاح با استراحت در هفته گذشته خود را برای جبران شکست مقابل دانشگاه در دور رفت این مسابقات آماده کرده است. این دیدار با نظارت رئوف آذر و قضاوت داوران بابک حسامیان و پذیرفته برگزار خواهد شد.
دیدار دوم این هفته با تقابل دو تیم سایپا و نماینده اصفهان پیگیری خواهد شد. سایپا که با کسب ۱۰ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد می‌تواند با پیروزی در این دیدار با یک پله صعود و با توجه به استراحت تیم امیدیه در جایگاه دوم قرار گیرد.
نماینده اصفهان کار سختی را در مقابل ملی پوشان جوان سایپا پیش رو خواهد داشت و برای جبران شکست دور رفت باید از تمامی توان خود استفاده کنند.
آخرین و حساس‌ترین دیدار بین بازنده‌های هفته گذشته، تیم‌های نیروی زمینی ارتش و نفت و گاز گچساران به میزبانی نزاجا در تهران برگزار می‌شود.
نفت و گاز گچساران برای حفظ رتبه چهارم کار سختی را در مقابل شاگردان خاکبان خواهند داشت. تیم نزاجا می‌تواند با پیروززی در این دیدار هم امتیاز نفت و گاز شده و با تفاضل گل بهتر با یک پله صعود به جایگاه چهارم جدول خواهد رسید.
این دیدار ساعت ۲۰:۰۰ روز پنجشنبه(۱۶دی) در استخر ۹ دی با نظارت طاهریان و قضاوت داوران غفوری و شریفیان برگزار می‌شود.
نفت امیدیه در این هفته استراحت خواهد کرد تا خود را برای ادامه مسابقات در دور برگشت آماده کند.
توسعه اکتشاف پهنه‌های معدنی کهگیلویه و بویراحمد با حضور ایمیدور و سازمان زمین‌شناسی کشور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حضور سازمان‌های توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور توسعه اکتشاف پهنه‌های معدنی در دستور کار قرار گرفته است.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک تفاهم نامه پهنه اکتشافی به مساحت ۲ هزار ۷۰۰ کیلومتر مربع در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده جهت مطالعات اکتشافی مواد معدنی با تاکید بر ماده معدنی بوکسیت به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شده است.
دیودیده گفت: در قالب این طرح مواد معدنی منطقه شناسایی و در صورت نتایج مثبت تا مرحله نهایی و احداث صنایع وابسته و فرآوری توسط ایمیدرو ادامه خواهد داشت.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو تفاهم نامه دیگر با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منعقد شده است افزود: به روز آوری مطالعات فسفات و انجام مجدد فرآوری این ماده معدنی بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و همچنین مطالعات اکتشافی عناصر فلزی مهم و پایه در پهنه اکتشافی به مساحت ۵۷۰ کیلومتر مربع در شهرستان بویراحمد طی این دو تفاهم نامه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری دو فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در سطح استان صادر شده است افزود: این پروانه‌های صادر شده با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی، ۱۳ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
دیودیده اظهار داشت: در همین مدت ۴ فقره گواهینامه کشف با هزینه عملیاتی اکتشافی هزار و ۹۰۰ میلیون ریال و ذخیره قطعی ۸ میلیون تن مواد معدنی و همچنین یک فقره پروانه اکتشاف معدنی توسط این سازمان صادر شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استخراج واقعی مواد معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰۰ هزار تن است که با آغاز فعالیت استخراجی از معدن سیمان مارگون به بیش از ۲ میلیون تن خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به معدن و اکتشافات معدنی از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت است افزود: معادن استان کهگیلویه و بویراحمد از نوع رسوبی در کشور است هرچند تاکنون سرمایه گذاری مناسب در آن انجام نشده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور به رونق این بخش کمک کنیم.
دیودیده در پایان با بیان اینکه صنعت و معدن با تمام توان از حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در معادن کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌کند، تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش از اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد است.
 ۷۹۴ واحد مسکن مهر گچساران آماده واگذاری است
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ۷۹۴ واحد طرح مسکن مهر در این شهرستان در قالب ۲ سایت، آماده واگذاری به متقاضیان است.
اسماعیل احمدی اظهار داشت: یک سایت ۴۲۶ واحدی آماده واگذاری است و سایت ۳۶۸ واحدی نیز در مرحله انجام مراحل اداری برای واگذاری به متقاضیان است.
وی ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۵۲ واحد مسکن مهر در گچساران وجود دارد که تاکنون یکهزار واحد از آن تکمیل و واگذار شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی یک سایت ۸۴۸ واحدی مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی پس از اجرای محوطه سازی و تکمیل زیرساخت‌های خدماتی آب، برق، گاز و فاضلاب در سال آینده واگذار خواهد شد.
وجود فضای سبز و پارکینگ از زیرساخت‌های پیش بینی شده در مسکن مهر گچساران است.
کمبود زیرساخت‌های آموزشی، حذف یارانه محوطه سازی که پیش از این از سوی دولت پرداخت می‌شد و اکنون باید از سوی مالکان تأمین شود از مشکلات مسکن مهر در این شهرستان است.
مسکن مهر گچساران که در مجتمع‌های چهار طبقه طراحی شده است به دلیل نداشتن آسانسور برای برخی ساکنان مشکلاتی ایجاد کرده است.
امکانات آسانسور در مسکن مهر پیش بینی شده است اما به دلیل ضعف بنیه مالی مردم امکان خریداری تجهیزات و راه اندازی آن وجود ندارد.
شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
تعیین تکلیف پروژه فسفات چرام تا یک سال آینده
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع معدن را در شهرستان چرام تا یک سال آینده تعیین تکلیف می‌کنیم.
داریوش دیودیده با بیان اینکه یکی از پروژه‌های عمده دولت در سال جاری بحث رونق تولید بود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ طرح و واحد با مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان معرفی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۸۵ میلیارد تومان از طریق سامانه رونق و بهینه و ۳۰ میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم توسط بانک‌ها پرداخت شده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه یک تحول جدی در بخش صنعت و معدن استان به وجود آید، عنوان داشت: این تسهیلات کم‌نظیر بوده و هیچ سالی به این اندازه به بخش تولید، تسهیلات تزریق نشده است.
دیودیده با اشاره به بحث مطالعات معدنی، خاطرنشان کرد: ما عمده مطالعات معدنی در استان را بر دو پروژه فسفات و بوکسیت گذاشتیم که بر اساس بررسی‌های کارشناسی لازم دیده شد یک بار دیگر با حضور سازمان زمین‌شناسی کشور و سایر کسانی که می‌توانند به صورت دقیق اطلاعات دهند بر طرح فسفات چرام مطالعه جدی انجام گیرد.
این مسئول تصریح کرد: ۵ هزار کیلومتر مربع از این طرح برای مطالعات اکتشافی که باز هم بیشتر از سطحی بوده که طی همه سالیان گذشته صورت گرفته تفاهم‌نامه منعقد شده و در حال انجام است.
وی گفت: هم استاندار محترم و هم نماینده محترم شهرستان‌های چهارگانه در این راستا بسیار تاکید دارند و فعال هستند که امیدواریم با حمایت این عزیزان و با برنامه‌هایی که خود وزارت صنعت و معدن دارد، موضوع معدن در شهرستان چرام را تا یکسال آینده تعیین تکلیف کنیم.
برگزاری همایش خانوادگی دوچرخه سواری به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع)
امروز همایش خانوادگی دوچرخه سواری به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) در گچساران برگزار شد.
امروز همزمان با سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) هیئت دوچرخه سواری شهرستان گچساران همایش خانوادگی دوچرخه سواری از کارکنان دولت کوچه پنجم جنوبی تا سه راهی جاده پازنان برگزار کردند.
در این همایش که تعداد زیادی از ورزشکاران شرکت کرده بودند و پس از رسیدن به خط پایان حرکات نمایشی دوچرخه و موتورسواران برگزار کردند.
رئیس هیات دوچرخه سواری گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران، اظهار کرد: دومین همایش خانوادگی با حضور علاقمندان به رشته مفرح دوچرخه سواری است که در دوماه گذشته برگزار شده است.
کمال حاصلی‌زاده ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش‌ها پیشرفت فرهنگ دوچرخه سواری و سلامتی جسم و روح خانواده‌ها است که متاسفانه با گذر زمان تحرک خانواده‌ها به حد پایینی رسیده است و بیماری های قلبی عروقی و چاقی دیابت چربی خون در خانواده ها شایع شده است.
وی افزود: از همه علاقمندان به رشته دوچرخه سواری دعوت می‌کنم جهت حضور در تمرینات مستمر دوچرخه سواری ثبت نام کنند.
رئیس هیات دوچرخه سواری گچساران افزود: با پیشرفت این رشته مفرح و فراگیر کردن عموم مردم بیماری‌هایی که ناشی از فقر تحرک هستند از بین بروند و جامعه سالمتری داشته باشیم.
حاصلی‌زاده خاطرنشان کرد: از رئیس اداره ورزش و جوانان  فریدون عبدالخانی و همچنین کارکنان زحمتکش این اداره از آقای سعید عبدالخانی مدیر فروشگاه ام پی سی که اسپانسر اصلی این همایش بودند و آقای حسینی‌فر مدیر فروشگاه محصولات سالم و ارگانیک شهر و درمانگاه دندانپزشکی فارابی و آموزشگاه ماساژ طب کهن تقدیر و تشکر و همچنین سعید رامین و همه عزیزانی که ما را در برگزاری این همایش یاری دادند تشکر می‌کنم.
حاصلی‌زاده در پایان با اشاره به مسوولان گچساران اذعان کرد: از تمامی مسؤولان خواهشمندم برای تمرینات آقایان و بانوان مکان‌هایی را اختصاص دهند، تا هر چه زودتر این هیئت فعالیت اصلی خود را آغاز  کند.
کشف بیش از ۱۴۶ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج - اصفهان
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف بیش از ۱۴۶ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج - اصفهان خبر داد.
مهدی انصاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ما تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.
وی گفت: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دنا و پاسگاه‌های انتظامی پاتاوه و میمند و با پشتیبانی فرماندهان انتظامی استان‌های بوشهر و چهارمحال و بختیاری و با برپایی تور ایست و بازرسی اقدام به گشت‌زنی نامحسوس شد.
این فرمانده انتظامی افزود: با شگردهای پلیسی دو دستگاه خودروی سمند مورد تعقیب قرار گرفت که یکی از آن‌ها در شهر پاتاوه و دیگری در نزدیکی روستای لما متوقف و رانندگان آن‌ها دستگیر شدند.
این مسئول گفت: قاچاقچیان که از حضور مأموران در جاده با خبر شده بودند محموله را در حاشیه جاده مخفی کرده بودند که با گشت‌زنی و هوشیاری مأموران ما ۱۴۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف شد.
تولید فیلم‌های کوتاه و مستند «ته‌ته» و «دخمه» در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
مدیر واحد نمایش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از تولید فیلم‌های کوتاه و مستند ته‌ته و دخمه در حوزه هنری این استان خبر داد.
اسحاق آقایی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که در حال حاضر دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بر عهده دارند کمک به حفظ آداب و رسوم و میراث فرهنگی این استان است که بعضا در خطر انقراض قرار دارند.
وی با بیان اینکه استان ما در ابعاد فرهنگی و هنری گذشته‌ای غنی از داشته‌های فرهنگی دارد تصریح کرد: امروز تنها هنرمندان متعهد می‌توانند این میراث تاریخی و گران‌بها را با خلق آثار خود حفظ کنند.
این مسؤول در حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین منظور حوزه هنری استان با دست خالی و با اتکا به هنرمندان متعهدی که در این مجموعه حضور دارند برای حفظ این آداب و رسوم فرهنگی غنی تلاش دارند.
وی ساخت فیلم را یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای حفظ این داشته‌ها عنوان کرد و گفت: هنرمندانی که بتوانند با آثار خود به استان کمک کنند مورد حمایت حوزه هنری قرار خواهند گرفت.
آقایی به ساخت برخی از فیلم‌های مستند و کوتاه در استان اشاره کرد و گفت: برای مثال تولید فیلم مستند "دخمه" یکی از این اقدامات و فعالیت‌ها در استان به شمار می‌رود.
وی با بیان هدف از ساخت این فیلم مستند گفت: در این فیلم مستند به خاکسپاری افرادی که قبل از مرگ سفارش دفن در عتبات عالیات و یا مکان‌های مقدس دیگری کرده‌اند اشاره می‌شود.
آقایی به چگونگی این کار اشاره کرد و گفت: ابتدا اجساد در دخمه قرار داده می‌شود و سپس بعد از مدتی برای دفن، استخوان‌های فرد درخواست کننده به مکان‌های مقدسی همچون عتبات عالیات فرستاده می‌شود که این فیلم اثر هنرمند هم استانی سلیمان حسنی است.
این مسؤول همچنین به ساخت فیلم کوتاه ته‌ته در یاسوج اشاره کرد و گفت: ته‌ته در زبان لری به معنای گهواره‌ای چوبی است که کودکان پس از تولد در آن قرار داده می‌شدند و همه مردان و زنان کنونی استان در دوره طفولیت تجربه آن را داشته‌اند.
وی افزود: در این فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای که بر اساس زندگی شهید عبدالمحمد پوش است؛ تصویری از زندگی عشایری یک شهید هم استانی که از اهالی عشایر استان است از تولد تا شهادت به تصویر کشیده شده است.
آقایی بیان کرد: ساخت این گونه فیلم‌ها علاوه بر اینکه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و در بین نسل جوان و نوجوان کمک می‌کند همچنین آواها و نواهای محلی و رسوم و آیین‌های مردم این استان برای نسل کنونی تداعی می‌شود.
لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با الگوگیری از شهدا
مسوول کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید شهدا در حفظ حجاب و تقویت غیرت، بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با الگوگیری از شهدا تاکید کرد.
سرهنگ محمد نصیرزاده در کارگاه عفاف و حجاب بسیجیان، اظهار کرد: این کارگاه در محل کنگره شهدای استان برگزار شده است.
مسوول کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد، این مکان را مکانی مقدس دانست و افزود: حضور در این مکان به معنای طلبیده شدن در محضر شهدا است.
وی با بیان اینکه اکثر شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان مادران، خواهران و دختران خود را به حفظ حجاب توصیه کرده‌اند، گفت: این امر نشان‌دهنده اهمیت و نقش حجاب در ماندگاری انقلاب و نظام است.
این مسوول به وجود آسیب‌های اجتماعی، شبکه‌های مجازی و ماهواره در دنیای امروز اشاره کرد و یادآور شد: استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت شهدا و الگوپذیری از آنها از راه‌های موثر در دور ماندن از آسیب‌های امروز است.
نصیرزاده با تاکید بر مطالعه وصیت‌نامه و زندگینامه شهدا، تصریح کرد: با مطالعه این منابع مهم با اهداف، ارزش‌ها، باورها و اعتقادات شهدا بیشتر آشنا می‌شویم و می‌توانیم با به کارگیری آنها در زندگی خود به سعادت و آرامش برسیم.
مسوول کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقشه‌های دشمن، راه‌اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، گفت: دشمن قصد دارد از طریق جنگ نرم زنان ما را بی‌حجاب کرده و کشور را به نابودی بکشاند.
وی، حجاب و پوشش را جزء فرهنگ‌های اصیل و میراث گذشتگان دانست و با تاکید بر ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی غنی در زنان و تقویت غیرت در مردان با الگوگیری از شهدا، یادآور شد: غفلت کردن از این عوامل مهم باعث بروز مصیبت‌های زیاد و غیرقابل جبران در جامعه خواهد شد.
این مسوول، شبکه‌های مجازی و ماهواره را عامل موثر در انحراف نسل جوان به خصوص جوانان عنوان کرد و بیان داشت: مسوولان آموزشی در مدارس می‌توانند با حفظ حجاب و غیرت خود الگوی خوبی برای دانش‌آموزان و تربیت نسل آینده جامعه باشند.
نصیرزاده، شهدا را افرادی با غیرت، باعزت و شجاع بیان کرد و گفت: مردان ما نیز باید از این الگوهای نمونه درس گرفته و با غیرت خود از نزدیک شدن به ناموس مردم دوری کنند.
تخریب خانواده مهم‌ترین هدف دشمن از ترویج بدحجابی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تخریب خانواده و جوانان هدف اصلی دنیای غرب و دشمنان اسلام از ترویج بدحجابی است.
شیرعلی خرامین در جلسه و کارگاه عفاف و حجاب بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تخریب خانواده و جوانان هدف اصلی دنیای غرب و دشمنان اسلام از ترویج بی‌حجابی است.
روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، شهادت و انتظار را دوبال پرواز مسلمانان بیان کرد و افزود: دشمنان خودشان اقرار کرده‌اند که تا این دو بال از مسلمانان گرفته نشود نمی‌توان بر آنها چیره شد.
وی رهبری فرزانه، قدرتمند و هوشیار را از دیگر عوامل مهم در مقابله با دشمن عنوان کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی با اقتداری که دارد تبدیل به یک الگو برای دیگر نهضت‌های آزادی‌خواه شده است.
مدرس کارگاه عفاف و حجاب در یاسوج با بیان اینکه دشمن طی این ۳۷ سال تمامی ابزارها و عوامل رابرای انحراف و تخریب ما به کار گرفته است، افزود: دشمن تاکنون نتوانسته از طریق جنگ سخت و نیمه‌سخت بر ما مسلط شود.
خرامین، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را از دیگر ابزار و نقشه‌های دشمن برای غلبه و سلطه بر کشور و جوانان ما بیان کرد و یادآور شد: دشمن به این نتیجه رسیده است که تنها راه مبارزه و تخریب یک ملت گرفتن ارزش‌ها و باورهای آن ملت است و از همین طریق اقدام کرده است.
بسیجی، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه حدود ۲۵۰ موسسه در آمریکا تنها مخصوص برنامه‌ریزی جنگ نرم و غلبه بر ایران هستند، گفت: بنیادی با ۴۹۰ متخصص در این کشور وجود دارد که با جدیت بر روی موضوعات جامعه‌شناختی، روانشناسی و سیاسی در ایران کار می‌کنند.
وی با اشاره به تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، گفت: در حال حاضر ۲۱۵ شبکه فارسی زبان در حال فعالیت هستند که حدود ۱۵۰ شبکه از آنها فیلم‌های خانوادگی برای بیرون کشیدن زن از خانه، ترویج فساد و فحشا، توسعه خیانت به همسر و خانواده را آموزش می‌دهد.
خرامین، نوجوانان و جوانان را قشر آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: بزرگترین آسیبی که در حال حاضر جوانان ما را تهدید می کند اعتیاد، طلاق و ترویج بی‌اعتمادی میان زوجین و جوانان است.
این مسئول با تاکید بر توجه به ارزش‌های اسلامی و حمایت از ولایت فقیه، گفت: بسیجیان امروز افسران جنگ نرم بوده و باید پشت سر مقام معظم رهبری با حرکتی انقلابی از ارزش‌ها، اعتقادات و آرمان‌های اسلامی و ایرانی دفاع کنند.
خرامین، رواج بدحجابی و بی‌حجابی را نقشه‌های سیاسی دشمن بیان کرد و یادآور شد: مسوولان، هنرپیشه‌ها، هنرمندان، بازیگران، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌توانند در توسعه اهداف انقلاب و مقابله با جنگ نرم گام‌های موثری بردارند.
ترویج بدحجابی نمونه بارز جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن
مسؤول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد، ترویج بدحجابی را نمونه بارزی از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن در کشور ما عنوان کرد و گفت: دشمن عفاف و حجاب بانوان ما را هدف قرار داده است.
امروز نشست و کارگاه هم‌اندیشی عفاف و حجاب به همت بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دیگر اقشار بسیج در یاسوج برگزار شد.
نورمحمد علی‌پور در ابتدای آغاز این کارگاه، اظهار کرد: خانواده همواره مورد هجوم دشمنان بوده و هدف اصلی برای ضربه زدن و رسیدن دشمن به نقشه‌هایش بوده است.
مسؤول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دنیای مجازی امروز، افزود: دشمن در این حوزه وارد شده و تلاش‌های زیادی برای انحراف زنان، دختران و جوانان ما اجرا می‌کند.
وی با اشاره به وجود و گسترش شبهات مختلف در حوزه‌های مختلف به خصوص حجاب توسط دشمن، یادآور شد: مثلا یکی از شبهاتی که دشمن ایجاد کرده این است که می‌گویند: «حجاب در قرآن تنها برای زنان و دختران پیامبر (ص) آمده است و همه زنان را شامل نمی‌شود».
این مسؤول با تاکید بر تبیین بیانات اسلام و قرآن در موضوعات مختلف به خصوص حجاب برای مردم توسط متخصصین امر، گفت: باید جواب‌های مناسب برای این شبهات پیدا کرده و بتوان مخاطب را قانع کرد.
علی‌پور، سخنان رابرت مرداک، مدیر شبکه‌های فارسی زبان غربی علیه نظام جمهوری اسلامی در جنگ نرم را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: این فرد خودش اقرار کرده «برای نابودی ایران باید در خصوص خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم زیرا اگر مادر را به لجن بکشیم همه جامعه به لجن کشیده می‌شود».
مسؤول سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد زنان و مادران را راس، پایه و اساس خانواده و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر زن خانواده به انحراف کشیده شود، همه جامعه منحرف و نابود خواهد شد.
علی‌پور ترویج بی‌حجابی را نمونه بارزی از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن در کشور ما عنوان کرد و بیان داشت: دشمن در این جنگ قصد دارد عفاف و حجاب بانوان ما را هدف قرار دهد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد رسانه‌های غرب با تفکر ضد اسلامی فعالیت و تبلیغات می‌کنند، تصریح کرد: ما نیز باید دست به کار شده و با همین داشته‌های کم، با برنامه‌ریزی مطلوب مقابل دشمن بایستیم.
این مسؤول، مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن را نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی، انقلابی و جهادی دانست و افزود: وقتی در جنگ هشت ساله مقابل دشمن ایستادیم و پیروز شدیم، امروز نیز می‌توانیم با تکیه بر نیروی ایمان و اطاعت از ولایت فقیه از ارزش‌ها، باورها و آرمان‌ها‌یمان دفاع کرده و نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.
علی‌پور حجاب و حرمت زن را بر اساس گفته‌های شهید مطهری، حق‌الله بیان کرد و گفت: زن موجود شریفی است که حجاب و عصمت او به عنوان ادب در مقابل پروردگار و حق خداوند است.
آغاز مراحل اولیه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برق در کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز مراحل اولیه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی برق در این استان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی در نشست با مسؤولان شرکت انرژی سیوان آفتاب ایران در یاسوج، افزود: برای سایت این نیروگاه در دو منطقه کهگیلویه و بهمئی زمین پیشنهاد شده است.
استاندار اظهار داشت: به دلیل مسأله پایین بودن ارتفاع نسبت به سطح دریا، لزوم همجواری به شبکه اصلی گاز و مسطح بودن زمین محل احداث نیروگاه و چند مولفه دیگر، تاکنون بهمئی بیشتر مد نظر مسؤولان شرکت قرار گرفته است.
به گفته خادمی، ۵۰ هکتار زمین برای این نیروگاه که ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند، نیاز است و شهرک صنعتی ۱۰۰ هکتاری بهمئی که همه زیرساخت‌ها در آن فراهم است از گزینه‌های اولویت‌دار برای ساخت این نیروگاه است.
وی با بیان اینکه، این طرح صنعت سبز و فاقد آلایندگی زیست محیطی است، یادآور شد: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راه حل بسیار کارآمد، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای تولید برق به خصوص در این استان است و ما به خوبی از سرمایه‌گذار این طرح استقبال می‌کنیم.
استاندار به مدیرعامل شرکت و مسؤولان مربوطه در دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان، تاکید کرد: تمام شرایط از جمله زیرساخت‌ها به سرعت فراهم گردد تا در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سال جاری شاهد کلنگ‌زنی آن باشیم.
برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی بسیجیان در کهگیلویه و بویراحمد
مسوول بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی بسیجیان از بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد.
ربیع‎الله اصالت‌فر اظهار کرد: سیاست امسال سازمان بسیج هنرمندان تولید محور است.
مسوول سازمان بسیج هنرمندان کهیگلیویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون تمامی تلاش خود برای توانمندسازی و استفاده از ظرفیت هنرمندان بسیجی به کار گرفته‌ایم، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله این اقدامات است.
وی، اکران فیلم‌های انقلابی در مدارس، برگزاری دوره‌های داستان‌نویسی ویژه کودکان، جشنواره شعر، جشنواره موسیقی، عکس و فیلم را از فعالیت‌های مهم این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: ابن فعالیت‌ها به منظور شناسایی نخبگان فرهنگی، هنری و استفاده از آنها انجام شده است.
این مسوول از ادامه و توسعه چنین فعالیت‌هایی در استان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی بسیجیان از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان استان در سال جاری است.
اصالت‌فر، برگزاری دوره‌های آموزشی عکاسی، مجری‌گری و فن بیان، عکاسی، داستان‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، تصویربرداری و تدوین، فتوشاپ و کاریکاتور را از جمله دوره‌های آموزشی عنوان کرد.
مسوول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد نمایش‌نویسی، شعر، وبلاگ‌نویسی، موسیقی(سرود و آواهای انقلابی) و ایمیل‌سازی را از دیگر دوره‌های آموزشی بیان کرد و افزود: ثبت‌نام برای شرکت و حضور در این کارگاه‌ها رایگان است.
وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را شناسایی، توانمندسازی، تقویت و به کارگیری استعدادهای برتر به خصوص در حوزه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان بسیجی در رشته‌های مانند مجری‌گری، عکاسی، داستان‌نویسی و موسیقی شناسایی و با تقویت کردن آنها توانسته‌اند در جشنواره‌های استانی و ملی شرکت کرده و مقام‌های بالای نیز کسب کرده‌اند.
وی زمان ثبت‌نام این دوره‌ها را از ۱۵ تا آخر دی ماه سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: این دوره‌ها برای عموم به خصوص حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج سراسر استان در دو بخش آقایان و خانم‌ها آزاد است.
این مسئول با عنوان اینکه این کارگاه‌ها در بهمن ماه سال جاری با حضور اساتید برجسته و مجرب استانی برگزار خواهند شد، تصریح کرد: مدت زمان برگزاری این دوره‌ها از ۵ تا ۲۰ جلسه است.
اصالت‌فر ضمن یادآوری اینکه مراجعه و نام‌نویسی برای ثبت‌نام این دوره‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود، گفت: محل ثبت‌نام در مرکز استان، گلستان پنج، ساختمان بسیج هنرمندان و در شهرستان‌ها، کانون‌های بسیج در هر شهرستان است.
وی، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۷۴۳۳۲۳۴۶۴۴ و ۰۹۱۷۵۴۱۳۳۴۳ تماس بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1