تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۲۲۱۱۲۲

زمین‌خواری و کوه‌خواری در یاسوج امری عادی شده است/ قبیله‌گرایی و سیاسی‌کاری در دانشگاه‌های یاسوج

۴
۰
کبنا ؛نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج به عادی شدن زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در یاسوج اشاره کرد و گفت: هیچ اراده‌ای هم برای مقابله با آن دیده نمی‌شود.
سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محمدحسین صبوری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج بود که سخنان خود را با یادی از دانشجوی متعهد و انقلابی مرحوم محمدجواد جلال‌فرد عضو شورای مرکزی جبهه عدالتخواه دانشجویی آغاز کرد.
این فعال دانشجویی در ادامه دانشجو را در همه حال آرمانخواه و به دنبال مطالبه‌گری دانست و اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری هم درخصوص این موضوع همواره تأکید شده است.
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج افزود: انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی برای این منظور شکل گرفت و اکنون نباید بعد از سرنگونی طاغوت سیاسی؛ مشکلات فرهنگی و تبعیض‌ها را در کشور شاهد باشیم.
صبوری بیان کرد: به همین منظور نباید از خطر مستکبران داخلی غافل شویم و تنها دشمن خود را استکبار خارجی بدانیم.
وی به برخی از مشکلاتی که اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اشاره کرد و گفت: جنبش عدالتخواه دانشجویی معتقد است که این مشکلات به دلیل کاهلی و سهل‌انگاری مسؤولان از گذشته تا حال بوده و ربطی به یک دوره خاص ندارد.
این فعال دانشجویی افزود: باید برای رفع این مشکلات نوع نگاه مدیران ما در استان تغییر کند و سیاسی‌کاری‌ها جای خود را به خدمت صادقانه دهد.
نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه یاسوج افزود: شاهد دعواهای سیاسی در استان هستیم و دعواهای سیاسی را به همه جا از جمله به دانشگاه‌های استان کشانده‌اند.
وی با انتقاد از وضعیت سیاسی‌کاری که در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد تصریح کرد: دانشگاه‌های استان اسیر سیاسی‌کاری و گاه طایفه‌بازی‌ها شده است و عده‌ای هم در درون دانشگاه‌ها در راه سیاسی‌کاری و طایفه‌بازی با بیرون از دانشگاه همکاری می‌کنند.
صبوری در ادامه گفت: قبیله‌‌گرایی در دانشگاه‌های استان وجود دارد و در یک کلام دانشگاه‌های ما قربانی سیاسی‌کاری شده‌اند.
وی به نمونه‌هایی از فساد در استان اشاره کرد و گفت: زمین‌خواری در استان به حد بالایی رسیده و در همین شهر یاسوج به امری عادی تبدیل شده و کوه‌خواری هم به آن اضافه شده است.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه اگر دستگاه‌ قضایی در این پرونده‌ها ورود پیدا نکند دانشجویان وارد میدان می‌شوند افزود: نه از تهدید و نه از هیچ فشاری نمی‌ترسیم و لذا قبل از هر چیز منتظریم تا مراجع مرتبط جلوی این دست درازی‌ها را بگیرند.
صبوری به فاصله طبقاتی که در استان ایجاد شده اشاره کرد و گفت: زندگی مردمی که امکانات اولیه ندارند با زندگی مسئولانی که اشرافی زندگی می‌کنند قابل مقایسه نیست و تفاوت بسیار زیادی بین این دو نوع زندگی‌ وجود دارد.
وی با بیان اینکه اگر مسئولان نمی‌توانند به وضعیت‌های کنونی رسیدگی کنند کنار بروند افزود: مسؤولان به جای این که مدیون باندها باشند باید مدیون مردمی باشند که مسوولیت به آن‌ها سپرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گپ .م بزه چطوری دانشجویل ایخون و جی قوه قضاییه تصمیم بگرن.ح..ی ارزش نیاره
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
شهری که استاندارش حاضر به حضور خانواده اش برای زندگی در آن نیست باید هم به چنین مشکلاتی گرفتار باشد .
دم اشکفت
Iran, Islamic Republic of
بابا شیر مادرتون ب. مردم نفس بکشن
بابا شما هنوز دهنتون ..
تو همه کارا..میکنید
اصلا شما کی هستین
بقران ارزومه یه روزی تن به ..شماها رو از سر مردم کم کنم
اه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
از همه چیز صحبت بود مگر کوه خواری که تیر بود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1