تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۲۲۱۰۵۳

تجمع کشاورزان دنا برای رفع مشکل آب کشاورزی

۱
۰
کبنا ؛اهالی روستاهای احمدغریب و آبزار شهرستان دنا برای رفع مشکل آب کشاورزی در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
جمعی از اهالی روستاهای احمدغریب و آبزار شهرستان دنا امروز با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی به مشکلات آب کشاورزی این روستاها با روستای بادنگان شدند.
لشکری یکی از اهالی این روستاها در همین خصوص گفت: آبی از کوه دنا سرچشمه می‌گیرد و روستاهای احمد غریب، آبزار و بادنگان از این آب برای کشاورزی استفاده می‌کنند اما در ماه‌های اخیر مدیر کشاورزی شهرستان به خواست اهالی روستای بادنگان جدولی در این مسیر احداث کرده که آب به زمین‌های کشاورزی دو روستای دیگر نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه اهالی روستاهای احمد غریب و آبزار تنها خواستار احقاق حق خود هستند گفت: همیشه کشاورزان روستاها به صورت مشترک از این آب برای زمین‌های کشاورزی‌شان استفاده می‌کردند اما در حال حاضر ما نمی‌توانیم از این آب برای آبیاری زمین‌هایمان استفاده کنیم.
آذری‌فر یکی دیگر از این اهالی ادامه داد: آبی که از کوه دنا سرچشمه می‌گیرد در فصل زمستان موجب تخریب زمین‌های کشاورزی ما می‌شود اما به ما اجازه نمی‌دهند که از این آب برای آبیاری مزارع استفاده کنیم و می‌گویند حق استفاده از آب را نداریم.
وی اضافه کرد: آب این کوه چهار فصل است بنابراین اگر متولیان امر به جای احداث جدول و قطع آب کشاورزی روستاهای احمد غریب و آبزار سد کوچکی احداث کنند این مشکل حل خواهد شد.
آذری‌فر ادامه داد: اگر قرار بود جهاد کشاورزی جدولی در مسیر این آب قرار دهد باید از قبل با ما هماهنگ می‌کردند اما علاوه بر اینکه به ما اطلاعی ندادند و هماهنگ نکردند جدول‌های را از وسط زمین‌های ما عبور دادند.
جانفزا یکی دیگر از این اهالی افزود: برای بیان این مشکل به فرمانداری شهرستان دنا مراجعه کردیم و آنها با ادامه احداث جدول مخالفت کردند و حتی معاون سیاسی استاندار هم با احداث این جدول مخالفت بود اما پیمانکار طرح بی‌اعتنا به این مخالفت‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.
وی افزود: حدود ۳۰۰ خانوار در این دو روستاها زندگی می‌کنند و شغل همه این افراد هم کشاورزی است پس امیدواریم مسؤولان استان هر چه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی کنند.
وی تصریح کرد: به دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان نامه زدیم و در حال حاضر هم با تجمع در مقابل استانداری خواستار رسیدگی جدی مسئولان استان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدالله پوش
Iran, Islamic Republic of
سلام حال شما خوبه
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1