تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۲۰۸۱۶

راز تغییر «رضا چمن» و آمدن «ایلامی»

۳۶
۰
کبنا ؛گزارش ارسالی
رضا چمن بعد از سه سال و چند ماه که رهبری دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده داشت در ۱۴ دی‌ماه و زمستانی سخت مدیریت این دانشگاه را بر اساس حکمی از سوی وزیر بهداشت به «دکتر ایلامی» داد، ایلامی که در دولت گذشته نیز معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی را بر عهده داشت، اکنون دو باره بر اساس این حکم و با یک پله صعود به ریاست دانشگاه برگشت.chamn
تغییر «رضا چمن» با واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها روبرو شد شاید کمتر کسی فکر می‌کرد در دولت تدبیر و امید و آن‌هم در ماه‌های آخر این دولت، پایان مدیریت «چمن» رقم بخورد، اما به هر نحوی که شد این تغییر مدیریت شکل گرفت. اما تغییر مدیریت رضا چمن نیز دو روی سکه دارد، اگر چه کسی قطعی علت یا علل ترک صندلی مدیریت دانشگاه از سوی «دکترچمن» را نمی‌داند اما حدس و گمانه‌های زیادی در این رابطه مطرح می‌شود.
مخاطبین کبنا نیوز نیز به موضوع تغییر رضا چمن واکنش زیادی نشان دادند، برخی از مخاطبین نیز چمن را مدیری توانمند و مقتدر می‌دانند و بعضی هم به برخی از کم‌کاری‌های صورت گرفته در طول مدیریت او اشاره کرده‌اند که در ادامه کامنت‌های مخاطبان کبنا نیوز می‌آید.
در فضاهای مجازی و برخی رسانه‌ها اینگونه مطرح شده بود؛ «مدت‌ها بود برخی از نیروهای شاخص اصلاح طلب و هم چنین نماینده گچساران در پی قانع کردن استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عدم حمایت از چمن برای برکناری او بودند ولی اقای خادمی بنا به دلایلی که احتمالاً نبود نیروی مناسب جایگزین در مقابل این تغییر مقاومت می‌کرد تا اینکه در ‌‌‌نهایت عملکرد مدیریتی چمن و هم چنین فشار نیروهای اصلاح طلب برای قانع کردن استاندار وزارتخانه را مجبور به انجام تغییر کرد.
رضا چمن وقتی سه سال پیش از سوی قاضی‌زاده هاشمی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی معرفی شد امیدواری‌های زیادی بوجود آورد او هشت سال قبل از آن در دوران مدیریت دکتر پوردانش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بود و نشان داده بود یک جوان فن سالار و اهل تعهدات تشکیلاتی است ولی روی کار آمدن احمدی‌نژاد و نزدیکی او به اصولگرایان و بعد‌ها حضور در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به عنوان معاون بهداشتی آن دانشگاه تردیدهایی را از جهت موضع سیاسی در مورد چمن بوجود آورده بود».
بعد از شروع به کار چمن عده‌ای هماهنگی او با علی محمد بزرگواری نماینده پایداری کهگیلویه را نمی‌پسندیدند و اینطور بیان می‌کردند که «این رفتار چمن همه ارزو‌هایشان را نقش بر اب کرد و چمن به هیچ اصلی جز رضایت نماینده راضی نبود و نماینده هم‌گاه و بیگاه از چمن به نیکی یاد می‌کرد».
اما کار چمن در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه پیدا کرد تا اینکه رسانه‌ها او را یکی از کاندیداهای نمایندگی مجلس اعلام کردند اگر چه بعداً او این موضوع را رد کرد، اما در این باره نیز گفته‌اند؛«او نتوانست بین استعفاء از ریاست دانشگاه و شرایطی که معلوم نیست عاقبتش چیست دل از دانشگاه بکند و وقتی هم نماینده جدید کهگیلویه آمد کاملا روشن بود که چمن از او حمایت می‌کند، حالا هم در روزهایی که بیشترین فشار‌ها برای عزل چمن در جریان بود تنها یک نفر به کمک او آمد و آن هم کسی نبود جز عدل هاشمی‌پور».
و یک ایراد اساسی از چمن همین مسئله بود و اینطور بیان می‌کنند؛ که «وی در حالی که به عنوان یک مدیراصلاح طلب انتخاب شد ولی در ادامه با اصولگرایان نشست و برخاست و معرفی مدیران و نیروهای اطرافش نیز گواه همین نکته است» این افراد می‌گویند؛ «عزل چمن و عدم حمایت حتی یک اصلاح طلب از او درس عبرتی است برای همه که یا ادعای سیاسی نکنند و یا اگر ادعا می‌کنند موضعشان ثابت باشد و بدانند گرفتن دو سر چوب، بازی با خود و حامیانشان است و نوعی بداخلاقی است»
خارج از همه این سخنان؛ چمن زیر بار کارهای غیرقانونی و خلاف اهداف دانشگاه نرفت و به هیچ کس در این رابطه باج نداد و آتش همین اعمالش دامن خودش را گرفت و می‌گویند؛ تاجگردون با او به شدت مخالف بود و او نمی‌خواست چمن در این جایگاه بماند البته دلایلش را «الله اعلم» و به این موضوع در کامنت‌های مربوط به اخبار کنار گذاشتن «دکتر چمن» نیز اشاره شده است.
دیدگاه بعضی از مخاطبان کبنا نیوز اینگونه است؛ «رضا چمن» واقعا عملکرد خوب داشته و نظم مثال زدنی به مجموعه داد، «مهم اینست که دکتر چمن با اقتدار حکومت بر سلامت استان داشت، عالمانه مدیریت کرد و باعث پیشرفت شد، این مدل رفتار بزرگ منشانه و نوعدوستانه او را نتوانستند تحمل کنند»، «دکتر چمن درهر کجا باعث افتخار همگی است، ای بنازم که زیربار هیچگونه شرایط تحمیل شده نرفتی» «حیف شد با سوادترین مدیر کل استان دکتر چمن بود و قربانی اجرای عدالت در سلامت شد» و «آنها که خواهان پیشرفت استان نبودند حالا این گوی و این میدان استان محروم و بدبخت همیشه بدبخت است چون قدرشناسی در آن نیست برای رییس دانشگاه چه فرقی میکند کجا باشد هیئت علمی است و کار علمی پژوهشی می‌کند، شاید بعد از این دغدغه‌های ذهنی کمتری هم داشته باشد بیچاره مردم و کارمندان» و یا «بنازم شهامت دکتر چمن را که تسلیم خواسته‌های نابجا نشد». [برای دیدن کامنت‌ها کلیک کنید]
برخی دیگر از مخاطبان کبنا نیوز نیز اینطوری بیان می‌کنند؛ «تبعیضات و هوای گروه خاص را داشتن تهدید کردن منتقدان تمام شد»
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قبل از این گفته بود؛ «در این استان یک مدیر بومی را چنان مورد تخریب و هجمه قرار می‌دهند که بعد از رفتنش از این استان دیگر هیچ پستی به او نمی‌دهند و یا ارتقای پیدا نمی‌کند»، رضا چمن خوب یا بد یکی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اساس اخبارهای موثق در رسانه‌های مجوز دار از پیشرفت‌ها و موفقیت‍‌های علمی و مدیریتی او اخبار زیادی منتشر شد، حالا هماهنگی او با نماینده اصولگرای مردم دارای ایراد است یا خیر؟ یا اینکه او در انتصاباتش از اصولگرایان استفاده کرده یا خیر؟ و... اظهاراتی است که نباید ملاک خوب یا بد بودن باشد  او هر چه بود یک فرد دانشگاهی و علمی و دارای مدارج بالای علمی و از استان کهگیلویه و بویراحمد است.
در هر صورت ایلامی سکان مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی را بر عهده گرفت؛ «البته ایلامی در دولت قبل و از سال ۸۸ تا ۹۲ نیز معاون دانشگاه بوده است. اینکه او از گذشته تبری جسته و یا کمبود نیرو قرعه فال را به نام او زده است شاید هر دو باشد، ما این امیدواری را با بدبینی در نظر شروع می‌کنیم»اما رسانه‌ای نیز اینگونه بیان کرده؛ «حال و روز نیروی انسانی در علوم پزشکی استان مطلوب هیچ کس نیست»
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس درمان
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از مدیر مسئول محترم سایت کبنانیوز که کمافی سابق حقیقتهای این تغییرات را نگاشته اند و رسالت خبرگزاری را به نحو احسن اجرا نمودند همه افراد موجه استان می دانند که دکتر چمن در برابر کارها خلاف قانون سر تعظیم فرود نیاورد و با اقتدار و توانایی علمی خودش مدیریت می نمود و سلامتی مردم را فدای زدوبندهای سیاسی نکرد و شاید همین بی توجهی به زدوبندها و نپذیرفتن سفارشات نابجا قابل تحمل برای بعضیها نبود همین و بس .
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان محروم ما همینطوری هر کس به درخواستهای ناسواب جواب ندهد و یا باج ندهد جایش اینجا و توی این استان نیست و دلیل اصلی محرومیت استان هم همین است .
Europe
خدایی فقط .. وباندش رو عوض کن
محمود
Iran, Islamic Republic of
باید از دکتر چمن بعنوان نماد افتخار و اقتدار زاگرس نشینان یاد کنیم که تحت هیچ شرایطی و هیچ تهدیدی تسلیم کارهای خلاف قانون نشد و این باعث افتخاهمه زاگرنشینان است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با این گزارش باید بنویسند مدیر سرافراز کهگیلویه و بویر احمد رفت چون در آیین ما قهرمان سرافراز کسی خواهد بود که تسلیم ناحق نشود حقا که دکتر چمن مدیر سرافرازی می باشد
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
خوب یا بد بی شک دکتر چمن یک شخصیت علمی محبوب برای همه خواهد بود و برای همیشه در قلب مردم و دانشگاهیان محبوب و ماندگار است.
درود بر استعداد بالا و معلومات زیادش
درود بر شهامتش در باج ندادن به زیاده خواهان
واقعا مشابه دکتر چمن در جامعه پزشکی کشور خیلی کم داریم
افسوس که قدرش را ندانستیم.
محبوبه دانشجوی پزشکی
Iran, Islamic Republic of
من کاری به هیچی ندارم فقط یک چیز را می گم
دکتر چمن باسوادترین و با اخلاق ترین استاد ما در دانشگاه علوم پزشکی استان بود واقعا باید به دانشجویان دانشگاه تسلیت گفت.
دوست
Iran, Islamic Republic of
فقط ساداتی ها نابودش کردند حیف دکتر چمن که مشاورانش ساداتی بودند از استاندار تا معاون بهداشتی باعث راز برداشتنش شد
امید
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر کبنا و درود بر دکتر چمن که باج به کسی نداد و با افتخار و اقتدار مدیرت نمود همواره سرافراز و پیروز باشید یا خق .
آذر
Iran, Islamic Republic of
کلی آسمون ریسمون کردی ربطش بدی به تاج گردون ولی غافل اینکه زارع نقش مهمتری داشت و حتی حامیان زارع از قبل این خبر رو می دادند و اونها بودند که خبر رو زودتر از همه اعلام کردند. در ضمن کار خوبی نبود رفتن چمن هر چند امدن ایلامی بد نیست. همچنین عدل هاشمی پور چوب مواضع اصولگرایی را می خورد و استاندار هم کما فی السابق کسی برایش .. نمی کند.
این کامنت را بگذار تا مرشان رو درباره این کامنت بگویندو
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
میگن زارع خیلی خون دل خورده تا چمن رو بر کنار بکنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر دکتر چمن

درود و صد درود بر دکتر چمن
Iran, Islamic Republic of
ایمان و اعتقاد و منش دکتر چمن برهمه واضح است هیچ شبهه ای هم وجودندارد البته برای غرض ورزان همیشه همه‌چیز شبهه ناک است !!
ریزبین
Netherlands
اون رسانه خودش خبر را برداشت شما چرا بازنشرش کردید؟
Iran, Islamic Republic of
در توانایی و بزرگمنشی دکتر چمن کم گفتید اویک مدیر ملی است
Iran, Islamic Republic of
گزارش کاملی نبود ،دکتر چمن معاون بهداشتی در یک دوره قبل بوده نشانه اصولگرایی است؟ مگر وزرا و رییس جمهور و مسوولین کشور از جای دیگر دنیا آمده اند همه شان پست و مقام داشتند پس همه شان اصولگرایند!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
در زمان تصدی دکتر چمن انگیزه های پرسنل ازبین رفت و اختلافات و تبعیضات زیاد شده بود
Iran, Islamic Republic of
هیچ رازی وجود ندارد واقعیت اینست که آقای چمن خاری در چشم حسودان بوده اتفاقا میخواهم اعلام کنم که با تعویض ایشان هیچی تغییری در حسادت بدخواهان رخ نداده دکتر چمن یک مرد واقعی است یک مرد واقعی
حمداله
Iran, Islamic Republic of
راز چنه آقا ، عرضه نداشتیم یک کلوم ، فردی چون دکتر چمن در همه چی نمونه بی ، همیشه همین رفتاره با فرزندان استان داریم ملک حسینی هم همینطور فراریش دییم رت ده نومه
سینا
Iran, Islamic Republic of
همینکه با قدرت چهارسال محکم دست رد برسینه سفارش دهندگان زد ناشی از همت والا و اعتماد بنفس و علم و عدالتش بود همین قدر مدیریت کردن هم عالی بود حداقل پیش خدای خودش راحت است امابقیه چه ؟
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن هرکجاباشی باعث افتخار همگی هستی
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
بنازمت که زیربار هیچگونه شرایط تحمیل شده نرفتی و وارد معامله هایشان نشدی همانگونه که ازتو انتظارمیرفت رفتارکردی
توانا
Iran, Islamic Republic of
دلم فقط برای یک عده خیلی خیلی میسوزد آنهایی که امید پست ومقام داشتند ونرسیدند واینجاهرساعت کامنت منفی گذاشتند و بخاطر ناتوانی و عجز یقینااین بارهم در هیچ جایگاهی گمارده نخواهندشد باشیم تا ببینیم خخخخخ
نیازی
Iran, Islamic Republic of
عجب تیتری ، مگر معادله است که رمز وراز داشته باشد جواب علت رفتن دکترچمن یک جمله است او به هیچکس و درهیچ شرایطی وبه هیچ دلیلی باج نمیدهد درهمه دوران مدیریتش همه میدانند همینگونه بوده
تقوی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره هرمدیری خواهدرفت مهم اینست که باوجدان و اخلاق باشد که افرادی که متعهدانه به مردم خدمت کنند مثل دکتر چمن بسیار کم هستند بقیه ای که درمتن اشاره دکردی همه اش بهانه است ودیگرهیچ
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر انصاف اخلاقمداری و مردمداری دکتر چمن.
تا ابد نزد پرودگار روسفید خواهد بود که زیر بار حرف زور کسی نرفت.
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
موفق باشی دکتر چمن عزیز بالاخره بی عرضه ها باید ترا برمیداشتند چون تو یک تنه از همه قویتر بودی
تقوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر کبنا و احسنت بر شهامت بی نظیر دکتر چمن.
حقیقتا دکتر چمن نه تنها یک پزشک بلکه یک شخصیت بزرگ سیاسی فرهنگی و اجتماعی بودند به نظرمن جای دکتر چمن برای همیشه در استان خالی خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
بیخود موضوع را پیچیده نکنید هیچ رمز و راز و چیز عجیبی نبوده دریک ارزیابی عاقلانه باید گفت رییس دانشگاه نخبه ای بوده که دارای توان قدرت اخلاق و بدون هرگونه حاشیه و سفارش پذیری و پارتی بازی برای توسعه استان تلاش میکرد و عده ای هم حسود بودند و ناتوان همین و بس
Iran, Islamic Republic of
پیروز این میدان فقط یک نفر بود دکتررضاچمن، و ننگ کنارگذاشتن این مسوول زحمت کش و توانا درتاریخ استانمان خواهد ماند
علیپور
Iran, Islamic Republic of
تغییر رییس دانشگاه فقط عدم تحمل نخبگان و افکار بلندشان برای پیشرفت جامعه است واز آنجاییکه سیاست زدگان همیشه از قافله پیشرفت بدورمیمانند تحمل افراد قوی و توانمندراندارند
كارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن خوب بود. ولی متاسفانه کمی به اصولگراها گرایش پیدا کد. با این حال دلیل اصلی تغییر ایشون مقاومت در برابر تغییر معاونین ضعیفشون بویژه آموزشی، غذا و دارو، بهداشتی و معاون درمان بود
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون برداشتش عزیزم بخاطر اعتصاب پزشکان بیمارستان شهید رجایی کجایید شماها
سیناپور
Iran, Islamic Republic of
عالی بود این تغییر مدیریت
سیناپور
Iran, Islamic Republic of
می توان تجربه جدیدی کسب کرد
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
مذاق هیچ نماینده ای جدا از خواست مردم نیست اما مدیری که اکثرا پپشرفت شخصیش و دوروبریهاش به مذاقش خوش میاد قطعا رفتنی میشه.بهر حال بودجه سالهای اخیر دانشگاه هر مدیری رو موفق میکرد به امید روزی که مردم فهیم استان ما از کالبد احساساتی بودن دربیان.اقای دکتر هم که اخیرا معاونت جدیدشان را به کسانی که از طرفشان احساس خطر میکرد اختصاص داده بودند که متاسفانه تیرش به هدف نخورد و خداروشکر اینم پوون مثبتی شد برای اسم و رسمش در بین طرفدارانش که افتخار کنن محکم بود
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1