تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۲۲۰۶۹۸

بیننده: طراحی‌های نامطلوب و مکان‌های دولتی در شهر یاسوج تاثیر بدی بر رفتار مردم دارد/ نبود کار کارشناسی در مکان‌های گردشگری / ضعفی که بر شورای شهر یاسوج حاکم است

۱۴
۲
کبنا ؛کارشناس مسائل شهری و اجتماعی گفت: میادین شهر یاسوج هیچ ارتباطی با مردم این شهر برقرار نمی‌کنند.
binandeh
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سرخاب بیننده عصر امروز در جمعی از اقشار مختلف مردم، با بیان اینکه فضاهای شهری باید از سرزندگی و نشاط برخوردار باشد، اظهار کرد: فضاهای شهر باید دارای ویژگی‌های خاص فیزیکی و ادارکی باشند تا بتواند سرزندگی را در خود پدید آورد و در تمام دنیا سیمای شهر برای ارتقا کیفیت محیط‌های انسانی ساخته می‌شوند، مقوله‌ای که در شهر یاسوج به آن توجه زیادی نشده است.
این کار‌شناس مسائل شهری و اجتماعی در ادامه با بیان اینکه فضاهای شهر می‌تواند بر زندگی انسان‌ها تاثیرگذار باشد، بیان کرد: بطور مثال فلکه‌ی ساعت در واقع حافظه‌ی شهر یاسوج و بیانگر گذر زمان در شهر بود که شهروندان یک سری خاطراتی به صورت عام یا خاص در این مکان به یاد دارند که متأسفانه با تخریب این مکان هم حافظه‌ی شهر و هم خاطرات شهروندان تخریب شد، البته سوء برداشتی نشود چرا که این میدان به شهدای نیروی انتظامی نام‌گذاری شده و ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است.
بیننده در ادامه به مسئله گردشگرپذیری شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: به دلیل بی‌سلیقگی و عدم نظرخواهی از تمام کار‌شناسان و صاحب‌نظران در برخی از مکان‌های گردشگری و تفریحی شهر یاسوج دست به ساخت و ساز‌ها و اقداماتی غیراصولی زده‌اند که قبل از اینکه بخواهد این تغییرات سبب زیبایی بیشتر این مکان‌ها شود به مرور زمان آنان را تخریب و از شکل طبیعی خودشان خارج می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: برخی از طراحی‌های نامطلوب فضاهای سرویس دهنده شهر یاسوج و مکان‌های دولتی بر سیمای شهر و رفتار شهروندان تاثیر بسزایی دارد که متأسفانه در این موارد اقدامات خوبی از مسئولان و مدیران شهری ندیده‌ایم.
این کار‌شناس مسائل شهری و اجتماعی در ادامه به نبود المان‌ها و نمادهای شهر در میادین شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: به طور مشخص میدان هفت‌تیر هیچ نماد و المانی از اسم میدان و اثری که آن رویداد تاریخی را در اذهان مردم و شهروندان تداعی کند، وجود ندارد که شهروندان با آن ارتباط بر قرار کنند. آقایان سال‌ها حصارهای آهنی (نرده‌های) را در میدان به‌کار گرفته بودند که همانند نرده‌های زندان بود و مشخص نیست آفتاب از کدام طرف طلوع و فکری به اذهان آقایان خطور کرد تا این نرده‌ها را بردارند.
وی افزود: می‌توانستند به جای این نرده‌های فلزی از شمشاد استفاده کنند ضمن ایجاد فضای سبز یک محصوریتی را هم بوجود آورند و در واقع دو کاربری را هدایت کنند.
بیننده با بیان اینکه مطالعاتی برای میدان امام حسین (ع) انجام نگرفته است، اظهار داشت: این میدان و طرح که برای آن مسئولان از قبل طراحی کرده‎‌اند به هیچ کدام از این سئوال‌ها مبنی بر اینکه آیا این طرح می‌تواند اثر گذار باشد و بر رفتار مردم تاثیر مثبتی بگذارد؟، آیا این طرح بر سیمای شهر ما تاثیر می‌گذارد؟ آیا این طرح بعد از گذشت زمان باز هم برای مردم تازگی دارد؟ و... پاسخ نمی‌دهد.
این کارشناس مسائل شهری و اجتماعی شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه گاهاً در خبرها می‌خوانیم که برخی از اعضای شورای شهر یاسوج از اینکه مصوبه‌ای توسط شهرداری یاسوج اجرایی نمی‌شود، گلایه می‌کنند، اظهار داشت: وقتی مصوبه‌ای در شورای شهر یاسوج گذرانده می‌شود و کمیته تطبیق آن را نیز تأیید می‌کند و شهرداری یاسوج آن را عملی نمی‌کنند، ضعف از خود اعضای شوراها است که به اختلافات دامن می‌زنند و به گروه‌های اقلیت و اکثریت تقسیم می‌شوند و منافع مردم را در نظر نمی‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
Iran, Islamic Republic of
به نظر من ایشون تیم مشاوره ای یا اتاق فکر دارد .
كامران
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای بیننده کاملا صحیح است
Iran, Islamic Republic of
زور بی خودی نزن رای نمیاری
سعيد
Iran, Islamic Republic of
میدان هفت تیر ما هیچ ربطی به اون دکه پلیس نداره و شهرمونو بیشتر به ی شهر .. تبدیل کرده . درود بر اقای بیننده واقعا بیانیه شما کاملا درسته
اسمان
Iran, Islamic Republic of
خود ایشان فردی متخصص و زبده میباشند
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
نظراتت غیر کارشناسیه و در حد حرفه تو عمل کم میاری.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر این روزها چقدر کارشناسان شهری زیاد شدن؟!!!!!!!!!!
البته باید دید این دوستان بعا از انتخابات شورا و قبولی احتمالیشون آیا به مشکلات شهر رسیدگی میکنند و یا به دغدغه های شخصی؟
Iran, Islamic Republic of
اظهار نظر کارشناسی،نیازمند کار و اقدامات و سوابق اجرا یی در این خصوص دارد ،ایشون سوابق کارهای عمرانی و اداری زیادی دارند،نظراتشون عمیق میباشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات که میش همه میشن کارشناس .کاش انتخابات هرچندماهی یکباربودتاازنظرتان استفادمیکردیم
Iran, Islamic Republic of
مردم را مسخره نکنید بیشتر از این به مردم توهین نکنید باز زمزمه انتخابات باز حرفهای چاق ولی تو خالی
Iran, Islamic Republic of
برو کتاب سیمای شهر لینچ رو بخون.توصیه میکنم برات آقای بیننده.همه این روزا در مورد شهر سازی نظر میدن.ایما چقه بدبختیم.خدایا خوت بزنش و یه کوه دیری
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نماد شهری .المان شهری . واژه ای که در شهرداری نا اشناست
ارمان
Iran, Islamic Republic of
افرادی که نظریه منفی میدن قطعا کسانی هستند که خواستار ترمیم سیمای شهر نیستن ، مشکل ما همینه که خیلی از افراد خیلی دیدشون پایینه و اگر طرفدار کسی نباشند اگر حرف خوبی هم بزنه حرفای ایشون رو بد جلوه میدن /
بنده طرفدار اقای بیننده نیستم و خداوکیلی حرفهای خوبی زدند و قابل تحسینه
Iran, Islamic Republic of
گیرم شهر را دادیم دست جنابعالی!!! خدائیش چکارش میخوای بکنی؟ بگو. چکار میخوای با میدونا بکنی؟

بعدشم این جمع مردم کجا بوده؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1