تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۲۲۰۶۷۹

واگذاری مجتمع‌های جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران / تجلیل از هزار دانش‌آموز بویراحمد / سختگیری بر سر ساخت سه کیلومتر جاده

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
کشف قطعات لوازم یدکی قاچاق ۶۰ میلیون ریالی خودرو در کهگیلویه
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه از کشف قطعات لوازم یدکی قاچاق خودرو به ارزش ۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سید باقر افشین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کنترل و تلاش برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به استان و شهرستان‌ها از رسالت‌های مهم صنعت، معدن و تجارت است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه افراد ناآگاه و سودجو به هر طریقی اقدام به ورود کالای قاچاق به استان می‌کنند، افزود: باید با مواظبت، نظارت بر انبارها، بازرسی و کنترل گلوگاه‌ها از این اقدام جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به قانون مبارزه با کالای قاچاق، گفت: باید با همت و هوشیاری شبانه‌روزی راه را بر قاچاقچیان بسته و آنها را طبق قانون جریمه کنیم تا باعث سوءاستفاده و تشویق دیگران نشود.
این مسوول با اشاره به اثرات سوء ورود کالای قاچاق بر پیکر اقتصاد جامعه، یادآور شد: کالاهای تقلبی و قاچاق اثرات نامطلوبی بر اقتصاد کشور و به تبع آن استان خواهند گذاشت.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه، یادآور شد: طبق گزارشات مردمی و با تلاش ماموران توانستیم یک دستگاه کامیون حمل لوازم یدکی تقلبی و قاچاق را توقیف و ۱۵ هزار قطعه لوازم یدکی خودرو را از آن خارج و ضبط کنیم.
وی ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: این لوازم به صورت کاملا ماهرانه و حرفه‌ای در بسته‌هایی به نام یک شرکت معروف خارجی با برند آن شرکت در خودرو جاسازی شده بود.
این مسوول با بیان اینکه افراد مربوط به این مورد دستگیر و برای تشکیل پرونده و رسیدگی به جرم آنان به مراجع قضایی معرفی شدند، یادآور شد: این محموله قاچاق به منظور تصمیم‌گیری نهایی به انبار تملیک استان منتقل شد.
افشین بر نظارت و کنترل بیشتر انبارهای کالا در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان تاکید کرد و از مردم خواست برای خرید به فروشگاه‌های معتبر و مجوزدار مراجعه کرده و تنها کالای معروف با نشان استاندارد را خریداری کنند.

ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰۰ نفر با واگذاری مجتمع‌های جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با واگذاری مجتمع‌های جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
جعفر گوهرگانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی جهاد کشاورزی برای واگذاری مجتمع‌های سرمایه‌گذاری گفت: در صورت سرمایه‌گذاری در این مجتمع‌ها، اشتغال‌زایی خوبی ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز در مجتمع‌های جهاد کشاورزی فراهم بوده و در نوبت واگذاری به سرمایه‌گذاران است.
وی اضافه کرد: پروژه توسعه باغات مناطق آجم و سادات محمودی، پروژه شیلات در مناطق گرمسیری، احداث سردخانه سیب کاکان، سردخانه باشت، مجتمع گلخانه‌ای دشت مازه کهگیلویه و توسعه باغات دشت آگندی گچساران و ... از جمله طرح‌های آماده واگذاری جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران است.
این مسؤول اضافه کرد: با واگذاری بیش از ۸ مجتمع کشاورزی جهاد کشاورزی استان به سرمایه‌گذاران برای بیش از یک هزار نفر شغل پایدار ایجاد می‌شود که این طرح‌ها برای سرمایه‌گذاری به هلدینگ کمیته امداد پیشنهاد شده است.

 طرح فاضلاب مسکن مهر دهدشت ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
رئیس آب و فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: طرح جمع آوری فاضلاب مسکن مهر دهدشت مرکز این شهرستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

داریوش وفایی مقدم اظهار داشت: طول خط انتقال این طرح ۲ هزار و ۸۱ متر است که در ۲ فاز در حال اجرا است.
وی بیان کرد: طی ۲ ماه آینده در صورت تأمین اعتبار، پروژه فاضلاب مسکن مهر به خط اصلی فاضلاب وصل خواهد شد.
وفایی مقدم عنوان کرد: پروژه انتقال فاضلاب مسکن مهر دهدشت به علت دوری مسافت با خط انتقال فاضلاب اصلی شهر به‌صورت سپتیک اجرا که به علت بوی نامطبوع باعث نارضایتی مردم شده بود.
وی بیان کرد: ۱۵۰ فقره انشعاب در مسکن مهر دهدشت واگذار و دفع فاضلاب آنها به‌صورت سپتیکی انجام می‌شود.
۱۵۰ واحد از ۹۱۲ واحد مسکن مهر دهدشت به مردم تحویل شده است.
وفایی مقدم گفت: در شهر دهدشت بیش از ۱۷ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شد.
رئیس شرکت آب و فاضلاب اظهار کرد:۸۰۰ انشعاب نیز در سطح شبکه فاضلاب فعال است.
وفایی مقدم اضافه کرد: در حال حاضر طرح فاضلاب در سه نقطه از شهر فعال است.
حجم تصفیه خانه فاضلاب شهر دهدشت ۱۹ هزار مترمکعب در شبانه روز، خط انتقال آن سه کیلومتر و طول شبکه جمع آوری نیز ۱۱۷ کیلومتر است.

 سختگیری بر سر ساخت سه کیلومتر جاده درکهگیلویه و بویراحمد
در حالی معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از قطع ۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت در صورت تغییر مسیر قطعه آب حیات در محور باغچه سادات خبر می دهد که معاون عمرانی استاندار با رد قطع این تعداد درخت گفت که برای رفاه بیشتر مردم جاده فرعی به اصلی تبدیل می شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه امور زیر بنایی در یاسوج می گوید که پس از بررسی های فراوان توسط اداره کل راه و شهرسازی قرار شده مسیر قدیمی بخشی از جاده باغچه سادات -سرفاریاب در منطقه آب حیات تغییر و مسیر کوتاه تر و ایمن تری جایگزین آن شود.
پژمان نیک اقبالی با تاکید بر تصمیم گیری‌های عاقلانه، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی منافع عمومی استان را در تصمیم گیری‌ها لحاظ کنند.
وی گفت که مسیر جدید نیازمند دیوارچینی نیست و به گفته کار‌شناسان راه و شهرسازی برای احداث مسیر جدید ۴۰۰ اصله درخت قطع می‌شود.
استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیشتر سه مرتبه خواستار تکمیل مسیر قبلی از سوی راه و شهرسازی شده بود اما مسئولان این اداره کل با ارائه دلایل علمی مسیر جدید را انتخاب کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید شیب قوسی مسیر جدید از ۱۲ به ۹ درصد می‌رسد و باقی مانده عملیات خاکبرداری مسیر قبلی با کل میزان خاکبرداری مسیر پیشنهادی جدید برابر است.
محمد علی علیمردانی افزود در حالی که در مسیر قبلی ۱۵ پل نیاز بود مسیر جدید به هفت پل نیاز دارد و برآورده هزینه مسیر جدید حدود ۵۰ درصد کمتر از هزینه مسیر قبلی است و تلفات انسانی در محور جدید هم کمتر خواهد شد.
وی گفت: طول مسیر فعلی سه هزار و ۱۱۰ متر است و در مسیر پیشنهادی طول جاده ۵۰۰ متر کمتر می‌شود.
«میزان خاکبرداری مسیر جدید ۲۸۴ متر مکعب است و در طرح قبلی باند سبقت وجود نداشت در حالی که در طرح جدید پیش بینی شده است.»
همچنین سرعت خودرو‌ها در قطعه جدید ۷۰ کیلومتر در ساعت و در طرح قبلی ۲۵ کیلومتر در ساعت است.
علیمردانی افزود: تعداد پل و آبرو در طرح پیشنهادی هفت دستگاه و در طرح قبلی ۱۵ دستگاه است و در طرح پیشنهادی دیوار حائل پیشنهاد نشده در حالی که در طرح قبلی ۱۵۰ متر دیوار حائل پیش بینی شده بود که با توجه به رانش زمین در منطقه به مرور زمان از بین می‌رود.
«مسیر پیشنهادی تا حدود ۲۵ تا ۳۰ سال نیازمند ترمیم نیست در حالی که مسیر قبلی پنج سال آینده نیازمند ترمیم است.»
وی عنوان کرد که در مسیر قبلی باید ۳۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام شود در حالی که در مسیر پیشنهادی ۲۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت می گیرد.
«برآورد هزینه مسیر جدید ۸٫۵ میلیارد تومان است ولی مسیر قبلی ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.»
علیمردانی گفت: محور فعلی راه فرعی درجه ۲ و دارای شیب تند و قوس‌های فراوان است اما در مسیر پیشنهادی طول مسیر از سه هزار و ۴۲۹ به سه هزار ۱۱۰ متر کاهش می‌یابد.
به اعتقاد وی در طرح پیشنهادی مسیر جدید هزینه تعمیرات و زیست محیطی توجیه اقتصادی دارد.
احسان نعمتی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و کهگیلویه و بویراحمد از مخالفان جدی اجرای این طرح راهسازی است.
وی می گوید اداره راه و شهرسازی استان درسالهای ۸۸ تا ۹۰ مسیری را در جاده «باغچه سادات به سرفاریاب» طراحی کرد که خسارات زیادی به جنگلهای منطقه «آب حیات»وارد شد.
وی تاکید می کند که در آن زمان حدود ۲۰ هکتار از جنگلهای بلوط تخریب شد و از بین رفت.
نعمتی تصریح می کند که هم اکنون بعداز آن همه تخریب و هزینه اعلام کرده اند که مسیر قبلی اشتباه بوده جاده باید از مسیر دیگری بگذرد.
به گفته وی درصورت تغییر مسیر جاده جنگلهای انبوهی از بین خواهد رفت و بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ اصله درخت و درختچه شامل «بلوط»، «افرا»، «کیکم» و «بنه» نابود می شود.
وی با اعتراف اینکه هنوز به صورت دقیق میزان خسارات وارده در تغییر مسیر جاده برآورد نشده اما تاکید کرد که در صورت تغییر مسیر خسارات زیادی به منابع طبیعی و جنگلهای این منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می شود.
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در عین حال گفت که دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح ها باید ارزیابی های زیست محیطی را انجام دهند.
نعمتی البته این را هم گفت که اداره کل منابع طبیعی استان مخالف توسعه راه ها نیست و تاکنون طرحی از سوی منابع طبیعی تعطیل نشده است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نظرات محیط زیست و منابع طبیعی باید در طرح جدید گنجانده شود.
قرار شده خسارت وارده به منابع طبیعی در مسیر پیشنهادی جدید برآورد و در نشست بعدی کارگروه زیربنایی استان ارائه شود.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مناقصه ساخت این مسیر در روزهای آینده برگزار شده و به پیمانکار واگذار می شود.
۸۰ درصد عملیات راهسازی جاده یاسوج به چرام پایان یافته و عملیات ایمن سازی و تمکیلی این طرح در دست اقدام است.
مسیر جاده سپیدار به باغچه -سادات در جاده یاسوج به چرام از راه فرعی به اصلی تغییر یافته است و علمیات تعریض و بهسازی این مسیر با مشخصات راه اصلی در برنامه راه و شهرسازی قرار دارد.
مسیر ارتباطی یاسوج به چرام (باغچه جلیل – سادات) به طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از راههای مهم ارتباطی وگردشگری یاسوج به شهرستانهای چرام، کهگیلویه و لنده و نیز جنوب کشور محسوب می شود.

تجلیل از هزار دانش‌آموز برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت شهرستان بویراحمد
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت: هزار دانش‌آموز برتر در مسابقات قرآن، نماز و عترت شهرستان بویراحمد تجلیل می‌شوند.
با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و ۲۰ نفر از خیرین و پیشکسوتان عرصه‌های قرآنی و دیگر مسؤولان نشست کمیته خیرین مسابقات قرآن، نماز و عترت در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.
در این نشست سیدعلی‌اکبر هاشمی با تقدیر و تشکر از حضور خیرین و پیشکسوتان عرصه‌های قرآنی، حضورشان را نشانه ارج‌گذاری و احترام به قرآن دانست و اظهار داشت: بهترین و سودمندترین کار فرهنگی و سرمایه‌گذاری کار قرآنی است.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با بیان این مطلب که اجرای چنین برنامه‌هایی یک ضرورت است، گفت: مانوس بودن جوانان به فرهنگ قرآنی، دوری از ناهنجاری‌ها و انحرافات را در پی دارد و آسیب‌های اجتماعی امروز جوامع بشری به دلیل دوری از فرهنگ غنی قرآنی است.
هاشمی فلسفه این کار فرهنگی را ترویج و جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه بیان کرد و افزود: چنین برنامه‌هایی موجب مأنوس شدن جوانان در مدارس خواهد شد.
وی عنوان کرد: این مسابقات در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله آموزشگاهی آن برگزار شده و در بهمن‌ماه امسال مرحله شهرستانی آن با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.
این مسؤول افزود: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن، نماز و عترت شهرستان بویراحمد برادران در ۱۴ رشته و خواهران در ۱۲ رشته شرکت می‌کنند و با هم به رقابت می‌پردازند.
هاشمی گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات با میزبانی شهرستان بهمئی برگزار شده و نفرات برتر انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
این مسؤول با تشریح برنامه‌های اجرایی برای مسابقات قرآن، نماز و عترت در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: راهپیمایی قرآنی، آیین افتتاحیه و اختتامیه، نصب بنر در سطح شهر فضای شهر و تجلیل از هزار نفر برتر از مهم‌ترین برنامه‌های این مسابقات است.
هاشمی عنوان کرد: برای برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت نیاز به همکاری و حمایت دیگر دستگاه‌ها داریم تا بتوانیم برنامه‌های متنوع در این مسابقات داشته باشیم.
مسؤول ستاد اقامه نماز استان، فرمانده سپاه ناحیه یاسوج، مسؤول آبفای شهری و جمعی از خیرین و مدیران مدارس در پایان این نشست آمادگی خود را برای همکاری و تعامل حمایت در این کار معنوی اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1