تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۲۲۰۶۱۷

ترک خوابگاه دختران و آسیب‌های اجتماعی

۳
۰
کبنا ؛کبنا

«و همانا جرم از طرف ماست» رنج‌های اجتماعی، برهان شری است علیه انسان، علیه حاکمیت، علیه فرد فرد ما. برهان شری که بیش از آنکه به جنگ خدا برود، نفی انسان است.
خانواده‌ها با قبولی دختران خود در دانشگاه شهری دیگر قبل از خوشحالی و امید به آینده فرزند خود، زندگی خوابگاهی دغدغه آن‌ها بوده است. با توجه به اینکه بیشترین حساسیت روی دختران قرار دارد، انتخاب خوابگاه مناسب اولویت اصلی خانواده‌ها است.
دانشجویان برحسب امکانات و فضای موجود، شرایط و نحوه پذیرش اسکان در خوابگاه را در دفترچه راهنمای ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشخص می‌کنند. کهگیلویه و بویراحمد یکی از دانشگاه‌های در حال توسعه بوده که همزمان با شرایط آب و هوایی می‌تواند دانشجوی بیشتری را جذب کند، ولی متاسفانه احداث و ساخت خوابگاه مناسب برای دانشگاه‌ها در دستور کار مسئولان نبوده، اسکان دانشجویان در استان نسبت به استان‌های همجوار از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.
حداقل نیاز یک دانشجو فضای مناسب، امکانات رفاهی، مشاوره، نظارت بر خوابگاه‌ها، کانون فرهنگی، فضای ورزشی، فضای سبز، سالن مطالعه سرویس دهی، تجهیزات و تامین امنیت در محل زندگی و حیاتش است، و به همین خاطر به خوابگاه‌های خودگردان پناه می‌آوردند.
اما امروزه‌ها از دلایل ترک خوابگاه دختران از جمله افزایش نرخ اجاره بهای خوابگاه‌ها بدون هیچ امکانات رفاهی و تعمیرات، مشکلات حمل و نقل، ضعف امکانات رفاهی، کمبود فضا، برخوردهای نادرست سرپرست، احضار کمیته انضباطی دانشگاه و دخالت سرپرست در حریم شخصی دانشجویان، رفتارهای توهین آمیز سرپرست‌ها و عدم سالن مطالعه بوده و بر منزل اجاره‌ای ترجیح می‌دهند. خوابگاه‌ها باید محلی آرام و محیطی امن برای دانشجو باشد ولی به مکانی پر تنش تبدیل شده است.
هر ساله اجاره خوابگاه‌ها بدون اضافه شدن امکانات و مزایایی برای دانشجویان افزایش پیدا کرده، برخی از خوابگاه‌های دانشجویی در استان به دلیل عدم بازسازی امروزه به ساختمانی فرسوده تبدیل شده است. این در حالی است که با کمبود فضا و امکانات رفاهی در خوابگاه‌ها، تاکنون هیچ مسئولی وظیفه خود ندانسته این مسائل را بررسی کند. سرانه فضای خوابگاهی در استان استاندارد نبوده و این وضعیت از تمایل دانشجویان به زندگی خوابگاهی می‌کاهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آشنا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست میگه ومن موافقم من خودم یکی ازمسولان خوابگاها هستم بایدبیشتراهمیت بدهندوبه فکر دانشجویان خوابگاهی باشندتادانشچویان به بیرون پناه نبرن وخوابگاه رامکانی امن بدانن ودرمساله شخصی دانشجوزیاددخالت نشودالبته مامسول حفظ جان وامینت برای آنها هستیم
آشنا
Iran, Islamic Republic of
خیلی نگران کننده است چون خانواده هابه امیدخوابگاها فرزندان خودرومیفرستن
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای مسئولین همه به فکر زدوبند های سیاسی هستند کی به این مسائل مهم توجه میکنه دادگری نیست که نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1