تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۲۲۰۶۰۲

تاجگردون باخت را قبول می‌کند یا بازی را به هم می‌زند؟

۴۱
۰
کبنا ؛سید جواد فدایی
در روز‌های اخیر و استعفای شهردار گچساران فضای سیاسی شهر وارد مرحله جدیدی شده است و بلاتکلیفی در امور شهری حرف اول را می‌زند.
زینل‌زاده قدر و تلاشگر به دلیل آنچه عدم اعتبار و بودجه کافی جهت اداره امور شهری ذکر شده است استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده و شورای شهر هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.
زینل‌زاده جوان که در دوره زمامداری سکان کاخ سفید دوگنبدان بهترین عملکرد را داشت و تا کنون مورد رضایت اکثر شهروندان بوده اکنون به دلیل فشار‌های مالی شدید شهرداری را‌‌ رها کرده و منتظر تصمیم اعضای شورا مانده است.
شورایی که علی رغم نزدیکی به نماینده شهر عملا خنثی بوده و اکثر اعضای آن در تصمیم گیری‌های شهری نقشی ندارند.
کمبود اعتبار و بودجه در شهری که نماینده‌اش بار‌ها خود را در اخذ منابع مالی ابر قهرمان جلوه داده و در سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش با آمارهای دهان پر کن از چند برابر شدن بودجه شهری سخن گفته مسئله‌ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.
به نظر می‌رسد آن سخنرانی‌ها تاریخ مصرفی به اندازه‌‌ همان روز‌ها دارد و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری و طلب چند میلیاردی بازار از شهرداری وصول نمی‌شود.
عجیب‌ترین نکته این ماجرا سکوت اعضای شورای شهر و نماینده شهر و فرماندار است که هیچ واکنشی به این اتفاق بزرگ نشان نداده‌اند.
شورای شهری که در بحث وصول مطالبات میلیاردی شهرداری از پتروشیمی به غایت کاهلی کردند و اگر نصف آن طلب نیز به حساب شهرداری واریز می‌شد اکنون وضعیت شهرداری به این روز نمی‌افتاد.
طلبی که از شواهد بر می‌آید عزمی جهت جذبشان وجود ندارد و اصلا برای شورای شهر مهم نیست که البته این سکوت و رخوت از شورای کم تاثیر فعلی اصلا عجیب نیست.
اما وضعیت نماینده کاملا فرق می‌کند و سکوت معنا دار ایشان در این باره و عدم ورود به موضوع به این مهمی کاملا به چشم می‌آید.
چرا که تاجگردون در این سال‌ها نشان داده از کنار هیچ مسئله‌ای به سادگی عبور نخواهد کرد و معمولا با مصاحبه و پست گذاشتن به موضوعات مختلف واکنش نشان می‌دهد.
از برد پرسپولیس و هفته سلامت گرفته تا مدال آوری قهرمان هم استانی و درگذشت عمو عیسی و..... همه و همه نشان می‌دهد تاجگردون در بورس ماندن و بر آنتن بودن را بسیار می‌پسندد. ولی چه شده که ایشان درباره استفعای بسیار مهم شهردار بزرگ‌ترین شهر حوزه انتخابیه‌اش سکوت کرده دلایلی دارد که فقط باید از زبان خودش شنید.
آن هم استعفایی از رنگ و بوی اعتبار و بودجه در حوزه کاری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نمی‌تواند چیزی باشد که بشود آرام از کنارش گذشت.
همین چند ماه قبل بود که خواجه‌زاده را در دانشگاه آزاد برخی‌ها مجبور به استعفا کردند اما با نامه تقریبا دستوری نماینده با این استعفا مخالفت شد و خواجه‌زاده همچنان بر مسند معاونت دانشگاه تکیه داد. دخالت نماینده در امور داخلی یک نهاد مستقل غیر دولتی امروز این انتظار را در اذهان عمومی به وجود آورده است که درباره مهم‌ترین اتفاق سالهای اخیر مدیریت شهری گچساران منتظر اظهار نظر نماینده باشند.
شاید در ذهن خیلی‌ها این فکر خطور کرده باشد که تاجگردون از ترس رقیب بالقوه خود نمی‌تواند اعلام موضع کند اما ایشان مجبور است سکوت خود را بشکند و از دوستان و لیدرهای خود در شورای شهر بخواهد زود‌تر تکلیف شهرداری را مشخص کنند و گرنه در این شرایط پایان سال سرنوشت خوبی انتظار گچساران را نخواهد کشید.
باید دید در این روز‌ها تاجگردون شهر را فدای خود خواهد کرد و به سکوتش ادامه خواهد داد یا ناچارا به خاطر مردم مجبور می‌شود به بازی حریف قدر و البته باهوش خود پای بگذارد؟
جناب حاج رحیمی فرماندار گچساران نیز در این چند روز سکوت کرده‌اند و مشخص نیست این سکوت مصلحتی از دفتر نماینده سرچشمه می‌گیرد یا فرماندار مشغله‌های بیشتری نسبت به شهر دارد؟
فرماندار که به عنوان نماینده عالی وزارت کشور وظیفه هماهنگی سایر نهاد‌ها را دارد اکنون کنار دست خود با استعفای مسئول دیگری از حوزه وزارت کشور روبرو شده است.
حسب وظیفه فرماندار ایجاب می‌کند در این موضوع به صورت جدی ورود کند و زود‌تر در کنار اعضای شورا به این بحران پایان دهد.
رحیمی تا کنون نشان داده هماهنگی با نماینده برایش از نان شب واجب‌تر است و از این رو تا زمانی که تاجگردون سکوت کرده‌اند باید شاهد سکوت فرماندار نیز باشیم.
پیدا کردن جایگزینی در حد زینل‌زاده موفق و تنها برای چند ماه کاری به غایت سخت‌تر از راضی کردن وی به ماندن است.
باید دید جریان حاکم علی رغم میل باطنی شهردار را در مقابل خود در قدرت نگه می‌دارد و یا با قبول استعفای وی انتقادات و خشم اذهان عمومی را در قبال حذف شهردار موفق به جان می‌خرند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

تو رو خدا بخونید و حمایت کنید
Iran, Islamic Republic of
برو باب..ه با این متنت تاجگردون دست کنه تو جیبش پول بده اره؟
بازیپور آبدهگاه
Iran, Islamic Republic of
ابه کجا چنین شتابان !!!ا استعفای مدیران امری کاملا طبیعی است و شهرداری هم یک نهاد غیر دولتی است . قضاوت پر از کینه و سفسطه بندی شما هم علیه تاجگردون که این روزها به خاطر بودجه کاملا مشغول است بی انصافی محض است . در خصوص آقای خواجه زاده هم قیاس مع الفارق فرمودین چرا که حاج آقا تنها روحانی شهرستان است که محبوبیت عام دارد و بدور از افراط و تفریط است و به آن می ارزد که مورد حمایت قرار گیرد.شهردار هم یه خورده ناز نازی شده . اومدیم که تاجگردون نبود و مدعیان دروغین نماینده میشدن اون موقع چکار باید میکرد؟ حتمأ باید از تریبون نماز جمعه پول جمع میکرد!!!؟یادمان نرفته که همین شهردار زمان انتخابات طی مصاحبه ای ضمن کم رنک کردن تلاش تاجگردون گفت ؛ که شهرداری خودش درآمد دارد والبته نماینده هم بی تأثیر نیست !!!حالا از همون بودجه ها تغذیه کند ، ضمن اینکه مطمئن باشید قحط الرجال نیست و این حرکت شهردار هم نمایشی است و وبه نوعی دور اندیشی است ،و میخواهد از همین حالا هرگونه کم کاری را در زمین دیگران بیندازد ،....
گچسارانی
Romania
بابا دست از سر تاجگردون بردار قلو
Iran, Islamic Republic of
شهرداری از شرکت نفت و پتروشیمی و ... طلبکار هست اگه پیگیر طلبش باشه مشکل بودجه نیست. این مسایل دست دولت هست نه تاجگردون، تاجگردون وظیفش تخصیص بودجه هست دیگه پرداختش وظیفه دولته که به دلیل شرایط کشور نمیتونه به دستگاههای زیر مجموعه خودش پول بده. البته با رایزنی بیشتر این مشکل هم قابل برطرف شدن هست
دوگنبدان
Romania
زینل زاده شق القمر کرده اینطور که کبنا نوشته گچساران قحط الرجال هست از اینجور آدما گچسارا زیاد هست لازم نیست رسانه ها اینقد به آب و آتیش بزنند.
باشت
Iran, Islamic Republic of
فقط زینل زاده
ن
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست فرمودی
ولی خیلی دست هایی هست که نمی گذارن مطالبات پتروشیمی پرداخت شود
مخصوصا اونهایی که ازاین پروژه نفع میبرند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آنقدرسردرگم هستیدکه مانندآدم درحال غرق شدن هرچیزیذبه زبانتان رسیدمیگوییداول بفرماییدشماوایادی وهمفکرانتون ادعامیکردیدتاج گردون کمکی به شهرداری نمیکنه وشهردارخودش تامین اعتبارمیکنه ومیلیاردهاتومان کمک تاج گردون رانادیده گرفتیداماحالاکهشهردارکم آورده میگین تاج گردون چرابه شهرداری کمک نمیکنه ؟؟؟؟!!!!! پس میپذیریدتاالان به لطف کمکهای تاج گردون شهرداروشهرداری سرپابوده دوم نوشتین بحران کدام بحران؟یکرشهرداراستعفاداده یاقبول میشه یاردبحرانی نیست مگه شمانظرسنجی کردین که میگین خشم مردم؟ دست ازجوسازی بردارید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
پول باشد شهردار پیدا میشود این بزرگوار قبلا شهردار بود چرا ان موقع کسی نگفت نرو عملکرد قبل چه بود دراین دوره بااوردن هزینه شهر سروسامان گرفت حالا ناراحت نباشید عزیز دیگری پیدا میشود
باوی قهرمان
Iran, Islamic Republic of
اینقدر تفرقه نندازید بین مهندس زینل زاده و دکتر تاجگردون هیچ اختلافی وجود نداره قطعا دکتر برای حل مشکل چاره اندیشی خواهد کرد. زنده باد تاج زنده باد زینل زاده
سالم باقریزاده
Iran, Islamic Republic of
اینکه کاری نداره پستهای مهم شهر دست غیر شهوندان گچسارانیست .ای یکی رو هم از بیرون بیاورد تا پازل کامل شود .
نیروی کا امد توی شهر گچساران وجود ندارد .بایک معمله دیگه کارو تمام کنن
مهرداد حسین پور
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون زمانی بازی را باخت که با وعدهای .. در سخرانی انتخاباتی خواست آرای نسل بیکار و جوانان را به دست آورد و دوم این که اطرافیان ایشان و مثل حمید و.ر ایشان برای شهر و مسولیمسولین شهری تصمیم می گیرنند
Iran, Islamic Republic of
زینال فقط بدرد انبوه سازا میخوره همون بهتر که بره
گچساران آرامش می خواهد
Iran, Islamic Republic of
لطفا با این مقاله هاتون بین نیروهای خدمتگذار و نماینده تفرقه نیندازید..این مشکلات شهرداری هم حل خواهد شد با همدلی نماینده و شهردار
ایل بزرگ باوی
Iran, Islamic Republic of
کر باوی هیچوقت نیبازه...چون خون باوی من رگ داره
عجب
Iran, Islamic Republic of
مگر نمی گفتیتید بودجه واعتبارات خودش می اید اما..و کم حافظه است
محمدصادق
Iran, Islamic Republic of
خیلی دارین شلوغش میکنین زینلزاده رفتنی نیست
مجید
Iran, Islamic Republic of
اندازه ..تحصیلاتت که قطعا دولتی نیست وعملکردت حرف بزن
خدایی ..است هر کی بلند شه اسم تاجگردون رو بیاره
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
چرا مطلبی که میزنید اسم نویسنده رو نمیزنید؟؟
دهاتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید جواد فدایی و قلم خوبشون.
فهم سیاسی و اجتماعی نویسنده آنقدر بالاست که تمام مسائل را با جزئیات برای مردم بازگو کرده . تاجگردون نمیتونه کاری کنه چون موندن و رفتن هر دو به یک اندازه تاجگردون رو شکست میده و زینل زاده در بهترین زمان ممکن بهترین کار ممکنو انجام داد تا تاجگردون رو به واکنش وادار کنه
البته تاجگردون که تاکنون نشان داده سرنوشت خودش مهمتر از مردمه سکوت کرده تا مبادا قافیه رو به زینل زاده ببازه اما هوشمندی شهردار سابق کاری کرده که سکوت تاجگردون هم باخت محسوب بشه.
احسنت بر این سید عزیز و تحلیل بسیار قویشون
بصیر
Iran, Islamic Republic of
سلام
شاید شاید وشاید قضیه استعفای شهردار ازقبل بین همه افراد مذکور درمتن بالا هماهنگی شده باشد. حتی خود شهرداروبخاطر مصلحت خود شهردار این مصیر انتخاب شده باشد
وگرنه این موضوع انقدر بزرگ نیست که جای این همه سکوت داشته باشد
;hn,
Iran, Islamic Republic of
ای خدا ن.. تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
بابا ..ه با ت. کرده با جلسه در شیراز برای مدیر کل استاندار صحبت شده مقام رهبری فرمودند از افراد متزلزل در راه دین وانقلاب باید حذر کرد مثل..که برای پست هر روز یک طرف است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان تو خود همه چیز را گفتی......افرین به کبنا
حیدر
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که توان کار در شرایط بی پولی را ندارد نباید استعفا دهد بلکه باید عزلش کنند . که این از بی لیاقتی تمام اعضای شورای شهر گچساران می باشد .تمام فاتحه
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ان وقتی که وقت بخور بخورته خب همش میگید زین الزاده قهرمان
حالا که کفگیر به ته دیگ خورده تاجگردون باید بیاد پاسخگو باشه ها؟؟؟؟؟
عجب استدلالی
مدیریت هزینه را همه بلدند هنر در مدیریت درآمده که زین الزاده نشان دادند توفیقی در این زمینه نداشته اند
شورای شهر باید از ادارت دیگر استان که بیشتر مبتنی بر مدیریت درآمد هستند یک نفر را برای شهردار معرفی نماید تا در سریعترین زمان ممکن بتواند این مسائل را جمع کند
رهام
Iran, Islamic Republic of
اینطور که من شندیم یکی از مدیران گچسارانی در یاسوج گزینه جانشینی زین الزاده هست
باز باران
Iran, Islamic Republic of
نیروی قوی تر از زینل زاده زیاد است ولی ناشناسند و کسی را ندارند که براشون بوق بزند .امروزه افراد را فقط بوقها بزرگ میکنند و گر نه بزرگی در ذات این افراد نیست . دیروز یکی در حمایت از زینل زاده نوشته تنها شهرداری که کارگرانش حقوقشان را بموقع دریافت میکردند و امروز در مطلب فوق میخوانیم حقوق کارگران پرداخت نشده و شهردار بخاطر نبود اعتبار استعفا داده است . قسم حضرت عباس (ع) را قبول کنیم یا دم خروس را ؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
په ککایل قضیه میرشکال بودجه چه وابی؟؟؟؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آخر فکر کنم دیگر قوم بیکار ویابی مسوولیت ندارن برای جایگزین کردن .
Iran, Islamic Republic of
اقای نگارنده .. بااین متنت اخه عزیزچه ربطی به تاجگردون داره
افسانه.ی سه راهی
Iran, Islamic Republic of
تفرقه نیندازید مردم آگاه تر از این حرفا هستند
گچساراني
Iran, Islamic Republic of
آره هست نیروی قوی خوبشم هست برادر .. باشه چه فایده
باشت
Iran, Islamic Republic of
بودجه توسط میرشکال ایا خخخخخخخخخخخخخخخ
سیما خانه دار
Iran, Islamic Republic of
شهری که نماینده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هست شهرداری شهرش بودجه ندارد واقعا مسخره است..
دوست دار واقعیت
Iran, Islamic Republic of
کبنا توهم سود میبری .پسر خوب مدیر توانمند مدیری هست که موقع بی پولی بتونه مدیرتشو ثابت کنه ..وگرنه پول که باشه همه میتونن تقسیم کنن منم اگه شهردار بودم وپولی که شهرداری داشت خیلی قشنگتر میتونستم تقسیم کنم .شما که میگیت زینال توان زیادی داشت ..اگه میتونست میموند .ولی جناب نویسنده مگه زینالو تاج انتخاب کرد .خیلییییییی افراد هستن که توان مدیریتشون بالاتر ازاین حرفاس ولی بقول اون دوستمون کسی روندارن که بوق وکرنا بزنه براشون .
قاضی فر
Iran, Islamic Republic of
مگرون همین زینل زاده نبود که همه جا جار میزد اینکه گچساران آباد شده کار منه و به لطف مدیریت ایشون بوده.خیلی خوب الان تاجگردون نیست ببینیم چه می کنی مرد گرون.بابا مردم خودشون علامه دهر تشریف دارن تو چی میگی
موسسه حقوقی عدل و داد
Iran, Islamic Republic of
اری این روز ها روزهای بودجه است تاجگردون برا اینکه بتواند بودجه سال اینده را تنظیم و تخصیص اعتبار نماید و باید سیاستی به خرخ نمایند تا بتواند از موقعیت و نارضاتیتی که در حوزه انتخابیه هست درصد بودجه شهرداری را افزایش دهد خالی از لطف نیست
اخیرا مهندس زینل زاده که انتقادات شدیدی را در خصوص مطالبات پیمانکاران متحمل شده است ضمن تلاش فراوان در جهت رفاه زیبا سازی شهر و رعایت حقوق شهروندی اما ایشان نیز از تیر لفظ زبان های منتقدین دور نمانده است باید این سیاست را بخرخ دهند تا نظر منتقدین و نهایتا طرف داران را به خود جلب کند
در مخلص کلام جای خود را به نیروی جوانتر و پر انرژی تری بسپارد
پیشنهاد پست کلانی در استان بزرگتر را در سر دارد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم دوستان تاجگردون با چه رویی از ایشون حمایت میکنند؟
مجاهدازدشتمورمحسن
Iran, Islamic Republic of
کجایی ای امیر کبیر کجایی ای شهریار کجایی ای سردار سازندگی روزهای انتخابات
شورای روستاها
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون تا مقداری ابرو داری استلاحی بخشدار گچساران عوض کن
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1