تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۲۲۰۵۴۷

تخصیص اعتبار به آب دیشموک / انتخابات سازمان‌های مردم نهاد / کشف لوازم یدکی تقلبی خودرو در یاسوج / تولد در آمبولانس / تولید فیلم کوتاه و مستند/ ساخت واحد مسکونی مددجویان+تصاویر

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
هفت و نیم میلیارد ریال برای تأمین آب دیشموک
هفت و نیم میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدن شهر دیشموک اختصاص داده شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با پیگیری‌های شرکت آبفای استان و همکاری ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد این اعتبار اختصاص داده شد.
مسعود مرادیان با اشاره به اینکه تأمین آب شرب دیشموک طی یک سال اخیر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار داشت، افزود: این اعتبار برای ساخت یک حلقه چاه جدید، دو کیلومتر خط انتقال، برق‌رسانی و ساخت جاده دسترسی هزینه خواهد شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش خواهد شد ظرف چهار ماه عملیات اجرایی ساخت چاه جدید دیشموک به پایان برسد.
مرادیان افزود: امیدواریم که با تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن این چاه، اهالی شهر دیشموک از مزایای آن بهره شوند.
اعلام زمان برگزاری انتخابات مجامع سازمان‌های مردم نهاد استان
ناظر کشوری انتخابات سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد زمان برگزاری انتخابات مجامع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کهگیلویه وبویراحمد را اعلام کرد.
مجید باقریان ناظرکشوری انتخابات سازمان‌های مردم نهاد استان در نخستین نشست انتخابات مجامع سازمان‌های مردم نهاد جوانان کهگیلویه وبویراحمد، زمان فراخوان انتخابات را ۴ تا ۱۴ دی ماه و زمان برگزاری انتخابات را ۲۰ تا ۳۰ دی ماه اعلام کرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان استان نیز در این جلسه هدف از برگزاری انتخابات سازمان‌های مردم نهاد را انتخاب نمایندگان سمن‌های جوانان در استان، تقویت هویت اسلامی- ایرانی، توسعه مشارکت اجتماعی جوانان با تمرکز بر سمن‌های جوانان، مشارکت در فرایند تصمیم سازی در حوزه‌های مربوط به جوانان و افزایش تاثیرگذاری سمن‌های جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی برشمرد.
رحمت الله شاکری از افزایش سمن‌ها در استان در دو سال گذشته خبر داد و گفت: ملاک حضور سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در این انتخابات داشتن اعتبارنامه از وزارت ورزش و جوانان کشور است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز حضور و مشارکت همه سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان در برگزاری خوب و منظم این انتخابات را خواستار شد.
وی از درج آیین نامه تشکیل و شیوه نامه برگزاری انتخابات در پورتال ورزش و جوانان استان خبر داد.
محمدتقی علوی ساماندهی امور جوانان و برگزاری این مجمع را یکی از مهم‌ترین اهداف خود و دستگاه ورزش و جوانان عنوان کرد.
وی گفت: سازمان‌های مردم نهادی که اعتبارنامه آنان در وزارت ورزش و جوانان ثبت نشده در این انتخابات نمی‌توانند شرکت کنند. او از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان خواست موضوع را پیگیری و برای رفع مشکلات سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد مساعدت کنند.
کشف ۱۵ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی خودرو دردهدشت
۱۵ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی خودرو در دهدشت کشف شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه از کشف ۱۵ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی خودرو در دهدشت خبر داد.
باقر افشین گفت: با همکاری و اطلاع رسانی مردم از یک دستگاه کامیون ۱۵ هزار قطعه لوازم یدکی تقلبی و قاچاق خودرو در شهر دهدشت کشف و ضبط شد.
وی ارزش ریالی این محموله قاچاق را ۶۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: دو نفر در این رابطه دستگیر وبه همراه پرونده برای برخورد قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی جاسازی کالای تقلبی با برندهای شرکت‌های معروف خارجی در بسته‌هایی به نام این شرکت‌ها را روش متقلبانه این افراد خواند و گفت: این محموله برای تصمیم گیری نهایی به انبار تملیک استان به یاسوج حمل شد.
کاهش مراجعان نزاع به پزشکی قانونی استان
امسال مراجعان مدعی نزاع به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد ۴ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۲۶۷ پرونده با موضوع نزاع در اداره پزشکی قانونی استان تشکیل شد.
امینی افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۰۶ نفر مرد و ۷۶۱ نفر زن بوده‌اند.
وی گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که چهارهزار و ۴۸۴ مورد بود، ۴ و۸ دهم درصد کاهش داشته است.
۶۲۱۵۸۲_۶۱۲تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس۱۱۵
نوزاد پسر عجول در آمبولانس اورژانس۱۱۵ مرکز فوریت‌های پزشکی متولد شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران گفت: ساعت ۲۱: ۲۶ دیشب شهروندی با تماس با شماره۱۱۵ مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران از وخیم بودن حال مادر باردار خبر داد.
مرتضی گندمکار افزود: بلافاصله تیم اورژانس برای انتقال و امدادرسانی به محل اعزام شد که پس از رسیدن به محل، اقدامات اولیه را انجام دادند و زائو را برای درمان تکمیلی به بیمارستان شهید رجایی منتقل کردند.
وی ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس هنگام انتقال متوجه علائم زایمان در زائو شدند که بلافاصله آمبولانس را متوقف کردند و اقدامات لازم را برای زایمان انجام دادند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران گفت: مادر و نوزاد هشت ماهه با کمک تکنسین‌های اورژانس سالم متولد و به زایشگاه بیمارستان شهید رجایی گچساران تحویل شد.
نمایشگاه کالا درشهر لنده
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در لنده گشایش یافت.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنده گفت: این نمایشگاه باهدف تنظیم بازار و دسترسی آسان به محصولات مورد نیاز مردم برپا شده است.
خسرو ارشاد افزود: این نمایشگاه با بیش از ۸۰ غرفه از ۱۰ استان کشور به مدت ۱۰ روز صبح و عصر به روی علاقه مندان باز است.
وی گفت: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی، البسه، شیرینی جات، مواد خوراکی و غذایی، مواد لبنی با ۵ تا ۴۰ درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود.
۶۲۱۶۴۷_۶۳۶ ۶۲۱۶۴۶_۶۳۲ ۶۲۱۶۴۵_۹۸۳ ۶۲۱۶۴۴_۶۹۲ ۶۲۱۶۴۳_۵۹۳ ۶۲۱۶۴۲_۲۱۴
 
۶۲۱۵۰۰_۸۷۴تولید فیلم کوتاه «ته ته» در یاسوج
فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای «ته ته» در یاسوج ساخته شد.
مدیر حوزه هنری استان گفت: این اثر صد ثانیه‌ای روایتی از زندگی مادران صبور این مرز و بوم و فرزندان دلیر این مادران است.
شریف اسلامی افزود: فیلم کوتاه «ته ته» کاری مفهومی با نگاهی هنری و متفاوت است که به زندگی شهید عبدالمحمد پوش و مادر شهید که زنی عشایری است می‌پردازد.
مدیر حوزه هنری استان گفت: در این فیلم علاوه بر روایت کوتاه تصویری از داستان یک زندگی عشایری تا شهادت، تلاش شده است به بحث آوا‌ها و نواهای بومی از جمله شروه سرایی مادر شهید پرداخته شود.
شریف اسلامی افزود: فیلم کوتاه «ته ته»، کاری است از جواد هادی اصل که با حضور جان بی‌بی پیرزه در نقش مادر شهید، قمر زاهدی در نقش پیری مادر شهید و سید رضا هادی اصل در نقش نوزادی شهید تهیه شده است.
«ته ته» در زبان محلی به معنای گهواره است.
۶۲۱۵۰۳_۵۹۳ساخت ۲۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان در لنده
۲۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در شهرستان لنده ساخته شد.
مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنده تعداد واحدهای در حال ساخت را ۶۲ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: ۱۳ واحد مسکونی از این تعداد شهری است و ۱۲ واحد مسکونی دیگر در روستا‌ها ساخته می‌شود.
بصیری افزود: برای اجرا و تکمیل این واحد‌ها ۴۳۰ میلیون تومان هزینه شد.
وی از اشتغالزایی ۱۲۶ مددجو با مشارکت کمیته امداد خبر داد و گفت: برای اشتغالزایی این تعداد ۱۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال هزینه شد.
امام جمعه لنده، معاون فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و مدیر کمیته امداد خمینی (ره) شهرستان لنده از روند اجرای ساخت مسکن مددجویان این شهرستان بازدید کردند.
۶۲۱۴۷۷_۲۳۰تولید فیلم مستند «دخمه» در یاسوج
فیلم مستند «دخمه» در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.
مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان گفت: این مستند نگاهی روایت گونه به کسانی است که بعد از مرگ طبق وصیت جسد آن‌ها برای خاکسپاری به اماکن مذهبی مانند کربلا، نجف و مشهد منتقل می‌شود.
اسحاق آقایی افزود: سلیمان حسنی کارگردان و نویسنده این اثر مستند است.
مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان گفت: برنامه ریزی برای حمایت از آثار فاخر و هنرمندان جوان و خلاق در دستور کار حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1