تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۲۲۰۵۴۲

تنه سیاسی به زینل‌زاده

۲۸
۰
کبنا ؛با بررسی رسانه‌ها و اخبار کهگیلویه و بویراحمد مشاهده خواهید کرد که خبر استعفای شهردار دوگنبدان در سرتیتر اصلی همه رسانه‌ها قرار دارد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، ماندن و رفتن زینل‌زاده در شهرداری دوگنبدان این روزها بحث داغ رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد است، برخی اینگونه می‌گویند؛ که آخرین بازمانده اصولگرایان گچساران در حوزه مدیریت خدمات شهری این شهرستان تحت فشارهای جناحی و مالی سطوحی از مدیریت سیاسی – اجرایی و نیز بی‌اعتنایی به احکام دادگستری مبنی بر تعلیق احد از اعضای شورای شهر که هنوز اعمال نظر می‌کند، استعفا کرده است.
zinal
بر پایه اخبار دریافتی از دوگنبدان، گویا عزم و اراده یک جریان سیاسی و لایه‌هایی از شورای عالی تا شهرستانی بر آن تعلق گرفته که شهردار به سلاخ خانهٔ استعفا برود.
مشکلات مالی و عدم تعامل دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در پرداخت مطالبات شهرداری دوگنبدان، دست‌های مرئی و نامرئی سیاسیون جهت کنار گذاشتن زینل‌زاده و مهم‌تر از همه، تنه برخی اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان به احکام مراجع ذی‌صلاح در قالب جناح گرایی‌های کور با عقبه‌ای قدرتمند از حوزه فرمانداری و شورای عالی استان منجر به بروز مشکلات گردیده است.
اخبار واصله حکایت از آن دارد که احد از اعضای اسلامی شهر دوگنبدان «شهرستان گچساران» بر مبنای احکام مراجع ذی‌صلاح، تعلیق گردیده و برخی اعضای شورای شهر معتقدند که بر این اساس جهت حضور در جلسات و هرگونه اظهارنظر منع قانونی دارد ولی اراده سیاسی پشت این موضوع با بی‌اعتنایی به حکم درصدد اعمال نظر و مشروعیت دادن به حضور این عضو معلق است در حالی که بقیه اعضای شورا مدعی هستند وفق قانون باید از عضو علی البدل جهت رسمیت یافتن جلسات دعوت شود. تفسیر برخی اعضای شورای شهر از حکم صادره با حمایت‌هایی به مناقشه جدی مبدل و ضمانت اجرا این احکام مسکوت مانده است و باید منتظر ماند که آیا سیستم قضایی از حکم خود دفاع می‌نماید یا خیر؟
بدیهی است در صورت ضمانت اجرای قانون، از عضو معلق مخالف شهردار سلب رأی خواهد شد و حضور عضو جدید و جایگزین به همه منازعات مبنی بر ابقاء یا عزل شهردار فیصله خواهد داد. به خصوص اینکه شهردار دوگنبدان استعفای خویش را مشروط و معطوف به اظهار نظر اعضای قانونی شورا نموده است که در یک وزن کشی سیاسی توسط سیاسیون این موضوع مسکوت گذاشته شده و جلسات در بلاتکلیفی این حکم تشکیل می‌گردد.
اخبار افواهی موثق بیانگر آن است که دعواهای سیاسی تا به آنجا پیش رفته که در پروژه مهم کنار گذر این شهر برخی اعضای شورا در مظان اتهام سوء استفاده قرار گرفته و شایعه شراکت و سهامداری در پروژه‌ای که با نماد شیطان پرستی قامت افراشته، فراگیر شده و مورد تأسف وجدان‌های آگاه قرار گرفته است. مزید بر این مسائل و دعواهای سیاسی، مطالبات معوق میلیاردی شهرداری دوگنبدان مربوط به پتروشیمی، استانداری، دارایی، شرکت نفت و … و در نتیجه عدم پرداخت حقوق کارگران و پیمانکاران عرصه را بر شهردار تنگ کرده است که از آن سو، مجموعه این مشکلات را کارشکنی عمدی خوانده‌اند و خود زمینه ساز دو دستگی شورا و بهانه تراشی برای زینل‌زاده گردیده است.
شهردار گچساران علت استعفایش را مسائل شخصی و خانوادگی اعلام کرده
ایاز اکبری می‌گوید: شهردار گچساران تقاضایی مبنی بر استعفاء ارائه داده و علت را مسائل شخصی و خانوادگی عنوان کرده است.
وی افزود: تاکنون این استعفاء در شورا بررسی نشده و مسئولان شهری در پی رسیدگی هستند و در هفته جاری طی یک جلسه موضوع در شورا بررسی می‌شود.
رئیس شورای اسلامی دوگنبدان با تشریح وضعیت کنونی شهرداری این شهر، اظهار داشت: شهرداری دوگنبدان از بسیاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان بستانکار است و بدهی زیادی هم دارد.
اکبری گفت: ۲ ماه حقوق پرسنل ۵۱۲ نفری پرداخت نشده، مطالبات بازنشستگان این نهاد مردمی یک میلیارد تومان بوده، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بازار بدهی دارد و حقوق هرماه پرسنل مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
وی افزود: هشت میلیارد تومان پیمانکاران از شهرداری دوگنبدان طلبکار بوده که چهار میلیارد تومان آن از اوراق بهادار استانداری تامین می‌شود.
عضو شورای اسلامی دوگنبدان ادامه داد: ۱۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار از استانداری لحاظ شده و ۱۳ میلیارد تومان از پتروشیمی طلب داریم و از سویی بیش از سه الی چهارماه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۶۰۰ میلیون تومان بدهی خود به شهرداری را پرداخت نکرده‌اند.
اکبری با بیان اینکه بدهی اداره مالیات و دارائی به شهرداری دوگنبدان مشخص نیست، خاطرنشان کرد: باید علت و انگیزه شهردار از استعفای خود را دانسته و با اعضا رایزنی و هماهنگی شود.
وی گفت: باید رضایت مردم در رفتن یا ماندن شهردار را جویا شویم و اگر ماندنش به نفع مردم و یا ضرر مردم است واکاوی شود.
رئیس شورای اسلامی دوگنبدان افزود: بدهی پتروشیمی هم به شهرداری پرداخت نشده و برای پیگیری مطالبات باید به تهران می‌رویم.
اکبری تاکید کرد که هیچ درگیری لفظی بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار پیش نیامده و شهردار دوگنبدان تعامل خوبی با نماینده و فرماندار دارد.
این عضو شورای اسلامی دوگنبدان گفت: نظر همه دوستان شورای شهر بر این است که شهردار دست پاک‌ترین مدیر گچساران بوده و تنها برخی رفتارهای تندروی وی قابل نقد است.
اکبری معتقدست مردم از نوع برخورد شهردار دوگنبدان انتقاد دارند.
وی گفت: در مرکز استان و تهران مشکلات حاشیه نشینی شهری، عمران و اقتصاد، پرداخت نشدن حقوق کارگران وجود دارد و پرسنل از فشار پرداخت نشدن حقوق در رنج هستند.
اصرار دارم زینل‌زاده بماند
دیگر عضو شورای اسلامی دوگنبدان مرکز گچساران از اصرار خود برای ماندن شهردار در مسئولیت‌اش خبرداد و اظهارداشت: علاقمند به شهردار شدن نیستم و با شهردار کنونی مشکلی نداریم.
کیانوش بلوطی  گفت: با ماندن «زینل‌زاده» بعنوان شهردار دوگنبدان مخالفتی نداریم و اگر قبول کردند بر ماندنش نیز اصرار داریم.
بگفته وی، شهردار دوگنبدان برای اولین بار است که به طور رسمی استعفای خود را تسلیم شورای اسلامی این شهر نموده است.
رسانه‌ها عامل اساسی حاشیه‌های استعفای شهردار
عضو دیگر شورای اسلامی دوگنبدان مرکز گچساران، رسانه‌ها را عامل اساسی حاشیه‌های استعفای شهردار این شهر عنوان و تصریح کرد: این هجمه سایت‌های محلی تنها در جهت تخریب است.
حمید بخشائی گفت: سایت‌های خبری باید در جهت تنویر افکار مردم نسبت به رویدادهای پیش رو صحبت کنند برخی سایت‌ها از متن به حاشیه نو شته و متاسفانه رسانه‌های ما جنبه تخریب در پیش گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه ما دچار یک سوء تغذیه مدیریتی شدیم، ادامه داد: برغم اینکه گچساران مثل مرجانهای دریائی رشد بی‌رویه داشته اما مدیریت‌های آن نتوانسته‌اند جلوی این رشد بی‌رویه و نابهنجار را بگیرد.
این عضو شورای اسلامی دوگنبدان باتقدیر از تلاش‌های» زینل‌زاده» شهردار این شهر، یادآورشد: ما از خدمات چشمگیر زینل‌زاده رضایت داریم اما در رفتنش هیچ رای ندارم چنانکه در آمدنش هم رای ندادم.
دودستگی در شورا/ نمی‌خواهم شهردار شوم
عضو دیگر شورای اسلامی دوگنبدان مرکز گچساران هم گفت: با توجه به شرایط داخلی شورا راضی به شهردار شدن نیستم و متاسفانه دو دستگی در شورای اسلامی دوگنبدان عامل مهمی می‌باشد که سبب نبود انسجام و وحدت میان اعضاء شده است.
فرزاد حیدری با تاکید براینکه مخالف استعفای شهردار دوگنبدان است، اظهارداشت: مخالف استعفای شهردار هستم و» زینل‌زاده» باید جوابگوی تخلفات در شهرداری باشد.
وی افزود: در بازرسی‌ها تخلفاتی گزارش شده و باید شهردار دوگنبدان استیضاح شود زیراکه ما با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم و مردم ما را انتخاب کرده‌اند.
این عضو منتقد عملکرد شهردار کنونی دوگنبدان در ادامه از عملکرد شورای اسلامی این شهر نیز انتقاد و تصریح کرد: این شورا طبق سند ساختار شکنی کرده است.
حیدری گفت: شهردار یک حس خودبر‌تر بینی نسبت به شورا دارد و جایگاه شورا را حفظ نمی‌کند.
وی افزود: برای آسفالت معابر در شورای شهر اولویت بندی داشتیم اما شهردار با نظر خودش اقدام نمود و از سویی اختلافات و جناح بندی‌های سیاسی در دوران مدیریت» زینل‌زاده» پر رنگ شده است.
عضو شورای اسلامی دوگنبدان گفت: پیشنهاد من برای دوره بعدی شورا به مردم این است که به کسانی رای دهند تا شورای یکسان و یکدست باشد و این شورا به دور از تعصبات سیاسی کار کنند.
حیدری افزود: یکی از اعضای شورای اسلامی دوگنبدان گفتند پروژه دریاچه مصنوعی با ۶ میلیارد بدهی موجود در شهرداری و پروژه چهار میلیاردی تومانی، این دریاچه به صرفه نیست اما شهردار ممانعت کرد.
وی ادامه داد: با اینکه تنها ۳۰ درصد از کار اجرا شده است اما تخمین زده‌اند ۱۵ میلیارد تومان هزینه نهائی کار خواهد بود و این در حالی است که منبع اعتبار را استان عنوان کردند و این اعتبار هرگز تخصیص نیافت.
حیدری گفت: علاقمند به شهردار شدن نیستم چون بدون اعتبار نمی‌توان پاسخگو بود و شهرداری دوگنبدان منابع مالی ندارد و تزریق نشدن اعتبارات به شهرداری، بسیار لطمه زده است.
به گزارش کبنا، اما دستگاه‌های ذی‌صلاح برای تعلیق «منصور ناصح‌فرد» به موارد قانونی اشاره کرده‌اند که این موارد مشمول کارکنان و مستخدمین شوراها است و از طرفی چونکه، عضو شورا بودن شغل محسوب نمی‌شود و در واقع یک کار افتخاری است، و بر اساس این موارد نمی‌توان مانع ورود آقای «ناصح‌فرد» به جلسات شورا شد و حکم تعلیق را برای او اجرا کرد، بنا بر این هنوز آقای «ناصح‌فرد» می‌تواند به عنوان عضو شورا، در شورای اسلامی شهر دوگنبدان حاضر شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
...همونی نیست که برادرش نمازشب میخوند.
منصف
Iran, Islamic Republic of
.. تو بساطت را جمع کن وگرنه جمع خواهد شد نیاز به توصیه به مردم نیست مردم فهیم ما همه مسایل را می دانند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درودبرآقای فرزادحیدری
رحمان جلیلی
Iran, Islamic Republic of
اگرچه ایشان خدماتی داشته اند اما به نظر بنده زمان تعویض ایشان با یک نیروی جدید فرا رسیده است تا شهر جانی تازه بگیرد
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
آقای.. لازم ذکر کنم کسی شما رو در حد شهردار ندیده که بخواد بتون پیشنهاد شهرداری بده
شما برید از تیم .. حمایت کنید و..آقای نماینده باشید کافیه همچنین آقای زینل زاده حسابش شسته رفته و پاکه وگرنه تا الان هزار بار استیضاحش کرده بودید
Iran, Islamic Republic of
درودبرشهردارپاک دست مدیر وتوانمند..بجه هست درحدواندازه نظر دادن نیست
استاد دانشگاه گچساران
Iran, Islamic Republic of
انصافا بعد از چندین سال تازه حس کرده بودیم گچساران هم شهرداری دارد و تماما مدیون زحمات پرسنل محترم با تدابیر آقای زینل زاده هستیم
حال باید تصمیم خوب یا بد را سپرد دست افرادی که نان را به نرخ روز میخورند و خود چشم برای این پست دوخته اند
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
مگه .. هنوز تو شوراست
ای داد بی داد برای شورا و ..
Iran, Islamic Republic of
شما هم بلدید همه چیو سیاسی کنید. کشور ورشکسته شده نمیتونه پول دستگاهها رو بده ترکشش به شهرداری ما هم خورده
باوی
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم آقای تاجگردون میخواد چی رو ثابت کنه
واقعا فرماندار و نماینده شهرو به کجا دارن میکشونن
سید حسینی
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده اسطوره ای که جلوی نماینده سر خم نکرد
اگر هم برود با محبوبیت میرود
قابل توجه آقای فرزاد حیدری و دگر .. نماینده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای بویراحمد بفرمایید
اینم نتیجه اعتماد به تاجگردون
فعال فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون همیشه از رقیب هراس داسته و خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
هرچه زودتر برود بهتر است فکر میکندفقط او میتواندشهردارباشد شهردار خوب بایدبتواند درامدزایی داشته باشدبامراکز اقتصادی وسیاسی تعامل داشته باشد رفتار ایشان طوری هست که مثل اینکه از همه طلبکاره وخودش راخیلی مهم میداند
شهیدی
Romania
پشت پرده دست نماینده .اونم هدفش تخریب بویراحمدی ها بابا باشت را ببر جز فارس برای خودت و بستگانت .حضرت عباسی کامنته بزن
برهان
Iran, Islamic Republic of
از موقعی بلوطی سکان شورا را بدست گرفت این بدبختیها نسیب شهر و شهرداری و شورا شد خدا لعنتت کنه اگه این کامنت رو ننویسی قلندری
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم چرا اینقدر این مسئله رو بزرگش میکنن. خوب بره بهتر. یه نگاهی به خبابونا و آسفالتا و کوچه های این شهر بندازید!!!!این آقا اصلا شهردار . نیست و باید بره
گرمسیر بویر احمد
Romania
تاج گردون باید بک فکری برای مدیرانش در استان کنه.. براشو صادر میشه و یا یک مدیر کل قلدر دیگش که همین روزها به دام میفته و ادعای دکتر دکتر میکنه برو ببین چه حرفایی دنبالشونه ولی مسعولین بویر احمدی الگو .اقای قلندری خدا بزنت اگه کامنتو نزنی و رو سیاه بشی
گرمسیر بویر احمد
Romania
تاج گردون باید بک فکری برای مدیرانش در استان کنه که ح.. براشو صادر میشه و یا یک مدیر کل قلدر دیگش که همین روزها به دام میفته و ادعای دکتر دکتر میکنه برو ببین چه حرفایی دنبالشونه ولی مسعولین بویر احمدی الگو .اقای قلندری خدا بزنت اگه کامنتو نزنی و رو سیاه بشی
سادات محله
Iran, Islamic Republic of
جناب شهیدی خداراهم درنظربگیرید ضعف شورا واستعفای شهردارچه ربطی به نماینده داره؟
خاکم لیشتر.درجواب شهیدی بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چرا همه چی رو قاطی میکنی.چه ربطی به تاجگردون داره.از خدا بترس.کارهای ارزشمندی که تاجگردون برای کل بویراحمد گرمسیر کرده بی سابقه است
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اقای اکبری شما . به تاجگردون نزنید لطفا....
تاجگردون هر کاری توانسته انجام داده.در ضمن آقای بلوطی که رییس شورای شهر است در مصاحبه ای اعلام کرده که مشکل از بعضی اعضای شوراست که توقع از شهردار دارند ولی شما توپ را در زمین تاجگردون انداخته اید.
جناب اکبری..
اسپر
Iran, Islamic Republic of
همانطورکه همه میدانندوبی شک مهندس زینل زاده باهرگرایش فکری که داشته باشه،قدرتمندترین وپاکترین نیروی کاری گچساران درزمان نمایندگی دکترتاجگردون بو ده است ومعمولاکسی تیشه به ریشه ی خودنمیزند.
تاجایی که مااطلاع داریم ،شعارآقای تاجگردون قوم گرایی نبوده.
اگرخدای ناکرده متوجه بشیم که دکترتاجگردون دراستعفای مهندس زینل زاده نقش داشته ، مطمئن باشیداین کارش رابی پاسخ نخواهیم گذاشت.
ولی افرادی ازشوراکه برای مهندس زینل زاده کارشکنی کردند،منتظر
جواب دندان شکن مادرانتخابات ۹۶شوراهاباشند.
زینل زاده ازاصالت خانوادگی برخورداره وحاضرنیست به کسی باج
بده ، مخصوصااگه طرف مقابلش آد...ی باشه.
رحمتیان
Iran, Islamic Republic of
همه این مشکلات زیر سر مدیر قبلی تاکسی رانیه.
هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران
Iran, Islamic Republic of
ای داد بیداد واسه شهری که شورای شهرش خودشون رو وام دار نماینده شهر میدونن
آقای حیدری عزیز لطفا جایگاه خود را کمی دریابید و عزت شورا را زیر سوال نبرید
الحق و انصاف که شهرداری گچساران تاکنون مدیری توانمند تر از آقای زینل زاده ندیده و نداشته
نمیدانم آیا قانونی عمل کردن و زیر بار حرف زور نرفتن برای اقایان نماینده و فرماندار آنقدر سخت است
از طایفه
Iran, Islamic Republic of
جناب.. شما که در جلسه طایفه قاید یوسفی با نماینده .. به آقای زینل زادده میگفتی و چند نفر هم . کرده بودی که از تو تعریف کنند حالا هم شبانه رایزنی میکنی برا شهردار شدن تو که .. با اون همه مشکل هم که داری چطور میخواهی شهردار شوی
از طایفه
Iran, Islamic Republic of
آقای بخشایی تو که رای ندادی به آقای زینل زاده حالا چرا حرف میزنی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
انصافا گردش نخبگان چیز خیلی خوبی است بگذارید دیگران هم بیایند و امتجان شوند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1