تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۲۰۵۴۰

روزگار بد دختر دهدشتی که قربانی جهل شد (+ عکس)

۱۹
۲
کبنا ؛

 


 در آخرین روز شهریور سال ۹۳ یک زن شوهر داری که تصور می کرد «سیما افشاری» (دختر اسیدپاشی شده) قرار است همسر جدید شوهرش شود، برای او نقشه شومی کشید و سه بار به صورت و بدن او اسید پاشید تا او را برای همیشه در یک تاریکی دردناک فرو برد.

293413_359

ماجرای این حادثه از این قرار بود که مرد جوانی ۶ ماه قبل از وقوع حادثه به رغم اینکه زن داشت به خواستگاری دختر اسید پاشی شده رفت و «سیما» وقتی مطلع شد که او متأهل است به او جواب رد داد تا چند ماه بعد در شرف ازدواج با یک فرد دیگر قرار بگیرد.
در این بین همسر مردی که قبلاً به خواستگاری «سیما» رفته بود به تصور اینکه این دختر قصد دارد با شوهرش ازدواج کند، با کمک هم دستانش نقشه شومی کشید و در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۳ ضمن گذاشتن قرار ملاقات با دختر اسیدپاشی شده، سه بار اسید موجود در یک بطری را به صورت و کمر او پاشید.
«سیما افشاری» در رابطه با جزئیات اتفاق سال ۹۳ گفت: مدتی بود که مزاحم تلفنی داشتم. این موضوع را به خانواده‌ام گفته بودم. چند مرتبه شماره تلفنم را هم عوض کردم اما فایده‌ای نداشت و مزاحمت‌ها ادامه داشت تا اینکه او خودش را معرفی کرد. او گفت می‌خواهد با من دوست شود.  چند مرتبه با من تلفنی صحبت و درد دل کرد و گفت دوست دارد من را ببیند و رو در رو با من حرف بزند. من هم قبول کردم و با هم در میدان شهر قرار گذاشتیم.
روزگار بد دختر دهدشتی که قربانی اسیدپاشی شد
«سیما» ادامه داد: وقتی سر قرار رسیدم دختر دیگری نیز همراش بود. می‌خواستم روی یکی از نیمکت‌های فضای سبز بنشینم که آنها گفتند بهتر است جایی بنشینیم که زیاد در دید مردم نباشد. چند دقیقه با یکدیگر صحبت کردیم و او گفت که شوهرش او را ترک کرده است. حرف‌های او ادامه داشت تا اینکه او ناگهان گفت «شنیده‌ام، می‌خواهی با شوهرم ازدواج کنی.»
خیلی تعجب کردم و گفتم اصلاً چنین حرفی درست نیست. قرآنی را که در کیفم داشتم در دست گرفتم و قسم خوردم که نامزد دارم و با شوهر او هیچ رابطه‌ای ندارم. آن روزها با نامزدم آزمایش خون داده بودیم و قرار بود به‌زودی پای سفره عقد بنشینیم. حتی برگه آزمایشگاه را هم نشانش دادم تا اینکه کمی آرام شد و از من عذرخواهی کرد.
روزگار بد دختر دهدشتی که قربانی اسیدپاشی شد
این دختر قربانی شده اضافه کرد: او با شوهرش تماس گرفت و او هم به محل قرار آمد. دلهره زیادی داشتم تا اینکه او یک لحظه از کیفش یک بطری در آورد و رویم اسید پاشید. حتی وقتی روی زمین افتادم بطری اسید را روی کمرم خالی کرد و با کمک مرد جوانی که با موتورسیکلت منتظرش بود از محل حادثه فرار کرد.
بعدها فهمیدم موضوع از چه قرار است، چند ماه قبل از حادثه شوهر این خانم به خواستگاری‌ام آمده بود. اما چون شنیدم که متاهل است به او جواب رد دادم و مدتی بعد نامزد جوان دیگری شدم. من تا آن موقع نمی‌دانستم که همسر آن مرد  این خانم است و همه حرف‌هایی که زن اسید پاش گفته تهمت است و من اصلاً قصد ازدواج با شوهرش را نداشتم.
وی در مورد حکم صادره برای عامل حادثه گفت: او همه اتهام ها را قبول کرد و دادگاه هم او را به پرداخت ۴۵۰میلیون تومان دیه و قصاص یک گوش و یک چشم محکوم کرد. اما او پولی ندارد که به‌عنوان دیه به من بدهد. از طرفی قصاص هم به این صورت است که باید قرنیه چشمش بیرون آورده شود که می تواند بعد جای آن را ترمیم کند.
«سیما افشاری» که این حادثه تلخ به شدت زندگی خانوادگی اش را تحت تأثیر قرار داده است، در مورد مشکلات کنونی اش گفت: پدرم سال‌ها قبل با زن دیگری ازدواج و ما را رها کرد. مادرم هم بعد از حادثه‌ای که برایم اتفاق افتاد آنقدر غصه خورد تا دق کرد و جانش را از دست داد. حالا من ۴برادر دارم. یکی از آنها متاهل است. یکی دیگر مشکلات روانی دارد و ۲برادر دیگرم سالم هستند و کمکم می‌کنند.
یکی از آنها خانه‌اش را فروخت و خرج درمانم کرد. اما هزینه‌های درمانم آنقدر زیاد است که نمی‌توانم کاری از پیش ببرم. من حتی پول ندارم که یک تخت بخرم و با وضعیت سوختگی شدیدی که دارم روی زمین می‌خوابم. مدام در خانه درد می‌کشم و همه بدنم می‌سوزد و مدتی است مشکلات شدید روحی پیدا کرده‌ام. از طرفی با اینکه نامزدم می‌گوید باز هم می‌خواهد با من ازدواج کند اما خانواده‌ام راضی نیستند.
او در مورد آسیب های وارده و روند درمان اضافه کرد: یکی از چشمانم نابینا شد و چشم دیگرم چیزی در حد سایه می‌بیند. یکی از گوش‌هایم سوخت و از بین رفت. صورتم، دندان‌هایم، کمرم، دست و پایم و… بیشتر بدنم سوخت و حالا زندگی سختی دارم.
پزشکان گفته اند ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان پول نیاز است تا برای من دندان بکارند و چشم چپم هم که در حد سایه دید دارد اگر به زودی مورد عمل جراحی قرار نگیرد به کلی نابینا خواهم شد.
«سیما» ادامه داد: الان در خانه ما حتی یک هزار تومانی هم نیست. من حتی یک تخت هم ندارم که روی آن به راحتی بخوابم. اگر مورد توجه رسانه ها و دولت قرار می گرفتم شاید با کمک مسئولان به خارج از کشور اعزام می شدم و تا حدود زیادی سلامتی ام بر می گشت.
اما حالا به دلیل عدم دریافت مبلغ دیه، کمک نکردن مسئولان و ضعف مالی خانواده به شدت مشکلات من را اذیت می کند و دچار افسردگی شدید شده ام.
اگرچه به دنبال وقوع این حادثه دادگستری شهرستان گچساران این خانم اسیدپاش را به ۱۰ سال حبس، پرداخت ۴۵۰ میلیون  تومان دیه و قصاص چشم و گوش محکوم کرد و او ۲ سال از حبس خود را سپری کرد اما هنوز قصاص به مرحله اجرا نرسیده و عامل حادثه پولی برای پرداخت دیه نیز ندارد؛ وضعیتی که باعث خواهد شد احتمالاً سال های حبسش افزایش پیدا کند.
با اینحال حتی اگر فرد اسیدپاش قصاص هم شود این دردی از قربانی حادثه دوا نمی کند و او همچنان به دلیل مشکلات مالی در شرایط سخت جسمانی به زندگی خود ادامه می دهد.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شماره حساب اعلام کنید تا کسانی که توانایی دارند به ایشان کمک کنند
تشکیل استان کهگیلویه بزرگ
Europe
ناراحتکنندس واقعا....
ما از جزییات بی خبریم اما مجرم اصلی اونیه که با وجود زن داشتن و مخالف زنش میره خواستگاری.به همچین ادمی چی باید گفت.
ان شالله برای شما گشایشی شود.
صیاد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که این کارا روانجام میدن تا آخر عمر و حتی مرگ مورد نفرین مردمند
اسپری گچساران
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت واقعا این دختر بیگناه چیکار کرده بود که باید تو اوج جوونیش اینطور بشه؟
برای حل مشکل اسید پاشی دو کار باید انجام داد یک فرهنگ سازی دو اسید پاش باید در ملا عام روی صورتش اسید ریخته بشه اونایی که با من هم عقیده نیستن خواهشا منفی ندن چون خودشونم میدونن که حرفم حقه
زمانی
Romania
باید مقابله به مثل بشه
دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرو مادر همچنین انسان بی.. )اسی پاش را ل.. کند . بعضی از انسان ها بویی از انسانیت نبرده اند.
دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
.. بعضیا از زیبایی دیگران رنج می برند
Iran, Islamic Republic of
اگه قصاص،بشه درسی میشه واسه یقیه کسایی که این کار غیر انسانی به ذهنشون خطور میکنه و باید بفهمن اگه یه همچین کاری کنن خودشون هم همونجوری زندگیشون تباه میشه
شهروند گچساران
Iran, Islamic Republic of
چرا قصاص رو هنوز عملی نکردن
این خانم باید هرچه زودتر قصاص شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد
خرمی شیراز
Iran, Islamic Republic of
واقعاً زجر آور است.
تحمل دیدن این وقایع سخته
من معتقدم همه چیز ریشه در اعتقاد به خدا و کار خداست.
تنها خداوند ناظر اعمال ما انسانهاست.
راست یا دروغ این ماجرا از ابتدا تاکنون و آنچه به وقوع پیوست فقط در حکمت خداوند بزرگ نهفته است.
نوع زجر کشیدن و راحت یا سخت مُردن انسانها، به واسطه اعمال ما توسط خدای عز و جل تعیین شده و هر چیزی حکمتی دارد.
Iran, Islamic Republic of
اقای حاج عدل هاشمی نماینده دلسوزومردمی دهدشت چرافکری به حال این خانم نمیکنی شماکه هم جایگاه داریدوهم الحمدولله پول انسانیت ایجاب میکندازجون ودل براحوزه اننتخابیه خود سرمایه بذاری وبه داداین خانم مظلوم برسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه شوهر اون زن اسیدپاشو اونو باید مجازات کنند مقصر اصلی اونه
لاری نیکو کار
Iran, Islamic Republic of
شماره حساب اعلام کنید تا کسانی که توانایی دارند به ایشان کمک کنند
بانو.
Iran, Islamic Republic of
این شخص باید قصاص شود
Iran, Islamic Republic of
چرااقای حاج عدل هاشمی نماینده نماینده محترم کهگیلویه به این خانم محترم کمکی نمیکند ایشان بایدموردحمایت نماینده قرارگیرد
Iran, Islamic Republic of
چرااقای حاج عدل هاشمی ازاین خانم حمایت نمیکند نماینده محترم لطفا ایشان راحمایت کنید
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
واقعاً قانون ضعیف وعلت ضعیفی قانون هم رابطه هاست وگرنه در اسرع وقت باید حکم اجراء شود در ضمن چرا اسم مجرم را نمی نویسند تا همه اورا بشناسن
علیح
Iran, Islamic Republic of
اخی ی ی
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام کسی شماره تلفن یا آدرس از این خانم داره ؟ می‌خوام بهش کمک کنم ممنون میشم اطلاع بدین
تصاویر مسحور کننده "جیمز وب" منتشر شد

تصاویر مسحور کننده "جیمز وب" منتشر شد

نخستین تصویر تلسکوپ فضایی "جیمز وب" بامداد امروز سه‌شنبه منتشر شد و اکنون طبق وعده مقامات ...
آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: آقای ظریف و سایر دولتمردان آقای روحانی باید از آقای قالیباف ...
اینجا چه خبر است؟ سان نظامی برای ورود فرماندار به یک روستا + ویدئو

اینجا چه خبر است؟ سان نظامی برای ورود فرماندار به یک روستا + ویدئو

استقبال عجیب از فرماندار سوادکوه را می‌بینید.
1