تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۲۰۴۷۴

کانون بسیج رسانه در گچساران و کهگیلویه راه‌اندازی می‌شود / مسئولان تاب انتقادهای خبرنگاران را ندارند

۰
کبنا ؛رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی کانون بسیج رسانه در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: تا ۲۱ دی ماه امسال دو کانون دیگر در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران ایجاد می‌شود.hasanzade
سرهنگ قربانعلی حسن‌زاده در نشست شورای قشر بسیج رسانه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بسیج رسانه این استان تاکنون نسبت به جذب ۱۲۰ فعال رسانه‌ای اقدام کرده است.
وی از فعالیت ۵۴ رسانه مکتوب و ۶۵ سایت خبری مجوز دار و بدون مجوز در استان خبر داد و افزود: یک کارگروه تخصصی با حضور افرادی با سلایق مختلف با هدف ساماندهی سایت‌های خبری تشکیل شده است.
حسن‌زاده با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به یک جریان و تفکر خاص سیاسی نیست عنوان کرد: بسیج رسانه خود را حامی و پشتیبان تمامی رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی می‌داند و در زمینه حمایت و هدایت این رسانه‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.
رئیس بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تشکیل ۴ حلقه صالحین، آموزش عمومی و حرفه‌ای خبرنگاران، تجلیل از خبرنگاران، برگزاری اردوهای طرح ولایت رسانه، برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله ابوذر و اجرای دوره‌های عمومی و مقدماتی بسیج از جمله اقدامات انجام شده توسط بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد است.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه ۴۷ نفر از خبرنگاران استان در دوره آموزش عمومی و حرفه‌ای خبرنگاری شرکت کردند خاطرنشان کرد: جشنواره ابوذر در ۶ بخش برگزار شد که از ۹۴ اثر ارسالی ۱۸ مورد توسط هیئت داوران قابل تقدیر شناخته شدند.
عضو شورای قشر بسیج رسانه نیز در این نشست گفت: امروز فضای مجازی و رسانه‌ها در خط مقدم نبرد دشمن تا دندان مسلح هستند و انتظار می‌رود خبرنگاران به صلاح ایمان و آموزش حرفه‌ای رسانه مجهز باشند و باید بدانیم در صورتی در زمان ائمه فضای مجازی وجود داشت لیدر‌ها و پیشمرگ‌های این عرصه ائمه بودند.
حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی با بیان اینکه زمانی دشمن با فضای مجازی نسبت به مقابله با اسلام و انقلاب مقابله می‌کرد و کسی پاسخگو نبود تصریح کرد: هم اکنون فعالیت‌های نرم افزاری در حوزه علمیه رشده کرده و برخی از علما در فضای مجازی پاسخ شبهات را می‌دهند.
رئیس بسیج رسانه شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده کمیته‌های راهبردی در زمینه تبیین آرمان‌های انقلاب، اقتصاد مقاومتی و توسعه در شورای بسیح رسانه تشکیل می‌شود.
سجاد نوبهار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، مدیران در دستگاه‌های اجرایی و کار‌شناسان در دانشگاه‌ها مثلث توسعه را شکل می‌دهند اظهار داشت: رسانه‌ها با تهیه گزارش‌های فرایندی می‌توانند فاصله مدیران و کار‌شناسان که عمدتا در دانشگاه‌ها هستند کاهش دهند.
وی با بیان اینکه در هر فعالیت و برنامه‌ای از راه انقلاب انحراف داشتیم به نتیجه نرسیده‌ایم افزود: به طور حتم با تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان می‌توانیم به افقی که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند نزدیک شویم.
نوبهار با بیان اینکه با شعار نمی‌توانیم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم را محقق کنیم افزود: دیگر کار ما از شعار گذشته و باید عملیاتی و انقلابی وارد میدان شویم تا بلکه ظرفیت‌های خدادادی این استان مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه پذیرفتنی نیست در استانی با داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی و خاک حاصل خیز میوه و سبزیجات آن واردات از سایر استان‌ها باشد افزود: فرهنگ سازی در زمینه کارآفرینی و ایجاد شغل بدون اتکا به دولت از برنامه‌های در دستور کار بسیج رسانه است.
برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تاب تحمل انتقادهای خبرنگاران را ندارند
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی مدیران این استان تاب تحمل انتقاد‌ها از سوی رسانه‌ها را ندارند گفت: برخی از این مدیران پس از انتشار یک گزارش یا خبر انتقادی، به هرنحوی درصدد پاسخگویی و توجیه کردن وارد می‌شوند.
سرهنگ سید قدرت الله موسوی اطهر صبح امروز در نشست شورای قشر بسیج رسانه که در کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد به حوزه‌های مختلف کارکردهای رسانه اشاره کرد و گفت: پلیس فتا آمادگی دارد در بحث آموزش‌های علمی، تخصصی و کاربردی با بسیج رسانه و خبرنگاران استان همکاری کند.
وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده و این حوزه روز به روز در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: در سالهای آینده نیز تلگرام، واتساپ و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز با تغییراتی به سمت کانال‌های جدیدتری سوق داده خواهند شد.
موسوی اطهر ابراز داشت: اکثر سرورهای شبکه‌های اجتماعی توسط کمپانی‌های صهیونیستی اداره می‌شوند و در این فضای ملتهب مجازی نباید از دشمنان انتظار تولیدات رسانه‌ای مناسب برای مخاطبان در کشور داشت.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مخاطبان سایت‌ها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی ایرانی‌ها هستند، گفت: معایب و آسیب‌های فضای مجازی کم نیست و دانش آموزان، دانشجویان و سایر افراد جامعه با این فضا آشنایی دارند و نمی‌توان جلوی ان را گرفت و تنها با آموزش‌های صحیح و پاسخ‌های مناسب در مقابل شبهات می‌توان در این عرصه موفق عمل کرد.
وی بیان کرد: ضروری است افراد نخبه در هر حوزه‌ای برای کمک به جامعه در این بخش وارد شوند و با مشخص کردن جامعه هدف برنامه‌های اصولی و کاربردی تعریف و اجرا شود.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمددر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی مدیران این استان تاب تحمل انتقاد‌ها از سوی رسانه‌ها را ندارند گفت: برخی از این مدیران پس از انتشار یک گزارش یا خبر انتقادی، به هرنحوی درصدد پاسخگویی و توجیه کردن وارد می‌شوند.
موسوی اطهر تهیه یک گزارش از یک جاده و منطقه روستایی بدون امکانات، توسط رسانه‌ها و انتشار آن در فضای مجازی را به عنوان یک نمونه از مصداق‌هایی که چندین مدیر برای پاسخگویی و توجیه آن بر می‌آیند عنوان کرد و افزود: باید مسئولان روحیه انتقاد پذیری داشته باشند و درصدد رفع مشکلات جامعه گام بردارند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید فضای جامعه را به سمت آرامش پیش ببرند و از تخریب شخصیت‌ها در فضای مجازی پرهیز کنند.
موسوی اطهر انتقاد سازنده را کمک به رشد و توسعه جامعه دانست و بر ضرورت انتقادهای سازنده در جامعه تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1