تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۲۲۰۴۵۳

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
مشارکت دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای تدوین سند راهبردی توسعه صادرات
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد برای تدوین سند راهبردی توسعه صادرات شد.
سید موسی خادمی در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی با تأکید بر فراهم شدن زمینه‌های لازم برای صادرات محصولات غیرنفتی استان گفت: افزایش صادرات محصولات مختلف موجب توسعه همه‌ جانبه استان می‌شود و دستگاه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و میراث فرهنگی تلاش خود را برای افزایش صادرات محصولات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد انجام دهند.
وی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه صادرات افزود: تدوین این سند در تنوع محصولات صادراتی استان نقش مهمی دارد بنابراین همه دستگاه‌های استان برای تدوین این سند نهایت همکاری و مشارکت را انجام دهند.
در ادامه امین منوچهری مشاور اقتصادی استاندار در خصوص تدوین سند راهبردی توسعه صادرات استان، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان متولی تدوین سند راهبردی توسعه صادرات است که برای تدوین این سند نیازمند مطالعه بیشتر، زمان طولانی‌ و هزینه‌های زیادی هستیم.
منوچهری اضافه کرد: مقدمات اولیه برای تدوین سند توسعه صادرات استان فراهم شده است که برای تدوین این سند نیازمند ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم تا این سند مطابق سند راهبردی کشور تدوین شود.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز این سند تدوین شود تا سند راهبردی که قابلیت اجرایی داشته باشد تدوین و برای اجرا در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

۸ مجتمع تولیدی و خدماتی کهگیلویه و بویراحمد به کمیته امداد واگذار می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۸ مجتمع تولیدی و خدماتی به هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) خبر داد و گفت: طرح‌های موردنظر به این هلدینگ پیشنهاد شده است.
جعفر گوهرگانی در نشست با مدیران هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور، اظهار داشت: به منظور اجرایی شدن مصوبات سفر هیئت دولت به استان، تعدادی مجتمع کشاورزی با هدف اجرا توسط هلدینگ کشاورزی کمیته امداد خمینی (ره) پیشنهاد شده است.
وی با بیان اینکه این مجتمع‌ها، با توجه به سطح محرومیت در استان و همچنین استعدادهای طبیعی مناطق مختلف ارائه شده است افزود: این مجتمع‌ها، زیرساخت‌های اولیه را دارا بوده و آماده واگذاری به مجموعه هلدینگ کشاورزی هستند.
گوهرگانی تصریح کرد: مجتمع گلخانه‌ای دشت‌مازه کهگیلویه در زیربنای ۸/۳۲ هکتار و با ظرفیت تولید پنج هزار و ۱۰۰ تن انواع محصول صیفی از مهم‌ترین این واحد‌ها است که برای ۱۳۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
وی بیان کرد: مجتمع پرواربندی گوساله بهمئی در مساحت ۵۵ هکتار از دیگر مجتمع‌های پیشنهادی است که ظرفیت تولید ۹ هزار و ۹۰۰ رأس گوساله داشته و برای ۴۴۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه باغات دشت آبگندی گچساران از دیگر طرح‌های پیشنهادی است که ظرفیت اسکان عشایر و اشتغال‌زایی پایدار برای آنان با اشتغال ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم دارد.
گوهرگانی عنوان کرد: احداث انبار سرد و سورتینگ باشت با ظرفیت پنج هزار تن و اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر، سردخانه و سورتینگ سیب کاکان بویراحمد و احداث نهالستان زیتون، مرکبات، انگور، انجیر و انار در شهرستان‌های گرمسیری از دیگر طرح‌های پیشنهادی است.
وی ادامه داد: پروژه‌های پیشنهادی شیلات در مناطق گرمسیری استان، توسعه باغات در مناطق آجم، چالمورده، غورک و سادات محمودی برخی دیگر از طرح‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی استان به مجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
هلدینگ کشاورزی کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد تأسیس می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تأسیس شرکت زیرمجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سید موسی خادمی در نشست با مدیران هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، از تشکیل شرکت زیرمجموعه هلدینگ کشاورزی کمیته امداد در استان خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل این شرکت، مقدمات اجرایی‌شدن مصوبه راه‌اندازی ۸ مجتمع تولیدی و خدماتی در استان فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این هشت مجتمع تولیدی و خدماتی از مصوبات سفر هیئت دولت بود، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف کشاورزی مانند گیاهان دارویی، گل، دامپروری و دامداری، شیلات وغیره پتانسیل‌های خوبی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه‌اندازی مجتمع‌های تولیدی در این حوزه‌ها برای مددجویان کمیته امداد توجیه اقتصادی دارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری با هلدینگ کشاورزی کمیته امداد استان آمادگی دارند.
خادمی عنوان کرد: زیرساخت‌های اولیه مانند خطوط انتقال آب، برق، قابلیت واگذاری زمین وغیره برای راه‌اندازی مجتمع‌های پیشنهاد شده در نقاط مختلف استان وجود دارد.
وی خواستار ثبت شرکت هلدینگ کشاورزی در استان و انجام مراحل واگذاری مجتمع‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و بیان کرد: مقدمات اجرای کار به نحوی انجام شود که تا ۱۴ اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عملیات میدانی مجتمع‌های تولیدی شروع شود.

رسانه‌ها بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نظارت کنند
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم حق دارند بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان نظارت کنند.
محمد موحدپور اظهار داشت: رسانه‌ها در چارچوب رسالت حرفه‌ای خود حق نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را دارند ولی نباید به این بهانه تخریب را با نقد اشتباه بگیرند.
وی با بیان اینکه ورود به حریم شخصی مدیران از جمله فامیل و خانواده زیبنده نیست عنوان کرد: در برخی مواقع رسانه‌ها مدیران را به دادگاهی می‌برند که مجال پاسخ ندارد.
موحدپور با تاکید بر اینکه دولت خود را خادم مردم می‌داند افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه لحاظ کردن نظرات مردم در تصمیم گیری‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برنامه‌های مدیریت ارشد این استان برای نزدیک شدن با مردم ابراز کرد: نماینده عالی دولت در استان در قالب کاروان تدبیر و امید به طور مستمر و منظم از مناطق مختلف استان بازدید دارد و از نزدیک با مردم دیدار و گفت‌و‌گو می کند.
موحدپور تصریح کرد: استاندار تاکنون سعی کرده به بهترین نحو ممکن با مردم ارتباط داشته باشد به طوری که با حضور در مناطق مختلف مشکلات مردم را بررسی و برای رفع آنان دستور لازم را انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی خدمات نظام است اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان گزارش اقدامات و عملکرد انجام شده نظام را با هدف اطلاع مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.


پیش‌بینی صادرات ۸ میلیون دلاری کهگیلویه و بویراحمد در سند راهبردی توسعه صادرات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی صادرات ۸ میلیون دلاری کهگیلویه و بویراحمد در سند راهبردی توسعه صادرات خبر داد.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران از تدوین سند راهبردی توسعه صادرات استان خبر داد و گفت: سند راهبردی توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این سند اولا باید سبد صادرات متنوع باشد و علاوه بر محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی و صنایع دستی هم اضافه شود.
وی بیان کرد: صادرات استان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲۰ میلیون دلار برسد که برای رسیدن به این مهم باید پیش‌بینی و الزامات لازم از جمله راه‌اندازی سایت نمایشگاه مورد توجه باشد.
این مسؤول اضافه کرد: ایجاد پایانه‌های صادراتی و تجهیز گمرک، تأمین مالی برای صادر‌کنندگان، کمک به اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری خارجی برای شناسایی محصولات و معرفی محصولات استان در افزایش صادرات موثر است.
دیودیده در ادامه به میزان صادرات استان در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری صادرات محصولات استان ۳ میلیون دلار بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محصولات بهداشتی و آرایشی، گیاهان دارویی و عصاره‌های دارویی محصولاتی هستند که بخشی از آن به اروپا و بخشی به آسیا صادر شد.
وی بیان کرد: پیش‌بینی پایان سال ۹۵، صادرات ۵ میلیون دلاری محصولات استان است که در سند راهبردی در سال ۹۶ میزان صادرات استان ۸ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت هلدینگ کشاورزی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت هلدینگ کشاورزی کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت استان اشتغال ایجاد می‌شود.
سید موسی خادمی با مدیرعامل هلدینگ کمیته امداد بر فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی هشت مجتمع تولیدی و خدماتی در استان تأکید کرد و گفت: این مجتمع‌ها از مصوبات سفر دولت به استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف حوزه‌ کشاورزی اظهار کرد: راه‌اندازی این مجتمع‌ها برای مددجویان ایجاد اشتغال می‌کند و دارای توجیه اقتصادی است.
وی بیان کرد:‌ مجتمع‌های پیشنهاد شده استان به هلدینگ کمیته امداد زیرساخت‌های لازم را دارد و با همکاری هلدینگ کشاورزی کمیته امداد اقدامات مناسبی در استان قابل شکل‌گیری است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر تشکیل شرکت هلدینگ کشاورزی در استان تأکید کرد و افزود: نحوه کار به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در سالروز تشکیل کمیته امداد در ۱۴ اسفند عملیات میدانی مجتمع‌‎ها آغاز شود.
علیرضا غنی‌زاده مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کمیته امداد هم در این نشست، افزود: تلاش این مجموعه ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است.
وی افزود: فعالیت هلدینگ کشاورزی کمیته امداد در زمینه کشت و صنعت، دامپروری، مجتمع‌های تولید سبزی و صیفی، کشت گلخانه‌ای، تکمیل زنجیره‌های تولید با محوریت اقتصاد مقاومتی و ... است.

برگزاری مسابقه نقاشی، عکس و متن خبری در مدارس بافت فرسوده گچساران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری مسابقه نقاشی، عکس و متن خبری در مدارس بافت فرسوده شهرستان خبر داد.
امیرحسین نوروزی اظهار کرد: همزمان با افتتاح صد واحد منزل بازسازی شده در بافت فرسوده دوگنبدان این مسابقه برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: این مسابقه بین دانش‌آموزان  مدارس بافت فرسوده با موضوع شهر زیبای من با خانه‌های مقاوم، خانه‌ای که دوست دارم، داشته باشم.
وی افزود: به ۳۰ نفر از دانش‌آموزانی که بهترین آثار را ارائه دهند جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
نوروزی تصریح کرد: به هر دانش‌آموز که بهترین اثر را ارائه دهد مبلغی به میزان ۵۰۰ هزار ریال تعلق می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: به ۵ اثر برگزیده به ارزش هر نفر ۲ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.
نوروزی به بهترین تیتر یا متن خبری با موضوع بافت فرسوده اشاره و اذعان کرد: به بهترین تیتر یا متن خبری با موضوع بافت فرسوده به تعداد ۵ نفر جایزه و هر کدام به ارزش یک میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کمیته فرهنگی بافت فرسوده واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

برگزاری مسابقه نقاشی، عکس و متن خبری در مدارس بافت فرسوده گچساران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری مسابقه نقاشی، عکس و متن خبری در مدارس بافت فرسوده شهرستان خبر داد.
امیرحسین نوروزی اظهار کرد: همزمان با افتتاح صد واحد منزل بازسازی شده در بافت فرسوده دوگنبدان این مسابقه برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: این مسابقه بین دانش‌آموزان  مدارس بافت فرسوده با موضوع شهر زیبای من با خانه‌های مقاوم، خانه‌ای که دوست دارم، داشته باشم.
وی افزود: به ۳۰ نفر از دانش‌آموزانی که بهترین آثار را ارائه دهند جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
نوروزی تصریح کرد: به هر دانش‌آموز که بهترین اثر را ارائه دهد مبلغی به میزان ۵۰۰ هزار ریال تعلق می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: به ۵ اثر برگزیده به ارزش هر نفر ۲ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.
نوروزی به بهترین تیتر یا متن خبری با موضوع بافت فرسوده اشاره و اذعان کرد: به بهترین تیتر یا متن خبری با موضوع بافت فرسوده به تعداد ۵ نفر جایزه و هر کدام به ارزش یک میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کمیته فرهنگی بافت فرسوده واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

توزیع سوخت زمستانی در همه مناطق کهگیلویه
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه از توزیع سوخت مورد نیاز همه مناطق شهرستان خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در سوخت‌رسانی به مناطق شهرستان وجود ندارد.
امیرحسین سبزی‌پور در شورای سوخت شهرستان با اشاره به توزیع کالابرگ نفت سفید در سال ۸۹ اظهار داشت: این کار توسط تعاون روستایی بین عشایر و روستائیان توزیع شد.
رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه تصریح کرد: ۳۰ شماره کالابرگ توزیع شده در دست روستائیان است که با توجه به زمانبندی اعلام کالابرگ حداقل ۱۵ سال طول می‌کشد که به اتمام برسند.
سبزی‌پور به طرح بازنگری کالابرگ نفت سفید اشاره کرد و گفت: طرح جدید هنوز در شهرستان اجرایی نشده و سیستم توزیع کالابرگ همچنان سنتی و بدون ثبت شماره سریال کالابرگ است.
وی با بیان اینکه توزیع کالا برگ جدید در استان پیش‌بینی شده است تعاون روستایی را متولی انجام این کار دانست و افزود: به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پیشنهاد داده شده و کالابرگ‌های چاپ شده آماده توزیع است.
این مسؤول ادامه داد: در هر کدام از بخش‌های شهرستان که نسبت به ثبت کالا برگ اقدام و کالابرگ‌های قدیم را جمع‌آوری کنند کار توزیع کالابرگ جدید آغاز خواهد شد.
وی از توزیع سوخت مورد نیاز در بخش‌ها خبر داد و گفت: هیچ گونه مشکلی در تأمین سوخت مناطق شهرستان وجود ندارد.
سبزی‌پور سوخت‌رسانی خودرویی از گاز ال.پی.جی را یک معضل در سطح شهرستان خواند و خواستار برخورد نیروی انتظامی با رانندگان استفاده کننده از این نوع گاز برای سوخت‌رسانی شد.
وی همچنین با اشاره به گازسوز بودن همه نانوایی‌های سطح شهر دوگانه سوز شدن تعدادی از نانوایی‌ها برای جلوگیری از مشکلات ناشی از قطع احتمالی گاز را ضروری دانست.
سبزی‌پور تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که در چنین مواقعی مردم با مشکل تأمین نان مواجه نشوند.


برگزاری کارگاه نقد تئاتر در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه نقد تئاتر در استان خبر داد.
اکبر آیین با اشاره به توانمندی هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف هنری اظهار کرد: هنرمندانی داریم که در سطح کشور از جمله هنرمندان برتر در رشته‌های هنری خود به شمار می‌روند.
مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بسیاری از رشته‌ها از جمله در حوزه تئاتر هنرمندان هم استانی ما در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که باید از این ظرفیت بزرگ به خوبی استفاده کنیم.
آیین بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در دوره کنونی وجود دارد مربوط به اعتبارات برای انجام کارهای هنری و خلق آثار هنری است که کمی کارها را با مشکل روبرو کرده است.
این هنرمند هم استانی تصریح کرد: در صورتی که بسترها برای هنرمندان هم استانی مهیا باشد قادر به انجام کارهای بزرگی خواهند بود کما این که در گذشته‌ها نیز این گونه بوده و کارهای هنری و اثرهای ماندگاری توسط هنرمندان ما خلق شده است.
وی به رویکرد حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد برای آموزش هنرمندان هم استانی اشاره کرد و گفت: در برهه کنونی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه‌های هنری و فرهنگی در استان پرداختن به موضوع آموزش است که حوزه هنری به این وظیفه خود جامه عمل پوشانده است.
مسؤول واحد نمایش حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس و به صورت مستمر کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان هم استانی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به کارگاه‌های تئاتر است.
وی از تئاتر به عنوان گل سر سبد هنر استان یاد کرد و گفت: جوانان و نوجوانان بسیاری داریم که علاقه‌مند به حضور در عرصه تئاتر هستند که لازم است آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گیرند.
آیین افزود: همچنین باید برای کسانی که سال‌هاست در این عرصه کار کرده‌اند برای آشنایی با آخرین متدها و روش‌ها کلاس‌ها و کارگاه‌هایی برگزار کرد که به همین منظور در روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه کارگاه نقد تئاتر را در حوزه هنری استان برگزار می‌کنیم.
وی گفت: این کارگاه در روز سه‌شنبه و زیر نظر حمیدرضا صفایی و به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

هلدینگ کمیته امداد آماده سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در صورت مهیا شدن زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد آماده سرمایه گذاری تا یک هزار میلیارد تومان هستیم.
علیرضا غنی‌زاده در نشست با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به منابع خوب موجود در کهگیلویه و بویراحمد، در صورت مهیا شدن زیرساخت‌ها آماده سرمایه گذاری تا هزار میلیارد تومان هستیم که بعد از اجرای طرح‌ها، مددجویان را آموزش داده و آن‌ها را به طورمستقیم وارد بازار کار می‌کنیم.
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز کرد: مجموعه هلدینگ کشاورزی کشور بر اجرای طرح‌های تولیدی کشاورزی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید دارد.
غنی زاده با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی در کشور عنوان کرد: بازده اقتصادی، سودآوری، نوآوری در نوع سرمایه گذاری، کاهش هزینه تولید، بهینه سازی نژادهای بومی، بهره گیری از ظرفیت صنایع تبدیلی و استفاده از تجربیات نخبگان از اولویت‌های هلدینگ بخش کشاورزی در سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه هلدینگ بخش کشاورزی با تکیه به منابع داخلی، عزم راسخ و توان مدیریتی و عملیاتی مجموعه اقدام به سرمایه گذاری می‌کند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از منابع خوبی برخوردار است و می‌توان در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامداری و بخصوص شیلات در این استان سرمایه گذاری کرد.
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی از سوی این نهاد در کشور، افزود: در حوزه اقتصادی ۱۱ شرکت در کشور فعالیت می‌کنند.
غنی زاده کشت چهار هزار هکتار اراضی دیم، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی از جمله گندم، جو و ذرت، سه هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انواع میوه، تولید دو هزار عدد تخم مرغ در سال، ۴۴ هزار تن شیر، دو هزار گوساله آماده پروار و یک هزار تن گوشت قرمز در سال از مهم‌ترین اقدامات هلدینگ کشاورزی کمیته امداد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1