تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۲۲۰۳۶۹

قولهایی که تاجگردون به مردم داد

۳۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛غلامرضا تاجگردون
(بخش اول: آب و کشاورزی)
این یادداشت در شماره ۱۵ هفته نامه توازن منتشر شده است.
مردم همیشه به کاندیدای موردنظرشان متناسب با عملکرد و قول‌هایشان رأی می‌دهند و او را برمی‌گزینند و گاهی هم نتیجه انتخابات "نه" به شخص یا گروه خاصی در جریان امور اجرایی و سیاسی است. همچنان که در طول دوران پس از انقلاب بارها شاهد این موضوع بودیم که مردم انتخابشان رأی "نه" به شخص دیگری بود.
به نظر نمی‌رسید انتخاب این‌جانب به‌عنوان نماینده مردم گچساران و باشت رأی منفی به کسی بود، بلکه انتخاب حسب عملکرد و رفتار پیش رو بود. قصد دارم در هر محفل و مکانی که حاصل شود و متناسب با جلو رفتن کار، گزارشی ازآنچه لازم است که مردم بدانند را بگویم تا وکیل و عملکرد آن را ارزیابی کنند. توازن را به‌عنوان گزارش مکتوب انتخاب کرده تا آنان که فرصت استفاده از فضای مجازی و یا حضور در جلسات سخنرانی را ندارند نیز مطلع شده و کارشناسان و دیگران‌ هم ارزیابی کنند.
جَنگ آینده، جنگ آب است
a1
از جمله برنامه‌هایی که در دوران انتخابات برای رفع معضل بیکاری و توسعه اشتغال و اقتصاد و همچنین دستیابی به تعادل اعلام کردم، که می‌بایستی به همت دولتمردان محترم به انجام برسانیم (در طول دوره نمایندگی‌ام) آبیاری ۱۱ تا ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه است.
همه میدانیم که بعد از زمین، مهم‌ترین واصلی‌ترین فاکتور بخش کشاورزی "آب" است و مهم‌ترین نبرد کشورها، مناطق و نسل آینده "جَنگ آب" است و آن‌کس بهره می‌برد که بتواند از این نعمت الهی بیشتر بهره ببرد. از روز اول خدمتم آنچه را که بیش از همه به آن پرداختم ارتقاء سهم تخصیص آب منطقه بود. یک سد احداث‌شده (کوثر) و یک سد در حال احداث (چم شیر) بالاترین پتانسیل منطقه است. قصد ندارم کاستی‌های گذشته را مرور کنم ولی می‌شود گفت در دوران تعیین سهمیه تخصیص آب سد کوثر و در زمان افتتاح، لطف کمی به استان و شهرستان گچساران شد. اگرچه این سد، آب شرب مردم شریف و عزیز خطه جنوب کشورم را تأمین می‌کند و ما هم راضی هستیم ولی آنچه نگران‌کننده به نظر می‌رسید، عدم تأمین آب شرب مناطق نزدیک درون استان و تبعیض در اختصاص سهمیه برای بخش کشاورزی و صنعت در حوزه گچساران بود.
می‌توان به‌جرئت گفت قریب به ۵۰ جلسه مدیریتی و کارشناسی در خصوص سهمیه تخصیص آب با حضور وزرا، مدیران و کارشناسان وزارت نیرو برگزار شد تا بتوانیم با اصلاح فرایندها و برنامه‌هایی که از قبل تهیه‌شده بود گوشه‌ای از حق این منطقه را ادا کنیم.
تخصیص آب سد کوثر:
اگرچه تخصیص رسمی آب سد کوثر ابلاغ نشده بود ولی آنچه رسماً از حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب تخصیص آب سد کوثر به استان تخصیص داده بودند حدود ۷۰ میلیون مترمکعب برای دشت لیشتر، ۱۲ میلیون مترمکعب برای آب شرب دوگنبدان، حدود ۵ میلیون مترمکعب برای آب شرب لیکک، پتروشیمی حدود ۱۵ میلیون مترمکعب و مابقی هم به دیگر نقاط پیرامونی و رعایت محیط‌زیست رودخانه اختصاص داده‌شده بود.
افزایش سهم تخصیص برای استان آن‌هم در شرایطی که کل مخزن تخصیص داده‌شده بود بسیار سخت بود و ۴ سال همگان زحمت کشیدند تا بالاخره موفق شدیم با عنایت کارشناسان و مدیران محترم وزارت نیرو علاوه بر سهمیه قبلی برای موارد زیر که جز ضروریات منطقه است تخصیص جدید گرفته شود.
برای منطقه دشت مور که کاملاً فراموش‌شده بود و اصلاً جزء برنامه‌ها نبود حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب اختصاص داده شد، برای صنعت حدود ۳۲ میلیون اضافه شد، آب‌رسانی به شهرهای دهدشت و چرام و سوق و لنده نیز ۱۷ میلیون مترمکعب تخصیص داده شد و برای آب شرب شهر باشت هم ۲ میلیون مترمکعب تخصیص داده شد و سرجمع تخصیص از سد کوثر به حدود ١۵۶ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد. به عبارتی سهمیه تخصیص استان ۴۸ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرد.
a3
تخصیص آب سد چم شیر:
یکی از بحث‌هایی که در طول دوران ۴ سال گذشته مرتب به مردم و مسئولین استان می‌گفتم این بود که چرا سؤال نمی‌شود آب این سد قرار است کجا برود. تنها سؤال و انتقاد این بود چرا کارگر یا مهندسی که در سد کار می‌کند غیربومی است. اگرچه هیچ‌وقت سهم نیروهای محلی شاغل در سد از ۸۰ درصد کاهش پیدا نکرد ولی آنچه برای من مهم بود و فکر می‌کردم باید در اولویت کار باشد سهمیه تخصیص آب برای منطقه بود.
با ورود به بحث تخصیص آب سد چم شیر متوجه شدم از کل آب روان رودخانه زهره و پشت سد چم شیر، تنها تخصیص فقط مربوط به طرح آب‌رسانی امامزاده جعفر بود آن‌هم در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب!
کل تخصیص آب به نقاط پایین‌دست داده‌شده بود و اگر ورود نمی‌کردم شاید بلای تخصیص سد کوثر در چم شیر نیز تکرار می‌شد... انصافاً باید از مسئولین وزارت نیرو تشکر کرد که اگرچه برنامه‌های خود را تنظیم کرده بودند ولی با ارائه استدلال و بیان حق بسیاری از برنامه‌ها و حتی بخش‌هایی که هزینه کرده بودند را متوقف تا حق ادا شود.
حتی یک لیتر سهمیه آب از محل سد چم شیر برای استان تخصیص نداده بودند و خوشحالم از اینکه بعد از قریب به ۴ سال تلاش سهمیه تخصیص آب از روان آب زهره و سد برای بخش کشاورزی ۶۵ میلیون مترمکعب و برای بخش صنعت ۶۰ میلیون مترمکعب اختصاص داده شد و این علاوه بر ۵۵ میلیون مترمکعب تخصیص آب برای امامزاده جعفر و خان احمدها و ۲ میلیون مترمکعب برای سد آبدهگاه است.
در آخرین جلسه‌ای که در حضور معاون وزیر نیرو و مدیران و کارشناسان آن وزارتخانه انجام شد وقتی اصرار من برافزایش سهم تخصیص صنعت را دید به من گفت میدانید ۶۰ یا ۸۰ میلیون مترمکعب آب برای صنعت چقدر است؟ کل تخصیص آب صنعت تبریز که اکنون از مهم‌ترین مناطق صنعتی کشور است فقط ۸۰ میلیون مترمکعب است و شما هر چه صنعت به منطقه بیاورید تخصیص آب برای آن ممکن است...
طرح‌هایی که می‌بایستی تکمیل می‌شد و یا شروع شود و زمین‌ها آبیاری شوند در منطقه باشت و گچساران عبارت بودند از:
طرح انتقال آب و آبیاری زمین‌های فاز یک و دو امامزاده جعفر و خان احمد قریب به ۷۰۰۰ هکتار
تکمیل طرح لیشتر قریب به ۱۸۰۰ هکتار
طرح انتقال آب و آبیاری دشت مور قریب به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ هکتار
طرح چاه تلخ و چالموره قریب به ۴۵۰ هکتار
طرح آبیاری دژسلیمان قریب به ۴۵۰ هکتار
طرح منطقه دیل و آرو قریب به ۴۵۰ هکتار
طرح آبیاری منطقه پشت کوه حدود ۴۰۰ هکتار
طرح انتقال آب منطقه باباکلان حدود ۵۰۰ هکتار
دشت باشت حدود ۱۵۰۰ هکتار
طرح فاز اول امامزاده جعفر:
a4
یکی از سریع‌ترین طرح‌های اجراشده انتقال آب در کشور را می‌توان طرح انتقال آب به امامزاده جعفر در فاز یک دانست. فاز یک طرح انتقال که قریب به ۳۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی را مشروب می‌کند زمین‌های کشاورزی روستاهای پاکوه، ماهورباشت، سربیشه، بیدزرد، خربل، قسمتی از امامزاده جعفر و سراب ننیز را تأمین می‌کند. طرح انتقال انجام شد و اکنون عملیات اجرای آب‌رسانی به مزارع به همت مردم و دولت در حال انجام است. تجربه این طرح نشان می‌دهد هر چه مردم فعال‌تر باشند طرح با سرعت بیشتری به انجام می‌رسد. امید آن دارم با تلاش صورت گرفته‌شده فواره‌های زمین‌های مزارع مردم در حدود ۱۰۰۰ هکتار در بهمن سال ۹۵ روشن شود و دل مردم شاد و چراغی روشن شود که دیگران انگیزه کارشان بالا رود.
اگر بخواهیم با یک حساب ساده ارزش این نوع کارها را بدانیم لازم است ارزش زمین‌های کشاورزی این منطقه را که بالا رفته است مقایسه کنیم تا بدانیم ارزش این کار چقدر است. طبق اطلاعات، ارزش هر هکتار زمین در این منطقه حداقل در هر هکتار ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده است و انشالله بالاتر خواهد رفت و درآمد هر هکتار زمین آبی و دیم در هرسال (دو فصل) حداقل ۸ تا ۹ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و هر هکتار زمین آبی حداقل یک شغل مستقیم و غیرمستقیم بدون صنایع پایین‌دست می‌تواند ایجاد کند.
 
فاز دوم امامزاده جعفر و علی‌آباد و خان احمدها:
از آرزوهای دیرین مردم این منطقه انتقال آب به زمین‌های مرغوبشان بود. سفره‌های زیرزمینی به‌شدت کاهش پیداکرده است و ناگزیر به انتقال آب به منطقه هستیم. فاز دوم طرح امامزاده جعفر قسمتی از امامزاده جعفر، علی‌آباد (کلاغ نشین) و خان احمدها را تحت پوشش قرار می‌دهد. حدود ۳۵۰۰ هکتار زمین مشروب خواهد شد و انشالله طرح با برآورد اولیه فقط لوله انتقال حدود ۵۰ میلیارد تومان آغازشده و برآورد طرح بیش از یک‌صد میلیارد تومان است و زندگی مردم ارتقاء جدی پیدا خواهد کرد. ارزشیابی این طرح مشابه سایر طرح‌هاست و به‌زودی شروع خواهد شد.
طرح انتقال آب به دشت مور:
دشت مور که شامل زمین‌های بسیار مرغوب می‌باشد علیرغم اینکه نسبتاً به دریاچه سد بسیار نزدیک است ولی اختلاف ارتفاع بسیار زیادی برای انتقال آب دارد. این منطقه کلاً در لیست تأمین آب نبود و به دلیل همین ارتفاع اصلاً به این منطقه تخصیص آب نداده بودند. اهل‌فن می‌دانند تخصیص ۱۰ میلیون متر آب برای این منطقه جز کارهای بسیار سخت است. برآوردها انجام‌شده، اعتبار تأمین‌شده و انشالله طی ایام نزدیک عملیات اجرایی آغاز خواهد شد و انشالله آینده نه‌چندان دور دشت مور هم آب سد کوثر را خواهد دید.
و اما:
مهم‌ترین انتظار از مردم شریف این مناطق همکاری ویژه برای به کار گرفتن توان خود برای تکمیل طرح‌هاست تا زمین‌ها مشروب شود. منطقه‌ای که قریب به ۷ میلیارد تومان هزینه شده است تا پمپاژ انجام‌شده و آب منتقل‌شده است حق نیست به دلیل تعلل مردم و عدم همکاری آنان طرح اجرا نشود. چندی پیش دریکی از صحبت‌هایم عرض کردم منطقه‌ای است که آب برای حدود ۴۰۰ -۵۰۰ هکتار زمین منتقل‌شده است ولی به دلایل خیلی کم‌اهمیت مردم همکاری نکرده‌اند. برآورد درآمد ازدست‌رفته این مردم در انجام ندادن طرح فقط برای یک سال حدود ۳-۴ میلیارد تومان است. آیا ارزش دارد در کنار این‌همه فقر و بیکاری، مردم تلاش لازم را به عمل نیاورند؟
دشت باشت:
دشت باشت از مستعدترین مناطق استان است که متأسفانه به دلیل عدم برداشت بی‌رویه سفره‌های زیرزمینی در حال فرورفتن هستند. لازم است طرحی کامل برای این منطقه پیاده کرد. خوشبختانه سازمان برنامه کشور پذیرفته و طرح آب‌رسانی به دشت باشت در ردیف بودجه‌های ملی قرارگرفته و انشالله به همت دولتمردان عزیز و مطالعه‌ای که در این زمینه انجام خواهد گرفت شاهد تأمین آب کشاورزی دشت باشت نیز خواهیم بود
سخنی با مردم:
a5
مردم عزیز؛ جوانان شما بیکارند، راهی به‌جز تلاش نیست. اینکه فکر کنیم می‌شود همه را در سیستم اداری به کار گرفت یک اشتباه و غیرممکن است. یازده هزار هکتار زمین آبی یعنی یازده هزار شغل. این به معنی است که برای اجرا این طرح‌ها باید صدها میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات هزینه کرد. حق بدانید این کار را من به‌عنوان وکیلتان باید جز اولویت اول کار بدانم و شما هم باید تلاش کنید. من نمی‌توانم به‌تنهایی جور همه کارها را بکشم. دولت هم به‌تنهایی نمی‌تواند و باید مشارکت و ممارست همه دراین ‌بین باشد. شما مردم بیش از من باید تلاش کنید و یقین بدانید اگر همه تلاش کنیم، از ظرفیتمان حداکثر استفاده صورت خواهد گرفت. مجدد یادآور می‌شوم جنگ آینده، جنگ آب است. خیالمان راحت است که از این منظر آتیه را تضمین کرده‌ایم. همت شما را می‌طلبد و قدر فرصت‌ها را بدانید. فرصت‌ها تکرار نمی‌شود و همچنان که درگذشته از دست دادیم و کسی نیز پاسخگو نیست...
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون
برا همه جای شهرستان باشت و گچساران اب در نظر گرفتینه به جز منطقه کوهمره خامی یعنی از باشت تا روستای شاه بهرام با وجود زمینهای مرغوب لطفا از رودخانه شاه بهرام هم فکری برای این منطقه بکنید
دلاور
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون
برا همه جای شهرستان باشت و گچساران اب در نظر گرفتینه به جز منطقه کوهمره خامی یعنی از باشت تا روستای شاه بهرام با وجود زمینهای مرغوب لطفا از رودخانه شاه بهرام هم فکری برای این منطقه بکنید
یالان دنیا
Iran, Islamic Republic of
چطور شغل دولتی و اداری برای فامیل و بستگان و دوستان گردن کلفت و نزدیکان شما و برای باوی ها هست ولی برای بقیه نیست. برای بقیه فقط وعده پوچ هست.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
قطعا خود آقایان هم میدونن که فرد دیگری پشت تخصیص های اخیر به استان هست
Iran, Islamic Republic of
در بخش خدمات درمانی و توریست درمانی هم باید اقدامات بیشتری صورت بگیره جمعیت رو به پیریست و خدمات درمانی،هم اینده خوبی داره
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد که تاجگردون حواسش هست دست روی نقطه مساله مهم گذاشته یعنی آب. اگر وضع به همین شکل باشه تا ده پانزده سال اینده درگیری های ابی شروع میشه. از الان باید به فکر بود. واقعا نماینده های قبلی اینده نگر نبودند و خوشحالم از اینکه نماینده فعلی حواسش بوده که اب بخش صنعت و کشاورزی و شرب اینده مردم رو تامین کرده
باباکلان
Romania
هیچ خبری از آب کشاورزی در باباکلان نیست.
Asia/Pacific Region
خاک دشت کلاچو در دهدشت از طلا هم با ارزشترست اما دریغ از یک قطره آب.ظلم است در کنار دریایی از آب باشی ولی سهمت از آن لب تشنه باشد.معلوم نیست نمایندگان ####کهگیلویه به چه فکری بودند که تمام منابع آبی این شهرستان به یغما رفت.
رشیدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد عمل وپیگیر قطعاً مردم قدرشناس مسول وظیفه شناس هستند وخواهند بود . رشیدی
تحصیلکرده بیکار بدون پارتی
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده از این قولها زیاد داده
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون. عزت مهمتر از شکم سیر است. همه این کارا یکطرف عدم حضور شما در روز بصیرت و محکوم کردن فتنه از یکطرف. این یعنی خیانت به رهبری
حامی تاج
Iran, Islamic Republic of
خدا دونه یکی یک دونه ای
بنده خدا
Romania
فقط ..من من کردن هم حدی دارد.اولاچهار سال اول که فقط به فامیلات ..ی.حالا هم که میخوای ماست مالی کن اونهمه نیرویی که با .. بردی سر کاروحقی به ترک زبانها وبویر احمد گرمسیر ندادی .حالا با ک.. نوشتی که کارهای اداری برای فامیلام شما برید کشاورزی کنید تا مثل سالهای اخیر اگه یه اندوخته ای دارید هم گوجه وهندوانه بشه وبریزیدش توبیابون.بابا گچساران با تبعیض،..ی وانتصاب آدمهای ضعیف نابود کردی،دیگه دست بردار
اسدی
Iran, Islamic Republic of
خودت ..
جوان بیکار گچسارانی مدرک گرفته که بره سرکار نه کشاورزی کار کنه
نفتي
Iran, Islamic Republic of
زمینهای پشه کان وکوه شهرو چی؟آب نمیخواد!؟
پیمان محمدپور
Iran, Islamic Republic of
درود خسته نباشین
حسین جوان باباکلانی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون واقعا کار بلده ما مردم هم باید کمکش کنیم تا همه کارها بخوبی پیش بره به امید خدا انشالا
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
سلام
گزارش بدی نبود
میشه نماینده بویراحمد هم گزارش بده که چه کار کرده؟
ما منتظریم
دانشگاهامامزاده
Iran, Islamic Republic of
آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در زمان نمایندگی مرحوم نبی زاده شروع شد جنابعالی هم خوب زحمت کشیدی و به اتمام رساندی اما گوهرگانی..ه گذاشت و آب امامزاده جعفر را به سمت زمین خودش منحرف کرد با دقت برو نقشه های اصلی آب را ببین شما که ماشالا دیگر نیازی به تبلیغات نداری سر فرصت بنشین و با خودت وخدای خودت صادقانه ببین و عمل کن ممنون از زحماتی که شما می کشید . امامزاده جعفر حامی شما .
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کاش دکتر تاج گردون نماینده ما هم می بود. خوش بسعادت گچساران و باشت و خدا را گواه می گیرم چندبار تصمیم گرفته ام خونه ام را به گچساران بیاورم . قدر دکتر تاج گردون را بدانید و مطمئن باشید فرصتی است که دیگر تکرار نمی شود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
نماینده بویرداحمد دروغ نمی گوید و سرش به کلک بازی نمیاد .اون را مردم عادی بردند مجلس
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترمطمئن باش که بااین روندی که دانشگاه ازاد طی میکندحیثیت جنابعالی داراددرمیان کارمندان ودانشجویان ۱۸۰دجه تغیروسیرنزولی دارد
گشین
Iran, Islamic Republic of
این آبی که تا چاه تلخ رفته و آماده پمپاژ هست و آینده خوبی هم داره را لطفا به زمین های چهارراه گشین هم انتقال دهید.
غیر از چهارراه گشین روستاهای زیادی چشم انتظارند.
ک
United States
واقعا متاسفم اینم از دکتره ..
ماهور
Iran, Islamic Republic of
در جواب ۱۱و۱۳ مردم گچساران فهیم وقدر شناس هستند .. مقدس ها و کسانیکه طی سی سال به دلیل عدم کارایی و نداشتن تخصص همه کارها خراب کردند خوشبختانه در انتخابی درست امور به مردی که از جنس صداقت یک رنگی وکاردان ودر نهایت از بطن مردم بوده واگذار کردند اقلیتی ع.. از دست داده با توهین ونوشت.. ره به جایی نمی برند تاجگردون افتخار استان وکشورمان است قدردان خدمات ایشان باشیم حسادت و تخریب نفعی برایتان ندارد
انسان
Iran, Islamic Republic of
تنتان سالم و جاودانه باشید
خدا را شاکریم که نماینده ای این چنین لایق نصیبمان شده
روستایی
Iran, Islamic Republic of
دژسلیمان که فرمودی ۴۵۰ هکتار رفته زیر اب یه بار تشریف بیارید ببینید ۱۰۰ هکتار بارانی شده یا نه
بیاید ببینید که اقایان که فامیل مدیرکل هستن چه بلایی سر ملت اوردن.ببینید چه جنس بنجلی به کار بردن..ببینید تا چند سال دیگه تموم میشه.امیدوارم لااقل جاهای دیگه مثل دژسلیمان نباشن
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب تاجگردون تواین چهارسال چه گلی سرمردم زدی اولا اب کشاوزری که میفرماییدبیشتر سهم زمینهای خودتون ودایی های محترمتونه بعدشماهنوزنتونستینه جاده کمربندی روبعدازده سال درست کنید وعده دوباندکردن گچساران به بندرگناوه روداد وهمه پیمانکاریها روبه بستگان نسبی وسببی خودت دادی وتوتمام شهرتانهانیروگذاشتیه سرکاروتواکثرنقاط استانهای همجواربه بستگان خودت پیمانکاری دادیه
منصف
Iran, Islamic Republic of
تاج گردون پرستی بد دردی هست آقای قلندری بد خدا بهتون شفا بدهد . گرچه دکتر بسیار آدم زحمت کش و مفیدی برای کشور هست ولی درد شما درد مردم نیست جنس آن متفاوت هست
باشت
Iran, Islamic Republic of
فقط .میدی و فامیل خودت میره سر کار. حالا ما که..خوردیم.
Europe
متن نظر شماحق آبه روستای پشکان چی شد که جاده سد چمشیر وسط زمینها شون گذشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه سرش رو از تو گوشی در بیاره حتما
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
آخ من جونم وی تبلیغات. رسانه ها خسته نباشید.
طایفه ی شجاع بامیشیخی
Iran, Islamic Republic of
بادرود جناب تاجگردون سخنرانی باشت وطایفه ی غیور وشجاع بامیشیخی ،خدا وکیلی این پروژه ی اب پل برین ،چالموره چاهتلخ و دره باشت سه سال قبل ازشما و الان پنج سال از نمایندگی شما هم میگذره و دوبار توسط خودت و مدیرکل گوهرگانی افتتاح شده ولی دریغ از کاشتن یک درخت و یک قطره اب ،از نا کاردانی مدیرانت بگیر تا وعده های د.. خودت مردم دیگر خسته شدند من ۳۴ساله هوادار شما و سلفتان بهرام بودم ولب دارم پشیمان میشم
Iran, Islamic Republic of
برید برنامه بودجه یه سری بزنید ببیند تاجگردون چقدر نیرو گذاشته سر کار بازرسی بخواب
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1