تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۲۲۰۳۴۴

مسئولان به قول‌هایشان در رابطه با خوابگاه‌های خودگردان عمل کنند / مشکلات در کمین خوابگاه‌ها

۵
۰
کبنا ؛معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه جلساتی با حضور مسئولین استانی جهت رسیدگی به مشکلات و شناسنامه دار کردن خوابگاه‌ها برگزار گردید، تصریح کرد: متاسفانه به قول و قرارهایی که گذاشته شد جامه عمل پوشانده نشد. prisa
صمد برسیا با اشاره به ضرورت‌ها و معضلات موجود در فضای فرهنگی خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان در شهر یاسوج بیان کرد: بسیج دانشجویی استان از ۲ سال پیش تاکنون برنامه ریزی و مطالعات گسترده‌ای انجام داده و جلسات متعددی برگزار نموده است.
وی با بیان اینکه این خوابگاه‌ها به دلیل اینکه طیف زیادی از دانشجویان را در خود جا داده که دور از محیط گرم خانه و خانواده هستند و شرایط خاص تری نسبت به دانشجویان بومی دارند، تصریح کرد: این دانشجویان در معرض مشکلات بیشتری از جمله بیماریهای روحی، روانی و افسردگی، افت تحصیلی، گرفتاری در دام اعتیاد و مسیرهای انحرافی و مواردی از این دست قرار دارند.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه این طیف از دانشجویان خارج از فضای دانشگاه هستند و متولی سازمانی خاصی ندارند، عنوان کرد: لزوم وجود یک خوابگاه زنده و پویا که دانشجویان ساکن در آن باید مسیر علم و دانش و فرهنگ را طی کنند، توجه بیشتر به آن‌ها را الزامی می‌سازد.
برسیا ادامه داد: ما ابتدا سعی نمودیم براورد کلی از خوابگاههای خودگردان داشته باشیم و معضلات موجود در این خوابگاه‌ها را شناسایی کنیم و سپس با همکاری دانشگاه‌ها و مسئولین محترم خوابگاه‌ها در صدد رفع این معضلات و حاکم نمودن فضای فرهنگی در خوابگاههای خودگردان باشیم.
وی با اشاره به اقدام بسیج دانشجویی استان در جهت ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در این خوابگاه‌ها، افزود: جلسات مشترکی با حضور سرپرستان خوابگاه‌ها و مسئولین دانشگاهی و استانی برگزار شد و آمادگی خود را جهت کمک به فضای فرهنگی خوابگاه‌ها اعلام کردیم.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه جلساتی با حضور مسئولین استانی جهت رسیدگی به مشکلات این اماکن و حمایت از آن‌ها و شناسنامه دار کردن این خوابگاه‌ها برگزار گردید، تصریح کرد: متاسفانه به قول و قرارهایی که گذاشته شد جامه عمل پوشانده نشد ولی مجموعه بسیج دانشجویی بنا به رسالت فرهنگی خود در این ۲ ساله برنامه‌های فرهنگی متعددی را در خوابگاه‌ها برگزار نموده است.
برسیا با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در خوابگاه‌ها توسط بسیج دانشجویی استان، بیان کرد: حضور کار‌شناسان و روان‌شناسان مجرب در امور فرهنگی، روان‌شناسی، مشاوره‌ای، اخلاقی، پزشکی و موارد این چنینی با موضوعات زیست مجردی سالم، تلنگری بر فطرت انسان، ارتباط با خالق، مشاوره تغذیه، مشاوره خصوصی (تحصیلی و خانوادگی)، کلاسهای اخلاق، مد گرایی از قبیل برنامه‌هایی بودند که انجام گرفت.
وی ضمن اظهار اینکه ما حدود ۱۳ خوابگاه را در سطح شهر یاسوج پوشش فرهنگی دادیم، گفت: همچنین در این ۲ سال از طرف بسیج دانشجویی در ایام سوگواری دهه محرم، دهه آخر صفر و ایام فاطمیه شرایطی فراهم گردید تا خوابگاههای خودگردان بتوانند با اتوبوس‌هایی مهیا شده هر شب در هیئت جامع دانشجویی که در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شد شرکت نمایند و از سخنرانان و فضای معنوی حاکم بر هیئت استفاده نمایند.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته این کار در دیگر برنامه‌ها و همایش‌های دانشجویی نیز انجام گرفت.
وی به دیگر برنامه‌های برگزار شده خاص دانشجویان خوابگاه‌های خودگردان اشاره کرد و افزود: برگزاری دعای کمیل و توسل، مراسم زیارت عاشورا، حضور قاریان برجسته کشوری، مسابقات ورزشی مانند طناب کشی، جشن‌های ایام مذهبی، حلقات مباحثاتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این خوابگاه‌ها بودند،.
برسیا ادامه داد: همچنین در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها سهمیه‌ای هر چند محدود، در برنامه‌های فرهنگی اردویی و زیارتی بسیج دانشجویی، به این خوابگاه‌ها داده شد.
وی گفت: حقیقتا و با توجه به بازخوردهای گرفته شده از این خوابگاه‌ها مشخص شده که اجرای این برنامه‌های فرهنگی تاثیر چشمگیری در کاهش مشکلات خوابگاه‌ها و دانشجویان داشته و مسئولین خوابگاه‌ها نیز ابراز رضایت بسیار خوبی داشتند که ما امیدواریم با حضور و همکاری بیشتر نهادهای دانشگاهی و استانی به نقطه مطلوب برسیم.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان با اشاره به مشکلات پیش روی خوابگاه‌ها افزود: مشکلاتی مانند مزاحمت‌های افراد شرور برای دانشجویان خوابگاهی و بعضا وجود بعضی اصناف در کنار این خوابگاه‌ها مشکلاتی را ایجاد نموده است که همت بیشتر مسئولین را طلب می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز سلام.
خوابگاه های خودگردانی در قسمت معاد هستند و خواهرانه هست. نیازه یه تحقیقاتی صورت بگیره و استعلامی درخصوص مسئولش
Iran, Islamic Republic of
بدبختی اینه هرکس بلندمیشه نظرمیده
Iran, Islamic Republic of
ی ..ر کیه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ناحیه دانشجویی شاید در بحث های بی سر ته سیاسی نشست های برگزار کرده باشه ولی در ضمینه ی فرهنگی هیچ کاری در سطح دانشگاه ها انجام نداده و متاسفانه بیشتر مسولان این نهاد انقلابی سرد و بی روح هستند و افراد پر انرژی و انقلابی کمتر استفاده شده
حمید قائدی
Iran, Islamic Republic of
احسن برادر حاج صمد انشاع الله که در همه کارهاوبرنامه هایت موفق باشی وبتوانی خدمت خوبی به این استان داشته باشی....
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1