تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۲۰۳۱۱

یادداشتی بر خبر تأسف‌بار تنبیه‌بدنی دانش‌آموز چاروسایی

۱۰
۰
کبنا ؛حمید رستگاری‌نیا
خبر تاسف بار تنبیه بی‌رحمانه‌ی آموزگار کهگیلویه‌ای علاوه بر ناراحتی‌های عمومی که بوجود آورد واقعیت‌های دیگری نیز در دل خود داشت.
قطعا در فضای پررونق و البته ملتهب رسانه ای_مجازی کشور وحتی استان کهگیلویه بویراحمد این چنین اخباری به سرعت منتشر و در مرکز توجه قرار خواهند گرفت.
اما واکنش‌های شخصیت‌ها ی مختلف اعم از سیاسی و غیر سیاسی و البته مسئول و غیر مسئول می‌تواند جالب توجه باشد.
ابتدا باید از کانون‌های مشاوره و راهنمایی و دستگاه‌هایی که به نوعی خط دهندگان و هدایت گران روانی_اجتماعی جامعه هستند پرسید اولا نقش آن‌ها در زمینه ایجاد یک بستر فرهنگی_آموزشی مناسب چه بوده است؟ و چقد برای این مهم دغدغه داشته و دارند؟
در روزهایی که تب خودکشی به مانند دمای این روز‌های زمستان ۹۵ هر روز داغ‌تر می‌شود و اصطلاحا (هر دم از این باغ بری می‌رسد) سکوت غیرمسئولانه‌ی روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، و مشاوران ومتولیان فرهنگی به عنوان بازوهای آموزشی_فرهنگی جامعه با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.
اما روی صحبت این مقال با نماینده گان محترم دو حوزه‌ی گچساران و کهگیلویه‌ی بزرگ است که در روز‌های گذشته با واکنش‌های غیر دیپلماتیک و البته دور از انتظارشان یک نگرانی به مراتب بزرگ‌تر از سونامی خودکشی و یا تنبیه ظالمانه‌ی دانش آموز چاروسایی ایجاد کرده است.
ابتدا کم کاری دکتر تاجگردون که لقب اغراق آمیز امیر کبیر را یدک می‌کشد متذکر می‌شوم و با اشاره به یکی از اقدامات قائم مقام فراهانی امیر کبیر واقعی تاریخ خوانندگان را متوجه تفاوت از زمین تا آسمان آن و این می‌کنم.
آنگونه که تاریخ‌های دوره‌ی قائم مقام نوشته‌اند امیر کبیر مرارت خارج از تصوری برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به سواد آموزی و حتی واکسیناسیون به عنوان دو رکن مهم از توسعه جامعه انجام دادند که همین اشاره‌ی کوچک می‌تواند تلنگر مناسبی به دکتر تاجگردون باشد که امیر کبیر نامیده شدن تا امیر کبیر بودن تفاوت‌های زیادی دارد.
حتی اگر دستور داده بودید کارگروهی تشکیل شود و به طور جدی و علمی این موضوع را پیگیری نمایند و نتایجش را به اطلاع مردم نگران حوزه‌ی انتخابیه و استان برسانند می‌توانستیم برای کوتاه زمانی هم اگر شده ردای قائم مقام را برقامتتان بپوشانیم...
در بخش دوم واکنش شتاب زده و هیجانی سردار هاشمی را بررسی می‌کنم.
طبعا دلجویی از خانواده‌ی دانش آموز چاروسایی اقدامی قابل ستایش است همانگونه که آموزگار این دانش آموز نیز با عذرخواهی و حضور در خانواده‌ی این دانش آموز عزیز مراتب دلجویی کامل خویش را انجام داده بودند.
اما واکش تلگرامی سردار هاشمی که آدم را یاد ضرب المثل کاسه‌ی داغ‌تر از آش می‌اندازد بر التهاب بوجود آمده و البته تا حدودی کم شده‌ی فضای رسانه‌ای حاصل از این اشتباه متاثر کننده افزود.
وقتی خانواده‌ی بزرگ منش آن دانش آموز با رافت اسلامی از حق خویش گذشته و خطای آموزگار را آنطور که رسانه‌ها منعکس داده بودند، بخشیده بودند در شعله دمیدن سردار هاشمی قدری غیر دیپلماتیک و خلاف عرف سیاسی _رسانه‌ای بود.
ضمن آنکه مدیرکل آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش و پرورش استان طبعا حتی بدون نامه‌ی شتاب زده‌ی سردار هاشمی هم بر خود لازم می‌دانست که این موضوع را بررسی نماید.
نگارنده ضمن ابراز نگرانی از افزایش خبرهای دردناک خودکشی هم استانی‌های عزیز که مع الاسف تماما در بین جوانان رخ می‌دهد و محکومیت هر گونه تنبیه بدنی در مدارس از نمایندگان استان تقاضا دارد ضمن انتخاب مشاوران آگاه و مطلع به امور جامعه و رسانه از واکنش‌های احساسی و هیجانی پرهیز نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن چاره‌ای برای جلوگیری از روند افزایش یافته‌ی خودکشی‌ها در استان بیاندیشند.
مطلب فوق تنها ابراز یک دغدغه‌ی عمومی بود که به عرض شریف مردم رسانده شد.
یاد آور می‌شوم این مطلب هیچ گونه تناقضی با اعتراف به خدمات قابل ستایش سردار هاشمی در همین زمان کوتاه از نمایندگیشان مانند راه اندازی پتروشیمی دهدشت، و انعقاد قرارداد سیمان تنگ سپو و..... وهم چنین تلاش‌های دکتر تاجگردون برای توسعه‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌شان نیست.
خدایا چنان کن سرانجام کار/به مقصد رسد نیمه‌ی لنگ بار
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرفهای شماازرودلسوزی نیست معلومه جای دیگری میسوزی
باز باران
Iran, Islamic Republic of
اگر چه نمایندگان مجلس نماینده تمام ملت هستند ولی منظور آقای رستگاری نیا نویسنده مطلب فوق از نام بردن از آقای تاجگردون ، چیست ؟ آیا تاجگردون جبهه گیری کرده یا جایی در خصوص این اتفاقی که در شهرستان کهگیلویه افتاده مطلبی گفته یا صجبتی کرده است ؟ آقای رستگاری من و تو جتما باید برویم روانپزشکی و خودمان را چک کنیم . میدانم قبول نداری ولی یک واقعیت است عزیزم ، من میروم پیش روانپزشک اما تو هم برو پیش روانپزشک
Iran, Islamic Republic of
باسلام
برادر تاجگردون آنقدر بزرگ وبا ارزش هست
که خودشه مثل آدمای تازه به دوران رسیده و...خرد نمیکنه
ایشون یه چهره علمی هست میدونه که این اتفاقا درهمه جای مملکت پیش میاد
فرهنگی آشنا
Iran, Islamic Republic of
هرچی ..ایگو،وداغ دل ایگو.به نظرم آقای رستگارنیا مطالب شما منطقی نیست.شمابهتره کمترحاشیه سازی کنید.حنای شمادیگه رنگ باخته!؛البته باعرض پوزش.
سعید معلم گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
عاقا از قدیم گفتن هر کی چوب معلمشو نخورا خله حالا اتفاقا گاهی تنبیه جزیی یبار موردی ایجاد نمیکنه و اتفاقا مسبب نظم و دقت بیشتره . شما رسانه ها چرا این خبر رو بزرگنمایی میکنید . چرا ارزش و جایگاه معلم رو پایین می آرید ؟طبق کدوم قانون باید معلم توبیخ بشه آقای رییس اموزش پرورش؟!این حرکات بدعت بدی هست برای پایین اوردن جایگاه معلم که برود برای آبرو و شغلش دست یک بچه روستایی رو ببوسد و تمنای عذر خواهی کند . این مسئله رو داخل حل میکردید اگه جنابعالی مدیر شایسته ای هستی
همت جهانشاهي
Iran, Islamic Republic of
آقای سعید معلم گچسارانی سلام
شاید فضای رسانی باعث شود در انتخاب و گزینش روحی و اجتماعی آموزگاران دقت بیشتری بخرج داده شود به یقین اداستان مطرح شده آسیبی به جایگاه دوست داشتنی آموزگان نخواهد زد
لیکن بوسیدن دست سوخته و پای وامانده کودک روستایی وظیفه مدیر کاهل آموزش و پرورش بوده است
درودبراقای شکوهی شجاع متدین
Iran, Islamic Republic of
معلومه جاییت می سوزه واقعا
Iran, Islamic Republic of
حتما باشتی هستی برای حمایت از مدیرکل به هاشمی حمله می کنی هاشمی به وظیفه اش عمل کرده دروغ نگفته همین صحبتها باعث پی گیری شده
محمدی
Iran, Islamic Republic of
.. سعید معلم گچسارانی با ان فکر.. اش .دست یک بچه روستایی را ببوسد .اخر.. الگوی تو پیامبر اسلام حضرت محمد ص می باشد که جلوی بچهای کوچه هم خم میشد وانهارا می بوسید ودست نوازش برسر انها می کشید. وتون بی.. را چه کسی معلم کرده تو نمی دانی هرکس خطای کرد باید طلب بخشش کند ودیه ان را به پردازد در صورتی اگر ان بچه پدر با غروری داشت ان معلم را با .. می کرد.ولی خوش به حالش ان پدر چقدر برای معلم ارزش قائل بود که ان رابخشید.ولی اگر من مدیر اموزش وپرورش بودم تورا پیدا می کردم واخراجت می نمودم تا بروی ب..
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1