تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۲۲۰۲۲۸

صدور ۶۰ هزار شناسنامه مکانیزه در کهگیلویه و بویراحمد / گشت ارشاد در استان /چشم‌انداز ۲۰ ساله گچساران برای مقابله با کمبود آب /شناسایی افراد بازمانده از تحصیل / اهدا اعضای جانباز یاسوجی به بیماران نیازمند

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
صدور ۶۰ هزار شناسنامه مکانیزه در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری ۶۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود.
محمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران صدور شناسنامه مکانیزه را از رسالت‌های ثبت احوال استان دانست و اظهار کرد: کار صدور شناسنامه مکانیزه از سال ۸۹ در استان آغاز شده که تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.
مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف‌گذاری ثبت‌ احوال برای سال جاری صدور ۶۰ هزار شناسنامه به صورت مکانیزه است که تاکنون ۴۷ هزار و ۲۲۱ شناسنامه مکانیزه صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی و دریافت ۲۵۰ نوع خدمت از طریق این کارت، گفت: ۵۰۰ هزار نفر در استان واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون از مجموع ۱۷۰ هزار نفر ثبت‌نام شده برای ۱۴۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.
این مسؤول بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای صدور کارت ملی هوشمند فراهم شده که با فراهم شدن این مهم کار صدور کارت ملی به صورت هوشمند تسهیل داده می‌شود.
بانک اطلاعاتی جامع از حافظان قرآن دردست تهیه
بانک اطلاعاتی جامعی از حافظان قرآن کریم سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد تهیه می شود.
مدیر اداره دارالقرآن کریم سازمان تبلیغاتی اسلامی استان با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی جامع از حافظان قرآن کریماطلاعاتی کاملی از حافظان قرآن کریم در استان وجود ندارد گفت: هدف از تهیه این بانک اطلاعاتی جامع، شناسایی حافظان یک جزء به بالا ،تقویت ،ارتقا و بازآموزی آنهاست.
علی نسب افزود: حافظان یک جزء به بالاتر باید با مراجعه حضوری به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه اطلاعات مربوط به خود را به طور کامل تحویل و ثبت کنند.
وی گفت: بر اساس اطلاعات قبلی این اداره تاکنون ۵۰ نفر از حافظان کل (مرد و زن ) در استان شناسایی شده اند.
علی نسب با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ خانه قرآنی در مناطق شهری و روستایی استان فعالیت دارند افزود: بطور میانگین در هر خانه قرآنی بین ۲۰ تا ۲۵ نفر عضو هستند که آموزشهای لازم در زمینه های حفظ ،قرائت ،مفاهیم  و ترتیل قرآن به آنها ارائه می شود.
کاهش ۴.۸ درصدی پرونده‌های نزاع در استان کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در نه ماهه امسال چهار هزار و ۲۶۷ نفر پرونده نزاع در استان تشکیل شد،گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد پرونده‌ها چهارهزار و ۴۸۴ مورد بود ۴.۸ درصد کاهش داشته است.
کامروز امینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوره آموزشی یک روزه با عنوان بررسی دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) از جنبه پزشکی قانونی در اداره کل پزشکی قانونی استان با تدریس دکتر فرزاد باطنی جراح مغز و اعصاب برگزار شد، اظهار داشت:این دوره با هدف آشنایی بیشتر کار‌شناسان، تکنسین‌ها و کاردان‌های پزشکی قانونی با دستگاه عصب مرکزی برگزار و مباحثی از جمله آناتومی، فیزیولوژی، بافت‌شناسی، پاتولوژی شایع، عوارض ناشی از تروما و نحوه معاینه ظاهری و کالبدگشایی در این دوره آموزش داده شد.
مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه وبویراحمد افزود: داره کل پزشکی قانونی استان در طی چند سال گذشته کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی را جهت گروه‌های مختلفی از پزشکان، قضات، کارکنان ادارات و دانشجویان برگزار کرده است که امسال نیز تا کنون ۸ دوره آموزشی برگزار شد.
وی با بیان اینکه در نه ماهه امسال چهار هزار و ۲۶۷ نفر جهت تشکیل پرونده با موضوع نزاع به این اداره کل مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۶ نفر مرد و ۷۶۱ نفر زن بودند.
امینی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد پرونده‌ها چهارهزار و ۴۸۴ مورد بود، ۴٫ ۸ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: از پرونده‌های تشکیل شده با موضوع نزاع، تعداد دوهزار و ۵۸۵ نفر در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، ۷۴۴ نفر در اداره گچساران، ۸۱۹ نفر در اداره کهگیلویه و ۱۱۹ نفر در اداره شهرستان بهمئی مورد معاینه قرار گرفتند.
اجرای عملیات اصلاح و احیاء مراتع در ۲۰۰ هکتار از اراضی گچساران
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: به منظور افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک عملیات اصلاح و احیاء مراتع در ۲۰۰ هکتار از اراضی گچساران اجرا می‌شود.
فرهام جلیلی اظهار کرد: به منظور افزایش پوشش گیاهی مناطق مختلف شهرستان گچساران عملیات اصلاح و احیاء مراتع با عنوان پروژه ذخیره نزولات در مراتع این شهرستان اجرا می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان این‌که این عملیات در روستای سرآب‌ننیز در منطقه گل دشت اجرا خواهد شد، ادامه داد: عملیات اصلاح و احیاء مراتع به عنوان پروژه ذخیره نزولات در ۲۰۰ هکتار از اراضی مرتعی گچساران انجام می‌شود.
جلیلی در ادامه با بیان اینکه در این طرح بادام کوهی و یونجه کوهی دیم کاشت می‌‌شود، تصریح کرد: عملیات کاشت درخت بادام و یونجه کوهی به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی هر ساله در سطح مراتع شهرستان گچساران انجام می‌شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه بادامی که انتخاب شده است با شرایط آب و هوای این مناطق سازگار است، خاطرنشان کرد: بادام تلخ از گونه‌های مقاوم در برابر آفت و سرما هستند که در مراتع این شهرستان کاشته می‌شود.
این مسؤول در پایان افزود: در راستای جلوگیری از فرسایش خاک گیاهانی که شرایط خوبی برای کشت در مراتع این شهرستان را دارند توسط کارشناسان منابع طبیعی شناسایی و در مناطق مختلف کشت می‌شوند.
چشم‌انداز ۲۰ ساله گچساران برای مقابله با کمبود آب
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان از اقدامات لازم در راستای چشم‌انداز بیست ساله گچساران برای مقابله با کمبود آب خبر داد.
سید بهنام پاد در جمع خبرنگاران گچساران اظهار کرد: یازدهم دی ماه سالروز تاسیس آب و فاضلاب کشور است.
رئیس آب و فاضلاب شهرستان دوگنبدان ادامه داد: یازدهم دی ماه روزی است که آب و فاضلاب از بدنه شهرداری‌ها جدا شده و به عنوان یک واحد جداگانه به کار خود ادامه می‌دهد.
پاد افزود: شهرستان گچساران در سال ۱۳۷۱ به صورت یک واحد جداگانه و مستقل در زمینه خدمت رساندن به شهروندان گچسارانی به کار خود ادامه می‌دهد.
وی تصریح کرد: عمده کار اداره آب و فاضلاب در دو بخش آب و فاضلاب در زمینه خدمت‌رسانی فعالیت می‌کند.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان ادامه داد: از مجموع خطوط انتقال آب در شهرستان گچساران ۳۰ درصد از خطوط انتقال آب فرسوده است که این خطوط متعلق به بافت فرسوده دوگنبدان است.
وی به تعداد مشترکین آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد مشترکین شهرستان دوگنبدان ۳۲هزار و ۴۰ مشترک است.
پاد به تعداد مشترکین فاضلاب دوگنبدان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکین فاضلاب این شهرستان قریب به ۵هزار و ۶۴۸ مشترک است.
رئیس آب و فاضلاب شهری دوگنبدان خاطرنشان کرد: یکی از خدمات دولت تدبیر و امید بحث آبرسانی به شهر دوگنبدان است.
وی ادامه داد: شبکه آبرسانی به شهردوگنبدان در سالجاری ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
پاد افزود: ۱۳ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به پروژه آبرسانی دوگنبدان در سالجاری به این پروژه اختصاص یافته است.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان اذعان کرد: بیش از ۱۱ کیلومتر خطوط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان دوگنبدان صورت گرفته است.
وی ابراز کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزارنفری گچساران از آب سدکوثر استفاده می‌کنند.
پاد با اشاره به محله‌هایی که از آب سد کوثر استفاده می‌کنند، گفت: محله‌هایی مانند کوی فرهنگیان، کارکنان دولت شمالی و جنوبی، سه راهی، محله لبنان، باغ فردوس و کوی رزمندگان از آب سدکوثر بهره‌مند شدند.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان افزود: با تامین اعتبار طرح رینگ مخازن و انتقال خطوط آب تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: در سال گذشته اعتباری به میزان ۳۲ میلیارد تومان به طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان گچساران اختصاص داده شده است.
پاد خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح انتقال خطوط آب از سدکوثر به شهرستان گچساران در چشم انداز بیست ساله این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه نخواهد شد.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان اظهار کرد: در زمینه اصلاح و توسعه شبکه آب در سالجاری ۷ کیلومتر انجام شده است که اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.
وی افزود: از این طرح ۳ کیلومتر دیگر با تامین اعتبار تا پایان امسال صورت می‌گیرد.
پاد به طرح انتقال آب سالم و بهداشتی به شهرک نفت گچساران اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال پروژه آبرسانی به شهرک نفت گچساران با اعتباری به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اذعان کرد: با بهره‌برداری از این طرح قریب بر ۳۰۰ خانوار که جمعیتی بالغ بر یک‌هزار نفر دارد  از آب سالم و بهداشتی در این منطقه به استفاده خواهند کرد.
پاد به بخش دیگری از فعالیت این اداره اشاره کرد و گفت: بخش دیگری از خدمات ما در زمینه فاضلاب است که در این زمینه کارهای زیادی صورت گرفته است.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان ابراز کرد: در سال ۸۲ کلنگ تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان به زمین خورده است اما کار در این زمینه به کندی صورت می‌گرفت.
پاد بیان کرد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان با ظرفیت ۲۵هزار مترمکعب در شبانه روز با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسیده است.
وی عنوان کرد: قبل از سال ۹۰ در زمینه تصفیه خانه فاضلاب شهرستان دوگنبدان تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۹۰ درصد باقیمانده در سال‌های اخیر انجام شده است.
پاد افزود: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان در سال ۸۶ کار عملیات اجرایی آن آغاز شد.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان ادامه داد: یکی دیگر از خدمات دولت تدبیر و امید به شهرستان دوگنبدان پروژه فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان است که قبل از سال ۹۰ این پروژه تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی تصریح کرد: اداره آب و فاضلاب دوگنبدان سعی دارد بخش اول تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان در فاز دوم تا دهه فجر سالجاری به بهره‌برداری برسد.
پاد اظهار کرد: مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سالجاری به تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان از اعتبارت ملی تخصیص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ اختصاص یافته اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب شده است.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان ادامه داد: در زمینه تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان ۵۲ درصد در فاز اول و دوم پیشرفت فیزیکی دارد.
پاد افزود: در زمینه شبکه جمع‌آوری فاضلاب تا کنون ۴۵ کیلومتر اجرای خط انتقال صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: اعتبارات هزینه شده در بخش فاضلاب ۳۰ میلیارد تومان اختصاص و تا کنون هزینه شده است.
رئیس آب و فاضلاب دوگنبدان اذعان کرد: تا پایان امسال بیش از ۱۰ کیلومتر خطوط اجرایی و شبکه فاضلاب در مناطق پانصددستگاه، مدرس شخصی، گلستان و ترابری توسط ۵ پیمانکار انجام می‌شود.
پاد افزود:  بیش از ۲ هزار انشعاب فاضلاب خانگی و تکمیل بخشی از رین مخازن از عمده کار آب و فاضلاب شهرستان گچساران است.
امداد‌رسانی اورژانس بهمئی به ۸ مصدوم حادثه رانندگی
مسؤول اورژانس ۱۱۵ بهمئی از امداد‌رسانی اورژانس بهمئی به ۸ مصدوم حادثه رانندگی خبر داد.
علی الماسی از برخورد دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در جاده تنگ ماغر خبر داد و گفت: این حادثه ۷ مرد و یک زن را روانه بیمارستان کرد.
مسؤول اورژانس شهرستان بهمئی بیان کرد: این حادثه رانندگی حوالی بعدازظهر امروز رخ داد که به از اطلاع به مرکز اورژانس بهمئی پایگاه‌های اورژانس این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند و بلافاصله مصدومان این حادثه در مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: با انتقال به موقع مصدومان این حادثه حال ۸ مصدوم این حادثه رضایت‌بخش اعلام شده است.
دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر بحران دارای ایده باشند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مانور زلزله و اسکان اضطراری گفت: دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد باید قبل از رخداد هرگونه بحران و حادثه‌ای دارای ایده و خلاقیت باشند.
در این مانور که سید موسی خادمی استاندار و نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار به اتفاق سایر مسؤولان مرتبط با بحران حضور داشتند نیروهای امدادی به کمک حادثه‌دیدگان فرضی زلزله مزدک شتافتند.
در این برنامه نمادین سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همه مسوولان و دستگاه‌هایی که ترتیب برگزاری این مانور را دادند، اظهار کرد: در هنگام حوادث است که به سختی کار دستگاه‌های امدادرسان پی می‌بریم.
مسؤول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مانورها کاری آموزشی هم به حساب می‌آید که طی آن نیروهای امدادی برای روزهای سخت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند لذا باید در برگزاری این مانورها همواره نکات آموزشی را مد نظر داشته باشیم.
خادمی با بیان اینکه در چنین برنامه‌هایی باید خود را مورد ارزیابی قرار دهیم تا از توان خود در روزهای بحرانی باخبر شویم افزود: باید در کنار این برنامه‌ها خلاقیت و ابتکار و ایده‌ جدید هم داشته باشیم تا در مواقع بحرانی از این خلاقیت‌ها برای کمک به آسیب‌دیدگان و مصدومان استفاده کنیم.
وی به یکی از ایده‌های خوبی که طی زلزله بم توسط فرمانده سپاه آن شهرستان عملیاتی شد اشاره کرد و گفت: در آن زمان فرمانده سپاه بم برای سهولت در کار دستور داد تا شهر بم را به چند منطقه تقسیم کنند و کار امدادرسانی به صورت منطقه‌ای انجام شود که کار بسیار خوب و خلاقانه‌ای برای کمک به مصدومان و آسیب‌دیدگان آن حادثه بود.
شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و فراهم کردن امکان تحصیل
فرماندار گچساران گفت: باید با شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و مشخص کردن تعداد آن‌ها امکان تحصیل و آموزش برای آنها فراهم شود.
امروز عبدالرحیم رحیمی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گچساران با اشاره به اهمیت ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه اظهار کرد: بی‌سوادی به عنوان یک معضل در جوامع بوده و بسیاری از جرم و جنایات موجود در جامعه بر اثر ناآگاهی و بی‌سوادی افراد متخلف است.
فرماندار گچساران ادامه داد: باید با شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و مشخص کردن تعداد آن‌ها امکان تحصیل و آموزش برای آنها فراهم شود.
رحیمی افزود: انتظار داریم تا خروجی جلسات که به صورت مستمر تشکیل می‌شوند از حالت کاغذ و صورت جلسه خارج شده و عملیاتی شوند و همه نهادها و مسوولان نیز در این امر مهم درگیر شوند و مشارکت جدی داشته باشند.
رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان گچساران گفت: در حال حاضر آمار افراد تحصیل کرده در شهر و روستا نسبت به گذشته افزایش یافته ولی به دلیل مهاجرپذیر بودن گچساران در این بین طبق آمار افراد کم سواد و بی‌سوادی در شهرستان وجود دارد.
وی عنوان کرد: برخی مواقع عدم مراجعه و معرفی افراد کم‌سواد و بی‌سواد به متولیان امر سوادآموزی به مشکلات دامن می‌زند؛ لذا شناسایی این اقشار باید در اولویت فعالیت‌های نهضت سوادآموزی شهرستان قرار گیرد.
فرماندار گچساران ضمن تاکید بر همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان در ارائه آمار بی‌سوادان به شورای سواد آموزی خاطرنشان کرد: شناسایی کامل بی‌سوادان از طریق مدارس، پایگاه‌های اطلاعاتی و عمومی پالایش متقاضیان دوره‌های مختلف آموزشی در سطح شهرستان می‌تواند در شناسایی افراد بی‌سواد موثر باشد.
رحیمی با بیان این مطلب که بیش از ۹۷ درصد از جمعیت شهرستان باسواد هستند، تصریح کرد: این آمار مربوط به گروه سنی ۴۹-۱۰ سال است.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان فنی و حرفه‌ای و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد
تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.
امروز و به منظور توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی به وسیله آموزش‌های مهارتی در جهت کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منعقد شد.
سید ناصر رضایی در این خصوص بر نقش آموزش در صیانت از بهبودیافتگان مواد مخدر تأکید کرد و اظهار داشت: افزایش سطح آموزش‌های مهارتی بهبودیافتگان مواد مخدر در ارتقاء ضریب صیانت از این افراد که دغدغه مواد مخدر است مؤثر است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند به مراقبت از بهبودیافتگان مواد مخدر و اشتغال‌زائی آنها کمک کند که از اقدامات خوب فنی و حرفه‌ای استان تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بازگشت بهبودیافتگان مواد مخدر به زندگی، اضافه کرد: بهبود یافتگانی که متاهل هستند یا اینکه شغل خود را به هر دلیل از دست داده‌اند می‌توانند با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندگی باز گردند.
این مسؤول تصریح کرد: به همین خاطر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همچنین شورای مبارزه با مواد مخدر استان بر انعقاد قرارداد میان شورای مبارزه با مواد مخدر و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تأکید دارد.
رضایی در ادامه سخنان خود از وجود ۷۰ مرکز ترک اعتیاد در سطح استان خبر داد و گفت: ۲۰ باب از این مراکز در قالب کمپ‌های ترک اعتیاد نیمه اقامتی و سایر مراکز هم مراکز متادون درمانی و DIC هستند.
وی با اشاره به اینکه سالانه پنج هزار نفر در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت: وجود اینگونه مراکز فرصت خوبی برای ارائه آموز‌ش‌های مهارتی و فنی به بهبودیافتگان مواد مخدر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بعنوان کرد: این آموزش‌ها باید متناسب با ظرفیت استان ارائه شود چرا که در کمترین زمان به نتیجه می‌رسند.
این مسؤول با اشاره به وجود یک کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان گچساران گفت: تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دادن بانوان بهبود یافته هم می‌تواند اقدام موثری برای صیانت از این قشر جامعه باشد.
در ادامه فرج‌الله راد مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز در سه بخش صنعت، خدمات و کشاوری است، گفت: این سازمان متولی آموزش‌های مهارتی غیررسمی است و بخشی از جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای قشر آسیب دیده اجتماعی هستند که برای ارتقا و آموزش مهارت آنها اقداماتی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برخی از آموزش‌های مهارتی خرد را می توان در کمپ‌های ترک اعتیاد به بیماران آموزش داد، افزود: برخی دیگر از آموزش‌ها نیاز به حضور در کارگاه‌های آموزشی دارد که بهبودیافتگان می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمادگی این اداره‌کل در همکاری برای توانمندسازی قشر آسیب دیده اجتماعی تصریح کرد: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.
راد با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای دارای ۶ هزار استاندارد آموزشی در رشته‌های مهارتی است، بیان کرد: برای اجرای بهتر تفاهم‌نامه همکاری با شورای هماهنگی مواد مخدر در هر زمینه‌ای نهایت تلاش را خواهیم کرد.
اعضای بدن جانباز یاسوجی به بیماران نیازمند اهدا شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از اهدای اعضای بدن جانباز یاسوجی به بیماران نیازمند خبر داد.
سید منصور موسوی جانبازان را الگوی فداکاری و از خودگذشتگی دانست و اظهار کرد: نورالله مرادی جانباز ۲۵ درصد یاسوجی همه اعضای بدن خود را به افراد نیازمند اهدا کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرادی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و از سنگرسازان بی‌سنگر در دوران جنگ بودند که به علت مرگ مغزی همه اعضای بدنش به افراد نیازمند اهدا شد.
موسوی ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت کردند.
بهسازی و بازگشایی ۳۰۰ کیلومتر جاده عشایری
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت دستگاه راهسازی ساخت و بازگشایی۳۰۰ کیلومتر جاده عشایری در کهگیلویه از شرکت نفت امیدیه و شرکت نفت گچساران در بازسازی راه‌های عشایری استان مشارکت داشتند.
مجید علی پور افزود: در این زمینه بیش از ۳۲ کیلومتر از جاده های عشایری تعریض و ۲۸۰ کیلومتر نیز بازگشایی شده است.
وی اعتبارات حوزه راهسازی امور عشایری استان را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردو گفت: سه هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که از این رقم ۹۰ درصد خاکی است که بهنگام بارندگی‌های سیل آسا مسدود یا ناهموار می‌شوند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر سال در فصل بارندگی به دلیل استاندارد نبودن جاده‌های ارتباطی بخش عمده‌ای از مسیرهای عشایر کوچرو در این استان بر اثر بروز سیل بسته می‌شوند.
۱۲ در صد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند
حضور گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر در مراکز پرتردد یاسوج
مسوول امر به معروف و نهی از منر شهرستان بویراحمد از حضور گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر در مراکز پرتردد یاسوج از هفته جاری خبر داد.
حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از موارد مهم و مورد توجه در جامعه است.
مسوول دفتر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این فریضتین تکلیفی الهی است، افزود: اغلب آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه امروز بر اثر فراموش کردن همین موضوع است.
وی بر احیا و اجرای این امر الهی در جامعه توسط همه مردم تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی به برخی امور باعث ایجاد عوامل و آسیب‌های غیرقابل جبران خواهد شد.
این مسوول با اشاره به تلاش‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این حوزه، یادآور شد: این ستاد تاکنون هشت دوره آموزشی مخصوص امر به معروف و نهی از منکر برگزار و اقشار مختلف را آموزش داده است.
فتاح‌زاده، امر به معروف و نهی از منکر را عامل موثری در ارتقای سلامت، آرامش و امنیت جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اگر هر فرد خود یک عامل به معروف باشد بسیاری از منکرات خود به خود در جامعه از بین خواهد رفت.
مسوول دفتر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد با عنوان اینکه امروزه قبح برخی از رفتار و حرکت‌های ناشایست در جامعه از بین رفته و کسی حرفی نمی‌زند، گفت: البته برخی فکر می‌کنند کار و رفتار دیگران ربطی به انها ندارد در حالیکه اینطور نیست و رفتار افراد در جامعه با هم مرتبط و بر یکدیگر اثرگذار است.
وی، ادامه داد: به همین منظور و در راستای احیای این امر الهی تصمیم گرفتیم تا از هفته جاری گروه‌های گشتی امر به معروف و نهی از منکر را با جلیقه مخصوص امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و مراکز پرتردد یاسوج مستقر کنیم.
فتاح‌زاده، تصریح کرد: در حال حاضر گروه‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر با لباس در مکان‌های تفریحی مانند آبشار یاسوج، پارک‌ها و پیست اسکی کاکان مستقر بوده و انجام وظیفه می‌کنند.
این مسوول، ایجاد زمینه برای احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، آشنایی مردم با این امر و توجه به آن را از اهداف این اقدام بیان کرد و یادآور شد: این کار می‌تواند تلنگری برای برخی از افراد که توجهی به این موضوعات ندارند، باشد.
فتاح‌زاده، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گامی موثر در راستای تامین امنیت اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه برداشته و این فریضتین الهی الهی را در جامعه احیا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1