تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۲۱۹۸۰۶

آقای استاندار جلوی استخدامی‌های فله‌ای را بگیرید / وقتی «منطقیان» سوژه رسانه‌ها شد / حمله به کفاش یاسوجی با سایپا / زمستان سخت ۳۱ دانش‌آموز دشترومی / کدام مسئول جایش در نظام اسلامی نیست / عبور از جاده مرگ برای انجام سونوگرافی

۱۰
۰
کبنا ؛خبرهای رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد /
آقای استاندار به جای انتقاد جلوی استخدامی‌های فله‌ای را بگیرید
امام جمعه چرام گفت: سخن ائمه جمعه این است که جلوی استخدامی‌های فله‌ای و غیر قانونی را بگیرید که این مسئله درد همه‌ی مردم بجز نورچشمی هاست؛ جلوی عزل و نصب فامیلی و قومی که مردم را نگران می‌کنند، بگیرید.
امام جمعه چرام گفت: در سایت‌های خبری خواندم که آقایی از ائمه جمعه استان انتقاد کرده است که دولت را تخریب می‌نمایند.
حجت الاسلام افشار افزود: دولت، دولت اسلامی است و وظیفه همه‌ی ما حمایت است.
وی اضافه کرد: اما سخن ائمه جمعه این است که جلوی استخدامی‌های فله‌ای و غیر قانونی را بگیرید که این مسئله درد همه‌ی مردم بجز نورچشمی هاست، جلوی عزل و نصب فامیلی و قومی که مردم را نگران می‌کنند، بگیرید.
افشار گفت: با پیگیری احداث کارخانجات برای جوانان استان اشتغال ایجاد کنید نه اینکه در بیکاری جزء رتبه‌های اول باشیم.
امام جمعه چرام تصریح کرد: بجای انتقاد، امسال باید به فکر ارائه عملکرد ۳ساله‌ی خویش در استان باشید لطفا ۳کار اساسی که برای مردم انجام داده‌اید را نام ببرید.
وی با اشاره به اهداف بیانات ائمه جمعه بیان کرد: ائمه جمعه درد مردم را می‌گویند که به آن بی‌توجه هستید این شرط انصاف نیست که بجای جوابگویی به عملکرد خویش، دهان به انتقاد گشوده‌اید.
شاعر می‌گوید: من اگر نیکم و بد تو برو خود را باش / هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

چرا چهره شاخص اصلاح طلبان کهگیلویه در مراسم ۹ دی امسال شرکت نکرد؟ + تصاویر
محمود منطقیان از بزرگان اصلاحات در کهگیلویه است در روزهای گذشته در برخی رسانه‌ها با ایراد جملاتی همچون اینکه امروزه جمعی می‌کوشند که روز نهم دیماه را بنام خود ثبت و مصادره کنند و با این حرفا سعی در خارج کردن رقبای سیاسی خود از صحنه دارند عملا حماسه نهم دیماه ۸۸ که برخاسته از عمق بصیرت و ولایت پذیری مردم پرشور و شعور مردم بود، نفی کرد.
محمود منطقیان که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ثبت نام کرده بود در مراسم ۹ دی سال ۱۳۹۴ در مصلی امام خمینی (ره) دهدشت شرکت کرد.
شرکت محمود منطقیان در این مراسم درست زمانی اتفاق افتاد که هنوز اسامی رد صلاحیت شده‌های حوزه کهگیلویه بزرگ در انتخابات اعلام نشده بود و امید با تایید صلاحیت خود داشت و حتی در این مراسم با گفت‌و‌گو با خبرنگار همین پایگاه خبری فتنه ۸۸ را محکوم کرد با تمام این حرف‌ها اما باز هم وی در انتخابات مجلس سال ۹۴ رد صلاحیت شد.
در ۹دی ۹۴ منطقیان گفت: من در یک جمله می‌گویم که ۹ دی بازگشت به آرامش و قانون و نظم و حمایت از انقلاب است و تاکید کرد: ما هر فتنه‌ای را در هر لباسی چه در ۸۸ وچه در هر جا و مکانی باشد محکوم می‌کنیم.
محمود منطقیان از بزرگان اصلاحات در کهگیلویه است در روزهای گذشته در برخی رسانه ها با ایراد جملاتی همچون اینکه امروزه جمعی می‌کوشند که روز نهم دیماه را بنام خود ثبت و مصادره کنند و با این حرفا سعی در خارج کردن رقبای سیاسی خود از صحنه دارند عملا حماسه نهم دیماه ۸۸ که برخاسته از عمق بصیرت و ولایت پذیری مردم پرشور و شعور مردم بود، نفی کرد.

محمود منطقیان که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ثبت نام کرده بود در مراسم ۹ دی سال ۱۳۹۴ در مصلی امام خمینی (ره) دهدشت شرکت کرد.
شرکت محمود منطقیان در این مراسم درست زمانی اتفاق افتاد که هنوز اسامی رد صلاحیت شده های حوزه کهگیلویه بزرگ در انتخابات اعلام نشده بود و امید با تایید صلاحیت خود داشت و حتی در این مراسم با گفت و گو با خبرنگار همین پایگاه خبری فتنه ۸۸ را محکوم کرد با تمام این حرف ها اما باز هم وی در انتخابات مجلس سال ۹۴ رد صلاحیت شد.
تصویر منطقیان در مراسم ۹ دی سال ۱۳۹۴ قبل از انتخابات مجلس
پایگاه خبری کهگیلویه
اما امروز در ۹ دی ماه ۱۳۹۵ که طبق مواضع سال قبل جناب منطقیان باید شاهد حضور و همان مواضع صریح ایشان درباره فتنه باشیم ولی خبری از حضور منطقیان نبود و این موضوع ثابت می کند اما محمود منطقیان امروز در مراسم ۹ دی در دهدشت شرکت نکرد تا به نظر برسد که حضور منطقیان در مراسم ۹ دی سال ۱۳۹۴ و صحبت های در محکوم کردن فتنه در دی ماه ۹۴ فقط برای گرفتن تایید صلاحیت های لازم برای شرکت در انتخابات بود، که باز به هدف خود نرسید.

 

حمله ماموران سدمعبر شهرداری به کفاش یاسوجی با خودرو سایپا!

حاشیه نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با انتقاد اعضای شورا از عملکرد ماموران سد معبر شهرداری همراه بود که معتقد بودند اگر قرار بر جمع آوری دستفروشان است چرا با عده‌ای برخورد خاص! می‌شود و عده‌ای از نان شب می‌افتند؟!
در گوشه از سالن جلسات کفاش پلاکارد به دستی نشسته است که عنوان می‌کند ماموران اجرائیات شهرداری با خودرو سایپا چرخ خیاطی‌اش که روزی زن و ۵ فرزندش را می‌داد زیر گرفته‌اند در حالیکه ماهیانه عوارض شهرداری را پرداخت می‌کند!
وی می‌گوید: طی اخطار ماموران شهرداری و با وساطت و دلسوزی یکی از اعضای شورا به پارکینگ یکی از پاساژهای شهر نقل مکان کردم اما بخاطر اینکه در دید عموم نبودم و بتوانم توجه مشتری‌ها را جلب کنم، پلاکاردی نوشته و با نصب آن جلوی درب پاساژ، آن‌ها را به داخل دعوت می‌کردم اما دو روز قبل توسط دوتن از ماموران شهرداری مورد حمله قرار گرفتم و چرخم را شکستند.
وی که برای استمداد و شکایت به شورای شهر پناه آورده بود با همراهی و دلسوزی اعضای شورا که خود از این اوضاع و برخورد با دستفروشان ناراحت و ناراضی بوده و طی سوال از شهردار یاسوج خواستار پاسخگویی به سرنوشت دستفروشان شده بودند، وی را به این نشست راه داده و رئیس شورا شخصا مسئله را از مسئول اجرائیات شهرداری در حضور خبرنگاران جویا شد اما ایشان انکار کردند!
جای سوال اینجاست تا کی باید شاهد برخورد با این قشر زحمتکش و محروم جامعه باشیم؟! و تا کی علاوه بر درد فقر و نداری، درد سیلی و نامهربانی ماموران شهراری را هم به جان بخرند؟! اگر قرار بر چنین برخوردهایی ست چرا از آن‌ها عوارض اخذ می‌شود اما در آرامش اجازه نمی‌دهند کار کنند و نان آور خانواده باشند؟
یادمان نرفته است برخورد همین ماموران با کودکان فال فروش و کارتن نشین شهر و حتی کودکان روستایی سبزی فروش، ترازوی رحمان را هم هنوز یادمان هست! اما آنچه به گوش هیچ مسئولی خوش نمی‌آید صدای طلب استمداد این قشر تهیدست است که کسی به آن‌ها جوابگو نیست.
در حالیکه شهردار محترم در بخشی از پاسخ‌های خود به اعضای شورای شهر در رابطه با سرنوشت دستفروشان گفته است:
هرچند که دستفروشی پدیده‌ای است که در همه شهرهای بزرگ کشور رایج می‌باشد و روزانه اخباری از ضرب و شتم و حتی فرا‌تر از آن (قتل) از برخورد با دستفروشان در برخی از شهرهای بزرگ گزارش می‌شود که شهر یاسوج مستثنی از پدیده دستفروشی نمی‌باشد، لیکن با توجه به شرایط درصد بالای بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد که نرم آن نسبت به سایر نقاط کشور بسیار بالا‌تر می‌باشد و وضعیت معیشت مردم در این شهر تلاش می‌شود تا آنجا که مزاحمتی برای تردد و ایاب و ذهاب مردم صورت نگیرد اجازه فعالیت‌های کوچکی در برخی از نقاطی که مزاحمتی ایجاد ننماید داده می‌شود و تاکنون هیچگونه گزارشی نه حضوری و نه از طریق رسانه‌ها و نه مکاتبه‌ای با این شهرداری در خصوص دستفروشی‌ها واصل نشده است و حتی در برخی موارد که عوامل اجرایی شهرداری با دستفروشان درگیر می‌شوند مردم به حمایت از دستفروشان با عوامل اجرایی شهرداری حتی برخورد فیزیکی می‌نمایند در عین حال شورای اسلامی شهر بر مبنای حذف صددرصد دستفروشان از سطح شهر باشد، شهرداری این آمادگی را دارد که نسبت به حذف صددرصد دستفروشی از نقاط شهر اقدام نماید. لذا در این راستا نظر جمعی و مصوبه شورای اسلامی شهر برای شهرداری قابل اجرا می‌باشد.
اما این همه تضاد در حرف و عمل از کجا نشات می‌گیرد؟! آیا برخوردهای این مامو






معاون پرورشی آموزش و پرورش دنا انتخاب شد
طی حکمی از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد غلامرضا پورنوشادی به عنوان معاون جدید پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دنا منصوب شد.
بعد از استعفای تمنده معاون پیشین پرورشی آموزش و پرورش دنا و بعد از گذشت حدود دو ماه،‌پور نوشاد به این مسئولیت منصوب شد.
پور نوشاد سوابقی همچون سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان دنا، کار‌شناس شورای آموزش و پرورش و مشاور رسانه‌ای فرماندار دنا را در کارنامه خود دارد.
 

بازی با جان ۳۱ دانش آموز در مدرسه چات باریک دشتروم
رئیس شورای روستایی چات باریک دشتروم گفت: ۳۱ دانش آموز در این مدرسه درس می‌خوانند که ۳ نفر آن‌ها به علت سینه پهلو بستری هستند و هر مدرکی که لازم باشد ارایه می‌دهیم که دلیل بستری شدنشان سرمای درون این مدرسه است.
روزی که کاروان همدلی آقای استاندار و فرماندار به دشت روم رفته بودند من نیز‌‌ همان روز به چات باریک دشت روم رفتم البته رفتن من به چات باریک بدون دعوت نبود در چند روز گذشته یکی از اهالی این روستا در تماس با پایگاه خبری ایل بانو درخواست کرد که به مدرسه‌ای که در این روستاست سری بزنیم و مشکلات آن را به اطلاع مسئولان برسانیم من نیز پذیرفتم و همزمان با ورود کاروان همدلی نیز در آنجا بودم در ساعتی که آقای استاندار در حسین آباد دشت روم بود و مشکلات این روستا را بررسی می‌کرد مردم نیز برای دیدن اقای استاندار صف کشیده بودند من در چات باریک دشت روم بیخ گوش مسئولان با دانش آموزان قد و نیم قدی که از شدت سرما بیرون مدرسه‌شان ابستاده و منتظر بودند شاید کسی صدایشان را به مسئولان برساند صحبت می‌کردم.
چات باریک یا جمعتی بالغ بر ۳۰۰ نفر در دشت روم و ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است یک مدرسه ابتدایی به اسم مدرسه شهید حکمتیان دارد که در این مدرسه ۳۱دانش اموز در مقاطع اول تا پنجم و ۱۲ دانش آموز پیش دبستانی درس می‌خوانند البته باید گفت درس خواندن و یادگیری آن‌ها تنها در فصل بهار و پاییز است چرا که در فصل زمستان شدت سرمای درون مدرسه اجازه یادگیری را به آن‌ها نمی‌دهد.
«> طی تماس یکی از والدین به دلیل گلایه‌هایی که از وضعیت تنها مدرسه روستایشان داشتند به این مدرسه رفتم اما سهوا یا عمدا در مدرسه قفل بود و کلید آن دست تنها معلم مدرسه که در خارج از دشت روم زندگی می‌کرد بود. چند دقیقه بعد از حضورم در کنار مدرسه تعدادی از دانش آموزان و والدین آن‌ها جمع شدند که به دلیل وجود برف در روستا و قرار گرفتن در دامنه کوه و سوز و سرمای زیادی نه تنها من بلکه محمد ۵ ساله که کنارم ایستاده بود صورت و دستان کوچکش قرمز شده بود.
اولیای دانش آموزان با دیدن من لب باز و درد دل را آغاز کردند غضنفر حیدری که دو پسرش در این مدرسه درس می‌خواند، گفت: سیستم گرمایشی این مدرسه تنها یک شوفاژ است اما این شوفاژ جوابگوی شدت سرمای دشت روم نیست به ویژه روزهایی که بارندگی دارد شدت سرما برای فرزندانمان قابل تحمل نیست.
وی ادامه داد: پسرم چند روز در بیمارستان به علت عفونت ریه بستری بود و تازه مرخص شده است اما هنوز تب دارد. حیدری افزود: مسئولان مدرسه‌ای ساخته و آن را به حال خود‌‌ رها کرده‌اند و مشکلات آن را حل نمی‌کنند.
رییس شورای روستایی چات باریک نیز که در این بازدید من را همراهی می‌کرد، گفت: ۳۱ دانش آموز در این مدرسه درس می‌خوانند که ۳ نفر آن‌ها به علت سینه پهلو بستری هستند و هر مدرکی که لازم باشد ارایه می‌دهیم که دلیل بستری شدنشان سرمای درون این مدرسه است.
علی فتح نویدی نسب ادامه داد: بعضی از دانش آموزان از ده‌های بالا‌تر به این مدرسه می‌آیند و باید اول صبح در مدرسه گرم شوند اما این گونه نیست و می‌توان گفت تا زمانی که مدرسه تعطیل و به خانه‌هایشان برگردند باید سردی درود مدرسه را تحمل کنند.
وی ادامه داد: خیلی از خانواده‌های به دلیل نارضایتی از وضعیت مدرسه برای تحصیل فرزندانشان به شهر هجرت کرده‌اند و اگر این گونه پیش برود شاید سال دیگر این مدرسه خالی از دانش آموز شود.
علی ادواری یکی دیگر از اولیای دانش آموزان این مدرسه گفت: بار‌ها پیگیری کردیم اما هیچ مسئولی جوابگو نیست امروز نیز که اقای استاندار و فرماندار به دشت روم آماده بودند رفتیم که مشکلات مدرسه را بگوییم اما متاسفانه اجازه دیدار با آن‌ها را به ما ندادند.
وی گفت: اگر مسولان تا آخر هفته مشکلات این مدرسه از جمله سیستم گرماشی را بر طرف نکنند در مدرسه را قفل می‌کنیم و اجازه درس خواندن را به بچه‌هایمان نمی‌دهیم اگر بی‌سواد بمانند بهتر از آن است که از شدت سرما جانشان به خطر بیفتد.
ادواری ادامه داد: این دانش آموزان آینده‌های این کشور را خواهند ساخت اما اگر اینگونه پیش برود آن‌ها بیماران آینده هستند نه پزشکان و مهندسان آینده.
اینکه پدر یک دانش آموز بگوید بچه‌ام را بخاطر سرمای درون مدرسه نمی‌گذارم دیگر درس بخواند برای مسولان و اقای مدیرکل باید یک هشدار باشد.
وقتی از پنجره درون مدرسه را نگاه کردم یاد روزهایی افتادم که خودم در مدرسه‌ای درس خواندم که سرما بیداد می‌کرد و پدرم برای جلوگیری از بیمار شدنم اتاق خانه‌مان که اتاق پذیرایی مه‌مان‌ها نیز بود را در سه ماه زمستان به مدرسه‌ای برای من و هم کلاس‌هایم تبدیل کرد به همین خاطر این والدین را درک می‌کردم.
تعدادی از دانش آموران مدرسه اطرافم حلقه زده بودند و با مظلومیت و صدای کودکانه‌شان از سرمای مدرسه‌شان شکایت می‌کردند.
علی کلاس سوم است و گفت که دیگر به مدرسه نمی‌آیم اینجا خیلی سرد است چرا خودم را خسته کنم و به مدرسه بیایم در حالی که چیزی یادنمیگرم و فقط منتظرم مدرسه تعطیل شود و برای گرم کرد خودم به خانه‌مان بروم.
مهدی هفت ساله در حالی که دستانش در جیبش بود و کلاه رنگی کوچکی بر سر داشت، گفت: ما صبح زود به مدرسه می‌رویم اما تا ساعت ۱۲ ظهر آب شوفاژ که یخ زده است ذوب نمی‌شود و مدرسه را گرم نمی‌کند.
یکی دیگر از اولیای دانش آموزان با تاکید بر صحبت‌های آقای حیدری که گفته بود اگر مسئولان مشکل گرمایشی این مدرسه را حل نکنند در آن را قفل می‌کنیم، گفت: اگر برای سیستم گرمایشی مدرسه نمی‌توانند از بخاری گازی و یا نفتی استفاده کنند حداقل قدرت موتور شوفاژ را بیشتر کنند که بتواند مدرسه را گرم کند.
وی با انگشت اشاره‌اش سرویس بهداشتی و حیاط مدرسه را نشان داد و گفت: یکی از سروریس هاکه اصلا قابل استفاده نیست و اون یکی نیز با کمک اولیای دانش آموزان برایش درب تهیه و نصب کردیم. حیاط مدرسه نیز وضعیت مناسبی ندارد و به دلیل اینکه حیاط ندارد حیواناتی از جمله، الاغ، سگ و گوسفندان به این محیط وارد می‌شوند حتی چند روز گذشته دیدم که سگی شیر آب نوشیدنی که بچه‌های ما نیز از همین شیر آب می‌خورند را لیس می‌زند که این از نظر بهداشتی برای یک محیط آموزشی فاجعه است.
وی ادامه داد: حیاط مدرسه را ببنید بار‌ها دیده‌ام که دانش آموزان این مدرسه از جمله پسر خودم از جلو مدرسه پرت شده وبدنش زخمی شده است که این نیز به دلیلی وضعیت نا‌مناسب و غیر بهداشتی محیط و سرویس مدرسه است.
سرمای زیاد اجازه حضور بیشترم در روستا را نمی‌داد گزارش ما پایان یافت وقتی که قصد برگشت داشتم همه اولیا و دانش آموزانی که ایستاده بودند تنها درخواستشان حل مشکلات مدرسه بود و می‌خواستند که به گوش اقای مدیر کل برسد در غیر این صورت درب مدرسه را قفل می‌کنند.
حال که شاهد حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مناطق روستایی دهستان دشتروم بودیم و در این دیدار اغلب مشکلات و محرومیت‌های این مناطق توسط مسئولان بررسی شد باید ببینیم که نتیجه حضور کاروان همدلی و هم زبانی در دهستان دشتروم حل مشکلات و کمبود‌های این دهستان است یا نه، تنها این حضور دلخوشی و جلب نظر مردم برای انتخابات سال آینده خواهد بود.
نبود وسایل گرمایشی در مدرسه شهید حکمتیان چات باریک دشتروم از جمله مشکلات دهستان دشتروم است که از دید مسئولان در سفر هم دلی و همزبانی محروم ماند و امید هست که مشکل این مدرسه با رسانه‌ای شدن آن هرچه سریع‌تر حل شود.
 

عبور از جاده مرگ برای انجام سونوگرافی
دستگاه سونوگرافی و رادیولوژیست برای چرامی‌ها از اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان بیماری‌ها برخوردار است. در کنار سایر روش‌های تشخیصی، دستگاه سونوگرافی یکی از پایه‌های اصلی تشخیص بیماری‌ها به حساب می‌آید که چرامی‌ها از این امکانات درمانی نیز در این شهرستان محروم هستند.
اگر این شهرستان به تجهیزات سونوگرافی مجهز باشد مردم اندکی راحت می‌شوند چراکه نبود این تجهیزات باعث شده است بیماران جهت انجام یک سونوگرافی ساده باید به شهرستان‌های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند که این امر شایسته شهرستان چرام نیست.
یکی از شهروندان چرامی درخصوص نبود امکانات درمانی همچون سونوگرافی در چرام گفت: ما برای برخی آزمایش‌های مربوط به سونوگرافی مجبوریم به شهرستان‌های همجوار همچون کهگیلویه مراجعه کنیم که خطر تصادف و افزایش هزینه‌های درمانی و سایر مشکلات وجود دارد.
وی افزود: ما در چرام جاده‌ای به اسم مرگ داریم که همین جاده جان بسیاری از شهروندان چرامی را گرفته است زیرا برای انجام یک آزمایش ساده ناچاریم که از اینجاده خطرناک با وجود مشکلات دیگری که داریم، عبور کنیم.
 
nobat-1 nobat-2
 



مسئولی که نخواهد در مراسم ۹دی شرکت کند، جایش در نظام اسلامی نخواهد بود

امام جمعه شهر چرام با بیان اینکه فتنه ۸۸ با تدبیر فرمانده کل قوا خاموش شد، گفت: مسئولی که به آرمانهای نظام دهن کجی کند، فتنه گر آینده است و جایگاهی در این نظام ندارد.
امام جمعه شهر چرام ظهر امروز در جمع مردم بهمئی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک به تبیین فتنه ۸۸ و ماهیت فتنه گران پرداخت.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار تصریح کرد: در سال ۸۸ عواملی دست به دست هم داد تا فتنه‌ای در کشور رخ دهد که فرمانده کل با تدبیر خویش آن را خاموش کرد.
افشار با اشاره به جایگاه ولایت در حکومت اسلامی، ابتدا به تاریخچه ولایت انبیاء و ائمه پرداخت و بعد از آنجایگاه ولایت در عصر غیبت را تشریح کرد.
وی خاطرنشان کرد: صراط مستقیم حکومت دینی تبعیت از امر ولایت است و در عصر غیبت همه وظیفه دارند از ولی و مقتدای خود تبعیت کنند.
افشار با تاکید بر لزوم صیانت از جایگاه ولایت فقیه به عنوان یک نعمت بزرگ الهی به ملت ایران، گفت: زاویه داشتن با ولایت و رهبری دینی به معنای نابودی و عاقبت به شری است.
امام جمعه چرام در ادامه به تبیین جایگاه مردم در حمایت از ولی فقیه و ولایتمداری آنان در ماجرای فتنه ۸۸پرداخت و گفت: مردم ایران نشان دادند که حق مداری و ولایت مداری را به شخص محوری و شخصیت مداری ترجیح می‌دهند.
افشار در ادامه در پاسخ به سوال کسانی که می‌گویند چرا سران فتنه محاکمه نمی‌شوند، به ماجرای سامری و جریان نفاق در زمان حضرت موسی (ع) اشاره کرد.
وی گفت: همیشه جریان نفاق بد‌ترین ضربات را بر پیکره نظام اسلامی وارد می‌کرد و با نگاهی به آیات قرآن می‌بینیم که حضرت موسی در آن شرایط سامری را در گوشه‌ای از شهر و بیابان گذاشت و از مردم خواست که هیچ کس حق مراوده با او را ندارد.
افشار افزود: اگر کسی در حالت احرام خانه خدا مرتکب جرمی شود برای بار اول و دوم باید کفاره بدهد اما خداوند برای حرمت شکنی بار سوم کفاره‌ای قرار نداد؛ به خاطر اینکه برای چنین حرمت شکنی‌هایی نمی‌توان مجازات دنیوی در نظر گرفت.
امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: حال موسی کریم و ولی الله ما هم همین کار را با سران فتنه کرد و با استفاده از مبانی قرآن و دستورات دینی با آن‌ها برخورد نمود.
افشار گفت: در فتنه ۸۸ شخصی بود که نمی‌شود اسم نحسش را در مسجد خدا بیان کرد، اوباما و رسانه‌های غربی از او حمایت می‌کردند؛ مگر امام راحل (ره) نفرمود که هر کجا دشمن از شما تمجید کرد، ببینید کجا لغزش دارید؟ اما به تظاهرات ادامه داد تا شعار‌ها و اعتراضات از شکل اعتراض انتخاباتی به جنبه تقابل با نظام تغییر یافت و شعارهای براندازانه سر می‌دادند.
وی افزود: در چنین شرایطی جریان خزنده‌ای با حمایت بیگانگان شکل گرفت و شعارهای مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند؛ این یعنی نعوذ بالله مرگ بر قرآن و امام زمان (عج)، چرا ائمه به عنوان قرآن ناطق ولایت فقیه را ولایت اهل بیت دانستند.
افشار در ادامه گفت: نظام ما با سران فتنه با رافت اسلامی برخورد کرد و گرنه ببینید در کودتایی که کمتر از ۴۸ ساعت در ترکیه شکل گرفت، اردوغان چه بر سر کودتاچیان آورد؟
امام جمعه چرام با اشاره به ولایتمداری مسئولان بهمئی، افزود: مسئولی که نخواهد در مراسم ۹دی شرکت کند، جایش در نظام اسلامی نخواهد بود، کسی که گوشه‌ای بنشیند که مردم او را نبینند و مدیری که با رافت اسلامی بخواهد به ارزشهای نظام دهن کجی کند، چنین مدیرانی فتنه گران آینده هستند.
افشار در پایان به عبور نظام جمهوری اسلامی ایران از پیچهای تاریخی پرداخت و گفت: با وجود تمامی مشکلات و تلاش چندین ساله دشمنان برای براندازی نظام ما، همچنان ایران به عنوان نقطه امید تمامی مستضعفین جهان می‌باشد که این‌ها به برکت وجود ولایت فقیه است.








 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند مامور سدو معبری که همچنین کاری کرده که همین افراد موجب رو آوردن بسیاری از جوانان این استان به اعتیاد شده اند در استانی که بالاترین نرخ بیکاری را دارد چرا باید با این کفاش همچنین برخوردی بشه آیا نباید ماموری که همچنین برخوردی داشته از شهرداری اخراج بشه
خطاب به امام جمعه چرام
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه توی مملکت اسلامی پارتی بازی باشه؟ استخدام فله ای رودشمنان نظام مطرح کردن تا بین مردم تفرقه بندازن.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب آقای استانداردیگرزحمت نکشیداستخدامی هادارندرسمی میشونددیگرپیگیری کردن نتیجه ای نداردحداکثربتوانیدمدیرمتخلف راازیاسوج ارتقاء بدهیدومدیرکل استان دیگری کنیدیاتهران پست خوبی برایش پیداکنیدتابوده همین بوده مردم که امیدی ندارندنمونه اش جهادکشاورزی است که خیالش ازهمه چی راحته حالا درتهران دنبال پست میگردد
حسن
Iran, Islamic Republic of
درمورد منطقیان دقیق گفتی.....برای تاییده رفته بود
اصلاح طلب
Netherlands
درود بر استاد منطقیان
علی
Europe
لعنت خدا بر ظالمان ..
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر منطقیان درود
Iran, Islamic Republic of
منطقیان چه چی چه٬ یه نگاهی دور و ورش بندازین ببینین کیا دور و ور منطقیان می پلکن و علنا منطقیان داره کیا رو تو ناحیه حمایت میکنه٬ ما داریم چوب چیو می خوریم واقعاااااا...
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار یه زحمت بکش ببین همین یکی دو سال چقدر استخدامی تو اداره .. دهدشت و چرام صورت گرفته و چطوری صورت گرفته٬ عدالت کجاست٬ منی که درس خوندم و صحاب ندارم باید کجا داد و فریاد بزنم.
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد منطقیان که دیکه معروف دارن میشن . ایشا ن اصلا اصلاح طلب نیست نبود نخواهد بود تا الان هم نشان دادند با چراغ سبز نشان دادن به عدل هشمی ۸۰درصد طرفدارای اصلاحات هم به طرف عدل هاشمی پور کشاندند
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1