تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۲۱۹۶۷۱

بحران حاشیه‌نشینان برای یاسوج / غفلت مسئولان از ظرفیت بشار / لزوم برنامه‌ریزی بلند و کوتاه مدت در حوزه گردشگری

۱۳
۰
کبنا ؛کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اگر فکری به حال مناطق حاشیه‌نشین یاسوج نکنیم، در صورت پیوست به شهر با بحران و آسیب‌های زیادی مواجه خواهیم شد.razyan

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید حسین رازیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به معضلات و مسائل گوناگون شهر یاسوج، اظهار کرد: شهر یاسوج متناسب با فضای امروز جامعه به لحاظ بعد ترافیکی، توریست‌پذیری و گردشگری بنا نشده است و نیاز است که در خصوص این شهر بازسازی مجدی صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک شهر یاسوج، بیان کرد: زیرساخت شهر یاسوج جوابگوی حجم عظیم وسایل نقلیه امروزی به جهت تراکم بیش از حد، ساخت و سازهای گسترده و مهاجرت نیست و احداث کمربندی‌ها راهکاری برای خروج از این بحران است و می‌طلبد که مسئولان برای تکمیل و افتتاح پل‌های بشار همت بیشتری بگمارند.

این کارشناس مسائل اجتماعی و شهری در ادامه افزود: با وجود اینکه شهر یاسوج دارای ظرفیت‌های فراوان در همه حوزه‌ها است باید مقوله بهداشت عمومی در مسائل شهری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رازیان ادامه داد: توریستی که مسافت‌های زیادی را برای آمدن به شهر یاسوج طی می‌کند و از طرفی اگر در این شهر، بهداشت عمومی بسیار مورد توجه قرار بگیرد، قطعاً حائز اهمیت است، بویژه در بعد زیباسازی فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی که در شأن یک توریست باید فراهم شوند و حتماً کمک شایانی به رونق گردشگری در این شهر خواهد کرد.

کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: امروز تمام کشورهای دنیا در بحث گردشگری سرمایه‌گذاری کلان و بلند مدت می‌کنند و با توجه به ظرفیت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری، برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت جهت رونق به اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار از سوی مسئولان ضرورت دارد.

رازیان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه توریست در اشتغال چه نقشی دارد، اظهار کرد: احداث هتل‌ها، بازارچه‌های دائمی و موقت، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و دیگر بازارهای تخصصی بدون شک زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند و از سوی اشتغال جوانان را در پی خواهد داشت.

این کارشناس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا از ظرفیت رودخانه بشار برای اشتغالزایی استفاده نشده است، گفت: مسئولان می‌توانند از این منابع عظیم خدادادی که از کنار شهر یاسوج می‌گذرد در زمینه اشتغالزایی و اوقات فراغت مردم و جوانان اقدامات اساسی کنند، بطوریکه با راه‌اندازی پارک‌ها با چشم‌اندازهای زییا، ایجاد فضاهای مناسب کسب و کار، ایجاد فضای تفریحی و گردشگری علاوه بر رفاه و آسایش شهروندان و مسافران زمینه‌های اشتغال جوانان فراهم می‌شود.

رازیان به مسئله حاشیه نشینی شهر یاسوج گریزی زد و گفت: یکی از مشکلات شهر یاسوج گستردگی و پراکندگی ساختمان‌های مسکونی و اداری است که اگر در یک بعد طولی در نظر بگیریم از سرآبتاوه تا ماداون می‌باشد، این موضوع سبب گردیده که ارائه خدمات شهری و تأسیسات زیربنایی و شبکه‌های آبرسانی، فاضلاب، آب، برق و خدمات بهداشت و درمانی و حمل و نقل شهری با مشکلات فراوانی مواجه باشد.

این کارشناس در ادامه افزود: ضعف نظارت بر حاشیه‌نشینی در اطراف شهر یاسوج در ادوار مختلف وجود داشته و باعث شده که ساخت و سازها شکل مطلوبی نداشته باشند.

وی افزود: نبود فضاهای آموزشی و تفریحی و فرهنگی و ورزشی در اطراف شهر یاسوج بخصوص در حوزه حاشیه‌نشینان باید مورد توجه قرار بگیرد که در آینده بحرانی را برای شهر بوجود نیاورد.

رازیان گفت: فضای کافی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی وجود دارد که باید در این رابطه نیز چاره‌اندیشی شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی و شهری گفت: به دلیل عدم طراحی اصولی خیابان‌ها در مناطق حاشیه‌نشین اطراف یاسوج نیز در آینده اگر به شهر پیوست بخورند، یاسوج را با بحران و آسیب‌های دیگر مواجه می‌کند و هزینه‌های که در آینده برای بازگشایی خیابان‌های غیراستاندارد مصرف خواهد شد، جبران ناپذیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کربلایی رازیانن
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید کوچک نظم
کربلایی رازیانن
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم به جوانان میدان بدهند
وارث ( شماره ٤)
Romania
قارون پر دو جیبت رای نیاری
همشهری
Iran, Islamic Republic of
افرین برتفکرات ارزشمند شما کاش شاهد روزی باشیم که همه این معضلات در شهر عزیمان برطرف شود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز ضمن تشکر از ارائه برخی از نظرات جنابعالی, لازم است به اطلاع جنابعالی برسانم مادوان حاشیه شهر یاسوج هست ولی حاشیه نشین نیست؟؟؟
حسام جبار نژاد
Iran, Islamic Republic of
درودبر جوان تازه نفس شهرمان داغونه برادر
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر رازیان سلام
لطفا واضح بفرمایید جنابعالی موافق الحاق حاشیه ها به شهر یاسوج هستید یا نه؛
در هر صورت چه مثبت یا منفی دلایل منطقی و کارشناسی خود را ارائه نمایید.
در مورد خیابانها که این افراد از سر خود ساختمان نساختند بلکه پروانه گرفته اندو بنیاد مسکن نظارت داشته ؛ اگهمشکلی در این مورد هستش باید کارشناسان بنیاد جواب گو باشند.
وقتی میگیم حاشیه نشین داریم از جمعیتی بالای ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر صحبت می کنیم . لازم و ضروری است با دقت با این موضوع برخورد گردد.
جهانبازی
Romania
اتفاقا جناب رازبان خیلی هم خوب فرمودند کجایی خلیج فارس ۱۰ تا تا یک سرابتاوه مسجد پارک محله ای وجود دارد مالکان سرخود خیابان پیاده می کنند
آاشنا
Iran, Islamic Republic of
ایشان خواهر زاده علی ناز رخشائیان می باشد
خدا دوست
Iran, Islamic Republic of
ای . ترا به رمضان قسم به داد آقا برس آقا در انتظار است
رضا رخشائیان
Iran, Islamic Republic of
آشنا یسو علی ناز چشه علی ناز یه بچش رییس اداره برق شهرکرده ی بچی دش دکتر بیهوشی اتاق عمله تو وهنرت بگو
رضا رخشائیان
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا رای ایاره اگه خوا هسیش ری همی بدخوایلشه سه ایکنه
علمداررازیان ازپارس جنوبی
Iran, Islamic Republic of
شمابرادربزرگواراگرشهامت داری نجابت خودت رابرای همگان روشن کن توبرادرکه اسم دایی این سیدبزرگوارراکه درقیدحیات نیست نام برده ای ...شخصیت خودت وخانواده ات رابه همگان معرفی نموده ای...انشالله خدابه راه راست هدایت کنه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1