تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۱۹۵۹۹

فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در استان متوقف می‌شود

۲
۰
کبنا ؛معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ارائه‎دهندگان غیرمجاز خدمات گردشگری در استان برخورد و به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می‌شوند.
به گزارش  کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان ، الماس قبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری علاوه بر داشتن آثار اقتصادی، یک حرکت فرهنگی است و برای بودن در مسیر صحیح باید مدیریت شود، از این رو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با انجام بازرسی و نظارت، با ارائه‌دهندگان غیرمجاز خدمات گردشگری برخورد و آنها را به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می‌کند.
index25225
وی شرکت‌های خدمات مسافرتی را شامل سه دسته عنوان کرد و افزود: شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی بند الف تنها مجاز به تهیه بلیط هواپیما برای افراد بوده و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور فعالیت می‌کنند که این شرکت‌ها مجاز به اجرای برنامه سفر اعم از رزرو محل اقامت، برنامه گشت، تهیه راهنما و غیره نیستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دسته دوم شرکت‌ها یا دفاتر سیا حتی و زیارتی دارای مجوز بند پ بوده و تنها به منظور انجام سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه، کربلای معلی و حج زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کنند که این دفاتر هم مانند دسته بند الف مجاز به تورگردانی و هماهنگی برای سایر سفرهای خارجی و سفرهای داخلی اعم از سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس نیستند.
 
قبادی تصریح کرد: دسته سوم شرکت‌ها یا دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی هستند که تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کنند و تنها این دفاتر یا شرکت‌ها مجوز لازم برای انجام مسافرت‌های گروهی یا انفرادی در قالب یک بسته کامل سفر را در قالب انعقاد قرارداد به منظور رزرو هتل و محل اقامت، تهیه بلیط هواپیما و اخذ ویزا دارند‌.
 
وی ابراز کرد: همه مردم و متقاضیان سفر به سایر کشورهای خارجی و سفرهای داخلی اعم از سیاحتی یا زیارتی در قالب تور باید صرفاً به این دفاتر یا شرکت‌ها مراجعه و در قالب انعقاد قراردادی که دارای فرمت یکسان هم هست از طریق این مؤسسات اقدام کنند.
 
قبادی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجوزدار در شهرستان بویراحمد را شامل  «استقلال یاسوج»، «کوهساران»،«سینا پرواز پارس»،  «شرکت ایرانگردی جهانگردی»، «پایتخت طبیعت»، «بلوط»، «بویرگشت»، «قوام چهار فصل»و قوام گشت عنوان کرد.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی  «آیسان گشت»،  «لاله زارگشت و مهرسان گشت» در شهرستان گچساران، «دناپارسیس» در شهرستان دنا و «آریو برزن کهگیلویه» و «معراج نور» در شهرستان کهگیلویه و«رهرو گردشگران»ذر شهرستان چرام دارای مجوز هستند و مردم می‌توانند مسافرت‌های خود را با این شرکت‌ها پیگیری کنند.
 
قبادی عنوان کرد: متأسفانه برخی از افراد در قالب اشخاص، گروه، تشکل، انجمن و مؤسسه با سوء استفاده از تقاضای سفر و گردشگری، با ترفندهای مختلف از قبیل پیامک، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی یا تبلیغات محیطی و رسانه‌ای بدون کسب مجوزهای رسمی اقدام به فروش خدمات گردشگری می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: این تورها که اغلب با عناوینی از قبیل تورهای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، کویر، نجوم، تور دانشجویی، گشت علمی، تور نمایشگاهی، تور زیارتی قم و جمکران، تورهای لحظه آخری خارج از کشور و نظایر آن همراه هستند اغلب بدون رعایت اصول حرفه‌ای تورگردانی فقط چشم به درآمد حاصل از مشتریان دارند و به دلیل ناآگاهی از حساسیت وظایف تورگردانی و رعایت نکردن حقوق مسافر و استانداردهای مصوب در صورت وقوع حادثه در برابر مشتریان و نهادهای نظارتی قادر به پاسخ‌گویی نیستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همسفر
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب مهندس قبادی .ممنون از اطلاع زسانی کامل
گروه طایفه محمد باقریدیل
Iran, Islamic Republic of
نه باقری نه قبادی به درد سازمان گردشگری نمی خورند چون کار بلد نیستند واقعیت قبول کنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1