تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۲۱۹۵۹۱

اختصاص ۲۸۵ میلیون متر مکعب آب به کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛۲۸۵ میلیون متر مکعب آب از سدهای کوثر و چم شیر برای استفاده آشامیدنی،کشاورزی و صنعت به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر و ۱۲۵ میلیون متر مکعب نیز از سد چم شیر به صورت سالیانه برای این استان تخصیص یافته است.
غلامرضا تاجگردون افزود: ۱۶۵ میلیون متر مکعب برای تأمین آب آشامیدنی شهر لیکک و روستاهای مسیر، جبران کمبود آب شهر دهدشت، آب آشامیدنی و صنعت باشت، آب آشامیدنی شهر دوگنبدان و روستاهای اطراف، آب صنایع استان کهگیلویه و بویراحمد، آب کشاورزی دشت لیشتر و دشت مور از آب سد کوثر در نظر گرفته شده است.
نماینده شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: گنجایش مخرن سد کوثر ۵۸۰  میلیون متر مکعب است که سالانه آب آشامیدنی ۲۰ شهرستان و ۲ هزار روستا را با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در استان‌های جنوبی کشور تأمین می‌کند.
تاجگردون افزود: نیروگاه و سد چم شیر که در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران و بر روی رودخانه زهره در حال ساخت است، در صورت بهره برداری آب ۱۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را تامین می‌کند.
سد کوثر (تنگ دوک) در فاصلهٔ ۶۰ کیلومتری شمال غربی از شهر دوگنبدان در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع سالانه حدود هفت میلیارد متر مکعب روان آب دارد که بیشتر آن بدون استفاده از استان خارج می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیل
Europe
کشاورزی دیل بخاطر بی ابی نابود شده واب سد کوثر کجاها که نمیره محض اطلاع نماینده گچساران ومردم دیل.ای کاش دیل در مجاورت سد کوثر بود
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
ایول به قدرتت .خسته نباشی دلاور
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1