تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۱۹۳۲۷

مواظب فتنه اکبر باشید

۱۱
۳
کبنا ؛کریم گرامی اصل
شاید فتنه سال ۸۸ به پایان رسیده اما فتنه‌های دیگری در پیش است که باید مراقب باشیم. معنای فتنه غبارآلود شدن فضای تصمیم گیری مردم در مسائل اساسی جامعه است. مثلاً در هنگام انتخابات، نوعی فضاسازی شود که مردم خود به خود یک جناح را بدون در نظر گرفتن شایستگی‌های واقعی بر سایر جناح‌ها ترجیح دهند. برخلاف فتنه سال ۸۸ که پس از انتخابات صورت گرفت، فتنه اکبر قبل از انتخابات انجام می‌گیرد تا بتواند بر روند انتخابات تاثیر گذار باشد. در فتنه سال ۸۸ فقط اسم رمز تقلب را مبنای فتنه‌گری قرار دادند، ولی به نظر می‌رسد که در فتنه اکبر چندین اسم رمز وجود دارد.
بنده معتقد هستم که بزرگ‌ترین خطر برای کشور، نه تهدید و تحریم‌های آمریکا و نه یاوه گویی‌های اسراییل است، بلکه بزرگ‌ترین خطر برای کشور از بین رفتن اعتماد مردم به کشور است، که آقای روحانی در سال ۹۲ با بالا بردن کلید کذایی خود و دادن وعده‌های پوچ و واهی انتخاباتی برای جذب افکار و آراء مردم و عملی نکردن حداقلی آن‌ها عملا یک ناامیدی و بی‌اعتمادی در سطح جامعه بوجود آورده و اینک هم با دامن زدن به مفاسد اقتصادی، تضعیف و تخریب بنیانهای اقتدار نظام، صنعت و تولید داخلی دارند ملت را نسبت به کارآمدی نظام اسلامی نا‌امید می‌کنند و جالب اینجاست که با پر شدن گردن دولت قبل و با توجه به اینکه دیگر نمی‌دانند تقصیر‌ها را گردن چه کسی بیندازند، حالا بعضی از تحلیلگران لیبرال حامی دولت، همانند برخی از بزرگان خود، با وقاحت تمام این نا‌کارآمدی‌های دولت را گردن اسلام می‌اندازند و می‌گویند که اسلام سنتی است و باعث عدم پیشرفت کشور شده به درد جامعه مدرن نمی‌خورد. این آقایان خجالت هم نمی‌کشند و نمی‌دانند که ریشه اکثر علوم دنیا، در جهان اسلام بوده و این عقب ماندن، ناشی از سوء مدیریت و عدم شایسته سالاری در کشور است.
یکی از مراحل فتنه اکبر، دامن زدن به اختلافات گسترده در پسا برجام و ایجاد چند دستگی در جامعه از طریق نفوذی‌ها است. روزنه اصلی نفوذ دشمن، اسلام آمریکایی یا‌‌ همان اسلام رحمانی است که آقای رییس جمهور و اطرافیانش از آن دم می‌زنند، در حالیکه رهبری اسلام رحمانی را‌‌ همان لیبرالیسم می‌دانند.
یکی دیگر از نشانه‌های فتنه اکبر، ایجاد ترس در مردم نسبت احتمال جنگ در صورت تن ندادن به خواسته‌های دشمن و در راستای همین آقایان در دولت تدبیر و امید با ادعای کذب و دروغ، از برطرف کردن سایه‌ی جنگ از سر کشور به عنوان دستاورد‌های برجام سخن می‌گویند و امنیت کشور را به برجام گره می‌زنند، در حالی که مقامات امنیتی آمریکا تا حالا بار‌ها از غیرممکن بودن حمله نظامی به ایران سخن گفته‌اند. جالب اینجاست که همین آقایانی که معتقدبه گفتمان و مذاکره هستند، قادر به حفط حتی یک کیلومتر از هزاران کیلومتر مرزهای کشور با مذاکره نیستند.
یکی دیگر از نشانه‌های فتنه اکبر، انداختن مسئولیت خسارت محض برجام بر دوش رهبری است، که آقای رییس جمهور با تمدید ده ساله تحریم‌ها و اعلام خروج آمریکا از آن، با دروغ گفتند که تمام مراحل برجام زیر نظر رهبری بوده در حالی که اصل‌های رهبری را در مورد برجام زیر پا گذاشتند و هر وقت که مقام معظم رهبری می‌فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم، آقای رییس جمهور می‌گفتند که در مذاکرات خوشبینی و بدبینی معنایی ندارد! یا اینکه وقتی حضرت آقا به هیئت مذاکره کننده تذکر می‌دادند که در مذاکرات مواظب آرمانهای کشور باشید آقای رییس جمهور با بی‌شرمی می‌گفتند که یک عده توهم دارند و یکی نیست به این‌ها بگوید که مگر در دنیای مذاکره کسی کاری به آرمان و اینجور مسائل دارد!
بسترسازی برای انتخابات سال آینده از طریق پیش بینی‌های کاذب یکی دیگر از نشانه‌های فتنه اکبر است و در همین راستا آقای اکبر هاشمی که یادمان نرفته قبل از اغتشاشات سال ۸۸ خبراز فوران کردن آتش‌های درون سینه سوزان مردم می‌داد و همسر و رازدار حاج آقا که در روز رای گیری سال۸۸ از مردم می‌خواست که اگر تقلب شد بریزین تو خیابونا، و آشکار بود که فتنه۸۸ برنامه ریزی شده هست. الان هم حاج آقای هاشمی رفسنجانی گفته‌اند که: نتیجه انتخابات ۹۶ از الان معلوم است، مگر اینکه دستهای دیگری دخالت کنند. یا اینکه معاون رییس جمهور می‌گوید که وزیران برای چهار سال و هفت ماه برنامه ریزی کنند و خبر از هشت ساله بودن دولت اعتدال می‌دهند، در حالی که ایشان مجری انتخابات است. آیا این حرف‌ها مشکوک و بو دار نیست؟؟؟
ایجاد آشوب و اغتشاش در انتخابات سال آینده همزمان با ایجاد نا‌امنی‌های گسترده در مرز‌ها و همینطور داخل کشور از طریق گروهک‌های تکفیری و منافقین یکی دیگر از نقشه‌های طراحان این فتنه است.
یکی دیگر از عوامل زمینه ساز فتنه عبارت است از ایجاد سردرگمی در میان نیروهای ولایی در اثر هجمه‌های متعدد و متکثر به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، بطوریکه حزب الله نتواند نیروی خود را بر روی یک مسئله متمرکز نماید. مثلاً امروز ما نمی‌دانیم که باید از برجام انتقاد کنیم، از ارزشهای نظام دفاع کنیم، جلوی نفوذ و بازگشایی سفارت انگلستان را بگیریم یا جلوی واردات کالاهای غربی را که تولید داخلی را تضعیف می‌کند بگیریم. به مقوله فرهنگ بپردازیم یا به مقوله اقتصاد یا به سیاست؟
توجه داشته باشیم که فتنه، همواره با آشوب خیابانی همراه نیست اتفاقا خطرناک‌ترین فتنه، فتنه ایست که با آرامش همراه باشد، زیرا برای عوام محسوس و ملموس نخواهد بود امروز برخی افراد شعار ولایت مداری می‌دهند و عملشان برخلاف نظر رهبری و بعضاً در جهت ضدیت با نظام است.
دو عامل می‌تواند از تاثیرگذاری فتنه جلوگیری نماید صبر و بصیرت، باید صبورانه به بصیرت افزایی و بصیرت پراکنی بپردازیم سختی این کار هنگامی بیشتر می‌شود که می‌بینم ولی امر مسلمین ما را به حفظ آرامش و وحدت و متانت دعوت می‌فرماید یعنی هم باید بصیرت بدهیم و هم ایجاد تنش نکنیم، سخت است ولی با مجاهدت و اخلاص و توکل و توسل همه چیز ممکن خواهد بود...

*«دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران»
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
درود برشما آقای گرامی اصل...واقعا تحلیل شما خیلی دقیق و منم با نظر شما موافقم و همه باید مواظب این فتنه ی برنامه ریزی شده باشیم. اینها در سال۸۸ عملا مقابل نظام و ولایت ایستادند و نتوانستند‌ نتیجه بگیرند حالا میخواهند با دم زدن بدون عمل از ولایت و ظاهر خوب، از درون کشور را لیبرالیزه کنن و مردم رو از دین زده کنند.با تشکر از بصیرت شما
اگاه
Iran, Islamic Republic of
این آقای گرامی را با تصویر مبارکشان نشان بدهید .
ادب مرد به ز دولت اوست .
برادر گرامی
با لفظ و الفاظ توهین نه بندگان خدا نه کسی کوچک و نه بزرگ می شود.
مطمین و بلکه یقین دارم و به قول بزرگان دو جیز همواره سروصدا زیاد می کند:
۱- پول خرد
۲- علم اندک
کلید کذایی ؛ یعنی چه ؟
آقای روحانی رییس جمهوز ملت و کشور ایران و نظام جمهوزی اسلامی هستند.شما حرمت نظام و انقلاب را هم نکه نمی دارید . چه بخواهید چه نخواهید ایشان به تاییذ ولایت فقیه و رهبری و شورای نگهبان رسیده اند و اراء ایشان نتفیذ شده است .
شما حرمت همه این جایگاههای رسمی نظام را هم رعایت نمی کنید.
هیچ کس حق توهین به شخض و اشخاص تراز اول مملکت و حتی کارکنان دولت را ندارد .
خود دانید ؛ ما که از استفاده کلمات ؛ بی جا ؛ نگرانیم .
گرامی اصل
Iran, Islamic Republic of
باسلام... در جواب دوست عزیزمون آگاه باید بگم که ایم آقای رییس جمهور هستند که با الفاظ... تا حالا به منتقدین خود ۴.. از قبیل بیسواد، ل سیاسی. .و، برید به جهنم و... نسبت داده. پس اگه من میگم کلید و واقعا هم اینجوری هست چون ایسان سال ۹۲ با نشون دادن کلید و ..دادن مردم رای آنها را جمع کرد و پس واقعا آن کلید ..ن بوده. پس اگه این حرف راست توهینه اونوقت ۴۹ .ش آقای رییس جمهور چیه؟ آیا آقای رییس جمهور باید به مردم کشورش که سرمایه های نظام هستند.. بدهد؟ ضمنا حامیان دولتی که برای منافع شخصی سنگ دولت را به سینه میزنند و آن روز که ما منتقدین برجام را بیسواد و . سیاسی و ..و خطاب میکردند و بدون آگاهی از برجام حمایت میکردن و برای توافق جشن میگرفتند، الان با این شهامت را داشته باشند که همچون قهرمانان دیپلماسیشان بیایند و از مردم بخاطر خسارت محض برجام عذرخواهی کنند تا شاید بخشیده شوند... ضمنامن آماده ی مناظره در استان با هرکسی و هر جایگاهی دربار منش و عملکرد جمهوری یازدهم هستم.... با تشکر
Iran, Islamic Republic of
آقای آگاه شما که علمتون اندک نیست یکی از استدلال های یاداداشت آقای گرامی اصل را با سند و مدرک رد کنید تا ما هم بدونیم و قضاوت کنیم. خب همه استدلالهای بالا مستند و منطقی هست... دوستان کمی بصیرت داشته باشند و انقد سینه چاکن کنن برای یک جناح خاص..
Iran, Islamic Republic of
صحیح و بجا فرمودید خدا حفظتون کنه
Iran, Islamic Republic of
آقای گرامی اصل از آینده سازان استان هستند. سربلند باشید
Iran, Islamic Republic of
کاش بعضی از این این خود عمار پندارها، چنین بصیرتی را داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گران و حامیان بی غیرتشان
میرشکال
Iran, Islamic Republic of
اخ سی میرشکال . درود بر شما اقای گرامی
نوید
Iran, Islamic Republic of
ماشالا عموجان زنده باشی
United Kingdom
درود بر شما مرد بصیر و انقلابی
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1