تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۲۱۹۲۷۹

گره کوری که بنای باز شدن ندارد؛ بحران کمبود مدرسه در مادوان

۰
کبنا ؛

شهر مادوان بویراحمد در حالی همچنان با بحران کمبود مدرسه دست به گریبان است که آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته در اقدامی عجیب، پیگیر تغییر کاربری زمینی در این شهر شد که برای ساخت فضای آموزشی در نظر گرفته شده بود.


، شهر مادوان بویراحمد در حالی همچنان با بحران کمبود مدرسه دست به گریبان است که آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته در اقدامی عجیب، پیگیر تغییر کاربری زمینی در این شهر شد که برای ساخت فضای آموزشی در نظر گرفته شده بود. به گزارش تسنیم از یاسوج، شهر مادوان در ۵ کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بحران فضای آموزشی مناسب روبه‌رو است به طوری که در برخی مناطق این شهر دانش‌آموزان در فضاهای نامطلوب اجاره‌ای تحصیل می‌کنند. چند سالی است در یاسوج و روستاهای اطراف آن از جمله بلهزار، مادوان، سرآبتاوه و... دانش‌آموزان از کمبود فضای آموزشی مناسب گلایه می‌کنند اما تاکنون ناله‌های آنان شنیده نشده است. دانش‌آموزانی که بعد از خدا چشم امیدشان به خیرین مدرسه‌ساز است این روز‌ها با گذشت ۳ ماه از سال تحصیلی حال و روز خوشی ندارند و در محیطی نامناسب تحصیل می‌کنند و برخی‌ها نیز عطای فراگیری علم و دانش را به لقایش بخشیده‌اند اما جالب اینجاست که مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه‌وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مسؤولان از کمبود فضاهای آموزشی در شهر مادوان گلایه می‌کنند درحالی که هفته گذشته آموزش‌وپرورش با ارسال نامه‌ای خواستار تغییر کاربری زمینی شده‌است که برای ساخت فضای آموزشی در نظر گرفته شده است.
محمدمهدی سهیلی افزود: به دلیل نوپا بودن، ساخت و سازهای غیرمجاز و مهاجرپذیر بودن، شهر مادوان به مرکز ثقل جمعیتی تبدیل شده و مسؤولان آموزش‌وپرورش از کمبود فضاهای آموزشی در این شهر می‌نالند. وی ادامه داد: بار‌ها در رسانه‌های مختلف و جلسات درباره کمبود فضای آموزشی در مادوان بحث شده در حالی که همین هفته گذشته آموزش‌وپرورش با ارسال نامه‌ای عدم نیاز خود را نسبت به یک قواره زمین مختص ساخت فضای آموزشی اعلام کرده است.
سهیلی ابراز کرد: اگر در مادوان کمبود زمین هست پس چرا اعلام می‌کنند به زمین نیاز نداریم، چنانچه مکان آن مناسب نیست راه‌وشهرسازی می‌تواند با رایزنی آن را با زمین دیگری معاوضه کند. وی تاکید کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی آمادگی فراهم کردن زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در هر مکان پیشنهادی آموزش‌وپرورش را دارد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نسبت به سخنان محمدمهدی سهیلی، مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه‌وشهرسازی استان واکنش نشان داد و گفت: نباید روی هوا حرف زد بلکه هر سخن باید کار‌شناسی‌شده باشد.
جهان محرابی می‌گوید: شاید روزی ۱۰ قواره زمین را به دلیل ابعاد کم که برای احداث فضای آموزشی مناسب نیست رد کنیم ولی این نشان‌دهنده این نیست که به فکر رفع مشکل مدارس مورد نیاز در مادوان نیستیم. وی با بیان اینکه در تمام نقاط مادوان با مشکل فضای آموزشی مواجه نیستیم، عنوان کرد: در مناطقی که مشکل داریم پیگیر خرید زمین هستیم ولی پول لازم برای خرید وجود ندارد. امیدواریم مسؤولان و متولیان امر برای رفع مشکل کمبود مدرسه در شهر مادوان بویراحمد در کمترین زمان ممکن چاره‌اندیشی کنند یا خیرین مدرسه‌ساز به انتظار و آرزوی چندین‌ساله دانش‌آموزان این شهر برای داشتن مدرسه مناسب پایان دهند.
بنا به این گزارش، مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز چندی پیش گفت: اکنون برخی مناطق از جمله مادوان، بلهزار و مهریان شهرستان بویراحمد در زمینه فضای فیزیکی آموزشی با مشکل مواجه هستند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود. هادی زارع‌پور با تأکید بر اینکه برطرف‌شدن مشکل کمبود فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همت و تلاش دستگاه‌های اجرایی است، گفت: مسؤولان برای برطرف‌شدن این مشکل باید آموزش‌وپرورش را یاری کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه منطقه مادوان با بحران فضاهای آموزشی مواجه است، عنوان کرد: در صورت تأمین زمین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت فضاهای آموزشی در منطقه مادوان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین می‌شود. زارع‌پور افزود: در آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس هم تصمیم جدی برای ساخت این فضاهای آموزشی در منطقه مادوان وجود دارد و ضروری است زمین آن توسط شورای اسلامی و شهرداری مادوان تأمین شود. مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این منطقه با بحران فضاهای آموزشی روبه‌رو است که ضرورت دارد مردم، خیرین، شهرداری و شورای شهر برای تأمین زمین مورد نیاز همت کنند.
جهانبخش شهردار مادوان نیز می‌گوید، شهر مادوان ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد، اما فضای مناسب برای دانش آموزان ابتدایی خود ندارد.
وی با بیان اینکه زیربنای توسعه هر منطقه آموزش و تربیت است، اضافه کرد: یک مکان اجاره‌ای با ۱۴۰ مترمربع را در اختیار بیش از ۳۴۰ دانش‌اموز ابتدایی داده‌اند که با رنج و مشقت مشغول به تحصیل هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1