تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۱۹۲۴۴

ظلم آشکار به رانندگان تاکسی‌های بی‌سیم / افزایش حق کمیسیون غیرقانونی است / دلایل افزایش ترافیک در استان بررسی شود /

۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به رشد بی‌رویه تاکسی بی سیم‌ها در سطح استان به ویژه شهر یاسوج، گفت: نظارت بر تاکسی بی‌سیم‌ها در کهگیلویه وبویراحمد تشدید می‌شود.
پژمان نیک اقبالی در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه وبویراحمد با تذکر و گلایه به مسئولان شورای ترافیک شهرستان‌های مختلف استان، اظهار داشت: شورای ترافیک شهرستان‌ها قبل از تصویب و اجرای مصوبات خود باید آنها را در شورای ترافیک استان به تصویب برسانند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه هیچ طرحی بدون مجوز شورا نباید در شهرستان‌ها اجرا شود، افزود: این عمل خلاف قانون و پذیرفتنی نیست و طرح‌های آزمایشی نیز باید با موافقت شورای استان اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه جرائم راهنمایی و رانندگی براساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت و اعتبارات نیست، بلکه براساس میزان جرائم سالانه در هر شهر است، افزود:  نحوه تصمیم‌گیری نیز براساس همین میزان جرائم است و برای شهرهایی که سهمیه جریمه ندارند مبلغ ناچیزی از محل اعتبارات شهرداری تخصیص می‌یابد.
نیک اقبالی با بیان اینکه از ۳ سال گذشته نظارت بر عملکرد تاکسی تلفنی‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد: یک نشستی با مشارکت شهرداری، دفتر فنی استانداری و مسئولان حمل و نقل برگزار و پیرامون نرخ کرایه و نحوه سرویس دهی رانندگان تاکسی با مسافران تصمیم گیری شود.
وی تصریح کرد: ساماندهی سرویس مدارس نیز در نشست بعدی شورای ترافیک استان توسط دبیرخانه شورا بررسی و نتیجه به این شورا ابلاغ گردد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مشکلات خیابان‌های شهر یاسوج، گفت: انتظار می‌رود شهرداری نسبت به شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز اقدام و گزارش این کار را به شورای ترافیک ارائه دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در استان، اظهار داشت: هر ساله ۲۱ نفر از مردم استان در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و ۶۰ درصد فوتی‌ها را عابرین پیاده در شهرستان بویراحمد تشکیل می‌دهد.
اسماعیل خوشوقت بیان کرد: خط کشی‌های راهنمایی و رانندگی در شهر یاسوج استاندارد نیست و انتظار می‌رود شهرداری یاسوج نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و خط کشی اصول در این شهر اقدام کند.
پژمان نیک‌اقبالی اظهار کرد: شورای ترافیک شهرستان‌ها باید مصوبات خود را در شورای ترافیک استان مصوب کنند و نباید هیچ طرحی بدون مجوز شورای ترافیک اجرایی شود که این کار خلاف قانون است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به جرائم رانندگی اشاره کرد و گفت: شاخص تقسیم و تعیین جرائم رانندگی براساس جمعیت، محرومیت و اعتبارات هر شهر نیست بلکه براساس مقدار میانگین جریمه هر شهر است و نحوه تقسیم هم بر همین اساس است.
وی بیان کرد: برخی شهرهای کوچک استان سهمیه جرایم راهنمایی و رانندگی را ندارند که از اعتبارات شهرداری مرکز آن شهرستان اعتباراتی برای نصب تابلو و علائم هشدار دهنده به آنها اختصاص می‌یابد.
این مسؤول با اشاره به اینکه سیاست اصلی در توزیع جرائم راهنمایی و رانندگی به روز کردن تجهیزات پایش تصویری است، گفت: نصب دوربین‌های پایش تصویری باید افزایش یابد و استفاده از آنها نیز چند منظوره و برای مسائل ترافیکی و امنیتی باشد.
نیک‌اقبالی در ادامه سخنان خود با اشاره به نظارت بر تاکسی بی‌سیم‌های استان گفت: بر نحوه عملکرد، نرخ، نحوه خدمات‌رسانی و برخورد با مشتریان تاکسی بی‌سیم‌ها نظارت شود.
نیک‌اقبالی بیان کرد: ۴ مورد تاکسی بی‌سیم فعال و دارای مجوز در سطح شهر یاسوج فعال است و در سایر شهرستان‌ها براساس قانون دو مورد تاکسی بی‌سیم می‌تواند فعالیت کند.
وی با اشاره به ساماندهی وضعیت خیابان سردار جنگل شمالی شهر یاسوج گفت: این وضعیت اکنون بهتر از گذشته شده و با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر ایستگاه مستقر در آن جابه‌جا شد.
در ادامه الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی ترافیک در استان شد و گفت: دلایل افزایش ترافیک مورد بررسی قرار گیرد و برای کاهش تصادفات و تلفات آن برنامه‌ریزی شود.
مصوبات شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بدون تائید در شورای ترافیک استان اعتبار قانونی ندارد


مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه دبیرخانه شورای ترافیک براساس بخشنامه‌های جدید در دفتر فنی استانداری مستقر است، اظهار داشت: این امر یک مسئولیت خطیری است که امید است با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه به وظایف قانونی خود عمل کنیم.

سید حسین کاظمی تصریح کرد: با ارائه طرح و برنامه‌های علمی و جدید دبیرخانه شورای ترافیک نسبت به گذشته فعال‌تر می‌شود و به طور قطع مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌ها بدون تایید در شورای ترافیک استان اعتبار قانونی ندارد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری‌های استان طرح‌های خود را اجرا کرده و بعد از آن به دنبال مجوز شورای ترافیک هستند در حالی که این اقدام در آینده بدون مجوز شورای ترافیک مشکل‌آفرین است، تاکید کرد: در جلسات شورای ترافیک برای اینگونه طرح‌ها مجوزی صادر نمی‌شود.
کاظمی با بیان اینکه خط‌کشی‌های عابر پیاده در استان استاندارد نیستند، عنوان کرد: نحوه خط‌کشی خیابان‌های استان از جمله ضخامت رنگ این خط‌کشی‌ها باید کنترل و ساماندهی شود.
وی خواستار نصب دوربین‌های نظارتی و پایش تصویری در محورهای مواصلاتی استان شد و گفت: به‌طور قطع وجود این دوبین‌ها خود یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از ارتکاب جرم است.
افزایش حق کمیسیون تاکسی بی‌سیم‌ها در یاسوج غیرقانونی است
معاون فرماندار بویراحمد با بیان اینکه هیچگونه نظارتی بر عملکرد تاکسی بی‌سیم‌ها در شهر یاسوج وجود ندارد، گفت: تاکسی بی‌سیم‌ها خیابان‌های شهر را اشغال کرده و هیچگونه عوارضی نیز به شهرداری پرداخت نمی‌کنند.
کرامت‌ الله فرج زاده در نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکسی بی‌سیم‌ها معضلات اجتماعی بسیاری را در شهر یاسوج ایجاد کردند اظهار داشت: تبعات این مشکلات همواره گریبان‌ گیر مردم عادی است و مسافران یا رانندگان این تاکسی‌ها روزانه جلوی فرمانداری بویراحمد تجمع می‌کنند.
معاون فرماندار بویراحمد با بیان اینکه برخی از صاحبان امتیاز تاکسی بی‌سیم‌ها در شهر یاسوج به طور مثال برای ۱۰۰ تاکسی مجوز دارند ولی اکنون این تعداد را به ۲۰۰ تاکسی ارتقا داده اند، افزود: این اقدام بدون مطرح شدن در شورای ترافیک استان یک عمل غیرقانونی است.
وی با اشاره به اینکه میادین شهر یاسوج مملو از تاکسی  بی‌سیم و آژانس است، بیان کرد: در عمل هیچ تفاوتی در میزان کرایه و خدمات آنها وجود ندارد و جای سوال است که آیا مرکز رادیویی بدون موافقت شورای ترافیک نسبت به اعطای مجوز اقدام می‌کند؟
فرج زاده عنوان کرد: مدیران تاکسی بی سیم‌ها ماهانه مبلغ ۱۸۰ هزارتومان از هر راننده به عنوان ورودی دریافت می‌کنند در حالی که این تعرفه در سایر شهرهای کشور حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزارتومان است و این عمل خلاف قانون و ظلم آشکار به این رانندگان است که در صورت انجام کوچک‌ترین اشتباه نیز از سوی مدیران تاکسی بی سیم‌ها اخراج می‌شوند.
معاون فرماندار بویراحمد تصریح کرد: تاکسی بی‌سیم‌ها خیابان‌های شهر را اشغال کرده و هیچگونه عوارضی نیز به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و مالیات پرداختی آنها کمتر از ۴ میلیون تومان است و عدم استفاده از تابلو و نداشتن اتیکت نیز از جمله مشکلات آنها است.
وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی نیز به ازای مبلغ غیرقانونی که به صاحبان امتیاز تاکسی بی‌سیم ها پرداخت می‌کنند کرایه بیشتر و غیرمتعارفی از مردم می‌گیرند، افزود: جا به جایی اتباع بیگانه، سارقان و توزیع مواد مخدر از دیگر اقدامات غیرقانونی است که از سوی برخی از این رانندگان انجام می‌شود.
فرج زاده اظهار داشت: بعضی وقت‌ها راننده و هویت صاحب کارت ماشین هیچگونه همخوانی ندارد و هیچ کسی پاسخگوی این اقدامات غیرقانونی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1