تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۱۹۱۷۷

گفت‌وگوی با فعال دانشجویی پیرامون ۹ دی‌ماه

۳
۰
کبنا ؛نشریه سیاسی، دانشجویی هادیان عدالت اولین شماره آن در سالگرد حماسه نه دی به چاپ خواهد رسید، به همین بمناسبت مصاحبه‌ای تحت عنوان چگونگی وقوع روز ۹ دی‌ماه را با مصطفی جوزانی از فعالین سیاسی و دانشجویی تدارک دیده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
جناب آقای جوزانی به عنوان اولین سئوال بفرمایید که دلیل ماندگاری ۹ دی و به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله ۹ دی چیست؟
ببینید روزهایی مهمی هستند که در تاریخ و از گذشته تا به امروز رخ داده‌اند، چه از لحاظ عمق خشونت‌ها و کشتارهایی که به دلیل کینه جنگ اتفاق افتاده یا روزهایی که به مناسبت‌ها و افتخار آفرینی‌های قوم یا ملتی خاص تا به امروز اتفاق افتاده‌اند، که به دلایلی شاید بزرگ‌تر و یا عظمتی شبیه به ۹ دی داشته باشند، ولی به دلایلی که ما در نظام سیاسی اسلام و حکومت اسلامی معتقد هستیم، فقر ابعاد دینی و پشتوانه مردمی برای زنده نگه داشتن آن‌ها همانند یوم الله ۹دی نبوده است. امروزه هم می‌بینیم که با گسترده شدن فضای مجازی و رسانه‌ای هر از چندگاهی در همین کشور خودمان روزهایی برای تجمع افرادی خاص و ضد نظام، با پشتوانه مالی و گسترده ضد انقلاب در خارج از مرز‌ها برای مثلا به چالش کشیدن و حاشیه سازی‌ها انتخاب می‌شوند، اما نتیجه آنچه می‌شود؟ آن هم با پشتیبانی سازمان یافته و مالی عظیم! نه همانند ۹ دی که مردمی شکل گرفت و مردمی خواهد ماند.
حالا برگردیم به چگونگی شکل گیری ۹ دی، چرا فتنه گران یا‌‌ همان پیاده نظام‌های آنان در روز عاشورا حرمت شکنی کردند، آیا آنان واقعا به نتیجه معترض بودند؟
اگر بخواهیم دشمنی، دشمنان خارجی نظام را در این قضیه و برنامه ریزی برای هر چندسال اغتشاش در کشور کنار بگذاریم و شکل گیری این روند را در داخل پی بگیریم، به گذشته و سال ۸۴ بازگشت می‌کنیم و پیروزی احمدی‌نژاد در آن انتخابات، آن هم نه در مقابل نامزدی نا‌شناس و گمنام بلکه در مقابل هاشمی رفسنجانی!!! کسی که در شانزده سال قبل از ۸۴، ریاست مادام خود را چه در ظاهر و چه در پشت پرده در دست داشت، به همین جهت غرور کاذب نسبت به مالخودپنداری نظام باعث می‌شود که استارت هر ده سال یک فتنه در کشور توسط دشمنان خارجی نظام، آغازش با این فتنه اکبر کلید زده شود، در این بازی که هاشمی می‌خواهد صحنه گردان اصلی آن باشد، مهره سفید شطرنج خود را انتخاب و بهترین گزینه برای این خیمه شب بازی موسوی می‌شود کسی که سوختن و از میدان به در رفتنش آنچنان ضرری نداشته باشد. برای عملیاتی کردن این ریسک بزرگ و حماقت آمیز، بدیهی بود که هم نیاز به گوگوش داشتند و هم به سروش، به همین جهت کسانی وارد این میدان می‌شوند که نه تنها اعتقادی به انتخابات و اصل نظام ندارند بلکه معتقد به روز عاشورا هم نباشند.
پیام شما به عنوان یک جوان انقلابی به سران فتنه چیست؟
پیام ما به آن‌ها‌‌ همان پیام رهبری است، پشیمانی و پذیرش اشتباهی که اگر لطف پروردگار و نظر حضرت ولیعصر و رهبری مدبرانه نایب برحقش نبود، نظام را به لب پرتگاه و سراشیبی سقوط کشانده بود، اماپیامی که خود به سران در حصر و بازیچه گان فتنه اکبر دارم، این است که به دوستان احمقی که بیرون در تکاپوی رهاسازی شما از این حصر خودساخته هستند، برسانید که لطفشان را از سر شما و هتل چندستاره‌ای که در آن اقامت دارید، کم کنند. اقتضای آزادی از حصر، دادگاهی شدن شما و هرآن به زباله‌دان تاریخ سپردنتان درپس حکم، محکمه می‌باشد.
چرا سران فتنه از مسیر انقلاب خارج شدند و به نظر شما شاخصه بصیرت افزایی برای تشخیص فضای سالم و غبار آلود چیست؟
ببینید اول توضیح بدهیم ببینیم که سران یا بازیگران فتنه از اول داخل در مسیر انقلاب بوده‌اند یا نه؟ اگر داخل در انقلاب بوده‌اند یعنی دوست تلقی می‌شدند، اعتقادی به آن داشته‌اند یا خیر!!!؟ اگر اطلاع داشته باشید اشخاصی که در اوایل انقلاب از طرفداران دو آتیشه امام و به اصطلاح پیروان خط امام بودند، به دلایلی دچار استحاله شده و امروزه اقرار به قبول نداشتن اصل اول قانون یعنی اصل ولایت فقیه در‌‌ همان دوران امام بودند اما به جهت کاریزما و محبوبیت امام در بین توده جرات بیان و به چالش کشیدن آن را نداشتند!! پس شاخص داخل بودن در انقلاب و نظام، اعتقاد قلبی به آن خواهد بود، امروزه هم می‌بینیم کسانی در کسوت روحانیت و مقام اجرایی در کشور، بر خلاف لق لقه زبانشان که دم از ولایت می‌زنند و احساس خطر برای انقلاب می‌کنند، عملکردشان هیچ گونه قرابتی با خواست رهبری ندارد، و بعید هم نیست شاید زمانی مهره دیگری از شطرنج فتنه اکبر باشند.
اما تشخیص حق از باطل، اول اینکه هر شخص و جریانی قبل از اینکه دارای اجتهاد سیاسی در برخی مسایل باشند، باید خود را مهیای فضایی کنند که در یک جبهه علی و یارانش ایستاده‌اند و در سویی دیگر همسر و یاران پیامبر!!!
یا در یک جبهه سید علی و یارانش و در سویی دیگر از نخست وزیر دوران جنگ گرفته، رئیسان جمهور نزدیک به امام و حتی بیت امام!!!
در اینگونه حوادث و فضا قرار گرفتن دیگر اجتهاد سیاسی کارایی خود را از دست می‌دهد!!
چشم به دهان امام معصوم و نایبش در دوران غیبت بهترین شاخصه تشخیص در غبار فتنه می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدامنوبکش چه کسانی نظرمیدهند
غریب
Iran, Islamic Republic of
کبنا خوانندگان سایتتان را با انتشار اینگونه مطالب مسخره نکنید
کبنا چرا از امروز دانشگاه ازاد چیزی ننوشته ای؟
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1